Bedankt Lucha, een auto is zoiezo een slechte investering.Lucha schreef: ↑do 13 jan 2022, 20:56Succes Jeroen!
Ik ben vandaag gaan kijken voor een nieuwe auto. Om een beetje met de technologie mee te gaan gaat het waarschijnlijk een elektrische worden. Het voordeel is dat de baas betaalt, want voor sommige van die dingen moet je een nier afstaan om het een beetje betaalbaar te maken.
Wat heb je gedaan vandaag?
- Bowmore
- Super actief lid
Re: Wat heb je gedaan vandaag?
-
- Actief lid
GJ57 schreef: ↑do 13 jan 2022, 21:10
Wat gaat het worden ? Zag vandaag een test van de cupra, dat sprak mij wel aan. https://www.youtube.com/watch?v=C2CinsrZ1gw
Waarschijnlijk een polestar of een mustang mach e.
- GJ57
- Super actief lid
- Contacteer:
Beide zijn mooi. Polestar staat hier ook op de shortlist. Maar zolang de huidige auto zo weinig kilometers maakt ivm de C wachten we nog even. (hoewel ik daar anders over denk maar ja)Lucha schreef: ↑vr 14 jan 2022, 01:34GJ57 schreef: ↑do 13 jan 2022, 21:10
Wat gaat het worden ? Zag vandaag een test van de cupra, dat sprak mij wel aan. https://www.youtube.com/watch?v=C2CinsrZ1gw
Waarschijnlijk een polestar of een mustang mach e.
- moppetoet2
- Super actief lid
Vanavond meegelopen in de fakkeltocht.
Goed georganiseerd, relaxte sfeer.
#respectvoorGroningen
#respectveurGrunn
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/888277/l ... deelnemers
#respectvoorGroningen
#respectveurGrunn
We're born naked. After that, it's all drag.
- Jos
- Beheerder
- Contacteer:
Waar krijg je dan betaald voor het doneren van een nier?
Geniet van de dag. Het leven kan kort zijn. Waar wij geweest zijn vindt je op onze site http://www.naturisten-forum.nl
- Jos
- Beheerder
- Contacteer:
Ja een auto kopen is een desinvestering. Na 10 jaar nauwelijks iets meer waard en je geld is weg. Daarom reden we to voor kort een oude Volkwagen Passat combi met 450.000 op de teller.
Jos
Geniet van de dag. Het leven kan kort zijn. Waar wij geweest zijn vindt je op onze site http://www.naturisten-forum.nl
-
- Zeer actief lid
Hopelijk niet voor nietsmoppetoet2 schreef: ↑zo 16 jan 2022, 00:12 Vanavond meegelopen in de fakkeltocht.
#respectvoorGroningen
#respectveurGrunn
Een PB is welkom
-
- Zeer actief lid
Absoluut de slechtste investering die je kan doen, ik rij een auto altijd tot hij uit elkaar valt, maakt de afschrijving nog redelijk.
Vorig jaar een nieuwe Tesla gekocht en na drie weken spijt, heb hem verkocht voor een paar honderd Euro meer dan de aanschafprijs.
Wie tegen het naakte in opstand komt omdat het naakt is, bewijst dat hij uit het paradijs der schoonheid is verdreven.(Peter Sirius)
- GJ57
- Super actief lid
- Contacteer:
Waarom was er spijt daar ben ik dan wel erg benieuwd naar?RaCa schreef: ↑zo 16 jan 2022, 14:33Absoluut de slechtste investering die je kan doen, ik rij een auto altijd tot hij uit elkaar valt, maakt de afschrijving nog redelijk.
Vorig jaar een nieuwe Tesla gekocht en na drie weken spijt, heb hem verkocht voor een paar honderd Euro meer dan de aanschafprijs.
-
- Zeer actief lid
Ik moet vaak lange afstanden rijden, het tussendoor laden kost me gewoon te veel tijd. Snellader duurt 45 minuten en dat is dus bij een snellader die nooit staat waar je moet zijn.GJ57 schreef: ↑zo 16 jan 2022, 17:41Waarom was er spijt daar ben ik dan wel erg benieuwd naar?RaCa schreef: ↑zo 16 jan 2022, 14:33Absoluut de slechtste investering die je kan doen, ik rij een auto altijd tot hij uit elkaar valt, maakt de afschrijving nog redelijk.
Thuis laadstation duurt 7 uur, dus thuis tussendoor laden is niet echt een optie.
Dan is er een verschil tussen theoretisch bereik en praktisch bereik. Als je doorrijdt en de kachel of airco aan hebt dan raak je een hoop reikwijdte kwijt.
Leuke auto's als je niet regelmatig 300 km enkele reis weg moet.
Wie tegen het naakte in opstand komt omdat het naakt is, bewijst dat hij uit het paradijs der schoonheid is verdreven.(Peter Sirius)
- GJ57
- Super actief lid
- Contacteer:
Kijk dat zijn dingen waar we wat aan hebben. Vrouwlief rijdt zo op een dag 300 km en ziet het laden als een bezwaar. (dat mag van mij) Wij missen nog steeds onze V40 D2 waar we uit een tank met een beetje normaal rijden tegen de 1000 km uit haalden.Nu is de huidige benzine uitvoering ook wel plezierig dus we tuffen nog even door.RaCa schreef: ↑ma 17 jan 2022, 12:03Ik moet vaak lange afstanden rijden, het tussendoor laden kost me gewoon te veel tijd. Snellader duurt 45 minuten en dat is dus bij een snellader die nooit staat waar je moet zijn.GJ57 schreef: ↑zo 16 jan 2022, 17:41Waarom was er spijt daar ben ik dan wel erg benieuwd naar?RaCa schreef: ↑zo 16 jan 2022, 14:33
Absoluut de slechtste investering die je kan doen, ik rij een auto altijd tot hij uit elkaar valt, maakt de afschrijving nog redelijk.
Thuis laadstation duurt 7 uur, dus thuis tussendoor laden is niet echt een optie.
Dan is er een verschil tussen theoretisch bereik en praktisch bereik. Als je doorrijdt en de kachel of airco aan hebt dan raak je een hoop reikwijdte kwijt.
Leuke auto's als je niet regelmatig 300 km enkele reis weg moet.
-
- Zeer actief lid
Kijk dat zijn dingen waar we wat aan hebben. Vrouwlief rijdt zo op een dag 300 km en ziet het laden als een bezwaar. (dat mag van mij) Wij missen nog steeds onze V40 D2 waar we uit een tank met een beetje normaal rijden tegen de 1000 km uit haalden.Nu is de huidige benzine uitvoering ook wel plezierig dus we tuffen nog even door.GJ57 schreef: ↑ma 17 jan 2022, 16:58[quote=GJ57 post_id=40999 time=1642431530 /]
[/quote]
300 km per dag is met één lading te doen. Ik rij meermaals per week 6 tot 700 km op een dag en dan zit je met tussentijds laden. Daar werd ik beu van.
- anakin
- Super actief lid
Vandaag met de bijna afgeschreven bolide terug gekomen uit Oostenrijk. Goede pistes gezien, maar nieuwe sneeuw is daar wel erg welkom.
Maandag weer terug naar de werkelijkheid voor de komende maanden, werken dus voor de volgende vakantie.
Maandag weer terug naar de werkelijkheid voor de komende maanden, werken dus voor de volgende vakantie.
- GJ57
- Super actief lid
- Contacteer:
Bijna afgeschreven bolide ? als in kilometers of tijd ?
- anakin
- Super actief lid
-
- Zeer actief lid
De onze is 17 jaar oud en 259000 op deteller. Rijdt nog steeds perfect. Willen jullie merk weten? Volvo V 70 T5.
- GJ57
- Super actief lid
- Contacteer:
- Paul1968
- Zeer actief lid
Ik heb ook een Volvo. Een S60. Hele fijne auto. Bijna 20 jaar oud met 245000 km op de teller. Prima auto. Rijdt heerlijk.
Met gastvrije Brabantse groet,
Paul
Paul
- anakin
- Super actief lid
Allemaal Volvo-fanaten......, ik hou het lekker op Fiat.
- Jos
- Beheerder
- Contacteer:
Lang geleden was de Volvo Amazone een rage. Daar hebben we twee jaar aan meegedaan. Fijne auto. Helaas zakte die door de chassisbalk. Was wel een auto waar je zelf veel aan kon sleutelen. Je oren tussen de dubbele carburateur en afstellen maar. Koppelingsplaat was makkelijk te vervangen ( een beetje als bij de eend).
Sporadisch zie ik er nog wel eens een.
Jos
Sporadisch zie ik er nog wel eens een.
Jos
- NanMar
- Super actief lid
De 2 deurs uitvoering vind ik nog steeds tijdloos mooi
Gr. NanMar
PB is welkom!
PB is welkom!
- Jos
- Beheerder
- Contacteer:
echtgenote was toe aan een nieuwe laptop (huidige was 8 jaar oud). Belangrijkste eis was een 17 inch beeldscherm.
Ze heeft geen verstand van ICT. Toen we laptops bekeken zag een ze een iMac 24 inch en die moest het worden.Die werd het dus. Eenmaal thuis gekomen uitgepakt en geïnstalleerd. Dat ging overigens vlekkeloos verliep. Duidelijk werd wel dat ze de komende tijd veel ondersteuning nodig zou hebben en dus veel wisselingen van gebruikers. Voor beide niet prettig. Dus heb ik er ook een gekochten ben de nieuwe besturing eigen aan het maken. Het si wel spul. helemaal uitfaseren zal windows wel niet.
Er waren wel veel problemen met ethernet (wifi ging perfect) en die zijn inmiddels ook opgelost.
Even contact gehad met Apple ondersteuning. Bellen contact, overnemen computer ed. Geen wachttijd. Dat is bij microsoft nooit gelukt1
Tevens ook een filmscanner voor super 8 en normaal 8 aangeschaft. Proberen zo onze films te digitaliseren. Klusje voor volgende week.
Lekker bezig dus.
Jos
Ze heeft geen verstand van ICT. Toen we laptops bekeken zag een ze een iMac 24 inch en die moest het worden.Die werd het dus. Eenmaal thuis gekomen uitgepakt en geïnstalleerd. Dat ging overigens vlekkeloos verliep. Duidelijk werd wel dat ze de komende tijd veel ondersteuning nodig zou hebben en dus veel wisselingen van gebruikers. Voor beide niet prettig. Dus heb ik er ook een gekochten ben de nieuwe besturing eigen aan het maken. Het si wel spul. helemaal uitfaseren zal windows wel niet.
Er waren wel veel problemen met ethernet (wifi ging perfect) en die zijn inmiddels ook opgelost.
Even contact gehad met Apple ondersteuning. Bellen contact, overnemen computer ed. Geen wachttijd. Dat is bij microsoft nooit gelukt1
Tevens ook een filmscanner voor super 8 en normaal 8 aangeschaft. Proberen zo onze films te digitaliseren. Klusje voor volgende week.
Lekker bezig dus.
Jos
-
- Zeer actief lid
Mooi he dat een laptop veel beter draait zonder Microsoft! Kost wel wat, maar een keer pinnen en dan heb je ook wat.Jos schreef: ↑do 27 jan 2022, 01:16 echtgenote was toe aan een nieuwe laptop (huidige was 8 jaar oud). Belangrijkste eis was een 17 inch beeldscherm.
Lekker bezig dus.
Jos
Een hmaand of drie geleden een zeer trage Windows laptop onderhanden genomen. Draait nu veel stabieler en sneller op Ubuntu. Natuurlijk het is even wennen door een compleet andere layout, maar dat is het wel waard.
Trouwens, als mijn vrouw achter de laptop zit, zelfde laken en pak hoor: ik krijg een melding, wat moet ik doen
Een PB is welkom
- moppetoet2
- Super actief lid
Terug van de contactlens-apk.
Ik mag nog een jaartje doorlopen met de oude lenzen. Scheelt weer honderden euro's.
Ik heb de volgende keer waarschijnlijk een minder sterke rechterlens nodig omdat mijn ogen achteruit gaan door mijn leeftijd.
Contactlenzen -6,5 (omgerekend bril ongeveer -9,5). En daarnaast een losse leesbril van +2.
Het blijft een bijzondere wereld...
Ik mag nog een jaartje doorlopen met de oude lenzen. Scheelt weer honderden euro's.
Ik heb de volgende keer waarschijnlijk een minder sterke rechterlens nodig omdat mijn ogen achteruit gaan door mijn leeftijd.
Contactlenzen -6,5 (omgerekend bril ongeveer -9,5). En daarnaast een losse leesbril van +2.
Het blijft een bijzondere wereld...
- moppetoet2
- Super actief lid
Ik wil wel een Volvo, maar mijn portemonnee werkt niet mee.
Vandaar een Dacia Lodgy. Massa's ruimte en geen dakkoffer meer nodig als we met drie volwassenen gaan kamperen.
Vandaar een Dacia Lodgy. Massa's ruimte en geen dakkoffer meer nodig als we met drie volwassenen gaan kamperen.
- NanMar
- Super actief lid
Wij hebben sinds september 2019 een Dacia. Geen Lodgy maar een Duster, vanwege de caravan (rond de 1100 kg leeggewicht). Toen we hem kregen had hij 14 dkm op de teller, wij hebben er 40 dkm bovenop gereden. Als we morgen een nieuwe auto nodig zouden hebben, wordt het weer een Dacia.
Na ruim een jaar hebben we alleen een stroomprobleempje gehad, waardoor het mistachterlicht niet werkte en we feestverlichting achterop de aanhanger hadden. Dit is onder garantie gerepareerd, verder nooit problemen gehad.
Hij rijdt als een auto die minstens de helft meer kost, de meeste negativiteit komt volgens mij voort uit vooroordelen en van mensen die nog nooit in een modernere Dacia hebben gereden. En toegegeven: Dacia was vroeger geen beste auto...
Gr. NanMar
PB is welkom!
PB is welkom!
- moppetoet2
- Super actief lid
Een Dacia is een in Marokko geboren Roemeen die beweert Frans te zijn...
Op dag 1 brak er al een stuk plastic af in de kofferbak, maar verder deed hij het prima. Vorig jaar konden we 6000 euro krijgen als inruil op een nieuwe Lodgy, dit jaar kregen we zelfs 6500 euro inruil. Ze zitten te springen om occasions, blijkbaar.
We hebben hem ingeruild omdat er langzamerhand groot onderhoud aan zat te komen.
Op dag 1 brak er al een stuk plastic af in de kofferbak, maar verder deed hij het prima. Vorig jaar konden we 6000 euro krijgen als inruil op een nieuwe Lodgy, dit jaar kregen we zelfs 6500 euro inruil. Ze zitten te springen om occasions, blijkbaar.
We hebben hem ingeruild omdat er langzamerhand groot onderhoud aan zat te komen.
- HenkD
- Super actief lid
- Contacteer:
Niet voor niets word Windows wel gezien als het meest hardnekkige virusFrans64 schreef: ↑do 27 jan 2022, 09:58 Mooi he dat een laptop veel beter draait zonder Microsoft! Kost wel wat, maar een keer pinnen en dan heb je ook wat.
Een maand of drie geleden een zeer trage Windows laptop onderhanden genomen. Draait nu veel stabieler en sneller op Ubuntu. Natuurlijk het is even wennen door een compleet andere layout, maar dat is het wel waard.
Trouwens, als mijn vrouw achter de laptop zit, zelfde laken en pak hoor: ik krijg een melding, wat moet ik doen
Op de hoogte blijven van mijn reizen. Kijk op;
https://www.pindat.com/pindata/user/duncs.campertravels
https://www.pindat.com/pindata/user/duncs.campertravels
- PoppeSchuitema
- Super actief lid
Ik werk al jaaaaaren met Linux Mint op een Lenovo laptop tot grote tevredenheid, Windows heb ik er wel op staan omdat sommige dingen gewoon niet onder andere besturingen werken bv mijn navigatie die kan ik alleen maar updaten met een windows programmaHenkD schreef: ↑do 27 jan 2022, 17:54Niet voor niets word Windows wel gezien als het meest hardnekkige virusFrans64 schreef: ↑do 27 jan 2022, 09:58 Mooi he dat een laptop veel beter draait zonder Microsoft! Kost wel wat, maar een keer pinnen en dan heb je ook wat.
Een maand of drie geleden een zeer trage Windows laptop onderhanden genomen. Draait nu veel stabieler en sneller op Ubuntu. Natuurlijk het is even wennen door een compleet andere layout, maar dat is het wel waard.
Bloot als het kan, gekleed als het moet
- Jos
- Beheerder
- Contacteer:
Al die besturingssystemen doe eigenlijk het zelfde. Namelijk input verwerken. Ik heb gemerkt met Unix, ACORN BBC, base III, dbase IV, de Windowsopvolgers daarvan OA CLIPPER, Basic en Windows alle versies. Linux heb ik even mee gewerkt om een harde schijf te herstellen. Kwam heel bekend over em lijkt erg veel op Unix.
Het een werkt prettiger dan de ander. Velen blijven aan windows hangen vanwege hun werk.
Gelukkig is er dus wat te kiezen.
Ik moet zeggen dat het op Imac er allemaal verzorgder uitzien. Dat komt waarschijnlijk van hun programmering vans CCS steken (die regelen de lay-out).
De conversie van de bestanden is nog een hele klus. Mijn NAS regeert veel sneller dan op windows. De vakantiekiekjes komen dus snel in beeld.
Het een werkt prettiger dan de ander. Velen blijven aan windows hangen vanwege hun werk.
Gelukkig is er dus wat te kiezen.
Ik moet zeggen dat het op Imac er allemaal verzorgder uitzien. Dat komt waarschijnlijk van hun programmering vans CCS steken (die regelen de lay-out).
De conversie van de bestanden is nog een hele klus. Mijn NAS regeert veel sneller dan op windows. De vakantiekiekjes komen dus snel in beeld.