Wat heb je gedaan vandaag?

Discussieplatform over alle onderwerpen.
gust
Zeer actief lid

Re: Wat heb je gedaan vandaag?

Bericht door gust »

Allen bedankt voor de felicitaties. We gaan haar vandaag bewonderen! Genieten doen we al met de 4 kleinzonen (tussen 6 en 1 jaar). Het gaat inderdaad snel.
NanMar
Super actief lid

Bericht door NanMar »

Gefeliciteerd met de familie-uitbreiding ,Gust
Gr. NanMar

PB is welkom!
Noordenwind
Zeer actief lid

Bericht door Noordenwind »

Vandaag en gister dikke takken uit de struiken gezaagd om onder de gordel weer voldoende dicht groen te hebben in het voorjaar. Levert ook nog wat openhaardhout op, al kun je tegenwoordig nog maar zelden stoken.
Bloot is beautiful
HenkD
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door HenkD »

Noordenwind schreef: wo 22 dec 2021, 22:00 Vandaag en gister dikke takken uit de struiken gezaagd om onder de gordel weer voldoende dicht groen te hebben in het voorjaar. Levert ook nog wat openhaardhout op, al kun je tegenwoordig nog maar zelden stoken.
Zou vast gaan sparen voor een rookgaszuivering voor je open haard :mrgreen:
Op de hoogte blijven van mijn reizen. Kijk op;
https://www.pindat.com/pindata/user/duncs.campertravels
Frivooltje
Super actief lid

Bericht door Frivooltje »

HenkD schreef: ma 13 dec 2021, 23:48Vlak over de grens bij onze Oosterburen zijn ook al prima Wienerschnitzels te koop! :D
Toch mis je een ingredient! Namenlijk et partje citroen. :D
Dat weet ik maar 3 dingen houden mij tegen. (in willekeurige volgorde)
- Men roept duidelijk op om niet naar Duitsland te gaan omdat daar de horeca wel open is.
- Zoek maar eens uit waar ze dit soort schnitzels verkopen want er zit veel verschil tussen.
- Alleen uit gaan eten is geen zak aan.
- Had geen zin om mijn winterbanden te monteren omdat ik sinds corona toch bijna geen kilometers maak maar in Duitsland zijn ze wel verplicht.

Klopt maar ik ben geen citroen liefhebber dus dan heeft het ook weinig zin omdat er bij te voegen.
NanMar schreef: di 14 dec 2021, 09:16 Futterkrippe Itterbeck, helaas kun je geen smiley met een tongetje bijvoegen...
188km. enkele reis. Wordt een hele dure schnizel dus nee dank je.
wingryder schreef: di 14 dec 2021, 11:37 Want na veel ziekenhuis bezoek en een lang medisch traject is het gelukt en krijgen onze zoon en schoondochter hun eerste kindje :P
Gefeliciteerd met jullie aankomende kleinkind Jan en vrouw.
gust schreef: di 14 dec 2021, 22:33 We zijn gisteren trotse grootouders geworden van onze 1e kleindochter! Na 4 jongens, 3 bij dochter en 1 bij zoon, waar nu Sofia geboren is. De kleine meid zal verwend worden.
Gefeliciteerd met jullie kleindochter.
Noordenwind schreef: wo 22 dec 2021, 22:00 Vandaag en gister dikke takken uit de struiken gezaagd om onder de gordel weer voldoende dicht groen te hebben in het voorjaar. Levert ook nog wat openhaardhout op, al kun je tegenwoordig nog maar zelden stoken.
Openhaard is ook niet bedoeld voor snoeiafval. (dat is wat ik begrepen heb)

Ik heb vandaag een vriend geholpen maar bij het verlaten van de auto ben ik iets vergeten... mijn humeur. Heb een vreselijke ku.... ach laat maar.
I didn't choose to be naked. I am forced to wear clothes.
Als textiel niet wil meewerken verliest naakt altijd. :(
Johnny's forum (naturisme-nudisme) is gestopt per 20-05-2019.
HenkD
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door HenkD »

Frivooltje schreef: do 23 dec 2021, 20:17
HenkD schreef: ma 13 dec 2021, 23:48Vlak over de grens bij onze Oosterburen zijn ook al prima Wienerschnitzels te koop! :D
Toch mis je een ingredient! Namenlijk et partje citroen. :D
Dat weet ik maar 3 dingen houden mij tegen. (in willekeurige volgorde)
- Men roept duidelijk op om niet naar Duitsland te gaan omdat daar de horeca wel open is.
- Zoek maar eens uit waar ze dit soort schnitzels verkopen want er zit veel verschil tussen.
- Alleen uit gaan eten is geen zak aan.
- Had geen zin om mijn winterbanden te monteren omdat ik sinds corona toch bijna geen kilometers maak maar in Duitsland zijn ze wel verplicht.

Klopt maar ik ben geen citroen liefhebber dus dan heeft het ook weinig zin omdat er bij te voegen.
We gaan nog wel de grens over, net al we dat altijd al deden; om te tanken en voor boodschappen. De Duitse regels in acht nemend! Maar zie ook nog genoeg Duitse kentekens hier! Uit eten gaan we zelden over de grens..... Al zien wij deze niet meer als grens. Naar Friesland voelt voor mij als Oost-Drent veel meer als het Buitenland :lol: :lol:
HenkD
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door HenkD »

Winterbanden zijn niet geheel verplicht in Duitsland. Men mag ook met een speciaal type All season rijden. Toch zal ik niet met gladheid en sneeuw de grens over.....
Noordenwind
Zeer actief lid

Bericht door Noordenwind »

Frivooltje schreef:
Openhaard is ook niet bedoeld voor snoeiafval. (dat is wat ik begrepen heb).
Alleen de polsdikke takken/stammen worden opgestookt. De rest gaat in de groene container of de compostbak.
Bloot is beautiful
moppetoet2
Super actief lid

Bericht door moppetoet2 »

Ik was vorige week op kraambezoek in het oosten van mijn mooie provincie en ben daarna nog even doorgereden naar Bunde. De zoetstof waarvoor je in Nederland 20 euro per kilo betaalt bij de drogist blijkt daar bij de Aldi te liggen voor 5 euro per kilo.

Nieuwe reden om bij de oosterburen langs te gaan, dus. Eerst ging ik minstens één keer per maand, maar na onze verhuizing en met die stomme corona ben ik er meer dan twee jaar niet geweest.
We're born naked. After that, it's all drag.
janneke
Zeer actief lid

Bericht door janneke »

moppetoet2 schreef: vr 24 dec 2021, 15:16 Ik was vorige week op kraambezoek in het oosten van mijn mooie provincie en ben daarna nog even doorgereden naar Bunde. De zoetstof waarvoor je in Nederland 20 euro per kilo betaalt bij de drogist blijkt daar bij de Aldi te liggen voor 5 euro per kilo.

Nieuwe reden om bij de oosterburen langs te gaan, dus. Eerst ging ik minstens één keer per maand, maar na onze verhuizing en met die stomme corona :evil: :evil: ben ik er meer dan twee jaar niet geweest.
.... er zijn wel meerdere dingen die ik geruime tijd niet meer heb gedaan, hopelijk komt er eindelijk eens wat positief nieuws rond dat STOMME VIRUS :evil: :evil:
Keep life simple :)
Frans64
Zeer actief lid

Bericht door Frans64 »

Ik ben van de week weer aan het werk geweest, was geveld(nee niet door corona) maar door een ouderwetse longontsteking, wat een dag of 10 heeft geduurd

Weer redelijk de oude, nog steeds flink aan het hoesten, ruim 2 kilo afgevallen, maar mag niet klagen :lol:
Nou ik ben klaar voor 2022, laat maar komen die eerste zonnestralen op mijn body!!!
Een PB is welkom
moppetoet2
Super actief lid

Boosterprikafspraak gepland.
2 januari gaat hij erin.
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

moppetoet2 schreef: vr 24 dec 2021, 15:16 Ik was vorige week op kraambezoek in het oosten van mijn mooie provincie en ben daarna nog even doorgereden naar Bunde. De zoetstof waarvoor je in Nederland 20 euro per kilo betaalt bij de drogist blijkt daar bij de Aldi te liggen voor 5 euro per kilo.
ben benieuwd welke zoetstoffen je bedoelt. Ik ben aan het experimenteren met Zusto, een volkomen natuurlijke zoetstof die geen calorieën oplevert en wel goede smaak. Tot nu heel goede ervaringen mee met onder andere bakken.

Jos
Geniet van de dag. Het leven kan kort zijn. Waar wij geweest zijn vindt je op onze site http://www.naturisten-forum.nl
moppetoet2
Super actief lid

Erythritol.
Het bevalt me goed, geen bittere nasmaak.

https://www.zoetstoffen.nl/zoetstoffen/ ... rythritol/
Frivooltje
Super actief lid

moppetoet2 schreef: za 25 dec 2021, 12:40 Boosterprikafspraak gepland.
2 januari gaat hij erin.
Bij mij a.s. dinsdag.
Drentseman
Actief lid

Bericht door Drentseman »

Frivooltje schreef: zo 26 dec 2021, 15:00
moppetoet2 schreef: za 25 dec 2021, 12:40 Boosterprikafspraak gepland.
2 januari gaat hij erin.
Bij mij a.s. dinsdag.
Ik dus 11 januari
Bart998
Super actief lid

Bericht door Bart998 »

En 6 januari hiero 😄
anakin
Super actief lid

Bericht door anakin »

Bart998 schreef: zo 26 dec 2021, 18:33 En 6 januari hiero 😄
En ik mag op 4 januari langskomen. Mooi op tijd voor het Oostenrijk-avontuur.
Frivooltje
Super actief lid

Helaas, ik ben vandaag zonder prik weer naar buiten gelopen.
Ik vind het helemaal prima. Ze zeggen dat ik een booster moet halen, dan doe ik dat. Maar ze moeten niet denken dat ze alles zomaar door mijn strot kunnen duwen met hun "je hebt geen keuze". Ik ben 2x gevaccineerd met Pfizer dus ik wil dat de 3e ook Pfizer is en geen Moderna. Het is niet zo dat dat vaccin ineens niet meer leverbaar is. En ja, misschien zit dat alleen maar tussen mijn oren maar mag ik a.u.b. zelf ook nog wat zeggenschap hebben?
Ik ben dus netjes naar de afspraak geweest, heb het bij de eerste medewerkster aangegeven. Die stuurde mij door naar de artsentafel. De arts begreep mij helemaal en vond ook dat het huidige beleid helemaal nergens meer op sloeg. "Geen normaal mens begrijpt het nog". M.a.w. ik ben normaal. :lol: :lol: Maar helaas, hij zei dat hij mij niet kon helpen. Maar ik kon het bij de persoon (die alles in het systeem zetten) nog eens proberen. Ik heb het netjes en rustig uitgelegd en hij is het gaan bespreken met zijn meerdere maar helaas. Dus toen ben ik onverrichte zaken weer huiswaarts gekeerd.
En wat ik nu het vreemde vind, ik kreeg van alle medewerkers die ik gesproken heb te horen dat ik maar een nieuwe afspraak moest maken en dat het dan ineens misschien wel Pfizer zou kunnen zijn. Dus ook van de arts. Ik was vandaag te oud voor Pfizer want als ik max. 45 jaar was geweest dan was het geen probleem geweest. Raar dat ik tijdens de vaccinaties niet te oud was. Morgen kunnen de regels ineens weer helemaal anders zijn en prikken ze standaard met Pfizer. Vriend van mij is van dezelfde leeftijd dan ik en heeft wel Pfizer gehad. Hoezo is hij niet te oud en ik wel?

M.a.w. vandaag is het niet gelukt maar misschien de volgende keer wel. Ik geef niet op.
Ik vind wel dat ze hiermee zichzelf wel in het nauw drijven.
Frans64
Zeer actief lid

Bericht door Frans64 »

Nou dat is een raar verhaal natuurlijk Frivooltje, dat je te oud bent voor een Pfizer shot :? :?
Toch knap dat je het niet opgeeft
Een PB is welkom
GJ57
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door GJ57 »

Frans64 schreef: wo 29 dec 2021, 00:30 Nou dat is een raar verhaal natuurlijk Frivooltje, dat je te oud bent voor een Pfizer shot :? :?
Toch knap dat je het niet opgeeft
Voor ons was alles goed: we hadden Astra in de eerste ronde en dat is er niet meer dus Moderna erin. (ik geloof ook dat er geen keuze was maar dan nog. Ik snap Friovooltje echter wel)
Bart998
Super actief lid

Bericht door Bart998 »

Ik zou graag Moderna hebben, is uit alle tests toch het beste vaccin gebleken, anderzijds, kruisbestuiving schijnt ook beter te zijn
moppetoet2
Super actief lid

Man heeft voor de derde keer Pfizer gekregen, ik ga naar dezelfde locatie.
We zien het vanzelf wat het wordt, van meerdere kanten hoor ik dat afwisseling tussen Pfizer en Moderna nét iets meer bescherming zou kunnen doen.

Mijn tante schreef op het kerstkaartje dat haar dochter (vóór de vaccinatiecampagne besmet met corona) last heeft van long covid.
Nichtje is een superslanke, hypersportieve meid van midden dertig...
janneke
Zeer actief lid

Bericht door janneke »

Vanmiddag voor tweede maal fiere Opa geworden van een flinke meid :D Ietsie pitsie te vroeg met luid geschal ons verwelkomt... Wat zijn ze toch schattig zo pas geboren ;)
Keep life simple :)
gust
Zeer actief lid

Bericht door gust »

Janneke gefeliciteerd met jullie kleindochter. Veel geluk samen met haar en geniet van het kleine meisje. Monica en Gust
moppetoet2
Super actief lid

@Janneke
Gefeliciteerd met de kleine!
Bowmore
Super actief lid

Bericht door Bowmore »

Van harte gefeliciteerd Janneke, geniet er maar van.

Groetjes Jeroen
GJ57
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door GJ57 »

Van harte Janneke !
GJ57
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door GJ57 »

moppetoet2 schreef: wo 29 dec 2021, 14:10 Man heeft voor de derde keer Pfizer gekregen, ik ga naar dezelfde locatie.
We zien het vanzelf wat het wordt, van meerdere kanten hoor ik dat afwisseling tussen Pfizer en Moderna nét iets meer bescherming zou kunnen doen.

Mijn tante schreef op het kerstkaartje dat haar dochter (vóór de vaccinatiecampagne besmet met corona) last heeft van long covid.
Nichtje is een superslanke, hypersportieve meid van midden dertig...
Helaas hebben wij ook zo iemand in onze omgeving die al tijden in de revalidatie loopt maar wat niet opschiet. (als dat al goed gaat komen)
NanMar
Super actief lid

Bericht door NanMar »

gefeliciteerd Janneke
Gr. NanMar

PB is welkom!
Plaats reactie