Wat heb je gedaan vandaag?

Discussieplatform over alle onderwerpen.
Jos
Beheerder
Contacteer:

Re: Wat heb je gedaan vandaag?

Bericht door Jos »

Leuk verhaal zomenraturist over het inwijden van jullie huis/sauna.
Verder ziet het er allemaal schitterend uit.

Jos
Geniet van de dag. Het leven kan kort zijn. Waar wij geweest zijn vindt je op onze site http://www.naturisten-forum.nl
Frivooltje
Super actief lid

Bericht door Frivooltje »

Angelique schreef:Frivooltje dank voor je open antwoord.

Het zo fel reageren op anderen heeft ook niet echt een meerwaarde. Iedereen mag immers zijn of haar mening geven, zoals jij dat ook mag.
Kenmerkend in je antwoord is steeds dat jij correct bezig bent en de anderen die in de ogen van velen vergelijkbaar gedrag vertonen mag veroordelen tot exhibitionisten, walgelijke mannetjes etc.

Je toont begrip maar geeft meteen aan dat jij niemand kent met een ervaring zoals ik die had, oftewel waar heb je het over.
Dat er mensen in groepjes naakt wandelen is overigens niet te vergelijken met een eenling die plots in de schemer opduikt.

Je schreef zelf dat je er ook niets aan kunt doen als mensen/kinderen ineens in paniek schieten. Op die opmerking reageren mensen terecht negatief, want dat kun jij immers wel. Maar genoeg over dit onderwerp ;)

Mijn "gevoeligheid" heeft overigens niets te maken met mijn achtergrond. Ik ben opgegroeid in een ruimdenkend naturistisch gezin en naakt zijn is voor mij ook nu nog heel normaal, maar steeds in een bepaalde setting.

Fijne dag.
Klopt maar ik wordt nogal fel als ik wordt neergezet als een pervers type (of hoe je het ook wil noemen) dat ik totaal niet ben. Want dat recht hebben heeft niemand en sommige hier (ik zal geen namen noemen) zijn daar veel te goed in.

Ik heb mijn berichten terug gelezen maar kan niets vinden van wat jij hier beschrijft. Ik heb alleen aangegeven dat ik heel erg voorzichtig ben met wat ik wel en niet doe. Potloodventers veroordeel ik wel.

Dat jij dat zo opvat daar kan ik niets aan doen. Zo was het in ieder geval niet bedoeld.

Klopt, deze opmerking was ook geschreven in mijn boosheid. Excuses daarvoor.
BramL schreef:
Frivooltje schreef:Als mensen rond de schemering in de bossen lopen dan hebben ze een zaklamp bij of ze gebruiken de zaklamp op hun mobiel en als ik die van mijlen en ver aan zie komen dan maak ik mij al uit de voeten. Ik loop zonder zaklamp om de kans te verkleinen dat ik gezien wordt.
Zelfs in de context van nudisme zou ik het verdacht vinden om iemand naakt in het pikkedonker door het bos te zien struinen en wegduikt op het moment dat er mensen in de buurt komen. Maar dat kan aan mij liggen.
Hier ook weer zoiets waar ik boos op kan worden. Jij leest iets, geeft er een eigen draai aan die totaal anders is dan de werkelijkheid en veroordeeld mij daarna. Je moet goed lezen wat ik schrijf.
GJ57 schreef:
BramL schreef:
Frivooltje schreef:Als mensen rond de schemering in de bossen lopen dan hebben ze een zaklamp bij of ze gebruiken de zaklamp op hun mobiel en als ik die van mijlen en ver aan zie komen dan maak ik mij al uit de voeten. Ik loop zonder zaklamp om de kans te verkleinen dat ik gezien wordt.
Zelfs in de context van nudisme zou ik het verdacht vinden om iemand naakt in het pikkedonker door het bos te zien struinen en wegduikt op het moment dat er mensen in de buurt komen. Maar dat kan aan mij liggen.
Dat ligt niet aan jou maar dat was je al wel duidelijk. Ik geef je op een briefje als mijn vrouw de hond uitlaat en ze zoiets ziet de hond van de lijn gaat en de vrijheid heeft. (verder laat ik de hond aan het woord zijnde een wat ongelukkig grote bouvier). Zo hebben we onze dochter opgevoed, zo hebben we onze hond opgevoed. Niet wachten maar bam. Let wel frivooltje dit is niks persoonlijks maar levenservaring opgedaan met verkeerde mannen in het bos waar we bij woonden.
Ik denk niet dat jouw vrouw zo laat nog met de hond in de bossen gaat wandelen en ook al doet ze dat wel, ik zal haar al veel eerder hebben opgemerkt en zorgen dat ik ze mij niet ziet. Jouw hond is een ander verhaal.

Zomernaturist, mooi verhaal maar wow, je hebt er wel werk aan gehad aan het feestje.
Zo zie je maar dat ieder mens verschillend is en er een eigen agenda op na houd.
Geniet van je wellness. Ziet er echt goed uit!!
I didn't choose to be naked. I am forced to wear clothes.
Als textiel niet wil meewerken verliest naakt altijd. :(
Johnny's forum (naturisme-nudisme) is gestopt per 20-05-2019.
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Frivooltje schreef:
BramL schreef:
Hier ook weer zoiets waar ik boos op kan worden. Jij leest iets, geeft er een eigen draai aan die totaal anders is dan de werkelijkheid en veroordeeld mij daarna. Je moet goed lezen wat ik schrijf.
Als je de opmerking van Braml niet persoonlijk opvat is er niks mis met zijn posting. er staat nergens dat hij jou veroordeelt. inderdaad goed lezen!

Jos
Geniet van de dag. Het leven kan kort zijn. Waar wij geweest zijn vindt je op onze site http://www.naturisten-forum.nl
Frivooltje
Super actief lid

Hoezo niet persoonlijk opvatten? :o Dit hele gezeik gaat toch alleen maar over mij want schijnbaar ben ik de enige die naaktwandelt. (of in ieder geval de enige die er open over is)
Hij vind het verdacht en zal het er dus niet mee eens zijn. Lijkt mij voldoende.

Maar ja, dit is dus het probleem met tekst, iedereen vat het anders op want je ziet de intonatie er achter niet. :(
zomernaturist
Zeer actief lid
Locatie: Ja.. Welkom in het verre oosten. Ik hou alles goud gozer. Omgeving vertrouwd, geboren en getogen. ;)

Bericht door zomernaturist »

Ik wandel ook graag naakt door de bossen, alleen wel pas bij 30 graden plus en het liefst als er geen bomen staan die de zon blokkeren. ;) Daarom was camping d'enriou voor ons ideaal. Ook het gebied rondom de camping kon je goed naakt wandelen, ook hoefde ik me daar niet te concentreren om mensen te ontlopen, lijkt mij niet ontspannen wandelen. In Nederland nooit de behoefte gehad en kan heel slecht tegen de " je kan kinderen tegenkomen " opmerkingen... Die dooddoener wordt altijd gebruikt om dingen te verbieden. Ik haak per definitie af in discussies als dat soort drogredenen gebruikt gaan worden. Ik kwam er diverse verschillende tegen gericht aan frivool. Mijn zegje gedaan... Frivool lekker die mensen negeren en doorgaan met je eigen leven, doe ik ook al sinds jaar en dag, al heb ik zekers niet de behoefte om met die koude te gaan naakt wandelen :) Ik ben alleen niet vergeten dat veel van de naaktstranden hier in de regio voor de volle 100% te danken zijn aan mijn familie waar nu veel mensen gebruik van maken en daar ben ik stiekem best wel trots op, ook zij kregen de volle laag om hun hobby te behouden. Nu vinden wij het normaal dat deze naaktstranden er zijn. Maar zoals ik al zei ik meng me nooit in discussies waar drogredenen worden gebruikt en conclusies getrokken worden op basis van eigen interpretaties. Dat laat ik lekker over aan politici. Die zijn daar veel beter in :D
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

zomernaturist schreef:Ik wandel ook graag naakt door de bossen, alleen wel pas bij 30 graden plus en het liefst als er geen bomen staan die de zon blokkeren. ;) Daarom was camping d'enriou voor ons ideaal. Ook het gebied rondom de camping kon je goed naakt wandelen, ook hoefde ik me daar niet te concentreren om mensen te ontlopen, lijkt mij niet ontspannen wandelen.
Mede daarom was Enrioux en prachtige locatie. Wij hebben daar heerlijk uren bloot gewandeld.Als je vroeg waar houdt het terrein op zeiden ze dat weten we niet maar je kunt overal bloot wandelen.

Twee anekdotes.
1. We wandelen bloot in de buurt van de grot. Komt daar een gekleed echtpaar met een kind van geschat 6-7 jaar. Dievraagt aan haar ouders: zijn dit Adam en Eva.

2. een andere keer een een stuk verder op kwam zo uit het niets een echtpaar met een dochter van geschat 13 jaar, vol bepakt en heftig zweetend en hijgend uit de bossen. Zij maakten een wandeling vanuit Quison de berg op. We hebben ze gegroet en zijn doorgelopen.

Je kan dus op elk moment geconfronteerd worden met wandelaars of mensen die om andere reden in de bossen vertoeven.

Jos
janneke
Zeer actief lid

Bericht door janneke »

Mooie anekdotes Jos, om het adam en eva verhaaltje moest ik wel lachen :D Zo zie je maar dat wandelen ook prettig kan zijn...
Keep life simple :)
anakin
Super actief lid

Bericht door anakin »

Vandaag een mooie dag om naar Sauna Soesterberg te gaan. Samen met Passie (ook van hier dus). Was een aangename dag met veel opgietingen erbij.
GJ57
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door GJ57 »

anakin schreef:Vandaag een mooie dag om naar Sauna Soesterberg te gaan. Samen met Passie (ook van hier dus). Was een aangename dag met veel opgietingen erbij.
Hoe groot is die opgietcabine, ik hoor dat ie zo groot is dat de wappers weinig effect hebben?
Frivooltje
Super actief lid

zomernaturist schreef:Ik wandel ook graag naakt door de bossen, alleen wel pas bij 30 graden plus en het liefst als er geen bomen staan die de zon blokkeren. ;) Daarom was camping d'enriou voor ons ideaal. Ook het gebied rondom de camping kon je goed naakt wandelen, ook hoefde ik me daar niet te concentreren om mensen te ontlopen, lijkt mij niet ontspannen wandelen. In Nederland nooit de behoefte gehad en kan heel slecht tegen de " je kan kinderen tegenkomen " opmerkingen... Die dooddoener wordt altijd gebruikt om dingen te verbieden. Ik haak per definitie af in discussies als dat soort drogredenen gebruikt gaan worden. Ik kwam er diverse verschillende tegen gericht aan frivool. Mijn zegje gedaan... Frivool lekker die mensen negeren en doorgaan met je eigen leven, doe ik ook al sinds jaar en dag, al heb ik zekers niet de behoefte om met die koude te gaan naakt wandelen :) Ik ben alleen niet vergeten dat veel van de naaktstranden hier in de regio voor de volle 100% te danken zijn aan mijn familie waar nu veel mensen gebruik van maken en daar ben ik stiekem best wel trots op, ook zij kregen de volle laag om hun hobby te behouden. Nu vinden wij het normaal dat deze naaktstranden er zijn. Maar zoals ik al zei ik meng me nooit in discussies waar drogredenen worden gebruikt en conclusies getrokken worden op basis van eigen interpretaties. Dat laat ik lekker over aan politici. Die zijn daar veel beter in :D
Dank je wel voor je reactie Zomernaturist!! Wandelen in koud of fris weer doe ik ook niet hoor. Dat gaat mij ook te ver. Maar 30ºC hoeft voor mij ook niet, dat is voor mij dan weer té warm. Helaas niet de financiën om b.v. naar d'enriou of andere plekken (zoals Duitsland of Oostenrijk) te reizen dus ik moet het helaas wel met Nederland doen. Ik probeer ook mijn eigen leven te leiden want hoe ik het ook doe, ik doe het áltijd wel voor iemand verkeerd.
zomernaturist
Zeer actief lid
Locatie: Ja.. Welkom in het verre oosten. Ik hou alles goud gozer. Omgeving vertrouwd, geboren en getogen. ;)

Bericht door zomernaturist »

Net een bijzondere reactie van mijn moeder gehad over ons saunafeestje, ze vond het onbeschoft om zoiets te doen terwijl niet iedereen erachter stond die nog op het feestje was en dat ik dit nooit had moeten toelaten en wij nu naam hebben gemaakt als orgie huis in de buurt ofzo :o mooi voorbeeld van eigen interpretaties en daaruit conclusies trekken. Mijn vrouw en ik zijn juist superblij dat iedereen zich zo vrij voelde, zoals ooit zijzelf als tienermeisje zich vrijvocht bij de meren hier in de buurt. Blijkbaar tast ouderdom de zelfreflectie aan. Living the good life!. Mijn ouders zijn een typisch voorbeeld van achter de rietmatten jezelf verstoppen geworden. Niet mijn stijl van ontspanning.
Henk D
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door Henk D »

Heel goed verwoord Zomernaturist.

Dank zij het lef van de naturisten van de 60tig en 70tiger jaren kunnen we op de stranden naakt zonnen en zwemmen. Ik hoop dan ook dat we ooit een keer naakt kunnen wandelen in de bossen. Gewoon een bordje plaatsen SBB; "Naakt recreeren toegestaan."

Ik mag ook graag wandelen en ook ik doe dat het liefst naakt. Zoeken ook in Frankrijk de terreinen met omliggende bossen waar je naakt kunt wandelen. En ik geef toe. In Nederland durf ik het niet. Niet om deze en gene tegen te komen. Maar ik kan het me niet permitteren om een rechtszaak aan mijn "broek" te krijgen omdat ik in een justitiële inrichting werk. De kans om mijn VOG te verliezen is me te groot. Heb ik er niet voor over. Maar na mijn pensioen………

Heb ooit wel eens een uurtje bloot gewandeld……. Het Dwingelerveld in de heel vroege mei-ochtend is prachtig. Wel kwam ik de boswachter tegen (om 5 uur s`morgens). Vroeg of ik het warm had.....(al had ik wel wat aangetrokken) Is btw al weer een jaar of 10 geleden.
Frivooltje
Super actief lid

Oke, dus blote mensen op je feestje is gelijk aan een orgie? Apart.
Dat bedoel ik dus, er worden dingen gebracht als feiten terwijl die totaal nergens op slaan. Maar intussen gaat het wel over jouw reputatie.

Droge reactie van die boswachter. :P
Je VOG zal je echt niet verliezen want als het gebied geschikt is (en gezien het tijdstip klinkt dat heel aannemelijk) en je niet zichtbaar bent vanaf de openbare weg zal geen rechter jou veroordelen. Desalniettemin kan ik mij jouw gedachte wel voorstellen.

Fijn dat ik toch niet de enige ben die het doet of wil doen.
Henk D
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door Henk D »

Frivooltje schreef:
Fijn dat ik toch niet de enige ben die het doet of wil doen.
Je bent zowiezo niet de enigste die graag blootwandeld. :mrgreen:
Droge reactie van die boswachter.

Had me waarschijnlijk al gezien voor ik wat aangetrokken had. :oops:

Op de wandelingen die ik op Lanzerote vanaf Charco langs de kust maak kom ik ook gekleden tegen. Maar goed. In die omgeving kunnen ze het verwachten.
Je VOG zal je echt niet verliezen want als het gebied geschikt is (en gezien het tijdstip klinkt dat heel aannemelijk) en je niet zichtbaar bent vanaf de openbare weg zal geen rechter jou veroordelen. Desalniettemin kan ik mij jouw gedachte wel voorstellen.
Wacht nog wel een paar jaartjes. Als ik mijn VOG niet meer nodig heb. :D
Frivooltje
Super actief lid

Henk D schreef:
Frivooltje schreef:Fijn dat ik toch niet de enige ben die het doet of wil doen.
Je bent zowiezo niet de enigste die graag blootwandeld. :mrgreen:
Helaas wel de enige die op dit forum de wind van voren krijgt. :o
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Frivooltje schreef:Helaas wel de enige die op dit forum de wind van voren krijgt. :o
Frivooltje,
Houd eens op met mopperen.
Je hebt hier een relevante posting geplaatst en daar is op gereageerd, dat had je kunnen verwachten. Ook binnen de wereld van naturisten wordt verschillend gedacht over bepaalde activiteiten. Dat moet je ook respecteren. De kracht van het forum is dat mede naturisten met je van gedachte kunnen wisselen. Als je alles vanuit de negatieve kant bekijkt dan hebben mensen geen zin meer om op je berichten te reageren.

Dus niet zeuren dat ze daar wat van zeggen. Bekijk het ook eens van de zonnige kant.

Nattuurlijk ben je niet de enige blootwandelaar uit de leden van het forum.

Jos (beheerder)
anakin
Super actief lid

Bericht door anakin »

GJ57 schreef:
anakin schreef:Vandaag een mooie dag om naar Sauna Soesterberg te gaan. Samen met Passie (ook van hier dus). Was een aangename dag met veel opgietingen erbij.
Hoe groot is die opgietcabine, ik hoor dat ie zo groot is dat de wappers weinig effect hebben?
Die cabine waar je het over hebt is de theatersauna. Hij was iets kleiner dan ik verwachtte, maar nog wel groot voor ruim 200 personen. De opgieting was meer showgericht dan doelgericht, maar hij wist nog wel de nodige hete lucht naar de bovenste banken te waaien.
Ook in diverse andere saunacabines zijn opgietsessies, die waren wel iets effectiever.
Frivooltje
Super actief lid

Jos,

Ach laat ook maar...
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Eerst een bezoek gebracht aan het Aviodrome in Lelystad en toen lekker wezen zwemmen met kleinzoon in Flevonatuur, een uitgestorven oord.

Jos
PoppeSchuitema
Super actief lid

Bericht door PoppeSchuitema »

Ongekend, vandaag 5 oktober in m'n blootje het gras gemaaid en daarbij nog gezweet ook, niet dat ik het erg vind maar het is wel heel bijzonder
Bloot als het kan, gekleed als het moet
GJ57
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door GJ57 »

vandaag gewandeld bij Almen, mooi met hoofdletters. Lekker op alle bankjes gezeten , nou ja dat had ik gewild maar de dame niet.
PoppeSchuitema
Super actief lid

Gisteravond mijn laptop met een prachtige Linux Mint 19 (Tara) Cinnamon geüpgraded, binnenkort de dualboot W10 updaten met de herfstupdate en alles werkt weer 100% als nieuw. Vooral de Linux upgrade ben ik blij mee want alles werkt nu nog sneller en beter en aangezien ik 99% van mijn computergebruik met de Linux besturing doe en slechts 1 % met Windows (alleen dat wat alleen maar onder Windows kan werken) ben ik weer helemaal blij.
Natukees
Super actief lid

Bericht door Natukees »

PoppeSchuitema schreef:Ongekend, vandaag 5 oktober in m'n blootje het gras gemaaid en daarbij nog gezweet ook, niet dat ik het erg vind maar het is wel heel bijzonder
En er kwam vandaag nog een mooie blote tuindag bij. Genieten met hoofdletter G.
PoppeSchuitema schreef:Gisteravond mijn laptop met een prachtige Linux Mint 19 (Tara) Cinnamon geüpgraded, binnenkort de dualboot W10 updaten met de herfstupdate en alles werkt weer 100% als nieuw. Vooral de Linux upgrade ben ik blij mee want alles werkt nu nog sneller en beter en aangezien ik 99% van mijn computergebruik met de Linux besturing doe en slechts 1 % met Windows (alleen dat wat alleen maar onder Windows kan werken) ben ik weer helemaal blij.
Vandaag ook mijn nieuwe iPhone uitgeprobeerd en ingesteld naar mijn zin. Ik was altijd Androids gewend maar omdat ik ook nieuwe hoortoestellen aan het uitproberen ben was de iPhone noodzakelijk. Deze hoortoestellen zijn ontworpen voor bediening met een iPhone of IPad. Het zou ook werken met een Android-app maar dat blijkt toch lastiger in de praktijk. En inderdaad werkt het met de iPhone probleemloos. En wat een verschil merk ik nu. Zelfs internet werkt net zo snel op de iPhone als op de gewone PC. Dat was ik niet gewend. Kost wel wat maar dan heb je ook wat :D
PoppeSchuitema
Super actief lid

Natukees schreef:
PoppeSchuitema schreef:Ongekend, vandaag 5 oktober in m'n blootje het gras gemaaid en daarbij nog gezweet ook, niet dat ik het erg vind maar het is wel heel bijzonder
En er kwam vandaag nog een mooie blote tuindag bij. Genieten met hoofdletter G.
Ik ben vanmiddag ook weer in m'n blote niksie aan het klussen geweest, de paardenstal moet met nog 1 stal uitgebreid worden en daar heb ik een begin mee gemaakt (beton-poeren gestort) Het was heerlijk van temperatuur en zonneschijn, inderdaad Genieten
marcel1970
Zeer actief lid

Bericht door marcel1970 »

Voor mijn hobby vaanmorgen eerst naar Apeldoorn het 35 jarig bestaan van de Stichting Veteraan autobussen en einde Middag met vrouw lief naar Gennep voor zwemmen en sauna .bij de SNZ.
Frivooltje
Super actief lid

Afgelopen zaterdag wezen naaktzwemmen in Bergen (Mons). Was leuk om het een keer daar te doen maar ik denk niet dat ik volgend jaar weer helemaal daar heen ga. Veel mensen dachten er hetzelfde over want er waren slechts (ik dacht) 234 mensen. Wacht wel weer op Gent in maart. Stuk gezelliger en dichterbij.

Rest van deze week genieten op het naaktstrand.
GJ57
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door GJ57 »

Frivooltje schreef:Afgelopen zaterdag wezen naaktzwemmen in Bergen (Mons). Was leuk om het een keer daar te doen maar ik denk niet dat ik volgend jaar weer helemaal daar heen ga. Veel mensen dachten er hetzelfde over want er waren slechts (ik dacht) 234 mensen. Wacht wel weer op Gent in maart. Stuk gezelliger en dichterbij.

Rest van deze week genieten op het naaktstrand.
234 is toch een prachtig aantal of is het zo groots ?
Frivooltje
Super actief lid

In maart was het in hun zusterbad in Gent en daar waren ca. 600 mensen. (als ik het goed heb)
In Océade waren er ook ettelijke honderden mensen.
Er konden nog veel meer mensen bij en dat moet ook wel want het is natuurlijk wel de bedoeling om het minimaal rendabel te krijgen. Een zwembad afhuren voor 5 uur kost heel veel geld. Dat haal je er niet uit met 234 x € 12,-. :(
GJ57
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door GJ57 »

Frivooltje schreef:In maart was het in hun zusterbad in Gent en daar waren ca. 600 mensen. (als ik het goed heb)
In Océade waren er ook ettelijke honderden mensen.
Er konden nog veel meer mensen bij en dat moet ook wel want het is natuurlijk wel de bedoeling om het minimaal rendabel te krijgen. Een zwembad afhuren voor 5 uur kost heel veel geld. Dat haal je er niet uit met 234 x € 12,-. :(
Helder verhaal, das idd wel een stuk minder dan 600. Misschien het prima weer de oorzaak?
janneke
Zeer actief lid

Bericht door janneke »

Met deze zonnige woensdag ben ik nog een keertje bloot aan het genieten in m'n tuin van wat zomerse temperaturen 8-) En dat bijna medio Oktober, je hoort me niet klagen...
Keep life simple :)
Plaats reactie