Ik kan me vinden in je verhaal kees.
Temeer omdat ik dit zelf heb meegemaakt met mijn eigen dochter.
Als die maar een T
E kort zomers truitje aan had, dan moest je hier die gasten maar eens horen.
En niet alleen zij hoor, idem de dames die ouder waren als haar.
Hoewel mijn zoon dat wel gewoon deed. Maar altijd maar de gelovigen zielig vinden en hun zin overal in geven en uitzonderingen bieden vind ik gezeur.
Dat is ook gezeur.
Zeker als hun hun gelijk niet krijgen en dit toch willen hebben.
Zie nu maar in de krant over het zwarte piet gebeuren.
Niks mis mee, maar toch blijft die lambal bezig, en heeft nu al gezegd dat aankomende intocht groter word verstoort als die van vorig jaar.
Dan vraag je je echt af, waarom moeten wij hun "cultuur" wel accepteren, en hun die van ons niet.
Of dat nu over het westers bloot lopen van de dames gaat, of zwarte piet.
Karin3
Het zijn ook juist de moslims die ons verplichten na hun manier van leven te leven.
En dat word er bij de jeugd al zeer jong in gestampt.
En meestal zijn het maar 2 groepen die zich storen aan ons westers gedrag t.a.v. bloot douchen of ( zoals wij doen ) recreëren.
Een hele tijd terug was er op de NPO een jeugd serie "wat zou jij doen" ( toen nog nederland 3 ).
Daarin kwamen 2 meisjes vertellen dat hun dus naar een blotebillen campingen gingen, en thuis of aan het strand b.v. ook bloot liepen.
De "moslim" kinderen tot ongeveer 11 jaar die had je eens moeten horen praten over hoe hun er tegen stonden.
Dat dit met name door de ouders komt kon je zo al horen.
En het rare van alles is nog, waarom zijn de moslims hier nu eigenlijk zo op tegen?
Want heb je ooit een hindoe horen klagen of een chinees ( ik zeg chinees omdat die meer geloofs stromingen hebben )?
Douchen thuis verplicht je aan niemand, maar zowel wij als onze kinderen groeien er mee op dat je dit bloot / naakt doet, en hebben hier geen enkel probleem mee.
Pas op school of de sportclub word dit een probleem, omdat ( gaan we weer ) de moslim liever in zijn onderbroek de douche ingaat om zich te wassen.
Er was zelfs iemand die liever ging zwemmen in een boerka omdat ze zich zo stoorde aan al die blote lijven.
Hoever of hoeveel moeten we nog toegeven ( want daarin sta ik achter kees zijn schrijven ) voor het genoeg is?