Wie kampeert er nog met een tent

Discussieplatform over alle onderwerpen.
Analog_Shooter
Actief lid

Re: Wie kampeert er nog met een tent

Bericht door Analog_Shooter »

Redwood Willow ;)
Bowmore
Super actief lid

Bericht door Bowmore »

En die staat in een kwartiertje?
Analog_Shooter
Actief lid

Bericht door Analog_Shooter »

Jup, als de stokken allemaal zitten en je trekt met 2 man aan de voorste tentstok (boog) komt de hele handel in een keer overeind en hij staat.
Het is een handigheidje. je kan 'm dan nog in zijn geheel optillen en ergens neerzetten. De haringen houden alleen de tent vast, maar zijn om overeind te blijven niet nodig. Mensen zijn ook altijd verbaast hoe snel dat bakbeest van ons staat :mrgreen

https://www.youtube.com/watch?v=aGmNBHVfU0g
Koenraad
Super actief lid

Bericht door Koenraad »

Hier een filmpje dat de eenvoud van opzetten van de Camplet klapkar laat zien:

https://m.youtube.com/watch?v=w-2l9HK1jmo

Groet,
Koen
Bloot Is Gewoon - BIG

Denken kan je niet delegeren
NanMar
Super actief lid

Bericht door NanMar »

Mijne was een iets ouder model, maar in basis hetzelfde principe. Opbouwen kan nog wel sneller, als je op een regendag op de camping aankomt... Weet ik uit eigen ervaring...
Handig is wel die disselbak, ik had een skikoffer op die imperial, met vleugelmoertjes gemonteerd. Want hij moest er wel vanaf om de deksel open te klappen, hij was net wat te hoog

Ik heb wel goede herinneringen aan mn camplet, maar toch ben ik blijer met mn huidige Bürstner caravan...
Gr. NanMar

PB is welkom!
moppetoet2
Super actief lid

Bericht door moppetoet2 »

Behalve de gewone tent hebben we ook nog een grote partytent met losse zijwanden.

Deze zetten we deels over de tent heen, zodat de ingang ook bij regen droog blijft en daardoor het grondzeil ook.

Regent het heftig, dan doen we een zijluifel dicht. Het maakt het kramperen echt relaxter.

"Coleman Event (XL)" met los verkrijgbare zijwanden.
We're born naked. After that, it's all drag.
HenkD
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door HenkD »

Analog_Shooter schreef: vr 13 aug 2021, 11:44 Voor mij is een tent het "echte" kamperen. Ik vind een caravan een onding.
Die van ons staat in een kwartiertje en is ruimer dan de grootste 2 asser die je kan bedenken :mrgreen:
Niks geen gedoe met aankoppelen en een voortent die uiteraard in de rail vastloopt ( en vervolgens niet meer voor of achter uit wil ) :shock:
Het echte kamperen met een tent groter dan een 2 asser. :lol: Bij het echte kamperen moet ik aan die man in Denemarken, Boyden denken. Kwam met een Hangmat en een stukje stevig plastic; Hangmat tussen 2 bomen. Een lijn er vove spannen om het plastic over te hangen voor de regen. Klaar. Was op de kampvuur plek zijn prakkie aan het klaarmaken. Meer had ie niet nodig om vakantie te houden. O ja, hij as komen lopen. :!: .

Caravans mogen dan ondingen zijn. Geef je voor een groot deel gelijk. Maar ja; kleren zijn ook ondingen en soms moet je wat. :mrgreen: Maar het grote nadeel van een tent; hij moet droog. :( . En als je thuis geen ruimte hebt.... is dat erg lastig. 15 jaar een vouwagen gehad; Haddne we ook meer ruimte dan een 2asser :mrgreen: Dat vond ik heerlijk kamperen. En ook wij gooiden hem open. met 4 haringen en konden gaan slapen. De volgende dat de voortent, of niet, naar gelang de periode van verblijf.

Het grote voordeel van de sleurhut vind ik dat je vertrek-klaar kunt gaan slapen en de volgende morgen snel op pad. Met vouwwagen of tent is het altijd wachten tot ie droog is.

Nu met de Kamper; Stoel omdraaien en klaar. Erg relaxed.
Op de hoogte blijven van mijn reizen. Kijk op;
https://www.pindat.com/pindata/user/duncs.campertravels
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

HenkD schreef: wo 01 sep 2021, 22:28
Analog_Shooter schreef: vr 13 aug 2021, 11:44 Maar het grote nadeel van een tent; hij moet droog. :( . En als je thuis geen ruimte hebt.... is dat erg lastig. 15 jaar een vouwagen gehad; Haddne we ook meer ruimte dan een 2asser :mrgreen: Dat vond ik heerlijk kamperen. En ook wij gooiden hem open. met 4 haringen en konden gaan slapen. De volgende dat de voortent, of niet, naar gelang de periode van verblijf.
Het is relatief. Als je een tent definitief opbergt dan moet die droog zijn. Je kunt hem gewoon nat vervoeren en weer opzetten. Datgeldt vor vouwwagen en tent.
Anders kun je eigenlijk niet kamperen tenminste wij hebben best vaak regen gehad als we moeste inpakken.
Tegenwoordig hebben veel campings trouwens een nachtverblijf en kun droog en vroeg weg.

Jos
Geniet van de dag. Het leven kan kort zijn. Waar wij geweest zijn vindt je op onze site http://www.naturisten-forum.nl
HenkD
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door HenkD »

Jos schreef: do 02 sep 2021, 00:02 Tegenwoordig hebben veel campings trouwens een nachtverblijf en kun droog en vroeg weg.

Jos
Hebben we in het verleden ook dankbaar gebruik van gemaakt; oa Creuze en Petit Brenne. Onderweg gingen we af en toe in een motelletje als het slecht weer was op de terugweg.
Op de hoogte blijven van mijn reizen. Kijk op;
https://www.pindat.com/pindata/user/duncs.campertravels
Dropje66
Actief lid

Bericht door Dropje66 »

Sinds we in 2019 na 15 jaar de sleutels van onze stacaravan (niet naturistisch) bij de camping beheerder van de verpauperde camping waar volgens plannen huisjes op werden gezet te hebben ingeleverd hebben we weer een tent. Voor dit 15-jarig avontuur hebben we een vouwwagen en een toercaravan gehad.

Deze tent is groot genoeg voor ons tweeën, een zgn Saharatent van 4 meter doorsnede. https://www.obelink.nl/obelink-sahara-4 ... -tent.html Makkelijk op te zetten, 1 paal in het middel en de helft van de oppervlakte hebben we voorzien van een slaapcabine. Ik heb dankzij scouting, waar we ook dit soort tenten hebben, inmiddels ruime ervaring (20 jaar) in het opzetten daarvan.

Na onze vakantie naar CHM Montalivet (2019, gehuurde mobilhome) zijn we samen met onze zoon 4 dagen met de tent naar "de Reenert" in Luxemburg geweest.
In 2021 zijn we 2 keer met de tent op pad geweest, namelijk Flevo-Natuur en Loodsman duin op Texel.

Sinds dat we vorig jaar weer een toercaravan hebben aangeschaft gaat de tent zeker niet in de mottenballen, in dit voorjaar zijn we voornemens een weekend Elsendorp te boeken en het laatste weekend van juni ga ik samen met onze oudste zoon en mijn kameraad en zijn zoon naar Oostenrijk voor een weekend Formule 1 (alle met/in de tent).
Dus buiten onze vakanties met de caravan om, blijft de tent zeker nog wel gebruikt.

Groet,
Ron.
Roald
Actief lid

Bericht door Roald »

Ik..
Ik heb 2 karsten tenten.. een kleine en een grote.. afhankelijk hoelang en waarheen gaat er 1 of alle 2 mee
Wouter76
Zeer actief lid

Bericht door Wouter76 »

'Wie kampeert er nog met een tent?'

Nou wij dus, sinds ergens begin dit jaar hebben we voor de grote vakantie een wat ruimere tent gekocht omdat de behoefte aan comfort wat groter wordt.
Daarnaast heeft mijn vrouw nog voordat ik haar leerde kennen een tent gekocht waarmee we de afgelopen jaren op vakantie zijn geweest en ook met bijvoorbeeld hemelvaart dit jaar weer op een scouting terrein gaan staan.

Dat is een Robens Double dreamer, mooie kwaliteit en we hebben er al veel plezier van gehad.

De nieuwe tent is ook van Robens, ik geloof zo uit mijn hoofd de Eagle rock XP, deze is in alle dimensies een slag groter (ik kan er prima in staan), en deze is van een combinatie van katoen en kunststof gemaakt.
Dus minder last van condens en nog een slagje steviger, wel goed laten drogen vóór inpakken, want kans op schimmelvorming anders.
Er zitten ook verduisderde slaapcabines in, hoe dat bevalt is afwachten, wakker worden van de zon heeft ook zo zijn charme.

Ik zou een kleine caravan op termijn ook nog een optie vinden (vooral qua slapen), mijn vrouw is wel een 'hardcore' kampeerster als scout.
Eerlijk gezegd vind ik het ook de meest pure vorm van kamperen en je kan op plekken komen te staan die ongeschikt zijn voor vouwwagen of caravan.

Zoals afgelopen zomer op Texel, de tent stond letterlijk in een grote duinpan, heel bijzonder!
Plakias
Zeer actief lid

Bericht door Plakias »

Dat “drogen voor inpakken” is voor ons ondermeer reden geweest om onze “trekkerstent”, een grote De Waard 😁, in te ruilen voor een camper.
Ondanks dat een tent inderdaad de meest ultieme vorm van kamperen is.
En een klassieke de Waard prachtig is om te zien, mits goed afgespannen.
Maar met regelmatige verplaatsingen en risico op slecht weer en niet op tijd droog krijgen begon het toch te veel op werkverschaffing te lijken 🙀🤣
FLH
Actief lid

Bericht door FLH »

Wij gaan dit jaar ook weer voor het eerst na jaren weer met een tent tenminste dat is het plan,
Een paar jaar geleden heb ik zo'n grote utopia stormtent gehad ligt al die jaren op zolder dus hij moet voor de vakantie nog eem opgezet worden of hij nog goed is.
Wij boekten eigenlijk altijd een stacaravan of een safaritent maar omdat wij tog niet koken of enige luxe gebruiken gaan we weer eens met de tent proberen scheelt ook weer een paar honderd euro.
Pieter1973
Zeer actief lid

Bericht door Pieter1973 »

Een tent is voor ons ook het echte vakantiegevoel. We gaan al jaren met onze "Roadmaster" op pad (= vouwwagen).

Dit jaar gaan we eerst een week bij familie in Franrijk op bezoek, voor het eerst laten we daarom de Roadmaster thuis. We blijven dan nog 3 weken op Laborde en Montalivet, voor het eerst huren we daar maar een tent.
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Tsja vanmiddag waren we in Heerhugowaard om een zalfje voor mijn vrouw te kopen. Daarna zijn we bij Pauw, een grote caravandealer, langs gegaan en hebben Fend caravan type 470 gekocht. Mooie tweede hands caravan. He idee is om hier wat korter tripjes te maken in de koudere periodes. De tent blijft dan voor de grote vakantie.
In het weekend spraken we er met onze schoonzus over en waarom we toch maar bij een tent zouden houden.

Het kan zo maar veranderen

Jos
Geniet van de dag. Het leven kan kort zijn. Waar wij geweest zijn vindt je op onze site http://www.naturisten-forum.nl
NanMar
Super actief lid

Bericht door NanMar »

Ik heb naast de caravan nog een tent, een redelijk grote met 2 slaapcompartimenten en een leefruimte ertussen. Vorig jaar, in augustus, voor het eerst opgezet tijdens mijn zakelijke inkoopreis in Frankrijk, op een camping in de buurt van Straatsburg (helaas geen naturistische camping). De uitrusting heb ik zeer minimalistisch gehouden, omdat ik zoveel moglijk ruimte in bus en aanhanger over moet houden voor mijn handel. Ik had een stoel mee, een tafel, een dunne matras, een slaapzak, 1 bord, 1 beker en een vork, een mes en een lepel.

Het weer moet er naar zijn, maar het is mij beter bevallen dan die F1 hotels en dat voor 1/3 van de prijs. De camping had een redelijk groot zwemmeer met kraakhelder water, gedateerd maar redelijk schoon sanitair en een restaurant rapide. Voor herhaling vatbaar dus, afhankelijk van in welke regio ik onderweg ben, kan ik natuurlijk ook een naturistische camping uitzoeken.

Onze echte vakanties blijven we met de caravan doen, deze pasen gaan we de nieuwe voortent voor het eerst opzetten op een kleine camping hier in de buurt, helaas ook niet naturistisch. Maar ik wil in de buurt blijven voor het geval ik tegen problemen aan loop wat betreft de voortent, dan is het toch handiger als je dicht bij huis bent.
Gr. NanMar

PB is welkom!
NanMar
Super actief lid

Bericht door NanMar »

Jos schreef: di 21 mar 2023, 18:12 Tsja vanmiddag waren we in Heerhugowaard om een zalfje voor mijn vrouw te kopen. Daarna zijn we bij Pauw, een grote caravandealer, langs gegaan en hebben Fend caravan type 470 gekocht.

Jos
Ga je een zalfje kopen, kom je met een caravan terug :lol:
Gr. NanMar

PB is welkom!
Blootgewoon Kees
Zeer actief lid

Bericht door Blootgewoon Kees »

NanMar schreef: di 21 mar 2023, 18:30
Jos schreef: di 21 mar 2023, 18:12 Tsja vanmiddag waren we in Heerhugowaard om een zalfje voor mijn vrouw te kopen. Daarna zijn we bij Pauw, een grote caravandealer, langs gegaan en hebben Fend caravan type 470 gekocht.

Jos
Ga je een zalfje kopen, kom je met een caravan terug :lol:
Nou, ik vind dat anders vrij logisch🧐😂. Veel plezier ermee Jos, en je vrouw van het zalfje 😄.
NanMar
Super actief lid

Bericht door NanMar »

Ja Jos, daar sluit ik mij bij aan: veel plezier ermee!

Ik persoonlijk vind Fendt 1 van de mooiste caravans, tikje jaloers ben ik wel...
Gr. NanMar

PB is welkom!
Plakias
Zeer actief lid

Bericht door Plakias »

Veel plezier met jullie aankoop Jos!
Frivooltje
Super actief lid

Bericht door Frivooltje »

Mooie caravan Jos. Is het een Saphir?
Mijn beste vriend heeft een Fendt 510 Diamant (als ik het goed heb onthouden) gekocht. Mooi ding met een net wat grotere rondzit.
Veel plezier er mee.
I didn't choose to be naked. I am forced to wear clothes.
Als textiel niet wil meewerken verliest naakt altijd. :(
Johnny's forum (naturisme-nudisme) is gestopt per 20-05-2019.
robveen
Zeer actief lid

Bericht door robveen »

Wij kamperen nog steeds met een tent.

Zelfs een heel kleine: Wildebeast Memba 3.

Waarom doe je dat als zestigers, als je geen gebrek aan geld hebt?

We vinden het gewoon leuk.

Ik moet toegeven dat we tegenwoordig een luchtbed hebben en een kleine koelkast. Zelfs een tweepitsfornuis. Als we dat zouden vertellen aan onze versies van 30 jaar terug, zouden zij ons verwend vinden ;-).
Bowmore
Super actief lid

Bericht door Bowmore »

Screenshot_20230322-202035.png
Screenshot_20230322-204905.png
Screenshot_20230322-202435.png
Dit zijn mijn/onze tenten 😆

Groetjes Jeroen
Dropje66
Actief lid

Bericht door Dropje66 »

NanMar schreef: di 21 mar 2023, 18:28 Onze echte vakanties blijven we met de caravan doen, deze pasen gaan we de nieuwe voortent voor het eerst opzetten op een kleine camping hier in de buurt, helaas ook niet naturistisch. Maar ik wil in de buurt blijven voor het geval ik tegen problemen aan loop wat betreft de voortent, dan is het toch handiger als je dicht bij huis bent.
Dit hebben we vorig jaar ook met het Hemelvaartweekend gedaan na het ophalen van onze nieuwe caravan bij de dealer (en met een volgeladen auto meteen door te rijden naar de camping).

Een naturisten terrein 4 a 5 kilometer van huis om de nieuwe caravan (en het opzetten van de voortent) uit te proberen.
Na 15 jaar vast gekampeerd te hebben (niet-naturistisch) moet je toch weer wat 'feeling' daarin krijgen...

Ook inderdaad handig als je iets vergeten bent om in de auto te leggen om even op en neer naar huis te rijden.
Mijn vrouw moest op vrijdagochtend na Hemelvaart werken in onze woonplaats, dus dat was voor mij de gelegenheid om de 'vergeten' spulletjes voor de caravan te zoeken/pakken.
Tot en met zondag op het naturisten terrein "Parelmoer" verbleven met fantastisch weer en de gezellige leden van naturistenvereniging "de Grens".

ONTOPIC: De tent (Saharatent, rond 4 meter doorsnede) hebben we nog steeds en wordt gebruikt voor korte vakanties (1 a 2 nachten).
Zie de foto's in mijn 'recensie' van de Reenert in Luxemburg en Loodsmanduin op Texel: https://www.naturisten-forum.nl/forum/v ... 386#p40386

Groet,
Ron.
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Frivooltje schreef: wo 22 mar 2023, 00:53 Mooie caravan Jos. Is het een Saphir?
Mijn beste vriend heeft een Fendt 510 Diamant (als ik het goed heb onthouden) gekocht. Mooi ding met een net wat grotere rondzit.
Veel plezier er mee.
Ik denk het Frivooltje. type 470 TF uit 2009.
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Leuk om te lezen dat bij meerdere onder ons caravan en tent naast elkaar blijven gebruiken.
Hoewel we echt aan tentkamperen gehecht zijn is dit wel weer een andere dimensie.

Inderdaad uitproberen in d buurt van de dealer of leverancier. Dat moet je ook met een tent doen. Te vaak zijn mensen op verre afstanden verrast dat de boel niet klopt. Het is ook wel handig want om voor de eerste keer de boel op te zetten terwijl je het nooit gedaan hebt krijg je geheid commentaar ed.
We hebben daar veel voorbeelden van gezien tot aan een hoop ruzie aan toe.

Jos
NanMar
Super actief lid

Bericht door NanMar »

Jos schreef: wo 22 mar 2023, 22:59 Te vaak zijn mensen op verre afstanden verrast dat de boel niet klopt. Het is ook wel handig want om voor de eerste keer de boel op te zetten terwijl je het nooit gedaan hebt krijg je geheid commentaar ed.

Jos
Precies, ik wil niet honderden km's van huis zijn en er achter komen dat ik nog wat nodig heb.

De vorige voortent was wel 25 jaar oud, inmiddels met minuscule gaatjes in het dak, dus die heeft in Kroatie zijn laatste rustplaats in de container gevonden. Wat mij al die tijd stoorde is, dat hij maar 2 meter diep was en geen uitritsbare zijkanten had. Die we nu hebben is 2.70 diep, scheelt een hoop in de leefruimte.
Gr. NanMar

PB is welkom!
Frivooltje
Super actief lid

Bericht door Frivooltje »

Jos schreef: wo 22 mar 2023, 22:57
Frivooltje schreef: wo 22 mar 2023, 00:53 Mooie caravan Jos. Is het een Saphir?
Veel plezier er mee.
Ik denk het Frivooltje. type 470 TF uit 2009.
En waar trek je dat mee?

Zijn er mensen die een caravan trekken met een automaat? Zo ja, wat voor een caravan en wat voor een wagen?
I didn't choose to be naked. I am forced to wear clothes.
Als textiel niet wil meewerken verliest naakt altijd. :(
Johnny's forum (naturisme-nudisme) is gestopt per 20-05-2019.
NanMar
Super actief lid

Bericht door NanMar »

Frivooltje schreef: do 23 mar 2023, 00:03
Zijn er mensen die een caravan trekken met een automaat? Zo ja, wat voor een caravan en wat voor een wagen?
Staat wel wat over op het www:

https://caravantrekker.nl/info/automaat
Gr. NanMar

PB is welkom!
Plaats reactie