De goede oude tijd

Discussieplatform over alle onderwerpen.
Frivooltje
Super actief lid

Re: De goede oude tijd

Bericht door Frivooltje »

PoppeSchuitema schreef:Dat de accu bij een elektrische fiets het zwakste punt is, is al jaaaaaren bekend, dus je had het kunnen weten. Je kunt je verlies natuurlijk ook als een man aanvaarden en gewoon een nieuwe accu kopen in plaats van op dit soort media te gaan zitten janken. Natuurlijk het is zuur maar het probleem was bekend en onderkend en er zal vast wel aan gewerkt worden maar dit is op dit moment de stand der techniek. ook wij kunnen hier niets aan veranderen, in mijn opinie mag je ook van de fietsverkoper niet verlangen dat hij jou een nieuwe accu geeft, ik vind de coulance van €100 al heel wat, die man moet ook brood op de plank houden
Nou, dat kon ook wel wat minder vind ik.
I didn't choose to be naked. I am forced to wear clothes.
Als textiel niet wil meewerken verliest naakt altijd. :(
Johnny's forum (naturisme-nudisme) is gestopt per 20-05-2019.
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Accu's en oplaadbare baterijen hebben nooit het eeuwige leven. Na een tijdje gaan ze minder presteren en dan is het afgelopen. maakt niet uit of ze klein of groot zijn.
Van belang is wel regelmatig volledig opladen en niet te lang niet gebruiken.

Voor de mobieltjes kun je meestal een nieuwe batterij krijgen. Even prutsen en hij doet het weer prima.

Jos
Geniet van de dag. Het leven kan kort zijn. Waar wij geweest zijn vindt je op onze site http://www.naturisten-forum.nl
GJ57
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door GJ57 »

Frivooltje schreef:
PoppeSchuitema schreef:Dat de accu bij een elektrische fiets het zwakste punt is, is al jaaaaaren bekend, dus je had het kunnen weten. Je kunt je verlies natuurlijk ook als een man aanvaarden en gewoon een nieuwe accu kopen in plaats van op dit soort media te gaan zitten janken. Natuurlijk het is zuur maar het probleem was bekend en onderkend en er zal vast wel aan gewerkt worden maar dit is op dit moment de stand der techniek. ook wij kunnen hier niets aan veranderen, in mijn opinie mag je ook van de fietsverkoper niet verlangen dat hij jou een nieuwe accu geeft, ik vind de coulance van €100 al heel wat, die man moet ook brood op de plank houden
Nou, dat kon ook wel wat minder vind ik.
Poppe heeft vast last van zijn nieuwe gebit, over het algemeen zijn de reacties wel wat aardiger, voor mij einde discussie. Ik ga een borrel pakken.
Jan52
Super actief lid

Bericht door Jan52 »

Om het even in perspectief te plaatsen, wij hebben nu sinds 1 jaar 2 Giant Prime E+ 1 fietsen.
De accu's worden regelmatig (bijna) geheel leeg getrokken en ze zijn niet zwakker geworden.
Nu moet ook gezegd worden dat we ze bijna altijd in de "normale" stand gebruiken, niet kaarsrecht op het zadel zitten, dus weinig of in ieder geval minder windvang en in de koude maanden de accu's van de fietsen verwijderen en vervolgens deze in de keuken bewaren. De "eco" stand gebruikt minder maar de "sportstand" bijna het dubbele van wat de "normale" stand gebruikt. We wonen vlak bij de Beemsterpolder en er staat altijd (veel) wind.
Wat ik hiermee zeggen wil is dat het wel van invloed is hoe iemand met zijn of haar e-bike omgaat.
Wie't kleine niet eert is het grote nie weerd..
Frivooltje
Super actief lid

Bericht door Frivooltje »

De goede oude tijd? Je bedoeld toen het nog koud was in december en je niet aan de rand van het zwembad kon gaan zonnen? :P
I didn't choose to be naked. I am forced to wear clothes.
Als textiel niet wil meewerken verliest naakt altijd. :(
Johnny's forum (naturisme-nudisme) is gestopt per 20-05-2019.
Reinardus
Actief lid

Bericht door Reinardus »

Mijn eerste zwart-wit televisie van het merk Aristona heb ik nieuw aangeschaft voor 499 gulden in augustus 1982 en heb hem bewaard; Meerdere gebruikte toestellen gaven steeds op verkeerde momenten de geest, vandaar dat er een nieuwe moest komen. Die vierkante dingen wogen destijds nogal wat en de Aristona is al lichter van gewicht. Een eigen TV op mijn kamer vond ik belangrijk omdat destijds de VPRO nogal eens (bloot)programma's uitzondt die de rest van de familie niet keek. Ik heb er destijds zelf met mijn vader een nieuwe antenne voor op het dak gezet en ik weet nog dat dat best gevaarlijk was.

Mijn TEAC bandrecorder, nieuw aangeschaft in 1986 heb ik nog steeds in gebruik omdat de banden goed blijven klinken, wat ik echt ongelofelijk vind. Ook heb ik nog steeds een cassetedeck in gebruik, die ik een paar jaar geleden nog nieuw heb kunnen aanschaffen. Verder gebruik ik nog steeds een platenspeler, die is nooit weggeweest bij mij.
Het gaat mij om de beleving; Het hoeft niet digitaal te zijn, als het maar goed klinkt. Mijn JVC super VHS recorder uit 1991 doet het ook nog steeds.

Oldtimer bromfietsen boeien mij ook en ik heb er drie staan, waaronder een Honda C50H met trapmechanisme; Het grappige van deze bromfiets is dat je de meeste (imitatie)onderdelen nog nieuw kunt kopen.

Groetjes,
René
Natukees
Super actief lid

Bericht door Natukees »

Ja leuk hè, die oude spulletjes. Ik heb te weinig plaats in huis en heb daarom in de loop de jaren veel apparaten weg moeten doen, waar ik nu veel spijt van heb.
Wat ik nog wèl heb bewaard is mijn allereerste zelf gespaarde stereo versterker. Ik was toen 16 jaar en wilde graag mijn plaatjes afspelen op een moderne installatie. Ik maakte daarvoor op school bij de handarbeidlessen twee luidsprekerboxen. De speakers had ik daarvoor uit oude radio's gesloopt. Toen deze klaar waren kocht ik de versterker met 2 X 12 watt vermogen aan boord. Hij kostte 98 gulden. Wat was ik blij.

Onze woonkamer is een mix van oud en nieuw. Een modern interieur maar met een oude gashaard, oude verzameldingen zoals o.a. een oud fototoestel (het beroemde boxje), Laurel en Hardy-beeldje, de "legendarische Crossroads" afbeelding met o.a. Elvis Presley, die 's avonds verlicht is, een echte Seeburg jukebox, een platenspeler met ruim 3000 singles (ook voor de jukebox-vulling) en LP's en niet te vergeten mijn verzameling (oude) Volvo-miniaturen waarvan en gedeelte in een opstelling rond een oude miniatuur-garage. En dan staat natuurlijk mijn grote 33 jaar oude Volvo voor de deur mooi te wezen.

Ik leef in deze moderne wereld en ga best wel met de tijd mee, maar wil de gezellige nostalgische tijd zèker niet vergeten. Met zichtbare en tastbare spulletjes kan ik met plezier regelmatig even terug-zwijmelen.

Ook bij het zien van mijn eigen (bloot)foto's en filmpjes krijg ik weer heimwee naar de jaren 70 en 80. Wat verandert een mens in zijn leven :roll: . Iedere leeftijd heeft zijn charme, zegt men dan. Maar ik zie toch echt liever mijn uiterlijk van toen. Nu vraag ik me wel eens af hoe lang ik nog toonbaar ben voor de jongere generatie.
Mijn oma zei vroeger regelmatig over het ouder worden: "Vroeger was ik jong en aanvallig, nu oud en bouwvallig". Ik kan me nu steeds beter vinden in haar spreuk. Maar we doen het er maar mee :lol:
Plaats reactie