Wat heb je gedaan vandaag?
- Jos
- Beheerder
- Contacteer:
Re: Wat heb je gedaan vandaag?
Samen met echtgenote in Utrecht een cursus gevolgd: werken met de Thermomix. Dat is nieuw soort keukenmachine die eigenlijk alles kan behalve vlees braden en bakken.
Je hoeft geen verstad te hebben van koken met dat ding want de instrucies zijn glashelder.
Jos
Je hoeft geen verstad te hebben van koken met dat ding want de instrucies zijn glashelder.
Jos
Geniet van de dag. Het leven kan kort zijn. Waar wij geweest zijn vindt je op onze site http://www.naturisten-forum.nl
- GJ57
- Super actief lid
- Contacteer:
Cultureel dagje gedaan. Nadat we al eerder The American Dream tentoonstelling hadden bezocht zijn we naar de zustertentoonstelling in Emden (D) gereden. Twas even rijden 185 km enkel maar wat een mooie tentoonstelling was dit. Een goed idee om de twee musea te koppelen met een tentoonstelling. Na en dan op zoek naar een lunchplek kwamen we uit in Greetsiel Ost Friesland. Wat een leuke plaatsje aan de Waddenzee, haven, garnalenvissers en druk. Duitsers hebben paasvakantie. Top dag afgesloten met een lege tank en daarna nog een hapje eten in onze stad.
Weet iemand of in Duitsland de paasvuren al op Goede vrijdag worden aangestoken ?
Weet iemand of in Duitsland de paasvuren al op Goede vrijdag worden aangestoken ?
-
- Super actief lid
Gisteren een nieuwe computer gekocht want mijn oude was niet meer vooruit te branden, mede dankzij de nieuwe "lekdichtupdates" van Windows7.
Ik stelde het toch zo lang mogelijk uit omdat ik er eigenlijk geen zin in had om weer helemaal opnieuw te beginnen met alles weer opnieuw instellen en alle software opnieuw installeren. En dan maar hopen dat ik alle backups gedaan heb.
Het eerste wat ik deed is de nieuwe computer uitkleden. Want die heb ik ook graag zo bloot mogelijk . En dan bedoel ik de onnodige software, spelletjes en Windows-dingen er uitgooien die ik nooit zal gebruiken. Weg ermee. Dus ook vandaag heb ik daarmee weer genoeg te doen.
Ik stelde het toch zo lang mogelijk uit omdat ik er eigenlijk geen zin in had om weer helemaal opnieuw te beginnen met alles weer opnieuw instellen en alle software opnieuw installeren. En dan maar hopen dat ik alle backups gedaan heb.
Het eerste wat ik deed is de nieuwe computer uitkleden. Want die heb ik ook graag zo bloot mogelijk . En dan bedoel ik de onnodige software, spelletjes en Windows-dingen er uitgooien die ik nooit zal gebruiken. Weg ermee. Dus ook vandaag heb ik daarmee weer genoeg te doen.
- PoppeSchuitema
- Super actief lid
Daarom heb ik mijn laptop voorzien van een prachtige Linux Mint en doe helemaal niets meer met Windows behalve dingen die absoluut alleen maar werken met Windows, daarvoor heb ik er nog een W10 opstaan ergens achteraf in een verloren hoekje
Bloot als het kan, gekleed als het moet
- GJ57
- Super actief lid
- Contacteer:
Ik wel dus, hier werd veel over geklaagd in het Rotterdamse op zaterdag. Niet over de Twentse versie want Paasvuren in het oosten dan kan echt alleen maar op de eerste paasdag. Een stap over de grens en de regels zijn anders.GJ57 schreef:Cultureel dagje gedaan. Nadat we al eerder The American Dream tentoonstelling hadden bezocht zijn we naar de zustertentoonstelling in Emden (D) gereden. Twas even rijden 185 km enkel maar wat een mooie tentoonstelling was dit. Een goed idee om de twee musea te koppelen met een tentoonstelling. Na en dan op zoek naar een lunchplek kwamen we uit in Greetsiel Ost Friesland. Wat een leuke plaatsje aan de Waddenzee, haven, garnalenvissers en druk. Duitsers hebben paasvakantie. Top dag afgesloten met een lege tank en daarna nog een hapje eten in onze stad.
-
- Super actief lid
Wat heb ik vandaag gedaan?
Nou vandaag, gisteren, eergisteren, de dag daarvoor, de dag daarvoor en de dag daarvoor heb ik liggen niesen, hoesten, snotteren en meer dingen die er bij komen kijken. Cadeautje van een meisje van 9.
Griep? Verkoudheid? Ik kan het verschil niet zien maar balen doe ik er wel van.
Vandaag wel boodschappen gedaan met dit heerlijke weer en even naakt op het balkon wat hoognodige vitamine D opgedaan.
Nou vandaag, gisteren, eergisteren, de dag daarvoor, de dag daarvoor en de dag daarvoor heb ik liggen niesen, hoesten, snotteren en meer dingen die er bij komen kijken. Cadeautje van een meisje van 9.
Griep? Verkoudheid? Ik kan het verschil niet zien maar balen doe ik er wel van.
Vandaag wel boodschappen gedaan met dit heerlijke weer en even naakt op het balkon wat hoognodige vitamine D opgedaan.
I didn't choose to be naked. I am forced to wear clothes.
Als textiel niet wil meewerken verliest naakt altijd.
Johnny's forum (naturisme-nudisme) is gestopt per 20-05-2019.
- Bowmore
- Super actief lid
Gisteren met de boswachter de hele dag op de veluwe rondgezworven.
Citaat:
Zwerf met de boswachter van Staatsbosbeheer een volle dag mee over de Veluwe. Vlak voor zonsopgang wordt je gewekt. Je pakt je dagrugzak en gaat op pad. De route staat niet vast, en gisteren en morgen bestaan even niet. Je wandelt in het hier en nu, dicht bij jezelf en vol overgave, net als John Muir dat deed. We eten wanneer we trek hebben, rusten wanneer we moe zijn. De route eindigt na zonsondergang, waar je weer terugkomt bij het vertrekpunt.
Een bijzondere dag, bijzonder vermoeiend ook
https://www.staatsbosbeheer.nl/activite ... -de-veluwe
Citaat:
Zwerf met de boswachter van Staatsbosbeheer een volle dag mee over de Veluwe. Vlak voor zonsopgang wordt je gewekt. Je pakt je dagrugzak en gaat op pad. De route staat niet vast, en gisteren en morgen bestaan even niet. Je wandelt in het hier en nu, dicht bij jezelf en vol overgave, net als John Muir dat deed. We eten wanneer we trek hebben, rusten wanneer we moe zijn. De route eindigt na zonsondergang, waar je weer terugkomt bij het vertrekpunt.
Een bijzondere dag, bijzonder vermoeiend ook
https://www.staatsbosbeheer.nl/activite ... -de-veluwe
- Bowmore
- Super actief lid
Jos, is de Thermomix gebaseerd op stomen?Jos schreef:Samen met echtgenote in Utrecht een cursus gevolgd: werken met de Thermomix. Dat is nieuw soort keukenmachine die eigenlijk alles kan behalve vlees braden en bakken.
Jos
- Jos
- Beheerder
- Contacteer:
De thermomix een is soort pot met een loeischerp mes als hij rechtsom draait en een menger als hij links omdraait. Daanrnaats is er inductiverwarming tot 120 graden.Bowmore schreef:
Jos, is de Thermomix gebaseerd op stomen?
je kunt hen gebuiken om:
- deeg mee te maken
- indredienten fijn malen (kaas, noten)
- koken van groenten
- maken van prachtige sausen/mayonaise
- slagroom/eiwit kloppen
- er zit een stoommand op dus stomen van vlees, vis, groenten kan heel goed
- oa risotto (zonder dat je zelf hoeft te roeren) en pasta maken gaat prima
- Je hebt geen afwas meer.
- er zit een ingebouwd weegschaal in
- Het bevat een chip met een uitgebreid kookboek met fraaie recepten die door de step-by-stpe instructie op een display iedereen kan maken
- nieuw is cook-key waarme je via internet alel recepten voor thermomix kunt zien, downloaden en uitvoeren.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Geniet van de dag. Het leven kan kort zijn. Waar wij geweest zijn vindt je op onze site http://www.naturisten-forum.nl
- GJ57
- Super actief lid
- Contacteer:
Ik snap dat je hiervoor een instructiedag nodig hebt. Het mooiste is je hebt geen afwas meer, die geloof ik dan weer even niet. Je zult toch de boel schoon moeten houden denk ik.Jos schreef:De thermomix een is soort pot met een loeischerp mes als hij rechtsom draait en een menger als hij links omdraait. Daanrnaats is er inductiverwarming tot 120 graden.Bowmore schreef:
Jos, is de Thermomix gebaseerd op stomen?
je kunt hen gebuiken om:
- deeg mee te maken
- indredienten fijn malen (kaas, noten)
- koken van groenten
- maken van prachtige sausen/mayonaise
- slagroom/eiwit kloppen
- er zit een stoommand op dus stomen van vlees, vis, groenten kan heel goed
- oa risotto (zonder dat je zelf hoeft te roeren) en pasta maken gaat prima
- Je hebt geen afwas meer.
- er zit een ingebouwd weegschaal in
- Het bevat een chip met een uitgebreid kookboek met fraaie recepten die door de step-by-stpe instructie op een display iedereen kan maken
- nieuw is cook-key waarme je via internet alel recepten voor thermomix kunt zien, downloaden en uitvoeren.
- Jos
- Beheerder
- Contacteer:
Het kan ook zonde intructiemiddag/ochtend. Zo mielijk is het niet.GJ57 schreef:Ik snap dat je hiervoor een instructiedag nodig hebt. Het mooiste is je hebt geen afwas meer, die geloof ik dan weer even niet. Je zult toch de boel schoon moeten houden denk ik.
Met geen afwas bedoel ik pannen. Bijv voor spagheti carbonara. De pecorino en parmagiano moeten tot poeder gemalen worden. Moet je eerst ui snijden en fruiten. Dan de bacon. Vervolgens nog een pan voor de spaghetti. Bij de thermomix gaat alles in ene en ook het snijwerk.
De thermomix kan zch zelf reinigen (water, afwasmiidel, verwamen en rondslingeren).
Jos
-
- Super actief lid
- Contacteer:
Ik vind het in elk geval veel geld voor wat het is (€1100).Jos schreef:Bijv voor spagheti carbonara. De pecorino en parmagiano moeten tot poeder gemalen worden. Moet je eerst ui snijden en fruiten. Dan de bacon. Vervolgens nog een pan voor de spaghetti. Bij de thermomix gaat alles in ene en ook het snijwerk.
De thermomix kan zch zelf reinigen (water, afwasmiidel, verwamen en rondslingeren).
Jos
En een paar recepten die je vernoemt zou ik wel eens willen zien wat ze er van maken. Bijvoorbeeld de spaghetti carbonara is zo simpel, daar heb ik echt geen Thermomix voor nodig ('k Heb wel wat meer afwas).
Voor 2:
- 200-250gr spaghetti
- 150 (gerookt) spek in bblokjes
- 100gr parmezaan
- 3 eieren
Kook de spaghetti beetgaar
Klop de eieren in een kom
Rasp er de vers geraspte parmezaanse kaas bij
Giet de spaghetti af en roer er het ei-kaasmengsel en de spekblokjes bij
Kruid met (veel) peper
Klaar!
Ook de risotto is zo simpel als wat.
Stof een fijngesneden uitje (of sjalotje) samen met een teentje knoflook glazig
Doe er de risottorijst bij
Bak de rijst mee tot hij glazig is
Giet er een glas witte wijn bij
Giet het dubbele volume van de rijst (groente)bouillon bij
Zet er een deksel op en laat garen, niet roeren
Controleer de laatste 5 min of er nog voldoende vocht is, de rijst mag niet volledig drooggekookt zijn (kooktijd zie verpakking)
Als de rijst beetgaar is, zet van het vuur en roer er een grote klont boter en veel vers geraspte parmezaanse kaas onder. Het geheel moet smeuïg zijn.
Afwerken kan met versgebakken groenten, vlees, schaaldieren, whatever.
Klaar!
Voor beide gerechten heb ik echt geen Thermomix nodig en beide zijn in een wip klaar en de afwas valt ook wel mee. Fijngemalen kaas is ook niet nodig, met een gewone handrasp geraspte kaas gaat even goed en is zo veel lekkerder dan die kaas uit zakjes. Zelfs in de Aldi (België toch) kan je Parmezaanse kaas in blok kopen.
- Jos
- Beheerder
- Contacteer:
Ha Jo,
het ging om de vraag wat de thermomix kan en dat is dus heel veel.
Natuurlijk kun je alles bereiden op een andere manier en daar is niks mis mee.
Toch wil ik bestrijden dat een goed risotto maken makkelijk is. Er zijn vele valkuilen.
Wist je dat in Spanje er in 1 op d e3 huishoudens een thermomix staat! lijkt mij ook overdreven hoor. in een restaurant keuken zijn ze niet meer weg te denken. Worden veelal gebruikt om snel even iets tussen door te maken zoals soepen of sausjes of voor allergieën.
Ik vond het al hobbbykok helemaal niks, zeker niet toen er een op de kookclub kwam.
Mijn echtenote leek het wel wat en die kocht er dus een. Ik moet zeggen dat ik hem zeer regelmatig gebruik.
Jos
het ging om de vraag wat de thermomix kan en dat is dus heel veel.
Natuurlijk kun je alles bereiden op een andere manier en daar is niks mis mee.
Toch wil ik bestrijden dat een goed risotto maken makkelijk is. Er zijn vele valkuilen.
Wist je dat in Spanje er in 1 op d e3 huishoudens een thermomix staat! lijkt mij ook overdreven hoor. in een restaurant keuken zijn ze niet meer weg te denken. Worden veelal gebruikt om snel even iets tussen door te maken zoals soepen of sausjes of voor allergieën.
Ik vond het al hobbbykok helemaal niks, zeker niet toen er een op de kookclub kwam.
Mijn echtenote leek het wel wat en die kocht er dus een. Ik moet zeggen dat ik hem zeer regelmatig gebruik.
Jos
-
- Super actief lid
Vandaag naar een huidkliniek geweest om te kijken of ze wat aan mijn toenemende ouderdomswratjes en -vlekjes kunnen doen. En dat kunnen ze natuurlijk, anders is het geen huidkliniek .
Eigenlijk zou ik ze moeten laten zitten want een naturist moet tevreden zijn met zijn lijf en de ouderdomsverschijnselen ook accepteren. Maar daar heb ik toch wat moeite mee. Eigenlijk niet eens zozeer voor mezelf maar meer omdat anderen er tegenaan moeten kijken. Dat moeten ze ook al naar mijn ouder wordende lichaam, wat nu eenmaal minder mooi wordt. Het zij zo. Maar als er ook nog eens vlekken en wratten op komen is het toch net iets anders. Hoewel die "anderen" het misschien geen probleem vinden. Maar ik wil toch nog enigszins toonbaar blijven. Of zit ik mezelf nu onzin aan te praten en moeten ze maar nemen zoals ik ben? Ik wacht nog even met de definitieve afspraak.
Eigenlijk zou ik ze moeten laten zitten want een naturist moet tevreden zijn met zijn lijf en de ouderdomsverschijnselen ook accepteren. Maar daar heb ik toch wat moeite mee. Eigenlijk niet eens zozeer voor mezelf maar meer omdat anderen er tegenaan moeten kijken. Dat moeten ze ook al naar mijn ouder wordende lichaam, wat nu eenmaal minder mooi wordt. Het zij zo. Maar als er ook nog eens vlekken en wratten op komen is het toch net iets anders. Hoewel die "anderen" het misschien geen probleem vinden. Maar ik wil toch nog enigszins toonbaar blijven. Of zit ik mezelf nu onzin aan te praten en moeten ze maar nemen zoals ik ben? Ik wacht nog even met de definitieve afspraak.
- GJ57
- Super actief lid
- Contacteer:
Leuke vraagstelling is dit wat waar stopt het, nu wat vlekken uit cosmetische overwegingen en dan : staartje op je hoofd en aandraaien een keer per week? Mijn vrouw en ik hebben de discussie ook wel eens als we weer een dame zien met net iets te jeugdige gevel voor haar leeftijd. Ik zeg dan altijd goh misschien was het medisch wel noodzakelijk en denk het zal wel. Mijn vrouw is daar veel strenger in. Maar ja die is zelf al zo vaak geopereerd vanwege noodzakelijke medische zaken dat elk mes wat in de buurt komt angst in boezemt.Natukees schreef:Vandaag naar een huidkliniek geweest om te kijken of ze wat aan mijn toenemende ouderdomswratjes en -vlekjes kunnen doen. En dat kunnen ze natuurlijk, anders is het geen huidkliniek .
- PoppeSchuitema
- Super actief lid
Ik had ook behoorlijk wat van die plekken op mijn rug, die heeft mijn schat een paar keer aangestipt met "imortel" een mengsels van verschillende olieën en mijn rug is weer zo gaaf als een babybilletjeNatukees schreef:Vandaag naar een huidkliniek geweest om te kijken of ze wat aan mijn toenemende ouderdomswratjes en -vlekjes kunnen doen. En dat kunnen ze natuurlijk, anders is het geen huidkliniek .
wat moeite mee.
https://photos.app.goo.gl/8JUaMXElh7t87fVI2
foto 1 zo als t was, foto 2 na 4 keer behandelen, foto 3 zoals t nu is
- GJ57
- Super actief lid
- Contacteer:
Zo dat heeft serieus wel geholpen zeg.PoppeSchuitema schreef:Ik had ook behoorlijk wat van die plekken op mijn rug, die heeft mijn schat een paar keer aangestipt met "imortel" een mengsels van verschillende olieën en mijn rug is weer zo gaaf als een babybilletjeNatukees schreef:Vandaag naar een huidkliniek geweest om te kijken of ze wat aan mijn toenemende ouderdomswratjes en -vlekjes kunnen doen. En dat kunnen ze natuurlijk, anders is het geen huidkliniek .
wat moeite mee.
-
- Super actief lid
Dat is een wondermiddel, Poppe. Schitterend resultaat. Wat is dat dan voor mengsel? Ik kan er niks over vinden. Zelfgemaakt?
- GJ57
- Super actief lid
- Contacteer:
ik sluit me aan bij de vorige spreker: help ons eens even uit de droom , hoe vliegen we dat aan? Moeten naar Wwijk komen ?Natukees schreef:Dat is een wondermiddel, Poppe. Schitterend resultaat. Wat is dat dan voor mengsel? Ik kan er niks over vinden. Zelfgemaakt?
-
- Super actief lid
Een gat in de markt voor mevrouw Schuitema?GJ57 schreef:ik sluit me aan bij de vorige spreker: help ons eens even uit de droom , hoe vliegen we dat aan? Moeten naar Wwijk komen ?Natukees schreef:Dat is een wondermiddel, Poppe. Schitterend resultaat. Wat is dat dan voor mengsel? Ik kan er niks over vinden. Zelfgemaakt?
- PoppeSchuitema
- Super actief lid
Neem even contact op met mijn schat, info via http://www.sanumoleum.nl daar staat wel een emailadres bij voor evt contact
-
- Super actief lid
Hoeveel tijd zat er eigenlijk tussen foto 1 en foto 3? Het is toch interessant. Hoewel het geen goedkoop spul is. Maar dat is een huidkliniek ook niet. Het gaat dus om het middel Immortelle en geen imortel, haha. Ik dacht al, met mortel ga je metselen, niet op je rug smerenPoppeSchuitema schreef: Ik had ook behoorlijk wat van die plekken op mijn rug, die heeft mijn schat een paar keer aangestipt met "imortel" een mengsels van verschillende olieën en mijn rug is weer zo gaaf als een babybilletje
- PoppeSchuitema
- Super actief lid
tussen foto 1 en foto 3 zat ongeveer 1 maand
-
- Super actief lid
Even tussendoor dit berichtje zonder inhoud intikken want het is dan wel mijn 1000ste bericht .
- GJ57
- Super actief lid
- Contacteer:
even de webmaster vragen om het te verwijdern. 999Natukees schreef:Even tussendoor dit berichtje zonder inhoud intikken want het is dan wel mijn 1000ste bericht .
- anakin
- Super actief lid
Veranderd je status nu ook met deze 1000-mijlpaal?
-
- Super actief lid
Nee, mijn titel blijft "super actief lid". Dat moet ik wel figuurlijk zien, als huismus zijndeanakin schreef:Veranderd je status nu ook met deze 1000-mijlpaal?
-
- Zeer actief lid
Vandaag lekker vrij en dus in ons blootje in de tuin genoten. Helaas zwembad nog niet geopend. Morgen weer aan de slag.
-
- Super actief lid
Op het balkon gezeten. Kon helaas niet naar het strand. Morgen ook niet. Vrijdag hopelijk wel.
I didn't choose to be naked. I am forced to wear clothes.