Wat heb je gedaan vandaag?
- natutracker
- Zeer actief lid
Re: Wat heb je gedaan vandaag?
Bloot in de regen fietsen is heerlijk, zeker als het heel hard regent.
Maar als het even goed hard regent gaat dat water dat valt echt koud worden, dat heb ik ook een keer mee gemaakt.
Maar als het even goed hard regent gaat dat water dat valt echt koud worden, dat heb ik ook een keer mee gemaakt.
Neeltje Jans, "the place to be"!
- Jos
- Beheerder
- Contacteer:
rustdag op El Templo del Sol.
We hebben een mooi plekje.
We hebben een mooi plekje.
Geniet van de dag. Het leven kan kort zijn. Waar wij geweest zijn vindt je op onze site http://www.naturisten-forum.nl
- PoppeSchuitema
- Super actief lid
Dat is inderdaad een 'daaldersplekje' veel plezier geniet er van
Bloot als het kan, gekleed als het moet
- Jos
- Beheerder
- Contacteer:
klopt poppe maar als je vandaag kijkt dan schrik je. Het strand staat onderwater na hevige regenval gister.
Jos
Jos
Geniet van de dag. Het leven kan kort zijn. Waar wij geweest zijn vindt je op onze site http://www.naturisten-forum.nl
- Jan52
- Super actief lid
Een heerlijke vino verde..
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Wie't kleine niet eert is het grote nie weerd..
- Jos
- Beheerder
- Contacteer:
Hier in Spanje eindelijk uit de grote plensbuien. Zitten nu op Almanat bij Malaga.
Sorry Karin3 maar Sierranatura zijn we 10 minuten geweest maar vanwege het bar slechte weer zijn we gelijk 580 km doorgereden naar Granada in het zuiden.
Pas vandaag sinds dagen geen regen en lekker zonneschijn.
Eindelijk weer eens naar de zon kunnen kijken en kunnen fotograferen. De apparatuur was perfect opgesteld en meer dan 1000 foto's gemaakt en enkele video's (intussen doe je gewoon wat anders) Daarna lekker naar het strand, pilsje tapa en gewoon genieten.
Hier een van de vele foto's, hierop zijn drie uitbarstingen te zien.
Sorry Karin3 maar Sierranatura zijn we 10 minuten geweest maar vanwege het bar slechte weer zijn we gelijk 580 km doorgereden naar Granada in het zuiden.
Pas vandaag sinds dagen geen regen en lekker zonneschijn.
Eindelijk weer eens naar de zon kunnen kijken en kunnen fotograferen. De apparatuur was perfect opgesteld en meer dan 1000 foto's gemaakt en enkele video's (intussen doe je gewoon wat anders) Daarna lekker naar het strand, pilsje tapa en gewoon genieten.
Hier een van de vele foto's, hierop zijn drie uitbarstingen te zien.
-
- Actief lid
We gingen vandaag voor het eerst naar Nuenen maar het lijkt nu een woonwagenkamp (misschien al dicht). Dus zijn we naar Berkendonck doorgereden. Het was onze eerste keer daar en het beviel ons prima.
- Jos
- Beheerder
- Contacteer:
Een nieuw domein naturismeinfo.eu geclaimd waar zowel simonnoot.nl als members.quicknet.nl/naturist ondergebracht gaan worden. Daar komt ook de site met ervaringen en locaties. Het forum blijft gewoon op deze plek.
Verder bleek dat we onze medicijnen verloren waren in Granada. deze opgespoord en opgehaald. Ritje van 3 uur op en neer maar wel heel mooi door de Sierra Nevada.
En vanavond met diverse blooters de sterrenhemel beken door de telescoop. Ze hebben genoten.
Jos
Verder bleek dat we onze medicijnen verloren waren in Granada. deze opgespoord en opgehaald. Ritje van 3 uur op en neer maar wel heel mooi door de Sierra Nevada.
En vanavond met diverse blooters de sterrenhemel beken door de telescoop. Ze hebben genoten.
Jos
-
- Super actief lid
Met mijn zieke hoofd op het balkon in de zon gezeten. Viel mij echt op dat deze nog best wel kracht had. Zat gewoon te zweten. Heb wel genoten.
I didn't choose to be naked. I am forced to wear clothes.
Als textiel niet wil meewerken verliest naakt altijd.
Johnny's forum (naturisme-nudisme) is gestopt per 20-05-2019.
- Henk D
- Super actief lid
- Contacteer:
Weer thuis na 3 weekjes Aamsveen. De boel weer een beetje op de plek gezet thuis.
Vanavond gaan de kersverse opa en oma voor het eerst op hun kleindochter van 6 weken passen.
Vanavond gaan de kersverse opa en oma voor het eerst op hun kleindochter van 6 weken passen.
-
- Super actief lid
Gefeliciteerd Henk. Succes met het oppassen en geniet ervan. Dat doe ik ook al jaren van mijn inmiddels vijf kleinkinderen.Henk D schreef:
- Jos
- Beheerder
- Contacteer:
Leuk Henk D. Prachtig zo'n klein wondertje. Veel geluk voor het kindje,de ouders en grootouders.
Jos
Jos
-
- Zeer actief lid
Ligt 't aan mij?
Half september, half twaalf 's nachts en ik zit nog lekker buiten in m'n "zondagse pak" alsof het zomer is.
De thermometer buiten zegt 17 graden en het is windstil dus dat klopt wel met m'n gevoel.
Een beetje raar, maar je hoort mij niet klagen.
Vanmiddag was buiten het ook nog heel goed uit te houden zonder kleding (geen zon, maar desondanks), daarna EHBO activiteiten bij de kermis in ons dorp.
Half september, half twaalf 's nachts en ik zit nog lekker buiten in m'n "zondagse pak" alsof het zomer is.
De thermometer buiten zegt 17 graden en het is windstil dus dat klopt wel met m'n gevoel.
Een beetje raar, maar je hoort mij niet klagen.
Vanmiddag was buiten het ook nog heel goed uit te houden zonder kleding (geen zon, maar desondanks), daarna EHBO activiteiten bij de kermis in ons dorp.
- Henk D
- Super actief lid
- Contacteer:
Inderdaad een wondertje. Je kan je niet (meer) voorstellen dat je eigen kinderen ook zo klein en teer geweest zijn. Dat je dochter met een klinderwagen op de stoep staat; flashbacks van 30 jaar terug toen mijn vrouw zo de deur binnen kwam met haar. Dit is echt genieten. Hiervoor doen we graag de kleren aan en een dag eerder naar huis.Jos schreef:Leuk Henk D. Prachtig zo'n klein wondertje. Veel geluk voor het kindje,de ouders en grootouders.
Jos
- JurgenZ
- Super actief lid
Heerlijke week op Flevonatuur achter de rug, zeker de tweede helft van de week heerlijk weer en veel zon. Ben net zo bruin als dat ik naar Zuid Frankrijk ben geweest.
Geniet nooit met mate ! ( van Loesje! )
- Jos
- Beheerder
- Contacteer:
Maandag vertrokken van Almanat via Ronda en Sevilla zijn we gister aangekomen op las Grullas in de Extremudara in Spanje. Mooi gebied.
Jos
Jos
-
- Super actief lid
Wat heb ik vandaag gedaan? Kou geleden.
- Paul1968
- Zeer actief lid
Ja Frivooltje. En dat in de zomer.
Met gastvrije Brabantse groet,
Paul
Paul
-
- Super actief lid
Zomer? Het lijkt wel herfst. Op zich is de temp. nog wel goed buiten (zeker als de zon schijnt) maar ik wordt alleen al depressief van dat grijze weer.
Zou er nog een mooie naaktstranddag inzitten dit jaar?
Zou er nog een mooie naaktstranddag inzitten dit jaar?
- Paul1968
- Zeer actief lid
Denk ook dat de zomer voorbij is. Jammer.
Misschien nog wat mooie nazomer dagen.
Misschien nog wat mooie nazomer dagen.
Met gastvrije Brabantse groet,
Paul
Paul
- PoppeSchuitema
- Super actief lid
Ik snap dat gehuil over het weer niet, volgens mij is dit gewoon weer voor de tijd van het jaar, wij hebben hier nou eenmaal geen tropische zomers en Siberische winters. dit is het weer en daar zullen we het mee moeten doen, daar kunnen we lang of kort over nuilen hadden we maar naar de (sub)tropen moeten gaan wonen
Bloot als het kan, gekleed als het moet
-
- Actief lid
Dat Zie ik wel zittenPoppeSchuitema schreef:Ik snap dat gehuil over het weer niet, daar kunnen we lang of kort over nuilen hadden we maar naar de (sub)tropen moeten gaan wonen
-
- Super actief lid
Tussen huilen en je onvrede uiten zit een heel groot verschil. Het mag dan zo zijn dat dit de normale temperaturen zijn maar ik vind het gewoon jammer.
-
- Super actief lid
Zou wat zijn als we met zijn allen naar de tropen verhuizen. Voor de gene die in Nederland zijn gebleven was het geen goed naturisme jaar, en dat mag gerust gezegd worden.
-
- Actief lid
Tropen lijkt me wat ver, er zitten reeds genoeg beestjes in zuidelijk europaGerardS schreef:Zou wat zijn als we met zijn allen naar de tropen verhuizen. .
+1GerardS schreef: Voor de gene die in Nederland zijn gebleven was het geen goed naturisme jaar, en dat mag gerust gezegd worden.
- Jan52
- Super actief lid
Voor ons op de terugweg uit Portugal geen naturistische camping meer.
De temperaturen waren dusdanig laag en het was zo nat dat het niet de moeite loonde.
Dus zijn we in etappes doorgereden naar Tiel om daar 2 nachten te staan in de Tielse klei op een kleine camping aan de Linge.
En wat zijn we blij met onze mover
De temperaturen waren dusdanig laag en het was zo nat dat het niet de moeite loonde.
Dus zijn we in etappes doorgereden naar Tiel om daar 2 nachten te staan in de Tielse klei op een kleine camping aan de Linge.
En wat zijn we blij met onze mover
- Harm
- Zeer actief lid
Vandaag boodschappen. Morgen en zondag werken. Dus vandaag de BB maar weer opgestookt.
Kabeljauwrug met gebakken aardappelschijfjes, lamsoor, zeekraal en peultjes.
Zondag gaat de beenham op de BB en maandag maak ik groentelasagne.
Dinsdag start ik de BB voor mosselen in de Dutch Oven.
Het laatste is een experiment.
Even een plaatje voor de DO.
Het gerecht dat toen in de steigers stond was kippendijvlees met groene pesto en mie.
Nice weekend.
Kabeljauwrug met gebakken aardappelschijfjes, lamsoor, zeekraal en peultjes.
Zondag gaat de beenham op de BB en maandag maak ik groentelasagne.
Dinsdag start ik de BB voor mosselen in de Dutch Oven.
Even een plaatje voor de DO.
Het gerecht dat toen in de steigers stond was kippendijvlees met groene pesto en mie.
Nice weekend.
-
- Actief lid
Harm schreef: Dinsdag start ik de BB voor mosselen in de Dutch Oven.
Nice weekend.
Dag Harm
Gebruik je de dutch oven enkel thuis of gaat ie ook mee op reis?
Ben benieuwd of en hoe je er stoofpot in maakt.
Heb de beste maaltijd ooit uit een dutch oven gegeten. Maar geen idee hoe ze het maken. Lijkt me gevaarlijk om aan te branden.
Ben enkel tefal gewoon
- Harm
- Zeer actief lid
De DO heb ik sinds kort. Het is meer dan alleen het stoofpotje..gabri schreef:Dag HarmHarm schreef: Dinsdag start ik de BB voor mosselen in de Dutch Oven.
Nice weekend.
Gebruik je de dutch oven enkel thuis of gaat ie ook mee op reis?
Ben benieuwd of en hoe je er stoofpot in maakt.
Heb de beste maaltijd ooit uit een dutch oven gegeten. Maar geen idee hoe ze het maken. Lijkt me gevaarlijk om aan te branden.
Ben enkel tefal gewoon
Bakken en braden, stoven, brood en gebak. Er is veel mogelijk met een DO.
Betreft het stoofpotje, in wezen zit er niet zoveel verschil in koken op het fornuis of in een Black Bastard (of vergelijkbaar).
Het is het spelen met de temperatuur, de rooksmaak en het "low en slow" dat een "ei" zo leuk maakt. Heel anders dan een "kettle".
Ook de keuze van de houtskool speelt mee. Ik heb in het verleden een sessie gehad van 48 uur met 1!! keer houtskool vullen. En zeker niet tot het maximum.
Dit ging dan ook met effectief het smoren van het vuur en weer opnieuw op temperatuur brengen.
Zonder opnieuw aanmaken!
Enne.. de Do gaat pas mee als ik een mini BB heb. Tot dan blijft het thuiswerken.
- Jan52
- Super actief lid
Vandaag vierde mijn kleinzoon uit Londen zijn 2e verjaardag bij ons thuis. Onze jongste dochter en haar partner gaan zo goed als zeker volgend jaar naar de USA voor zijn werk en dit was voor haar een mooie gelegenheid om nog een keer alle zussen en zwagers en hun kinderen bij elkaar te zien.
Helaas kon mijn schoonzoon niet meekomen.
Heel gezellig maar ook heel erg druk.
Wat gebeurt..vannacht besloot mijn 2e dochter hier te bevallen van haar derde kind, ons zesde kleinkind. En zo kon het gebeuren dat op mijn schoonzoon uit Engeland na iedereen aanwezig was en kennis kon maken met de kleine Lieke.
Helaas kon mijn schoonzoon niet meekomen.
Heel gezellig maar ook heel erg druk.
Wat gebeurt..vannacht besloot mijn 2e dochter hier te bevallen van haar derde kind, ons zesde kleinkind. En zo kon het gebeuren dat op mijn schoonzoon uit Engeland na iedereen aanwezig was en kennis kon maken met de kleine Lieke.