Wat heb je gedaan vandaag?

Discussieplatform over alle onderwerpen.
Plaats reactie
dynnoeth
Zeer actief lid

Re: Wat heb je gedaan vandaag?

Bericht door dynnoeth »

Lucas schreef:
Jo.w schreef:Vandaag confituur gemaakt van 1,5kg abrikozen en ook nog van 1kg aardbeien. En 5 kg asperges geschild. Eén om vandaag en morgen te eten en 4 om in te vriezen. Was een koopje in de supermarkt "om vandaag te verbruiken" en dus aan halve prijs. Er was niets mis mee.
'k Heb er nog nooit ingevroren, eens benieuwd hoe ze er uit komen.
Asperges invriezen is misdadig. Je moet ze in het seizoen eten, tot ze je neus en oren uitkomen! ;)
Je moet ze rauw, maar wel geschild, invriezen en niet ontdooien voordat je ze kookt, smaakt prima verder.
PoppeSchuitema
Super actief lid

Bericht door PoppeSchuitema »

dynnoeth schreef:Vandaag zijn er zes zonnepanelen (Solar-Frontier SF-170) op m'n dak gezet, bij elkaar 997 kWh, bijna genoeg om m'n volledige verbruik af te dekken (vorig jaar iets meer dan 1 MWh).
Afbeelding
Jij wilt ons wijsmaken dat die dingen bijna 1000 kiloWatt per uur opwekken? Dan zouden deze 6 panelen ruim voldoende zijn om ons hele bedrijf van stroom te voorzien. Ik denk dat je bedoelt dat deze 6 panelen ca 1000 kW per jaar opleveren

Ik moet mezelf corrigeren, het wordt idd als kWh aangeduid waarmee ik deze posting tevergeefs heb gedaan. Persoonlijk zou ik een kWh aanduiden als zijnde 1 kiloWatt per uur maar dat schijnt dus niet zo te zijnhttp://nl.wikipedia.org/wiki/Kilowattuur
Bloot als het kan, gekleed als het moet
dynnoeth
Zeer actief lid

Bericht door dynnoeth »

Inderdaad Poppe, je verwarde vermogen, uitgedrukt in W(att) met arbeid, uitgedrukt in Wh ofwel vermogen over een tijdsdeel. 997 kWh aan arbeid over een jaar (8760 uur) geeft "slechts" een vermogen van 114 W, net genoeg voor 1 PC dus..
johnnyvang
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door johnnyvang »

Gister niet veel gedaan.
Wel een leuke dag gehad, met de verjaardag van mijn vader.
Was dus vroeg weg hier, en erg laat thuis (vogels begonnen bijna weer te fluiten :P ).
Was super gezellig.
Wulde wé wete vroag ut dan :P
Er zijn geen hokjes op http://naturisme-nudisme.info
Frivooltje
Super actief lid

Bericht door Frivooltje »

Gisteren naar een meeting geweest. Ontzettend gezellig gehad. Vandaag weer afkicken.
I didn't choose to be naked. I am forced to wear clothes.
Als textiel niet wil meewerken verliest naakt altijd. :(
Johnny's forum (naturisme-nudisme) is gestopt per 20-05-2019.
PoppeSchuitema
Super actief lid

En ik, nieuwsgierig als altijd, wil dan weten: wat voor meeting?
Frivooltje
Super actief lid

Een forummeeting. :) (en voor je nóg nieuwsgieriger wordt :P ik zeg niet welk forum)
GerardS
Super actief lid

Bericht door GerardS »

Frivooltje schreef:Een forummeeting. :) (en voor je nóg nieuwsgieriger wordt :P ik zeg niet welk forum)
Begin er dan ook niet over. :mrgreen:
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

- besloten om een weekje in Frankrijk te gaan werken als vrijwilliger op een naturistenterrein

- besloten om 5 dagen naar Sweden te gaan in Okktober.

Vijfdaags Herfstarrangement Elandjacht, Elandslacht, Elandworst!

Zie ook artikel in de Volkskrant van afgelopen zaterdag.

Lijkt me niet verkeerd.

Jos
Geniet van de dag. Het leven kan kort zijn. Waar wij geweest zijn vindt je op onze site http://www.naturisten-forum.nl
GJ57
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door GJ57 »

Zo Jos dat ziet er wel stoer uit. Nog een motorzaag en een een quad erbij en het mannen / vrouwenweekend is klaar :D Ikwist niet eens van het bestaan van dit soort dagen. (de dame op een van de fotos trekt wel een heel vies gezicht na een hapje.......... ) Veel plezier in elk geval alvast.
Danny

Bericht door Danny »

ik heb vandaag de honden uit gelaten met mij moeder.
en ik heb nieuwe Amiibo's
net klaar met eten.
en voor de rest niks in de planning
GJ57
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door GJ57 »

Danny schreef:ik heb vandaag de honden uit gelaten met mij moeder.
en ik heb nieuwe Amiibo's ?????????? wat zijn dat voor dingen ?????
net klaar met eten.
en voor de rest niks in de planning
Harm
Zeer actief lid

Bericht door Harm »

GJ57 schreef:
Danny schreef:ik heb vandaag .....knipperdeknip...en ik heb nieuwe Amiibo's
GJ57 schreef: ?????????? wat zijn dat voor dingen ?????
Even gegoogled: een spel-item, zo iets als Picachou.
Ieder zijn ding. Ik heb een BB!!

Met groet,
Harm
PoppeSchuitema
Super actief lid

Maandag begonnen bij de nieuwe werkgever, 4 dagen met andere chauffeurs mee geweest en vrijdag werd ik alleen opweg gestuurd want ik kon me wel redden zeiden de inwerkchauffeurs (bij dit bedrijf worden de meeste chauffeurs min. 2 week ingewerkt). Het liep allemaal mooi en heb geen problemen ondervonden en alle opdrachten gedaan en nog heel redelijk op tijd thuis.

Afbeelding
JurgenZ
Super actief lid

Bericht door JurgenZ »

Mooie combinatie!
Geniet nooit met mate ! ( van Loesje! )
PoppeSchuitema
Super actief lid

JurgenZ schreef:Mooie combinatie!
alleen een verkeerd merk :roll:
GerardS
Super actief lid

Bericht door GerardS »

Haakarm Systeem ? 15 jaar met een DAF met ketting gereden, laatste CF had haakarm, echt ideaal kan je bijna altijd voor de container komen. Met een ketting moet je echt recht staan.
Mieltje83
Actief lid

Bericht door Mieltje83 »

PoppeSchuitema schreef:
Haha idd. Voor werkauto's moet je toch echt bij DAF wezen.
Rij zelf met een CF85 euro 5 met euro 6 bekleding rond (laatste modeljaar).

Zijn er nog dingen veranderd bij jullie nu Adriaan Visser aan het roer staat? Of is ie daar ook weer weg??
GerardS
Super actief lid

Bericht door GerardS »

Mieltje83 schreef:
PoppeSchuitema schreef:

Zijn er nog dingen veranderd bij jullie nu Adriaan Visser aan het roer staat? Of is ie daar ook weer weg??
Adriaan zijn passie is PEC Zwolle, toen hij bij ons (SITA) weg ging is de klad er goed in gekomen.
Mieltje83
Actief lid

Bericht door Mieltje83 »

GerardS schreef:
Mieltje83 schreef:
PoppeSchuitema schreef: alleen een verkeerd merk :roll:

Adriaan zijn passie is PEC Zwolle, toen hij bij ons (SITA) weg ging is de klad er goed in gekomen.
Ja dat weet ik. Had ie ook laten merken toen hij in Delft was paar jaar terug. Stond hij daar tegenover een stel die-hard ADO fans. Was wel komisch om te zien en gezellig. :lol:
Werk zelf ook bij SITA bij Rioolservices maar nu Wieger aan het roer staat merk ik wel dat het iets gemoedelijker is geworden. Tenminste dat had ik ervaren toen 3 weken terug een collega dodelijk is verongelukt.
GerardS
Super actief lid

Bericht door GerardS »

Ik heb er 23 jaar gezeten, waarvan 22 met plezier. Ben met de laatste reorganisatie ook vertrokken , ging te veel veranderen en te veel vriendjespolitiek (schoppen naar beneden, likken naar boven) . Van mij hoeft het leidinggeven niet meer. ;)
Mieltje83
Actief lid

Bericht door Mieltje83 »

GerardS schreef:Ik heb er 23 jaar gezeten, waarvan 22 met plezier. Ben met de laatste reorganisatie ook vertrokken , ging te veel veranderen en te veel vriendjespolitiek (schoppen naar beneden, likken naar boven) . Van mij hoeft het leidinggeven niet meer. ;)

Zo dan dat is niet leuk om te horen.
Ja die vriendjespolitiek is een algemeen goed helaas.
JurgenZ
Super actief lid

Bericht door JurgenZ »

PoppeSchuitema schreef:
Op ons op de zaak zijn er na 30 jaar naast de Daf twee MAN bijgekomen. Zelf vind ik Scania's ook niet verkeerd, maar ik weet wel dat er bij de berijders sterke voorkeuren bestaan.
Geniet nooit met mate ! ( van Loesje! )
zomernaturist
Zeer actief lid
Locatie: Ja.. Welkom in het verre oosten. Ik hou alles goud gozer. Omgeving vertrouwd, geboren en getogen. ;)

Bericht door zomernaturist »

Ik heb niets met auto's en vrachtwagen. Maaaaaar... Scania is geweldig hoor :roll: Alleen al omdat er zo'n grote productielocatie in Zwolle staat ;) Die ze nu ook weer goed aan het uitbreiden zijn, maandag gaat er achteraan weer een hal plat Deze stond er nog maar een jaar, maar whoppa weer verbouwen, groter, groter, groter en groter... Ze lijken goed te draaien daar. Het is wel leuk om te zien hoe al die mensen blij worden van PEC hier in Zwolle :D

Verder wat heb ik gedaan vandaag? Vervroegd vaderdag gehad vanavond, aangezien we morgen met de schoonpaps een dagvullend programma hebben :? Niet mijn idee, maar soms moet je gewoon braaf ja knikken en leuk meedoen :)

Vanmiddag een nieuwe tent gekocht ( http://www.decathlon.fr/tente-arpenaz-f ... 94502.html ) bij de Decathlon in Apeldoorn voor 100 EUR, ik kan erin staan, dat is t belangrijkst en verwacht dat hij min. 2 jaar meegaat, hij staat nu dus al ingepland voor 2 zomer vakanties en minimaal 4 muziekfestivals.. Naar mijn mening goed slapen voor weinig geld :) +/- 1 EUR pp per nacht en laten we hopen nog minder. Vandaag ook besloten om naar Appelpop te gaan en op een verenigingsterrein van Zon en Leven een paar nachtjes door te brengen dat vlakbij (fietsafstand) Tiel ligt. Als het weer het toelaat natuurlijk.. a.s. weekend naar Down The Rabbit Hole.. Echt deze zomer gaat top worden! Nog 1 week en dan offline van dit forum tot september ergens. Genieten van de zon/zee/strand en natuurlijk muziek! Fijne zomer éénieder toegewenst!

@Poppe, ik bedenk nu dat we natuurlijk vandaag ook naar Obelink hadden kunnen gaan voor een tent en dat lekker combineren met de sauna, maar ja, daar denk ik nu pas aan, verkeerde volgorde :S Shoppen in Apeldoorn was gelukkig ook wel leuk:)
PoppeSchuitema
Super actief lid

zomernaturist schreef: @Poppe, ik bedenk nu dat we natuurlijk vandaag ook naar Obelink hadden kunnen gaan voor een tent en dat lekker combineren met de sauna, maar ja, daar denk ik nu pas aan, verkeerde volgorde :S Shoppen in Apeldoorn was gelukkig ook wel leuk:)
Misschien gaat dat Apeldoornse ding idd maar 2 jaar mee en krijg je dan de herkansing hahahahahaha, Wat in t vat zit......................... Prettige zomer

P.S. en dat van die Sca...... is je vergeven waarschijnlijk zei je dat zonder kennis van zaken
:D :lol:
JOKA
Actief lid

Bericht door JOKA »

Ik ken er ook helemaal niets van . Maar ik geniet wel van dit gesprek. Wat de voorkeur voor DAF betreft, zit daar niet enig chauvinisme in? ;) Hoe zit het met VOLVO? :lol:
Ondanks dat ik besef dat je rug er na verloop van tijd aangaat, de tijdsdruk en verkeersstress die je te verduren krijgt, blijf ik toch wat romantisch in de job zien.
Respect voor degene die het doen!
PoppeSchuitema
Super actief lid

Een Volvo is een geweldige truck maar ik kan er niet in zitten ik krijg binnen de 100 km last van mijn rug. DAF is voor de chauffeur een geweldig fijne truck met een maximum aan comfort en kleine dingetjes die het "wonen" in zo'n cabine leuk maken. Ook de kwaliteit is super en ook heel belangrijk als hij eens de dienst weigert is de service onnavolgbaar goed, wereldwijd, alle servicediensten zijn kopieën van de ITS van DAF. Verder zijn er geen slechte trucks alleen goede en hele goede. Chauvinisme is mij niet geheel vreemd maar daarop is de mening over de kwaliteit niet gebaseerd maar puur op ervaring, ik heb nl met alle bekende merken gereden en ze zijn allemaal geweldig maar dat ene Nederlandse merk springt er gewoon boven uit.
Paul1968
Zeer actief lid

Bericht door Paul1968 »

Nu bij van der Valk aan het vaderdag brunchen.
Veel lekker eten.
Een geslaagde brunch.
Met gastvrije Brabantse groet,

Paul
Frivooltje
Super actief lid

En wat vind men van de Mercedes Actros en dan bedoel ik de laatste versie. Vriend van mij was altijd DAF fanaat maar nu hij met de nieuwe Actros rijd is hij helemaal om. (al is niet alles rozengeur en maneschijn)
PoppeSchuitema
Super actief lid

Dat is niet verwonderlijk want Mercedes is pure degelijkheid, en sinds ze een paar cabineontwerpers bij de DAF weg gekocht hebben is de cabine van de Actros een bijna-kopie van de DAF XF cabine. Vandaar dat jouw vriend helemaal blij is van de mooie imitatie DAF cabine
Plaats reactie