Hulp gevraagd......

Discussieplatform over alle onderwerpen.
Karin3
Super actief lid

Re: Hulp gevraagd......

Bericht door Karin3 »

"Kinderen moeten overal en altijd de rust kunnen verstoren, dat is de boodschap."

neen, dan heb je me verkeerd begrepen.
Paul1968
Zeer actief lid

Bericht door Paul1968 »

We zijn allemaal kind geweest. We hebben allemaal wel eens lawaai gemaakt. Hoeft toch geen probleem te zijn.
Waarom kinderen uitsluiten op een camping? Vaak is het 's avonds alweer stil.
Ik zie het probleem niet.
Bepaalde groepen mensen uitsluiten is niet echt tolerant. Laten we het gezellig houden.
Met gastvrije Brabantse groet,

Paul
Karin3
Super actief lid

Bericht door Karin3 »

Da's een wijze afsluiter.
ellen
Actief lid

Bericht door ellen »

bouwedejong schreef: Ellen, meer dan de 1/3 van de geënquêteerden (inmiddels zo'n 300) geeft aan zich tijdens de vakantie te storen aan spelende kinderen, en meer dan de helft (!) stoort zich erg aan huilende baby's.
*
Aan één kant ben ik blij, dat deze discussie (door mijn "schuld"??) nu wordt gevoerd.
Blijkbaar spreekt het item "kinderen op een vakantiepark weigeren" bij veel mensen aan.
Aan de andere kant ben ik een beetje geschrokken van de heftigheid, waarmee de discussie wordt gevoerd.
Toch moet me nog iets van het hart.
Die voorlopige uitkomst van de enquete van Bouwe is enerzijds leerzaam, anderzijds ook schokkend.
Maar liefst meer dan 33% van de deelnemers blijkt zich te storen aan spelende kinderen....
NOG MEER, meer dan 50% zelfs, stoort zich aan een huilende baby.
En dat, terwijl naturisten (waar ik er toch echt één van ben!!!), altijd de mond vol hebben van "tolerantie" en "respect".
Sorry hoor, maar daar hoeft deze groep bij mij echt niet meer mee aan te komen.
Trouwens..., we zijn toch allemaal begonnen als huilende baby en spelend kind?
Of waren deze 33 en 50% meteen allemaal bejaard bij aankomst op deze aardbol?

Ellen.
Paul1968
Zeer actief lid

Bericht door Paul1968 »

Waarschijnlijk wel.
Ik huilde als baby trouwens niet eens meteen, maar dit even terzijde.

Paul
ellen
Actief lid

Bericht door ellen »

Paul1968 schreef:
Ik huilde als baby trouwens niet eens meteen,
Ik wel, volgens mijn moeder! :lol: :lol:
Maar, die "gastvrije" Brabantse groet vind ik wel extra leuk in dit topic!!! :lol: :P
Groetjes,

Ellen.
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Ben wel blij met deze discussie en ik zag nu dat ik me identificeerde met de doelgroep.
Dat geld voor alle genoemde zaken.
Dat van die kids had ik over het hoofd gezien.

Ik gun Bouwe en echtgenote natuurlijk hun keuze en wat zij willen realiseren.

Inderdaad hebben wij ons nooit geërgerd aan kinderen op de vele terreinen die we bezochten. Veel van die jaren hadden we er zelf ook 2 bij ons.
Dat bepaalde wel de keuze waar we naar toe gingen. Simpel als dekinderen zich vermaken dan hebben de ouders ook vakantie.
Elsendorp, Sabliere, Enrioux waren terreinen waar veel kinderen waren en het was er prima.

Later toen de kids niet meer meegingen en wij door Frankrijk zwierven kwamen we ook op locaties zonder kinderen. Oa Moulin Faget (inmiddels opgeheven zie UIT zomer 2014) of Chateau Guiton, We herinneren ons prachtige zomerse avonden met fijne blote diners en goede discussies in alle rust.

Maw er is keus en door er een beetje moeite voor te doen vindt je wat bij je past.

Bouwe en echtgenote voegen mogelijk een van de mogelijkheden toe in Frankrijk waar meer dan 100 of ik geloof zelfs 140 naturistische mogelijkheden zijn.
Van belang is dat het goed aangeeft op je website of informatie Wat je locatie behelst.

Ik vind de getallen die genoemd worden schokkend!

Jos
Geniet van de dag. Het leven kan kort zijn. Waar wij geweest zijn vindt je op onze site http://www.naturisten-forum.nl
Karin3
Super actief lid

Bericht door Karin3 »

Als het over discriminatie wil ik wel eens doordrammen. Sorry daarvoor. Je hebt een punt; het is het gebruik van de benaming "naturistische B&B" in combinatie met het uitsluiten van groepen mensen wat een beetje tegenwringt denk ik. Voor mij is naturisme toch ook het samenzijn van jong oud, homo, hetero, arm, rijk, mooi, lelijk, alleen, koppel en van welke politieke overtuiging dan ook,.. zolang men de naturistische waarden onderschrijft.

Niet wie of wat je bent is van belang, wel wat je doet.

En sommige ouders vinden alles wat hun kinderen doen helemaal ok, dus ik begrijp dat er grenzen zijn aan wat mensen willen verdragen. Maar ik vind het toch ook heel jammer dat er ipv te praten afspraken te maken, besloten wordt om de boel maar op te splitsen. Da's een tendens die je overal ziet, alleen zou je dat binnen het naturisme nu net niet verwachten...

Misschien moet je het dan ook geen "naturistische B&B "noemen, maar eerder 'Adult only naaktrecreatie' of zoiets. (er is vast een leukere benaming voor te vinden, kwestie van niet de verkeerde indruk te geven ;-)
Karin3
Super actief lid

Bericht door Karin3 »

Wij zijn met de kinderen naar Chateau Guiton geweest; ze vonden het daar heerlijk en ze werden op handen gedragen door de oudere mensen die hun kleinkinderen al een tijdje niet gezien hadden. Wekelijks pizza bakken was nu ook niet direct een volwassen activiteit. Hebben zich super geamuseerd met het kampvuur en de (toen nog ml eigenaar) die zich verkleedde als Asterix (of Obelix, ben het effe kwijt). Ik zou het jammer vinden moesten wij op dergelijke terreinen niet meer terecht kunnen omdat we kinderen hebben... Ik heb een hekel aan grote commerciële terreinen (teveel kinderen :mrgreen: ).
Paul1968
Zeer actief lid

Bericht door Paul1968 »

Dank je Ellen. Als Brabander dacht ik, misschien wel toepasselijk.

Paul
bxxxxxx

Bericht door bxxxxxx »

Jos, bedankt voor de eerste begripvolle bijdrage aan deze 'discussie'. Ik had de hoop al opgegeven..... :(

Woorden als 'tolerantie' en 'respect' vliegen om je oren, maar tsjongejonge, wat blijken sommigen hier toch bar weinig begrip op te kunnen brengen voor mensen die graag zonder kinderen op vakantie willen! Kijk, dat noem ik nou intolerant! Nee, deze 'discussie' bewijst voor mij dat kinderloze vakantieverblijven een gat in de markt is, want de meeste bewust kinderlozen lopen tegen dit soort onbegrip aan.

Paul: ik heb het al eerder gezegd: het gaat hier niet om het uitsluiten van groepen mensen, maar simpelweg om het kiezen van een doelgroep. Er zijn namelijk ook mensen die ook overdag graag in de rust willen zitten. Maar concludeer ik uit jouw reactie dat jij vindt dat mensen het lawaai van anderen maar gewoon moeten accepteren? Die mening deel ik in ieder geval niet.

Karin, je maakt het veel te groot, je doet net alsof wij alle kleine naturistenterreinen in Frankrijk opkopen om daar kinderen te gaan weigeren. Het gaat om een nieuwe locatie. Kinderen zijn op 99% van de campings meer dan welkom, en dat zal zo blijven. Maar ik val in herhalingen zie ik.

Maar begrijp ons goed: wij weigeren helemaal geen kinderen (dat is discriminatie, foei!) maar wij richten ons op stellen, alleenstaanden of groepen mensen die ervoor hebben gekozen om geen kinderen te krijgen, of deze mee te nemen op vakantie. Vader of moeder worden is namelijk een keuze! Jaja, kinderloos zijn is niet altijd een keuze, dat weet ik......

Conclusie, kinderen zijn bij ons van harte welkom, maar hun ouders, verzorgers of begeleiders moeten helaas een andere accommodatie zoeken. Zo, ook weer opgelost! ;)
Paul1968
Zeer actief lid

Bericht door Paul1968 »

Natuurlijk zijn niet alle kinderen hetzelfde. Er zijn veel kinderen die geen lawaai maken.
Ik kies er niet voor om zonder ons kind op vakantie te gaan.
Toch blijf ik het jammer vinden als er ergens geen kinderen welkom zíjn.
Maar goed, dat is mijn mening

Paul
bxxxxxx

Bericht door bxxxxxx »

Paul1968 schreef:Natuurlijk zijn niet alle kinderen hetzelfde. Er zijn veel kinderen die geen lawaai maken.
Ik kies er niet voor om zonder ons kind op vakantie te gaan.
Toch blijf ik het jammer vinden als er ergens geen kinderen welkom zíjn.
Maar goed, dat is mijn mening
Hier op Elsendorp zijn mensen met piercings niet welkom, dat vinden sommige mensen ook jammer. Gun mensen toch dat ze een keuze kunnen maken tussen wel of geen kinderen om je heen, wat is daar in vredesnaam mis mee? De kindvriendelijke campings zijn veruit in de meerderheid, voor ouders met kinderen is de keuze vrijwel onbeperkt.
Laatst gewijzigd door bxxxxxx op vr 22 aug 2014, 13:39, 1 keer totaal gewijzigd.
man38
Nieuw lid

Bericht door man38 »

Ik heb de enquete ingevuld!
bxxxxxx

Bericht door bxxxxxx »

man38 schreef:Ik heb de enquete ingevuld!
Waarvoor dank! :)
Paul1968
Zeer actief lid

Bericht door Paul1968 »

Ik heb mijn mening gegeven en toegelicht.
Ik laat het hier verder bij. Ik heb er verder niks meer aan toe te voegen.
Succes met verdere plannen.

Paul
bxxxxxx

Bericht door bxxxxxx »

Paul1968 schreef:Ik heb mijn mening gegeven en toegelicht.
Ik laat het hier verder bij. Ik heb er verder niks meer aan toe te voegen.
Succes met verdere plannen.
Dat geldt ook voor mij. Dank voor de succeswens.
GerardS
Super actief lid

Bericht door GerardS »

@ bouwedejong Ik heb een pb'tje gestuurd ;)
bxxxxxx

Bericht door bxxxxxx »

GerardS schreef:@ bouwedejong Ik heb een pb'tje gestuurd ;)
Ik ben hem op dit moment aan het beantwoorden ;-)
Boudewijn Bolderheij
Zeer actief lid
Contacteer:

Bericht door Boudewijn Bolderheij »

Bouwe,
Mijn complimenten,

Doodgewoon duidelijk zijn naar de toekomstige gast.
Dan krijg je namelijk gasten mee, die blij met je / jullie zijn.
En daar gaat het om, 
blije gasten, blije gastvrouw, blije gastheer, fijne sfeer.
Boudewijn Bolderheij ...... Zuid-Frankrijk.
http://www.blootgewoon.eu .... Vrijheid - Blijheid - Naturisme.
http://www.logeren-als-god-in-Frankrijk.eu .......... Vernieuwd.
Plaats reactie