Ik waardeer je input zeer, maar je leest nu duidelijk ergens overheen: wij gaan ook ingerichte chaletjes en tenten verhuren, en daarop zijn de vragen over goede bedden, TV en airco dus zeker van toepassing. Natuurlijk is het voor ons totaal oninteressant of men een goed bed of een TV wil in eigen caravan, tent of camper, daar moet men zelf maar voor zorgen En als men uitsluitend kampeert met een eigen kampeermiddel, dan kan men die vragen gewoon overslaan als zijnde 'niet van toepassing'.Jos schreef: Toen ik hem invulde vroeg je hoe vaak gaan jullie op vakantie. Nou 3 tot 4 keer. Dat kan zijn me tent of hotels of B&B. In ons geval alle drie.
Dan kom je met de andere vragen in de knoei. Bijvoorbeeld in een hotel wel airco, goed bed en tv. Maar bij kamperen zeker niet.
Een enquête opzetten is inderdaad niet simpel, maar we hebben er heel degelijk en met zorg over nagedacht. Wat willen we weten, wat vinden we minder belangrijk, en hoe wordt de enquête niet te lang want dan haakt men af. Toegegeven, hij had heus wel korter gekund, maar dan moesten we (voor ons) wezenlijke vragen weglaten en dat vonden we jammer. En met individuele vervolgvragen voor zowel Appartement/studio, Bed & Breakfast, Camping, Hotel/motel, Resort/vakantiepark als Villa/huis was de enquête veel langer geworden, en dan haken er meer mensen af.....
Ik begrijp uit je bericht hierboven dat je je een beetje zorgen maakt over onze vraagstelling, dat snap ik wel want jij hebt de enquête niet in elkaar gezet, maar dat hoeft dus niet Geloof ons gerust dat wij precies te weten krijgen wat we willen weten over onze doelgroep: rustzoekers die van cultuur, lekker eten en drinken houden en die hun kinderen, hun honden en hun kleren thuis laten.
Maar dank je wel voor het meedenken!
Bouwe