Hoe doen jullie het thuis?
-
- Actief lid
Re: Hoe doen jullie het thuis?
Het vreemde is dat zoals wij wel ooit opvingen in gesprekken in onze omgeving dat saunabezoek algemeen aanvaard wordt maar het bezoeken van naaktstranden absolut not done is.
- PoppeSchuitema
- Super actief lid
Dat komt m.i. dat je in de sauna 'funtioneel' naakt bent en op het naaktstrand 'gewoon' naakt
Bloot als het kan, gekleed als het moet
-
- Actief lid
Of dit de verklaring is weet ik niet maar het blijft jammer dat in 2014 nog op dergelijke enge wijze naar een naaktstrand of naturisme in het algemeen word gekeken.Ook onze eigen kinderen zouden er wellicht niet mee kunnen lachen als ze wisten dat paps en mams naaktrecreatie beoefenen ,ook al zijn ze helemaal niet bekrompen opgevoed.Meestal willen de kinderen dat wellicht niet graag over hun ouders horen.Het thuis bespreekbaar maken waardoor wij als ouders wat meer bewegingsvrijheid hebben naar naaktzijn toe is dan wellicht ook geen optie.PoppeSchuitema schreef:Dat komt m.i. dat je in de sauna 'funtioneel' naakt bent en op het naaktstrand 'gewoon' naakt
-
- Super actief lid
paul schreef:PoppeSchuitema schreef:Meestal willen de kinderen dat wellicht niet graag over hun ouders horen.Het thuis bespreekbaar maken waardoor wij als ouders wat meer bewegingsvrijheid hebben naar naaktzijn toe is dan wellicht ook geen optie.
Paul, zijn jullie dan zo laat begonnen met naturisme dat jullie kinderen er niets van (mogen) weten?
Zagen jullie als gezin elkaar dan ook nooit naakt in huis, bijvoorbeeld tijdens of na het douchen?
Ik denk dat de meeste kinderen van naturistenouders helemaal geen problemen hebben met bloot. De mijne in ieder geval niet. Wij hebben zelfs geen deur in de douche. Zeg maar een open inloopdouche. Maar daar daar zijn ze uiteraard vanaf het begin van hun leven mee opgegroeid. Wellicht is dat bij jullie dus anders gelopen.
Maar misschien valt hun reactie wel mee als je er over begint. De jonge mensen zijn heus niet zo bekrompen en wel wat gewend tegenwoordig.
Succes.
Groeten, Kees.
-
- Actief lid
Het si niet zo dat zij ons nooit naakt zagen.Zeker niet.Al heb ik sinds de dochter volwassen is (eigenlijk al in de puberteit) er wel degelijk rekening mee gehouden om haar niet teveel met mijn naaktheid te confronteren.zij deden ons ook een cadeaubon voor de wellness cadeau bij onze huwelijksverjaardag goed wetende dat dit zonder badkledij was.Maar sauna,wellness bezoeken of expliciet naakt op een naaktstrand is voor hen toch wel degelijk een groot verschil.
-
- Actief lid
Wij begonnen er inderdaad pas aan sinds we late veertigers waren.Zoals ik in een ander item reeds zei lag dit vooral aan het feit dat mijn vrouw dit in tegenstelling tot mezelf niet zag zitten en dit vooral omwille van een preutse opvoeding en enorme complexen over haar volslanke lichaam.
-
- Super actief lid
Ja, nou je het zegt, dat had je al eerder verteld ja. Dat verklaart inderdaad de terughoudendheid om het je kinderen nu te vertellen. En je kent je kinderen beter dat wie dan ook. Maar misschien kun je het zomaar eens voorzichtig ter sprake brengen hoe ze het zouden vinden als jullie naar het naaktstrand zouden gaan omdat het blootzijn in de sauna zo goed bevallen is. Wie weet valt de reactie mee.paul schreef:Wij begonnen er inderdaad pas aan sinds we late veertigers waren.Zoals ik in een ander item reeds zei lag dit vooral aan het feit dat mijn vrouw dit in tegenstelling tot mezelf niet zag zitten en dit vooral omwille van een preutse opvoeding en enorme complexen over haar volslanke lichaam.
Groeten, Kees.
- Ollie
- Nieuw lid
Vanaf kinds af aan ben ik al gewend om thuis bloot te zijn. Kleding heb ik alleen aan als het moet, en dan bedoel ik dat ik kleding aan heb als het andere mensen kan storen. Ik heb gewoon een blote opvoeding gehad. Als kind had ik thuis alleen kleding aan als er niet naturistisch bezoek was, en als klein kind toen ik nog niet zindelijk was een luier. Daarna eigenlijk nooit meer.
Ook nu nog ben ik thuis zoveel mogelijk bloot, alleen heb sinds kort huisgenoten, en gaat het een stuk moeilijker, want het zijn nogal preutse mensen. Dat vind ik heel erg jammer. Maar kijk al uit naar een eigen stekkie, waar ik wel weer gewoon bloot kan leven.
Gr.
Ollie
Ook nu nog ben ik thuis zoveel mogelijk bloot, alleen heb sinds kort huisgenoten, en gaat het een stuk moeilijker, want het zijn nogal preutse mensen. Dat vind ik heel erg jammer. Maar kijk al uit naar een eigen stekkie, waar ik wel weer gewoon bloot kan leven.
Gr.
Ollie
Gewoon bloot is blootgewoon.
-
- Actief lid
Het grote probleem is en blijft dat in Vlaanderen een naaktstrand en naaktrecreatie(sauna uitgezonderd) in het algemeen een echt taboe blijft waar men niet snel voor wil en durft uitkomen.Als ik dan de mentaliteit van de Nederlandse naaktlopers zie als ik ze zo mag noemen is dat voor ons Vlamingen iedere keer een verademing van jewelste.Al begreep ik uit gesprekken dat dit ook weer niet overal in Nederland het geval is dat men gediend is met (gedoog) naaktstranden en er ook geregeld verdwijnen.Zo lag er in het verleden aan het E3 strand te Eersel ooit een strand kan ik mij uit mijn jeugd herinneren.
-
- Nieuw lid
Naakt slapen en dan niet alleen thuis, maar altijd en overal ongeacht wie er bij mij op de kamer slaapt.
Tot nu toe nog geen negatieve reacties op gehad.
naakt zonnen in de tuin als het weer het toelaat en naakt zwemmen in eigen zwembad.
Tijdens een luie dag wil het nog wel eens gebeuren dat het wat langer duurt voordat de kleren aangaan.
Tot nu toe nog geen negatieve reacties op gehad.
naakt zonnen in de tuin als het weer het toelaat en naakt zwemmen in eigen zwembad.
Tijdens een luie dag wil het nog wel eens gebeuren dat het wat langer duurt voordat de kleren aangaan.
- johnnyvang
- Super actief lid
- Contacteer:
paul schreef:Het grote probleem is en blijft dat in Vlaanderen een naaktstrand en naaktrecreatie(sauna uitgezonderd) in het algemeen een echt taboe blijft waar men niet snel voor wil en durft uitkomen.Als ik dan de mentaliteit van de Nederlandse naaktlopers zie als ik ze zo mag noemen is dat voor ons Vlamingen iedere keer een verademing van jewelste.Al begreep ik uit gesprekken dat dit ook weer niet overal in Nederland het geval is dat men gediend is met (gedoog) naaktstranden en er ook geregeld verdwijnen.Zo lag er in het verleden aan het E3 strand te Eersel ooit een strand kan ik mij uit mijn jeugd herinneren.
Paul
Dat het E3 strand weg is in eersel komt niet door preutsheid hoor.
Maar er kwam een nieuwe eigenaar, en die wilde er ook gigantisch grote feesten en evenementen houden.
En volgens hem kon dat niet als het naakt gedeelte er bleef.
Verder is maar 1 tot 5% van de nederlandse gemeentes zo preuts hoor ( die gaan ook nog braaf elke zondag naar de kerk ).
- Jvught
- Nieuw lid
Zoals de meeste van jullie slaap ik ook naakt, veel lekkerder en gezonder is dat
Ook verder thuis ben ik zoveel mogelijk naakt. Ben alleen dus niemand die zich er aan stoort dat ik naakt ben. Hooguit mijn kat, haha.
Als ik naar buiten ga moet ik soms echt denken, o wacht, nu moet ik weer kleren aan, jammer
Ook moet ik er aan denken wel kleren bij de hand te hebben thuis, als er aangebeld wordt wil ik niet die persoon in de verlegenheid brengen.
Hoe gaan jullie hier mee om?
Ook verder thuis ben ik zoveel mogelijk naakt. Ben alleen dus niemand die zich er aan stoort dat ik naakt ben. Hooguit mijn kat, haha.
Als ik naar buiten ga moet ik soms echt denken, o wacht, nu moet ik weer kleren aan, jammer
Ook moet ik er aan denken wel kleren bij de hand te hebben thuis, als er aangebeld wordt wil ik niet die persoon in de verlegenheid brengen.
Hoe gaan jullie hier mee om?
-
- Zeer actief lid
Simpel: er hangt een badjas bij de voordeur. Vreemde blikken heb ik geen probleem mee.
- JurgenZ
- Super actief lid
Bij mij staan ze nooit direct aan de voordeur, dat is wel makkelijk! Dan kan je in geval van, even wat aantrekken. Maar aan de andere kant, op de tijden dat ik bloot rondloop, komen er niet veel mensen aan de deur.
Geniet nooit met mate ! ( van Loesje! )
-
- Actief lid
Bij onze voordeur kan je wel naar buiten kijken en niet naar binnen. Als er iemand voor staat trek ik wat aan. Alleen bij jehova getuigen doe ik de deur in Adams kostuum open. En dan zijn ze direct vertrokken. Dat snap ik wel eens niet want als onze lieve heer wilde dat we kleren dragen had hij dat bij onze geboorte wel mee gegeven. Gr Jan
-
- Super actief lid
Ik kan via zo'n kijkoog zien wie er voor de deur staat. In deze rare tijden doen we niet zomaar open voor onbekende mensen die onaangekondigd aanbellen. Als het wel een bekende is hangt het af van wie het is of ik wat aantrek. Dan pak ik eerst de handdoek waar ik op zat en sla deze even om omdat die eerder gepakt is dan een broek. En als het de pakjesbezorger is doe ik niets aan maar pak het half verscholen achter de deur aan. Hoewel ik laatst een wat groter pakket aan moest pakken wat niet met 1 hand ging en de deur daardoor verder open moest. Toen was ik wel wat meer zichtbaar. Nou en. Hij reageerde gewoon normaal zoals hij altijd doet. En eigenlijk zou het ook geen probleem moeten zijn. Dat was het wel een week of drie geleden toen ik een pakje kreeg via een andere bezorgdienst. Ja, ik doe veel aankopen via internet . Deze keer was het een Marokkaanse bezorger en ik pakte het ook zoals altijd half verscholen aan. Alleen moest er deze keer voor getekend worden. Omdat ik er vanuit ging dat het een moslim zou zijn wilde ik de deur niet verder openen en zei dat ik even iets aan moest trekken omdat ik niets aanhad. Hij snauwde me toen ineens toe dat hij zelf wel een krabbeltje ging zetten. Weg was ie, zonder dag te zeggen . Ja, wat moet je daar nou mee.
Maar bij zonnig weer ga ik ook elke dag bij mijn hoogbejaarde buurvrouw het zonnescherm uit- en indraaien. Ook dan sla ik alleen maar mijn handdoek even om. Dat is dan verder weer geen probleem.
Maar bij zonnig weer ga ik ook elke dag bij mijn hoogbejaarde buurvrouw het zonnescherm uit- en indraaien. Ook dan sla ik alleen maar mijn handdoek even om. Dat is dan verder weer geen probleem.
-
- Nieuw lid
Thuis ben ik bloot als het kan swinters de houtkachel aan, lekker warm. Mijn vrouw iets minder aak behalve we als we in de eigen sauna zijn geweest dan blijven de kleren daarna uit, en we saunaen vaak.ook de massages thuis doen we bloot, ook als ik anderen masseer.onze vrienden weten dat ze ons bloot kunnen aantreffen,daarbij komt dat de achtertuin besloten is dus geen inkijk. Op mijn werk sprak ik ook gewoon over ons naturistisch leven, taboe doorbreken door er in ieder geval zelf gewoon over te doen.
- Desiree
- Zeer actief lid
Thuis ben ik eigenlijk altijd bloot.
Alleen ga ik in de winter niet de verwarming hoger zetten om dan toch maar bloot in huis te kunnen zijn.
Dat vind ik zonde van het energieverbruik.
Dus bij koude winterdagen en avonden trek ik wel wat aan.
Ook omdat ik nogal een koukleum ben.
Mijn zoon en dochter hebben geen moeite met hun blote moeder en lopen zelf ook vaak in hun blootje rond te huppelen.
Ik heb wel een badjas naast mijn voordeur hangen voor onverwachts bezoek.
En als er visite komt trek ik uiteraard ook wat aan.
De enige uitzonderingen zijn mijn zus en ouders...die maken er geen punt van als ze mij aantreffen in eva kostuum..
Alleen ga ik in de winter niet de verwarming hoger zetten om dan toch maar bloot in huis te kunnen zijn.
Dat vind ik zonde van het energieverbruik.
Dus bij koude winterdagen en avonden trek ik wel wat aan.
Ook omdat ik nogal een koukleum ben.
Mijn zoon en dochter hebben geen moeite met hun blote moeder en lopen zelf ook vaak in hun blootje rond te huppelen.
Ik heb wel een badjas naast mijn voordeur hangen voor onverwachts bezoek.
En als er visite komt trek ik uiteraard ook wat aan.
De enige uitzonderingen zijn mijn zus en ouders...die maken er geen punt van als ze mij aantreffen in eva kostuum..
- Wouter76
- Zeer actief lid
Ik ben niet altijd naakt thuis, vooral bij warmer weer en verder als ik daar de behoefte toe voel.
Naakt zonnen op het balkon doe ik ook graag en zorg er dan wel voor dat ik niet geheel naakt zichtbaar ben voor de buurtbewoners, daarnaast hangt ook bij een badjas in de nabijheid van de voordeur zodat ik me maatschappelijk verantwoord kan vertonen aan de voordeur mocht er onverwachts aangebeld worden/bezoek komen.
Inkijk van buiten af heb ik haast niet mede door de vitrage en een strook anti inkijk alleen lichtdoorlatende folie in de keuken.
Want ja ik respecteer het feit dat niet iedereen er van gediend kan zijn om mij naakt in huis te zien lopen.
Naakt zonnen op het balkon doe ik ook graag en zorg er dan wel voor dat ik niet geheel naakt zichtbaar ben voor de buurtbewoners, daarnaast hangt ook bij een badjas in de nabijheid van de voordeur zodat ik me maatschappelijk verantwoord kan vertonen aan de voordeur mocht er onverwachts aangebeld worden/bezoek komen.
Inkijk van buiten af heb ik haast niet mede door de vitrage en een strook anti inkijk alleen lichtdoorlatende folie in de keuken.
Want ja ik respecteer het feit dat niet iedereen er van gediend kan zijn om mij naakt in huis te zien lopen.
- Desiree
- Zeer actief lid
Ik heb een klein vrijstaand huisje...en met een omheinde tuin.
Dus ik kan ook ongestoord in mijn blootje in de tuin zonnen,zonder dat iemand mij kan begluren.
Ik heb tot drie jaar geleden in een rijtjeshuis gewoon en daar was het helaas niet mogelijk om naakt in je tuin te zonnen.
Ik had het enkele keren gedaan en mijn kids liepen toen ook bloot in de tuin...maar als de buren en overburen dan van uit hun bovenraam naar je lopen te gluren laat je het vervolgens wel uit je hoofd.
En ik werd er ook later op aangesproken dat mijn zoon en dochter in hun blootje door de tuin huppelde...
Volgens enkele ''bezorgde'' buren zou ik mijn kinderen niet goed opvoeden.
Ik dacht alleen maar..waar bemoeien ze zich mee..
Toen ik de mogelijkheid had om een vrijstaand huisje te kopen ben ik direkt verhuist.
En ik heb er geen moment spijt van gehad.
Dus ik kan ook ongestoord in mijn blootje in de tuin zonnen,zonder dat iemand mij kan begluren.
Ik heb tot drie jaar geleden in een rijtjeshuis gewoon en daar was het helaas niet mogelijk om naakt in je tuin te zonnen.
Ik had het enkele keren gedaan en mijn kids liepen toen ook bloot in de tuin...maar als de buren en overburen dan van uit hun bovenraam naar je lopen te gluren laat je het vervolgens wel uit je hoofd.
En ik werd er ook later op aangesproken dat mijn zoon en dochter in hun blootje door de tuin huppelde...
Volgens enkele ''bezorgde'' buren zou ik mijn kinderen niet goed opvoeden.
Ik dacht alleen maar..waar bemoeien ze zich mee..
Toen ik de mogelijkheid had om een vrijstaand huisje te kopen ben ik direkt verhuist.
En ik heb er geen moment spijt van gehad.
- Ikaros
- Zeer actief lid
- Contacteer:
Wij wonen ook vrijstaand, vanaf de weg is het ongeveer 18 mtr tot aan de lage schutting (tussen het huis en de schuur). De hele achtertuin en tussen schuur en huis is gewoon naakt begaanbaar, het zicht vanaf de weg wordt goed afgeschermd door een aantal Kastanje bomen. Als het even kan loop ik altijd naakt rond, alshoewel ook hier gaat de kachel er niet voor hoger. Soms leg ik wel eens een een korte broek in de achtertuin klaar, maar meestal ook niet. Staat er ineens iemand aan de poort/ lage schutting, helaas pindakaas. Trouwens bezoeker direct aan de lage schutting komt niet zoveel, met 13 honden komt het er op neer dat de meeste halverwege de oprit niet verder durven Familie woont trouwens nog allemaal regio Haaglanden en Rijnmond, dus mensen ineens voor de deur hebben we hier ook weinig last van
Met Vriendelijke Groet,
André
Kleding, als het moet!
André
Kleding, als het moet!
-
- Super actief lid
Ik heb niets te klagen met mijn rijtjeshuis en makkelijke buren maar helemaal vrij wonen zoals André en Desiree blijft toch nog een droomwens van ons. Heerlijk lijkt me dat.
- coboho
- Zeer actief lid
hoi Desiree...........
Goede aktie om te verhuizen......
ik woon ook vrij en blij, heerlijk altijd in me blootje ook, en net als anderen ook een badjas oid, klaar voor"als de bel" gaat...
grtz,
Cok
ik woon ook vrij en blij, heerlijk altijd in me blootje ook, en net als anderen ook een badjas oid, klaar voor"als de bel" gaat...
grtz,
Cok
-
- Actief lid
Wij wonen ook vrij met veel grond 8400 m daar lopen we meestal bloot. We hebben 2 buren die in kijk kunnen hebben via hun boven raam maar ze hebben er totaal geen moeite mee. We praten er openlijk met ze over. Ze komen weleens een bakkie koffie halen. Naakt en gekleed gaat op ons buurtje heel goed samen gelukkig.
- Paul1968
- Zeer actief lid
Wij wonen in een rijtjeshuis. Ik kan alleen bloot rondlopen met de lamellen bijna dicht en als de vrouw niet thuis is.
Zij kwam laatst thuis en ik zat in mijn blootje op de bank.
Wij waren beide verbaasd. Zij omdat ik bloot was en ik omdat ze zo vroeg thuis kwam.
Ik heb het toen uitgelegd en nu vindt zij het prima zolang ze niet thuis is.
Mocht ze dus eerder thuis komen dan verwacht dan rest niks anders dan mijn broek maar aan te trekken.
Ben een beetje jaloers op mensen die lekker bloot thuis kunnen rondlopen zonder problemen.
Zij kwam laatst thuis en ik zat in mijn blootje op de bank.
Wij waren beide verbaasd. Zij omdat ik bloot was en ik omdat ze zo vroeg thuis kwam.
Ik heb het toen uitgelegd en nu vindt zij het prima zolang ze niet thuis is.
Mocht ze dus eerder thuis komen dan verwacht dan rest niks anders dan mijn broek maar aan te trekken.
Ben een beetje jaloers op mensen die lekker bloot thuis kunnen rondlopen zonder problemen.
Met gastvrije Brabantse groet,
Paul
Paul
- Harbouwblo
- Zeer actief lid
Paul1968 schreef:Ben een beetje jaloers op mensen die lekker bloot thuis kunnen rondlopen zonder problemen.
Gelukkig heb ik het laatste...
Ik ben spaarzaam in gekleed zijn
-
- Zeer actief lid
Daar begrijp dus helemaal niets van. Een getrouwd stel waarvan de één de ander niet bloot wil zien?! Ik hoop dat je SO nog eens tot andere gedachten komt.Paul1968 schreef:..
Ik heb het toen uitgelegd en nu vindt zij het prima zolang ze niet thuis is. Mocht ze dus eerder thuis komen dan verwacht dan rest niks anders dan mijn broek maar aan te trekken.
- Paul1968
- Zeer actief lid
Hallo Theo,
Dat denk ik niet Wordt beïnvloed door haar moeder. Die vindt naakt ongepast.
Gelukkig kan ik met dochtersoms naar naturisten strand of soms naar Elsendorp. Is daar heerlijk.
Dat denk ik niet Wordt beïnvloed door haar moeder. Die vindt naakt ongepast.
Gelukkig kan ik met dochtersoms naar naturisten strand of soms naar Elsendorp. Is daar heerlijk.
Met gastvrije Brabantse groet,
Paul
Paul
- Ikaros
- Zeer actief lid
- Contacteer:
Kees Roskam schreef:Ik heb niets te klagen met mijn rijtjeshuis en makkelijke buren maar helemaal vrij wonen zoals André en Desiree blijft toch nog een droomwens van ons. Heerlijk lijkt me dat.
Het is inderdaad ook heerlijk. Het was dan ook 1 van mijn 2 eisen, die andere was zoveel mogelijk grond. Met 1250 m2 is dat ook enigszins gelukt. Echter met onze hoeveelheid honden zit een vakantie er voor ons niet in, laatste keer was voor mij geloof ik 9 jaar geleden. Vakantie vieren doen wij dan ook lekker thuis. Daarnaast is een aanzienlijk deel voor de honden en zijn we de voortuin aan het verbouwen naar trainingsgazon met rondom bloemenperken. Ergens in de midden staat ons vakantie huisje waar we nooit hoeven uit te checken
Met Vriendelijke Groet,
André
Kleding, als het moet!
André
Kleding, als het moet!
- Desiree
- Zeer actief lid
coboho schreef:hoi Desiree...........
grtz,
Cok
Ja Cok,dat vonden mijn kinderen en ik ook...en we hebben er nog geen moment spijt van gehad.
Het gaat ook weleens mis met de badjas...laatst zat ik in de tuin van de zon te genieten,had mijn dochter twee vriendinnetjes binnengelaten.
Ook niet er bij nadenkend dat ik bloot in de tuin zat.
Dus op een gegeven moment loop ik vanuit de tuin via de openstaande schuifpui de huiskamer in en zit mijn dochter daar op de bank met haar twee vriendinnetjes.
Mijn dochter verbaast naar mij kijkend dat ik naakt was...en ik wist even niet wat ik moest zeggen..
Toen zei ik maar ik ben de moeder van Naomi....
En ik geloof dat ik maar even wat ga aantrekken...
Die meiden wisten niet waar ze moesten kijken...en dachten natuurlijk dat mens is gek..haha
Achteraf heb ik er wel met mijn dochter om moeten lachen,maar ik heb haar wel gevraagd een volgende keer iets beter op te letten of ik niet ergens bloot in of achter het huis ben...
Groetjes Desiree.