Wat heb je gedaan vandaag?

Discussieplatform over alle onderwerpen.
GJ57
Super actief lid
Contacteer:

Re: Wat heb je gedaan vandaag?

Bericht door GJ57 »

WoutervW schreef: zo 02 feb 2025, 23:17 Zon...eindelijk Zon! Vandaag weer in de tuin bezig geweest. Even geen bomen omzagen (had ik al genoeg gedaan de laatste tijd), maar een heel stuk bossage van een paar meter breed gekortwiekt. Doorkijk naar achteren gemaakt het veld op. Heeft schoonmoeder weer uitzicht vanuit haar atelier. Vorige week een versnipperaar gekocht, één van mijn beste ideeën in lange tijd moet ik zeggen. Alles gaat erin, blijft maar weinig van over. Wat er aan groensnppers uit komt een beetje verspreiden en weg is het.

Als je zo bezig bent schrik je wel van de enorme hoeveelheid bramen en doornstruiken. Die troep groeit overal dwars doorheen, eindeloos lijkt het wel. Als er mensen zijn die nog twijfelen of de "stikstofcrisis" (eigenlijk gaat het om ammoniak) niet gewoon een papieren probleem is nodig ik die van harte uit een rondje over ons terrein te komen maken...
Versnipperaar op stroom of een echte ? Ik heb er een gehad op stroom best duur ding en krachtig maar liep elke keer vast. Het resultaat was wel prima kon alles lekker verspreiden in de tuin en op de composthoop. Maar nam teveel tijd nu neemt de tuinman alles mee en dat is wel net zo makkelijk.
GJ57
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door GJ57 »

gust schreef: ma 03 feb 2025, 10:35 Maar dan wel in hun blootje, dat ze goed voelen waar die struiken allemaal staan. Valt mij ook tijdens wandelen in de natuur op hoeveel wintergroen (klimop) door de bomen omhoog groeit. Wat dan uiteindelijk tot de dood van de bomen leidt.
Is dat zo ? Klimop klemt zich aan de boom maar onttrekt toch geen voeding ? Ik ben geen deskundige dus dit is een vragend antwoord of zo
Wimna
Actief lid

Bericht door Wimna »

Bij ons in de gemeente zijn er vlekken met struiken aangeplant, helaas zijn deze nu ook totaal overwoekerd met bramen struiken. Hier wordt niets aan gedaan. Ook een appelboomgaard, helmaal overwoekerd.
gust
Zeer actief lid

Bericht door gust »

Volgens mij is klimop hetzelfde als Mistletoe (maretak), een halfparasiet.
DipZDip
Zeer actief lid

Bericht door DipZDip »

GJ57 schreef: ma 03 feb 2025, 11:29 Is dat zo ? Klimop klemt zich aan de boom maar onttrekt toch geen voeding ? Ik ben geen deskundige dus dit is een vragend antwoord of zo
Klimop ontwikkelt overal langs de "stam" (mag je dat zo noemen?) of tak kleine worteltjes. En die groeien vrijwel overal in. De bakstenen en voegen van je huis, het hout van de kozijnen. En ook in de bast van een boom als die gastheer is. Dat is niet goed voor de boom. Op termijn zal de gastheer er aan dood gaan.
GJ57
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door GJ57 »

DipZDip schreef: ma 03 feb 2025, 18:45
GJ57 schreef: ma 03 feb 2025, 11:29 Is dat zo ? Klimop klemt zich aan de boom maar onttrekt toch geen voeding ? Ik ben geen deskundige dus dit is een vragend antwoord of zo
Klimop ontwikkelt overal langs de "stam" (mag je dat zo noemen?) of tak kleine worteltjes. En die groeien vrijwel overal in. De bakstenen en voegen van je huis, het hout van de kozijnen. En ook in de bast van een boom als die gastheer is. Dat is niet goed voor de boom. Op termijn zal de gastheer er aan dood gaan.
Dank voor je antwoord weer wat opgestoken.
WoutervW
Zeer actief lid

Bericht door WoutervW »

GJ57 schreef: ma 03 feb 2025, 11:27 Versnipperaar op stroom of een echte ? Ik heb er een gehad op stroom best duur ding en krachtig maar liep elke keer vast. Het resultaat was wel prima kon alles lekker verspreiden in de tuin en op de composthoop. Maar nam teveel tijd nu neemt de tuinman alles mee en dat is wel net zo makkelijk.
Eentje op stroom, van de Lidl. €180 en gaan takken tot 42 mm in. Wat ik al niet haal want die dikte wordt sowieso al verzaagd tot kachelhout. Gaat best rap, omdat het vooral dunner spul is die je er bij bosjes in kunt zetten, heel tevreden over. En zo'n elektromotor gaat ook niet kapot. Vastlopen is me nog niet gebeurd, dat krijg je volgens mij alleen als je er te dik spul in probeert te proppen.
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Vandaag zijn we met kleinzoon naar het Museum van de Twintigste Eeuw geweest. Voor hem was er erg veel lego te zien in 3 zalen. Voor ons veel herinneringen uit de tijd dat we opgroeiden. kortom een leuk bezoek.
Het museum gaat uitbreiden in het voormalige stationsgebouw en dat wordt helemaal ingericht met lego. Moeite van het zoek waard en dan is er ook nog een fraai tochtje met de Stoomtram. Hoorn is de moeite waard.

Intussen bouwen wij. verder aan de Notre Dame van Lego. dit keer maar 400o steentjes.

Jos
Geniet van de dag. Het leven kan kort zijn. Waar wij geweest zijn vindt je op onze site http://www.naturisten-forum.nl
GJ57
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door GJ57 »

Jos schreef: do 06 feb 2025, 19:22 Vandaag zijn we met kleinzoon naar het Museum van de Twintigste Eeuw geweest. Voor hem was er erg veel lego te zien in 3 zalen. Voor ons veel herinneringen uit de tijd dat we opgroeiden. kortom een leuk bezoek.
Het museum gaat uitbreiden in het voormalige stationsgebouw en dat wordt helemaal ingericht met lego. Moeite van het zoek waard en dan is er ook nog een fraai tochtje met de Stoomtram. Hoorn is de moeite waard.

Intussen bouwen wij. verder aan de Notre Dame van Lego. dit keer maar 400o steentjes.

Jos
Altijd goed om ideeën op te doen van andere met (klein) kinderen. Wij waren bij Emsflower (vlak over de grens bij Oldenzaal) met het manneke van vier. Erg aanschouwelijk hoe planten van zaadje tot krop sla werden opgekweekte. Drie mooie speeltuinen , papegaaien, stokstaartjes , cactustuin en vlindertuin. En niet vergeten het restaurant want dat is wel een ding waar hij het meest naar uitkijkt. Al met al bijzonder geslaagd. (en een half jaar daarvoor naar legoland Oberhausen en dan zie je hoe snel de kinderen groot worden in een half jaar. Daar was het nog opa ga je mee in : noem maar op. Nu was het nee dat kan ik zelf.) Roostervrije of studiedagen op de basisschool zijn bijzonder geschikt om dit soort dingen te doen want stiller dan stil op zo n dag
GJ57
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door GJ57 »

WoutervW schreef: di 04 feb 2025, 20:02
GJ57 schreef: ma 03 feb 2025, 11:27 Versnipperaar op stroom of een echte ? Ik heb er een gehad op stroom best duur ding en krachtig maar liep elke keer vast. Het resultaat was wel prima kon alles lekker verspreiden in de tuin en op de composthoop. Maar nam teveel tijd nu neemt de tuinman alles mee en dat is wel net zo makkelijk.
Eentje op stroom, van de Lidl. €180 en gaan takken tot 42 mm in. Wat ik al niet haal want die dikte wordt sowieso al verzaagd tot kachelhout. Gaat best rap, omdat het vooral dunner spul is die je er bij bosjes in kunt zetten, heel tevreden over. En zo'n elektromotor gaat ook niet kapot. Vastlopen is me nog niet gebeurd, dat krijg je volgens mij alleen als je er te dik spul in probeert te proppen.
Ja het had inderdaad met meer met haastigheid te maken dan met de machine denk ik :-)
PoppeSchuitema
Super actief lid

Bericht door PoppeSchuitema »

Afgelopen 2 week best druk geweest, 6 paarden en een hond verzorgen, stallen mesten, land mestvrij houden, mesthoop naar de buurman brengen, met mijn schat een paar keer naar t ziekenhuis geweest voor onderzoek van haar doofheid, naar de audicien geweest om een hoortoestel aan te meten, inkopen gedaan voor het komende hengelseizoen. Nog 2 dagen de dieren verzorgen en dan maandag weer aan t werk, de laatste loodjes, vrijdag 4 april is mijn allerlaatste werkdag
Bloot als het kan, gekleed als het moet
WoutervW
Zeer actief lid

Bericht door WoutervW »

PoppeSchuitema schreef: vr 07 feb 2025, 20:12 Afgelopen 2 week best druk geweest, 6 paarden en een hond verzorgen, stallen mesten, land mestvrij houden, mesthoop naar de buurman brengen, met mijn schat een paar keer naar t ziekenhuis geweest voor onderzoek van haar doofheid, naar de audicien geweest om een hoortoestel aan te meten, inkopen gedaan voor het komende hengelseizoen. Nog 2 dagen de dieren verzorgen en dan maandag weer aan t werk, de laatste loodjes, vrijdag 4 april is mijn allerlaatste werkdag
Het leven als pensionado lonkt als ik het goed interpreteer? Al plannen aan je met al die vrije tijd gaat doen?
PoppeSchuitema
Super actief lid

Bericht door PoppeSchuitema »

WoutervW schreef: zo 09 feb 2025, 07:05 Het leven als pensionado lonkt als ik het goed interpreteer? Al plannen aan je met al die vrije tijd gaat doen?
Wij hebben een camper gekocht waar schat en ik samen mee op reis gaan zonuendan, ik heb me aangemeld als vrijwilliger bij de hengelsportvereniging, er is nog zat in en om het huis te doen, ik mag graag wat rommelen met hout enzo en ik wil heel veel gaan vissen
Bloot als het kan, gekleed als het moet
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

PoppeSchuitema schreef: za 15 feb 2025, 22:23
Wij hebben een camper gekocht waar schat en ik samen mee op reis gaan zonuendan, ik heb me aangemeld als vrijwilliger bij de hengelsportvereniging, er is nog zat in en om het huis te doen, ik mag graag wat rommelen met hout enzo en ik wil heel veel gaan vissen
leuk Poppe behalve dat vissen!

Jos
Geniet van de dag. Het leven kan kort zijn. Waar wij geweest zijn vindt je op onze site http://www.naturisten-forum.nl
HenkD
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door HenkD »

Gisteren en vandaag een mooie wandeling gemakt. Zit nu een 80 km ten noordwesten van Madrid: de Sierra de Guardarama. Beide wandelingen 16 kilometer. Langs het meer toch een stuk bloot gewandeld en gisteren een privé strandje waar ik even in het zonnetje bloot een pauze kon nemen.

Zie mijn verhaal op Pindat.com; Duncs Campertravels
Op de hoogte blijven van mijn reizen. Kijk op;
https://www.pindat.com/pindata/user/duncs.campertravels
HenkD
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door HenkD »

PoppeSchuitema schreef: za 15 feb 2025, 22:23 Wij hebben een camper gekocht waar schat en ik samen mee op reis gaan zonuendan, ik heb me aangemeld als vrijwilliger bij de hengelsportvereniging, er is nog zat in en om het huis te doen, ik mag graag wat rommelen met hout enzo en ik wil heel veel gaan vissen
Camperen en vissen. Mooie combi. Jij lekker aan de water kant en schat alle gemakken van thuis in de camper. :lol:
Maar het is zeer verslavend Poppe. Denk niet dat het zo-nu-en-dan word. Maar zo-nu-en-dan-thuis is.

Was bij mij ook zo. Zo nu en dan weg is 8 maanden van huis en 4 in huis. " Home is where I park it" kan je onderhand zeggen. :lol:
Op de hoogte blijven van mijn reizen. Kijk op;
https://www.pindat.com/pindata/user/duncs.campertravels
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Het was gister op een prachtige winterdag met 16 graden zijn naar Ijssculpturen in Biddinghuizen geweest. W examen met prachtig zonnig weer en ineens klap stonden in de vrieskou. Fraai bewerkte ijsblokken bewerkt tot grote standbeelden van mensen, situaties of dieren rond diverse thema's. Hartstikke mooi.
eenmaal opgewarmd in de zon en bij een hardvuur. Daarna nog een rondje en weer opwarmen met warme chocomel

leuk uitje.
Frivooltje
Super actief lid

Bericht door Frivooltje »

Jos schreef: za 22 feb 2025, 13:44 Het was gister op een prachtige winterdag met 16 graden zijn naar Ijssculpturen in Biddinghuizen geweest. W examen met prachtig zonnig weer en ineens klap stonden in de vrieskou. Fraai bewerkte ijsblokken bewerkt tot grote standbeelden van mensen, situaties of dieren rond diverse thema's. Hartstikke mooi.
eenmaal opgewarmd in de zon en bij een hardvuur. Daarna nog een rondje en weer opwarmen met warme chocomel

leuk uitje.
Zit ik ook nog aan te denken maar weet niet of dat dezelfde is. Alleen wil niet alleen en met mijn beste vriend iets afspreken is soms best een uitdaging.
I didn't choose to be naked. I am forced to wear clothes.
Als textiel niet wil meewerken verliest naakt altijd. :(
Johnny's forum (naturisme-nudisme) is gestopt per 20-05-2019.
Frivooltje
Super actief lid

Had voor een buurman een slof Drum meegenomen uit Luxembourg en die is hij vandaag komen ophalen. Is ca. 4 uur gebleven, werd deze saaie zondag toch nog gezellig.
Helaas geen naturist/nudist maar... wel interesse, alleen kan dat nog wel een tijdje duren voordat hij die drempel durft te nemen.
Zou wel leuk zijn een maatje die slechts 6 portieken verder woont.
anakin
Super actief lid

Bericht door anakin »

Vanmorgen bij een camper gaan kijken, Volkswagen T3 busje. Hij was niet in de staat zoals ik gehoopt had, het is meer een project dan een mooi rijdend exemplaar. APK is wel in orde, maar het roestmonster heeft toch aardig lopen knabbelen aan delen die ik liever als één geheel zie met een laag verf eroverheen. Er zijn wel de nodige reparaties aan gedaan, maar er komt nog meer. Rustig verder kijken, en anders weer gewoon met de tent achter in de auto op pad. Is net zo leuk.......... :mrgreen:
DipZDip
Zeer actief lid

Bericht door DipZDip »

Vandaag heb ik weer eens in zee gezwommen, dat was al even geleden. Nee, geen tropisch oord. Gewoon in de Noordzee, rond zonsondergang. Het strand was leeg, het licht van de ondergaande zon was prachtig.
Bowmore
Super actief lid

Bericht door Bowmore »

DipZDip schreef: zo 02 mar 2025, 22:19 Vandaag heb ik weer eens in zee gezwommen, dat was al even geleden. Nee, geen tropisch oord. Gewoon in de Noordzee, rond zonsondergang. Het strand was leeg, het licht van de ondergaande zon was prachtig.
Ik mis de zin "En het water was ijs en ijskoud" 😖

😀
Mauricekuh
Zeer actief lid

Bericht door Mauricekuh »

Vandaag in de sauna van een heerlijk luxe huisje geweest dat ik huur. Geen straf met dit weer en temperatuur..
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

vandaag heerlijk zonnig weer. Dus lekker bloot in de tuin kunnen werken. Heerlijk eer na zo'n tijd.
DipZDip
Zeer actief lid

Bericht door DipZDip »

Bowmore schreef: zo 02 mar 2025, 22:28 Ik mis de zin "En het water was ijs en ijskoud" 😖

😀
Dat kunnen jullie zelf wel invullen :lol:

Ik ben er inderdaad niet lang in gebleven. Van het groepje mensen waar ik in de winter mee ga zwemmen, ben ik altijd de eerste die het water weer uit gaat. Ik kan er aardig makkelijk in gaan, maar ik koel ook hard af. Waarschijnlijk vanwege weinig spek :lol:
Vjoris
Actief lid

Bericht door Vjoris »

Aanstaande vrijdagmiddag ga ik met 17 graden voor de eerste keer lekker bloot zonnen in hilgelo, Winterswijk.
Denk dat het rustig zal zijn maar als nog niet zo n ervaren jonge naturist vind ik dat niet zo erg.
Bowmore
Super actief lid

Bericht door Bowmore »

Vjoris schreef: ma 03 mar 2025, 23:42 Aanstaande vrijdagmiddag ga ik met 17 graden voor de eerste keer lekker bloot zonnen in hilgelo, Winterswijk.
Denk dat het rustig zal zijn maar als nog niet zo n ervaren jonge naturist vind ik dat niet zo erg.
Neem dan naast een handdoek om op te liggen ook een soort van isolatiematje mee.
De kou zit nog in de grond.
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Vjoris schreef: ma 03 mar 2025, 23:42 Aanstaande vrijdagmiddag ga ik met 17 graden voor de eerste keer lekker bloot zonnen in hilgelo, Winterswijk.
Veel plezier
rinus-randstad
Actief lid
Contacteer:

Bericht door rinus-randstad »

Ik heb op maandag 3 maart al een half uurtje in de zon doorgebracht, het was heerlijk om de zon weer te voelen.
Bomen planten in de woestijn zónder irrigatie: Waterboxx
https://www.groasis.com/nl/samenvatting ... -van-water
Frivooltje
Super actief lid

Al 2x op mijn balkonnetje kunnen genieten van de zon. Op de laatste dag van carnaval zelfs lekker staan te "dansen" op carnavalsmuziek alleen gekleed in een koptelefoon. De buurt zal wel gedacht hebben... boeien.
Plaats reactie