Vraag over bloot in huis

Discussieplatform over alle onderwerpen.
BloteBredaMan
Actief lid

Vraag over bloot in huis

Bericht door BloteBredaMan »

Beste forumleden, ik heb een vraag over het bloot zijn in je eigen huis.
Ik ben graag bloot en doe dat thuis heel vaak. Maar ik houd dan mijn gordijnen wel dicht, om geen aanstoot te geven.
Nu vind ik dat wel een beetje overdreven om alles potdicht te houden, je hebt zo geen zicht meer op de buitenwereld en
het lijkt wel of je dan opgesloten zit. Ik wil nu graag gewoon naakt in mijn huis zijn, met de gordijnen open, zodat ik ook
kan zien wat voor weer het is bv, of het regent etc. Ik ga niet pontificaal voor het raam staan om mezelf te showen, maar vind
het ook niet erg mocht iemand me zien.
Nu vraag ik me af of ik dit zo mag doen, dus naakt in mijn eigen huis zonder alles potdicht te doen.
Weten jullie hoe dit zit? Graag verneem ik jullie reacties, niet belerende maar opbouwende kritiek vind ik ok.

Blootgroet
BloteBredaMan
PB gewenst, stuur me er gerust een.
GJ57
Super actief lid
Contacteer:

Re: Vraag over bloot in huis

Bericht door GJ57 »

Je vorig topic is gesloten omdat je niet reageerde. Misschien een idee om dat eens na te lezen en her een der een antwoord te geven voordat je hier weer begint.
BloteBredaMan
Actief lid

Ja, zal ik doen, goed advies, maar niet over het topic.
Dank.
GJ57
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door GJ57 »

BloteBredaMan schreef: do 27 jan 2022, 10:24 Ja, zal ik doen, goed advies, maar niet over het topic.
Dank.
Dat was de bedoeling ook niet om op je topic te reageren.
Mandy
Zeer actief lid

Bericht door Mandy »

Koop je inbetween gordijnen, die laat je dan dicht en krijg je toch licht binnen en kun je rondlopen zoals je wil zonder dat je inkijk hebt. Werkt in mijn huisje prima. Trouwens bij Kwantum maken ze ze nu gratis op maat :lol:
Een PB is altijd welkom!
NanMar
Super actief lid

Bericht door NanMar »

Er zijn ook 1001 soorten raamfolie te koop, van heel lelijk tot aardig mooi. Je kan bijvoorbeeld het onderste gedeelte van het raam ermee beplakken.
Ik heb bij de bouwmarkt ook wel eens folie gezien die van de ene kant spiegelend is en vanaf de andere kant doorzichtig. Wie wel eens tegen zijn wil op het politieburo was, kent het waarschijnlijk ook wel :)

Of de vensterbank vol met middelhoge planten zetten, omdat de afstand buiten groter zal zijn, zullen voorbijgangers niet veel zien. Van binnenuit zal je, afhankelijk van de plantensoort, waarschijnlijk meer kunnen zien.

Of een combinatie hiervan, als de folie je optisch niet zo bevalt.
Gr. NanMar

PB is welkom!
moppetoet2
Super actief lid

Bericht door moppetoet2 »

@BloteBredaMan

Nu je er toch bent, ik wacht al bijna een maand op het antwoord waarom jij zo goddelijk lekker bent dat ik in de sauna naar je zou moeten kijken.
Komt dat aantwoord nog?

(Zie je exhibitionisme-topic)
We're born naked. After that, it's all drag.
janneke
Zeer actief lid

Bericht door janneke »

NanMar schreef: do 27 jan 2022, 11:45 Er zijn ook 1001 soorten raamfolie te koop, van heel lelijk tot aardig mooi. Je kan bijvoorbeeld het onderste gedeelte van het raam ermee beplakken.
Ik heb bij de bouwmarkt ook wel eens folie gezien die van de ene kant spiegelend is en vanaf de andere kant doorzichtig. Wie wel eens tegen zijn wil op het politieburo was, kent het waarschijnlijk ook wel :)

Of de vensterbank vol met middelhoge planten zetten, omdat de afstand buiten groter zal zijn, zullen voorbijgangers niet veel zien. Van binnenuit zal je, afhankelijk van de plantensoort, waarschijnlijk meer kunnen zien.

Of een combinatie hiervan, als de folie je optisch niet zo bevalt.
Tsja... er is zoveel mogelijk om de inkijk te beperken. Hier thuis boeit ons de straatkant niet zoveel, kozen ervoor om het onderste deel van het raam te beplakken met een blokjespatroon folie. Wat middelhoge plantjes op het tablet vrolijken de boel leuk op ;) Werkt prima, en lopen al jaar en dag gewoon bloot in huis...zonder inkijk :D

...je vind heus wel een geschikte oplossing.
Keep life simple :)
Bowmore
Super actief lid

Bericht door Bowmore »

Bij ons zit de keuken aan de voorzijde, hier zit een schuifpui. Glas vanaf de vloer dus. Hier hebben we verticale lamellen hangen die, als je ze onder een hoek van 45 graden dicht doet, er minimale inkijk (smalle streepjes) is met maximaal licht.
Trouwens zo lang binnen de verlichting niet aan hoeft valt het zicht vanaf buiten best mee.
Aan de achterzijde hebben we ook die lamellen maar die zijn ondanks de inkijk overdag altijd open.
Bloot in de tuin zijn we ook en zouden de buren ons ook kunnen zien. Daar hebben we ze nog nooit over gehoord.
De nieuwe buurvrouw heb ik het maar gelijk verteld 🌞

Groetjes Jeroen
BloteBredaMan
Actief lid

Dank voor de reacties. Ik heb er echt veel aan.
Ik wil echter niet teveel mijn ramen bedekken, wel met bv glasgordijnen.
Ik heb dan ook nog een extra vraag, nl wat als iemand naar binnen kijkt en me toch naakt kan zien?
Ook als ik daar geen moeite voor doe, maar gewoon mijn dagelijkse dingetjes doe?
Mag ik dat dan gewoon doen of is dat aanstootgevend?
Bowmore
Super actief lid

Bericht door Bowmore »

BloteBredaMan
Actief lid

Dat artikel ken ik inderdaad, maar lastig hoe dit te interpreteren.
saunaganger1
Actief lid

Bericht door saunaganger1 »

maar............ heb je nog een blote koffie voor me?
Puur-natuur74
Actief lid

Bericht door Puur-natuur74 »

BloteBredaMan schreef: do 27 jan 2022, 06:52 Beste forumleden, ik heb een vraag over het bloot zijn in je eigen huis.
Ik ben graag bloot en doe dat thuis heel vaak. Maar ik houd dan mijn gordijnen wel dicht, om geen aanstoot te geven.
Nu vind ik dat wel een beetje overdreven om alles potdicht te houden, je hebt zo geen zicht meer op de buitenwereld en
het lijkt wel of je dan opgesloten zit. Ik wil nu graag gewoon naakt in mijn huis zijn, met de gordijnen open, zodat ik ook
kan zien wat voor weer het is bv, of het regent etc. Ik ga niet pontificaal voor het raam staan om mezelf te showen, maar vind
het ook niet erg mocht iemand me zien.
Nu vraag ik me af of ik dit zo mag doen, dus naakt in mijn eigen huis zonder alles potdicht te doen.
Weten jullie hoe dit zit? Graag verneem ik jullie reacties, niet belerende maar opbouwende kritiek vind ik ok.

Blootgroet
BloteBredaMan
Tip:
Plisse gordijn kopen ideaal Groet puur-natuur74
Het leven is fijn als je bloot kan zijn dat doe ik in huis de achtertuin met mooi weer. Of zwem dagen in Apeldoorn. Strand camping met de caravan erop uit.
ook zijn wij NFN lid
Het is een levenssteil die wij prettig vinden.
Flipflop
Super actief lid

Bericht door Flipflop »

Goed advies. Ik heb ze ook. Dan hou je de onderkant van je raam bedekt en kun je toch buiten kijken.
Genieten in mijn blootste blootje! :D
Blootgewoon Kees
Zeer actief lid

Bericht door Blootgewoon Kees »

Wij hebben gewoon nog “ouderwetse” vitrage aan de straatkant. Dan kunnen we gewoon naar buiten kijken maar vanaf de straat naar binnen kijken gaat vrijwel niet. Tenzij iemand met zijn neus tegen de ramen gaat staan om bewust naar binnen te kijken.
Aan de tuinkant zit helemaal niets aan raambedekking zodat de tuin bij de kamer betrokken wordt.
Wouter76
Zeer actief lid

Bericht door Wouter76 »

Bij ons zo ongeveer hetzelfde als bij Kees, aan de straat kant waar ons zitgedeelte is hebben we vitrage met alleen in het midden een open deel, de voortuin is circa 3 meter diep zoals Kees ook aanhaalde moet je dan wel verdraaid goede en lichtgevoelige ogen hebben om ook maar iets van hetgeen ik tussen mijn benen heb te kunnen zien (aangezien het daar toch allemaal om schijnt te gaan om eens mens als naakt te bestempelen)

In de zomer groeit en bloeit er zelfs nog een vlinderstruik in die vitrage opening.

Buren of mensen uit de buurt die te voet voorbij komen hebben vast wel eens kunnen concluderen dat ik wel eens naakt in huis vertoef, zelfs een keer toen mijn vrouw boodschappen had gedaan en ik de deur opendeed om de tassen aan te pakken de overbuurman die recht mijn kant op keek, kan gebeuren en geen gekke bokkensprongen maken, gewoon rustig aan doorgaan en verder nooit een opmerking over gehoord, ongeacht zijn veel hogere leeftijd zal hij vast één en ander herkennen in de badkamerspiegel ;-)

En aan de achterkant ook alles open zodat we goed zicht hebben op onze tuin, enige die bij ons in de tuin kunnen zijn zijn de twee buren links van ons en dan moet je echt in de tuin gaan staan of op het terras achter.

De buren op de andere hoek hebben mij al zo vaak naakt gezien dat ze me gekleed zelfs moeilijker herkennen ;-)
WoutervW
Zeer actief lid

Bericht door WoutervW »

Volgens de wetgever is naaktrecreatie toegestaan, tenzij de locatie, tijdstip en omstandigheden daar niet geschikt voor zijn. Wat geschikt of ongeschikt is moet per geval worden bekeken, en kan enkel een rechter over oordelen. Naast bovengenoemde criteria is er de nodige jurisprudentie ontstaan in de loop der jaren die een rechter de nodige houvast geeft. Overigens is de rode draad daarin ten gunste van de (onschuldige) naturist. Door de opbouw van de wet, waarbij enkel een rechter kan oordelen dat omstandigheden "ongeschikt" zijn, kunnen gemeentes wel plekken aanwijzen als zonder meer geschikt (in de regel naaktstranden), maar andersom kan een gemeente naaktrecreatie op een locatie niet verbieden. Ook hier is genoeg jurisprudentie over, waarvan de zaak rondom de Delftse Hout een heel belangrijke (overwinning) is.
Naaktrecreatie binnenshuis moet een openbaar aanklager wel met heel sterke argumenten komen wil een rechter oordelen dat de plaats, omstandigheden en tijdstip ongeschikt zijn. Je moet aan een heel drukke straat met veel inkijk zitten en dan ook nog eens nadrukkelijk "in beeld" gaan staan wil het een overtreding zijn. Dan gaat het om verstoring van de openbare orde. Maar nogmaals dat is echt heel erg lastig te bewijzen voor een aanklager. Zeker in je eigen huis.

Ik ben geen rechtsgeleerde, maar volgens mij zou dit je vraag moeten beantwoorden. Waar je je prettig bij voelt is natuurlijk een tweede, maar volgens mij ging je vraag vooral over in welke mate naaktrecreatie in eigen huis en inkijk vanaf de straat toegestaan is.

Mocht dit niet geheel juist of onvolledig zijn, vul vooral aan of corrigeer me.
Noordenwind
Zeer actief lid

Bericht door Noordenwind »

Voorzover ik weet is binnenshuis bloot altijd toegestaan, ongeacht gordijnen, en buitenshuis voor zover niet zichtbaar vanaf de openbare weg. De tuin van de buren is geen openbare weg.
Bloot is beautiful
Massage4ever
Actief lid

Bericht door Massage4ever »

Als de buren of voorbijgangers het niet willen zien, moeten ze niet kijken !
Daantje
Actief lid

Bericht door Daantje »

Gisteren waren wij bij goede vrienden op visite.

Tot het onderwerp zomervakantie voorbij kwam.
De vrienden vertelde rond uit wat de plannen waren en vroegen vervolgens aan ons wat gingen doen.

Toen wij vertelde dat wij plannen hadden om naar naturistencamping te gaan keken ze toen wel een beetje vreemd op.

Ik vroeg aan ze, of ze weleens in het openbaar naakt waren geweest. De man keek naar zijn vrouw en vertelde dat ze een keertje in de duinen bij Hoek van Holland hadden rond gelopen en dat het wel bevallen was.

Een beetje plagerig vroeg of ze in huis waarbij waren uit de kleren durfde te gaan zodat ze nogmaals konden ervaren wat wij ervaren.

Ik zag de vrouw een beetje geschrokken en met vol verbazing kijken. Mijn vriendin ging staan en deed haar broek los en deed deze naar beneden en ging in haar onderbroek weer op de stoel zitten.

Kort samengevat binnen 15 minuten zaten we alle vier In ons blootje en hebben zo de rest van de avond doorgebracht.

De man vond het spannend want hij kreeg drie keer een erectie.
Michael74
Zeer actief lid

Bericht door Michael74 »

Maar jij was samen met je dochter toch de enige die bloot in huis liep. Jouw man was toch niet van het bloot zijn. Dan is het al heel wat dat hij open staat voor een naturistencamping!

Laat staan dat je je vriendin en haar partner naakt gingen. Dan kunnen jullie met zijn vieren op vakantie of in ieder geval naar het strand.
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Leuk verhaal Daantje maar ik snap het niet helemaal.
Jij je vriendin en een geschrokken vrouw. Dan tel ik drie vrouwen??

Jos
Geniet van de dag. Het leven kan kort zijn. Waar wij geweest zijn vindt je op onze site http://www.naturisten-forum.nl
Michael74
Zeer actief lid

Bericht door Michael74 »

Jos schreef: ma 02 dec 2024, 18:35 Leuk verhaal Daantje maar ik snap het niet helemaal.
Jij je vriendin en een geschrokken vrouw. Dan tel ik drie vrouwen??

Jos
Klopt Jos, ik had eerst de conclusie getrokken dat ze met haar man was gegaan. Door jouw opmerking denk ik nu dat ze met een vriendin op bezoek was bij dat stel.

In ieder geval een bijzondere ervaring.
janneke
Zeer actief lid

Bericht door janneke »

Swat ieder zijn ding uiteraard... niet direct ons idee over bloot in huis, hier hou ik het liever privé
Keep life simple :)
Flipflop
Super actief lid

Bericht door Flipflop »

Ik denk dat fantasie hier de boventoon viert.
Vreemd om ongevraagd bij anderen uit de kleren te gaan. Goede vrienden weten dat je graag bloot bent, maar dit gaat wel ver. Uit je verhaal begrijp ik dat het ze verbaasde. En de man des huizes kreeg 3 x een erectie? Wat een ongemakkelijk bezoek .... als het echt gebeurd is.
Genieten in mijn blootste blootje! :D
GJ57
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door GJ57 »

Flipflop schreef: di 03 dec 2024, 18:14 Ik denk dat fantasie hier de boventoon viert.
Vreemd om ongevraagd bij anderen uit de kleren te gaan. Goede vrienden weten dat je graag bloot bent, maar dit gaat wel ver. Uit je verhaal begrijp ik dat het ze verbaasde. En de man des huizes kreeg 3 x een erectie? Wat een ongemakkelijk bezoek .... als het echt gebeurd is.
Dat dacht ik ook die laatste 5 worden (daar is toch een liedje van vrij naar even tot hier)
RaCa
Zeer actief lid

Bericht door RaCa »

Flipflop schreef: di 03 dec 2024, 18:14 Ik denk dat fantasie hier de boventoon viert.
Helaas gaat de fantasie soms in overdrive.
Wie tegen het naakte in opstand komt omdat het naakt is, bewijst dat hij uit het paradijs der schoonheid is verdreven.(Peter Sirius)
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Hoi Daan, je plaatste een bericht waar velen een vraagteken bijzetten. Is het niet gepast als je iets plaatst om ook op de reacties te reageren?

Jos
Geniet van de dag. Het leven kan kort zijn. Waar wij geweest zijn vindt je op onze site http://www.naturisten-forum.nl
Daantje
Actief lid

Bericht door Daantje »

Door trieste omstandigheden was ik niet in staat om eerder te reageren op de reacties. Ik hoop dat jullie hier begrip voor hebben !!

Sinds een paar maanden heb ik een vriend
Ik woon nog met mijn dochter en hij komt vaak bij mij op bezoek

Wij zijn bij een bevriend stel op visite geweest (voor de duidelijkheid we waren met 2 mannen en 2 vrouwen) zoals gezegd kwam er verschillende onderwerpen aan het bod dus ook de zomervakantie.

Nadat we ongeveer 3 uurtje op visite waren zaten we dus in ons Adam en Eva postuum en hebben zo ook de avond doorgebracht.

Het was een leuke ervaring en nu loop ik ook vaker bloot door het huis
Plaats reactie