Wat heb je gedaan vandaag?

Discussieplatform over alle onderwerpen.
Jos
Beheerder
Contacteer:

Re: Wat heb je gedaan vandaag?

Bericht door Jos »

Eerst lekker uitgeslapen. Dan ontbijt op bed, doen we elke dag en zo tegen 11:00 douchen.
Toen bezig geweest met de bekleding van de kussens van de caravan. Echtgenote had die gewassen en gister gedroogd. Was nog al een klusje om ze weer goed over het schuimrubber te krijgen. Daarna de caravan nagelopen. Wilde nog een 12 volt accu aansluiten voor het geval we geen stroom hebben onderweg of als die uitvalt. Daar ben ik nog niet uit ivm de veiligheid. Dus daar nog in verdiepen. met name wat er gebeurt als je de accu op 12volt draden 9 en 11 aansluit en tegelijk 220?
Caravan door de wasstraat voor vrachtwagens en schoon opgeborgen. Daar na heerlijk bloot inde tuin een boek gelezen.
Mooie dag dus.

Jos
Geniet van de dag. Het leven kan kort zijn. Waar wij geweest zijn vindt je op onze site http://www.naturisten-forum.nl
Bowmore
Super actief lid

Bericht door Bowmore »

Net terug van een optreden van SOEN in poppodium Doornroosje in Nijmegen.
Leuke strak spelende progmetalband uit Zweden. De mannen hadden lol in het optreden.
Biertje erbij...leuk.
Frivooltje
Super actief lid

Bericht door Frivooltje »

Eergisteren weer een ooginjectie gehaald. Dit keer een nieuwe arts die perse eerst een markering wilde zetten waardoor ik 4 pijnmomenten had i.p.v. max. 2, fijn. Maar gelukkig dit keer geen bloedbad.

Gisteren op riemenjacht geweest omdat mijn oude riem ineens knapte tijdens het bukken.
Nah, dan wordt je er weer flink op gewezen dat je te dik bent want mijn maat (oude riem: 145cm.) is zeer slecht te krijgen tenzij je niet naar fysieke winkels gaat. Uiteindelijk geslaagd bij een schoenmaker die ook lederwaren verkocht. Koste wel € 60,- :o maar kon wel gelijk mijn oude riem laten maken. Ach ja, heb in ieder geval mijn beweging gehad.

Straks nog even naakt van het zonnetje genieten op het balkon.
Vanavond weer een FBN naaktzwemavond in België maar helaas, mijn rug is het er niet mee eens.
Mensen hier die wel gaan?
I didn't choose to be naked. I am forced to wear clothes.
Als textiel niet wil meewerken verliest naakt altijd. :(
Johnny's forum (naturisme-nudisme) is gestopt per 20-05-2019.
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Frivooltje schreef: za 05 okt 2024, 15:45 Eergisteren weer een ooginjectie gehaald. Dit keer een nieuwe arts die perse eerst een markering wilde zetten waardoor ik 4 pijnmomenten had i.p.v. max. 2, fijn. Maar gelukkig dit keer geen bloedbad.
Markering zetten hoe kan dat pijn doen. is toch gewoon een pijl boven het te prikken oog?
Geniet van de dag. Het leven kan kort zijn. Waar wij geweest zijn vindt je op onze site http://www.naturisten-forum.nl
GJ57
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door GJ57 »

Opeens waren de weersvoorspellingen zo goed gisteren dat we de fietsen toch maar weer gepakt hebben en een route bij Schoppingen Duitsland hebben gefietst. Het begon koud (zelfs geen korte broeken weer en dat heb ik toch al snel) maar handschoenen. Leuke omgeving met veel kunst en cultuur (dat was ook de naam van de route) de routemakers hadden een slimmigheidje uitgehaald en een flink aantal kunstwerken in een brouwerij opgehangen. Tja dan moet je wel even naar binnen. Niks geproefd want echt te vroeg voor me maar wel diverse likeurtjes meegenomen. Het was een mooie dag en toen we weer thuis waren en in de zon konden zitten dacht de buurman kom ik heb ze de hele dag niet gezien grasmaaien nu ! Ach ja dat hoort er ook bij. Voor ons is Schoppingen maar een half uurtje maar dat is dan wel een andere wereld met heuvels en al.
Bowmore
Super actief lid

Bericht door Bowmore »

Michael74 schreef: vr 05 jul 2024, 12:51
Bowmore schreef: vr 05 jul 2024, 11:26 Vanochtend op het werk.....
IMG-20240705-WA0006.jpg
Gefeliciteerd Jeroen, deze mijlpaal staat mij in oktober te wachten.
5️⃣0️⃣ Van harte gefeliciteerd Michael 🎉5️⃣0️⃣
Michael74
Zeer actief lid

Bericht door Michael74 »

Bowmore schreef: vr 18 okt 2024, 09:04
Michael74 schreef: vr 05 jul 2024, 12:51
Bowmore schreef: vr 05 jul 2024, 11:26 Vanochtend op het werk.....
IMG-20240705-WA0006.jpg
Gefeliciteerd Jeroen, deze mijlpaal staat mij in oktober te wachten.
5️⃣0️⃣ Van harte gefeliciteerd Michael 🎉5️⃣0️⃣
Gelukkig kan ik kiezen tussen thuis en op kantoor werken. Voor vandaag voor thuis gekozen.
Frivooltje
Super actief lid

Jos schreef: ma 14 okt 2024, 19:28
Frivooltje schreef: za 05 okt 2024, 15:45 Eergisteren weer een ooginjectie gehaald. Dit keer een nieuwe arts die perse eerst een markering wilde zetten waardoor ik 4 pijnmomenten had i.p.v. max. 2, fijn. Maar gelukkig dit keer geen bloedbad.
Markering zetten hoe kan dat pijn doen. is toch gewoon een pijl boven het te prikken oog?
I wish. Markering zetten ze OP het oog zodat ze weten waar ze precies moeten prikken. Ik denk, als je een markering kan zetten kan je ook gelijk prikken. Maar ja, wat weet ik er nu van. Markering waar jij het over hebt hoeft bij mij niet (hebben ze ook nooit gedaan) want beide ogen worden geïnjecteerd.

Woensdag ineens lekker weer dus ik naar het Engelermeer. Eenmaal daar slechts een half uurtje zon gehad. Daarna bewolking of Saharazand, dat weet ik niet precies maar in ieder geval einde zon en frisjes. Uiteindelijk zat ca. 70% gekleed op het naaktstrand. Ik ben maar naar huis gegaan. Helaas donderdag viel het v.w.b. naaktstrand ook tegen en vrijdag helemaal. Maar toch nog heel even genoten halverwege oktober.
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Frivooltje schreef: za 19 okt 2024, 15:00
Jos schreef: ma 14 okt 2024, 19:28
I wish. Markering zetten ze OP het oog zodat ze weten waar ze precies moeten prikken. Ik denk, als je een markering kan zetten kan je ook gelijk prikken. Maar ja, wat weet ik er nu van. Markering waar jij het over hebt hoeft bij mij niet (hebben ze ook nooit gedaan) want beide ogen worden geïnjecteerd.
oh doen ze bij nooit. Markereern is bij mij pijltje bij welk oog. bij jou du allebei. Zewillen qua prikplaats wat af. Dt pul moet in het glasvocht komen en dan in een boog van 360 graden elke keer een andere prik. Ze spuiten door het harde vlies (het wit van je oogbol naar centraal. Ik heb het nog eens nagezocht maar lees nergens markeren. Ik snap het dus niet. Zeker iets om te vragen zeker als het pijn doet.
Meeste tijd vraagt de voor bereiding voor de ok. de prik elf is een paar seconden.

Jos
Frivooltje
Super actief lid

Laatste keer werd er gezegd dat ze op een paar millimeter van de pupil moeten injecteren en dat ze het daarom eerst moest markeren. Nogmaals, als ze dat kunnen markeren dan kunnen ze ook gelijk prikken. Ik heb het al een aantal maal kunnen verhinderen, dat ze wél wilde markeren maar toch op mijn verzoek gelijk hebben gespoten. Misschien zitten er verschillen in met welk spul ze spuiten? Ik weet intussen wel dat iedereen het anders leert c.q. doet.
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Frivooltje schreef: za 19 okt 2024, 20:41 Laatste keer werd er gezegd dat ze op een paar millimeter van de pupil moeten injecteren en dat ze het daarom eerst moest markeren. Nogmaals, als ze dat kunnen markeren dan kunnen ze ook gelijk prikken. Ik heb het al een aantal maal kunnen verhinderen, dat ze wél wilde markeren maar toch op mijn verzoek gelijk hebben gespoten. Misschien zitten er verschillen in met welk spul ze spuiten? Ik weet intussen wel dat iedereen het anders leert c.q. doet.
De techniek moet overal het zelfde zijn injecteren via de witte rand van de oogbol. heel speciaal waarom dat dan moet dicht bij de pupil.
Echt iets om na te vragen.

Jos
Frivooltje
Super actief lid

Ga ik de volgende keer ook doen want dan heb ik een gesprek met de oogarts.
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Frivooltje schreef: wo 23 okt 2024, 19:58 Ga ik de volgende keer ook doen want dan heb ik een gesprek met de oogarts.
succes en ben benieuwd naar het antwoord.

je kunt he voorbereiden op d vele sites die de procedure beschrijven.

Jos
GJ57
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door GJ57 »

Soms heb je van die dagen : Heerlijk wandelweer donderdag 24 10 dus op naar Boekelo (NL). Halverwege de wandeling telefoon van de alarmcentrale , inbraakalarm thuis. Hmmmm . Contactpersonen niet of moeilijk bereikbaar . Gelukkig opgelost maar toch gaan we de boel laten upgraden zodat we op afstand zelf wat kunnen regelen. Het systeem zit er ook al heel wat jaren in , werkt oké maar toch. #gaatopspinnenjacht De wandeling eigenlijk gewoon terug gewandeld over dezelfde route om zo snel mogelijk weer thuis te zijn. Het is vervelend als het alarm blijft loeien voor de buren. Ach ja waarschijnlijk een spin of een deur die niet goed gesloten was. In de middag gezellig de verjaardag van onze kleinzoon gevierd die 1 jaar jong werd. Vanmiddag hopen we nog wat zonnestralen mee te pakken op de blote huid achter in de tuin.
Frivooltje
Super actief lid

Vandaag eerst wezen sporten en daarna door naar het Engelermeer. Zonnetje had nog best wel kracht dus dat was heerlijk. Morgen wordt het zelfs nog iets beter maar weet nu nog niet of ik ga.
Toch fijn, eind oktober nog naar het naaktstrand kunnen. Dat het eigenlijk krankzinnig is laten we maar even buiten beschouwing.
Bart998
Super actief lid

Bericht door Bart998 »

Frivooltje schreef: vr 25 okt 2024, 19:44 Vandaag eerst wezen sporten en daarna door naar het Engelermeer.
Was het druk? Vind het in deze tijd wel irritant dat er ook een hoop gekleden rondlopen
HenkD
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door HenkD »

Gisteren de saunabon verzilverd die ik kreeg voor mijn verjaardag. 1 jaar geldig dus hij moest even op; straks voor 5 maanden in Spanje en Portugal. Zodus

Heerlijk. We zijn naar Spabron Hesselerbrug bij Oosterhessenlen geweest. Prima sauanlandschap. Vriendelijk personeel en met 53,90 voor 2 personen qua prijs denk ik in de middenmoot. Er zijn ook hotelkamers beschikbaar :D
Op de hoogte blijven van mijn reizen. Kijk op;
https://www.pindat.com/pindata/user/duncs.campertravels
Frivooltje
Super actief lid

Bart998 schreef: vr 25 okt 2024, 22:51
Frivooltje schreef: vr 25 okt 2024, 19:44 Vandaag eerst wezen sporten en daarna door naar het Engelermeer.
Was het druk? Vind het in deze tijd wel irritant dat er ook een hoop gekleden rondlopen
Viel mee. Persoon of 16 schat ik. Vandaag weer geweest en nu was het veel drukker. Persoon of 50 schat ik.
Wandelaars met honden reken ik niet mee.

Daar stoor ik mij ook aan. Was er 1,5 week geleden en toen was 70% gekleed. Jeu de Boule terrein stonden alleen maar gekleden. Maar dat snap ik dan ergens nog wel omdat je daar al snel schaduw hebt. Toen ik het fris kreeg omdat de zon achter de wolken (of saharazand?) verdween heb ik mij aangekleed en ben naar huis gegaan. Gekleed op een naaktstrand gaat hem niet worden.
PoppeSchuitema
Super actief lid

Bericht door PoppeSchuitema »

Gisteren een camper gekocht, een Fiat Ducato/Dethleffs 6 persoons uit 1992 met een 2.7 turbodiesel. In Maart/April ga ik met pensioen en dan gaan schat en ik samen Europa onveilig maken
Bloot als het kan, gekleed als het moet
GJ57
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door GJ57 »

PoppeSchuitema schreef: zo 27 okt 2024, 07:20 Gisteren een camper gekocht, een Fiat Ducato/Dethleffs 6 persoons uit 1992 met een 2.7 turbodiesel. In Maart/April ga ik met pensioen en dan gaan schat en ik samen Europa onveilig maken
Klinkt goed: moet je er nog veel aan doen ?
NanMar
Super actief lid

Bericht door NanMar »

PoppeSchuitema schreef: zo 27 okt 2024, 07:20 Gisteren een camper gekocht, een Fiat Ducato/Dethleffs 6 persoons uit 1992 met een 2.7 turbodiesel.
Mooi, veel plezier! Ik wil niet klugscheißerig zijn, maar het is een 2.5 denk ik. Een 2.7 is in die modellen nooit geleverd, alleen de 1.9 en de 2.5, al dan niet met turbo.
Als hij heuvel/berg op niet meer vooruit te branden is (mijne ging een oostenrijkse berg op met 19 km/u op de navi), dan moet het brandstoffilter in de tank vervangen worden. Dit is bij vele garages niet bekend, ook niet bij dealers. Mijn garage (redlijk groot camperbedrijf) zei dat dat onzin was. Ik heb hem toen voorgesteld, dat ik de reparatie betaal als hij gelijk had en dat anders hij betaald. Rekening nooit gehad en hij trok daarna zoals het moet

Op het vlakke land merk je eigenlijk weinig als dat filter dicht zit
Gr. NanMar

PB is welkom!
Bart998
Super actief lid

Bericht door Bart998 »

1e verjaardag van ons zoontje buiten in de zon gevierd.
Best bijzonder op 25 oktober (gevierd op de 26e)
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Bart998 schreef: zo 27 okt 2024, 12:26 1e verjaardag van ons zoontje buiten in de zon gevierd.
Best bijzonder op 25 oktober (gevierd op de 26e)
Leuk bart
PoppeSchuitema
Super actief lid

GJ57 schreef: zo 27 okt 2024, 09:25
PoppeSchuitema schreef: zo 27 okt 2024, 07:20 Gisteren een camper gekocht, een Fiat Ducato/Dethleffs 6 persoons uit 1992 met een 2.7 turbodiesel. In Maart/April ga ik met pensioen en dan gaan schat en ik samen Europa onveilig maken
Nee volgens mij niet, het is een zeer goed onderhouden mobilhome we kunnen er zo in weg. We hebben voor volgend weekend al een uitje naar Texel gepland

PoppeSchuitema
Super actief lid

NanMar schreef: zo 27 okt 2024, 09:27
PoppeSchuitema schreef: zo 27 okt 2024, 07:20 Gisteren een camper gekocht, een Fiat Ducato/Dethleffs 6 persoons uit 1992 met een 2.7 turbodiesel.
Mooi, veel plezier! Ik wil niet klugscheißerig zijn, maar het is een 2.5 denk ik. Een 2.7 is in die modellen nooit geleverd, alleen de 1.9 en de 2.5, al dan niet met turbo.
Als hij heuvel/berg op niet meer vooruit te branden is (mijne ging een oostenrijkse berg op met 19 km/u op de navi), dan moet het brandstoffilter in de tank vervangen worden. Dit is bij vele garages niet bekend, ook niet bij dealers. Mijn garage (redlijk groot camperbedrijf) zei dat dat onzin was. Ik heb hem toen voorgesteld, dat ik de reparatie betaal als hij gelijk had en dat anders hij betaald. Rekening nooit gehad en hij trok daarna zoals het moet

Op het vlakke land merk je eigenlijk weinig als dat filter dicht zit
Inderdaad het is een 2.5 maar hij is enigzins gekieteld zodat hij trekt als een 2.7
GJ57
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door GJ57 »

PoppeSchuitema schreef: wo 30 okt 2024, 19:24
GJ57 schreef: zo 27 okt 2024, 09:25
Nee volgens mij niet, het is een zeer goed onderhouden mobilhome we kunnen er zo in weg. We hebben voor volgend weekend al een uitje naar Texel gepland

Veel plezier op Texel. (vriend mij had een hymer gekocht in de Eiffel van ongeveer hetzelfde bouwjaar, die al jaren stil stond, hij was helemaal groen brrr dus vandaar mijn vraag)
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Vandaag zijn we nr Arnhem geweest. Dat troffen we onze zoon met zijn echtgenote en de kleinkinderen.
We bezochten het Open luchtmuseum. Voor iedereen was het gratis via onze museum jaarkaarten en pasjes van de vriendenloterij, die daar overigens ook uitgereikt werden.

De eerste twee uur bezochte we de Canon van Nederland. Dat is een zeer compleet overzicht van de geschiedenis van Nederland van ruim voor Christus to heden in 50 thema's die op veel diverse moderne momenten getoond worden.
Iedereen heeft zich daar prima vermaakt en de meesten hebben heel veel geleer. Voor de oudste kleinzoon sloot dit aan bij geschieniskennis en de kennis over aardrijkskunde die hij op school al had gehad.

Daarna naar het buitenmuseum. Ook dat was voor ieder wat wils en er waren leuke demonstraties. oa het spinnewiel met uitleg, ook de barak waarin Molukkers ooit zijn opgevangen. Ook de slechte kanten van de Nederlanders weren belicht. Prachtig om te zien in wat voor huizen mensen vroeger moesten/konden leven inclusief een plaggenhut.
Vervoer met oude trams van de RET was ook leuk.
We sloten af met een werkende stoommachine voor de melkfabriek en kaasfabriek. De stoommachine werd heel duidelijk uitgelegd aan de hand van modellen en de werkelijke machine.

We hebben nog heel veel niet gezien. Had was een gezellige dag ieder heeft er veel geleerd, zelfs de jongste van 7.

Jos
HenkD
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door HenkD »

Probleem met een camper is; Verslavend. En een andere manier van vakantie houden. Met en camper gaat het niet om de bestemming maar om de reis. Was je al vast veel voorpret.
HenkD
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door HenkD »

PoppeSchuitema schreef: wo 30 okt 2024, 19:25 Inderdaad het is een 2.5 maar hij is enigzins gekieteld zodat hij trekt als een 2.7
Geeft wat betere prestaties maar is minder voor de motor. Reduceert levensduur namelijk.
Maar power heb je snel genoeg hoor. Je hoeft met een camper geen berg op te "branden". Reisen staat Rasen zeggen ze bij de buren. 'K heb ook geen zware motor erin en kom overal. :D
Bowmore
Super actief lid

Bericht door Bowmore »

Op het dak van het Huygens gebouw ru Nijmegen staan 2 radiotelescopen.
We zijn bezig met het vervangen van de aandrijving van zowel
de uurhoek- als de declinatie-as.
Vandaag alle zware onderdelen met een torenkraan naar boven gehesen. Vrijdag verder met montage.
De schotels hebben diameter van 3,5 meter en worden gebruikt voor practicum lessen sterrenkunde.

Groetjes Jeroen
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Plaats reactie