Wat schaft de pot?

Discussieplatform over alle onderwerpen.
gust
Zeer actief lid

Re: Wat schaft de pot?

Bericht door gust »

Boerenfriet uit de airfryer: was de ongeschilde aardappel goed zodat alle aarde verwijderd is. Snij de aardappel in reepjes, goed drogen en dan in plastic zakje met beetje olijfolie, uitschudden en 20 minuten airfryer. En de boerenfrieten zijn klaar!!
Daantje
Actief lid

Bericht door Daantje »

Eline,

We hebben er eentje van Philips en bakken in één keer een zakje (750 gram)
We zitten in 12 minuten te eten wel de friet/patat af en toe om husselen
MuisjeLimburg schreef: ma 02 sep 2024, 09:50 Oeh, dit draadje volg ik even.
Wekelijks is het een hel voor mij om maar weer te verzinnen wat we deze week gaan koken en ik dus met de wekelijkse boodschappen in huis moet halen voor onze pikkertjes.

Een airfryer denk ik ook al lang over na. Maar als we bijvoorbeeld friet (geen patat) bakken, is dan een airfryer wel groot en snel genoeg voor een gezin? Dat is wel iets wat mij tegen houdt om een airfryer aan te schaffen. Vooral de snelheid (of het gebrek eraan) en het beperkte volume.
Frivooltje
Super actief lid

Bericht door Frivooltje »

MuisjeLimburg schreef: ma 02 sep 2024, 09:50 Een airfryer denk ik ook al lang over na. Maar als we bijvoorbeeld friet (geen patat) bakken, is dan een airfryer wel groot en snel genoeg voor een gezin? Dat is wel iets wat mij tegen houdt om een airfryer aan te schaffen. Vooral de snelheid (of het gebrek eraan) en het beperkte volume.
Je hebt ze tegenwoordig in vele maten van klein tot XXL. (wel duur)
Je hebt ze zelfs met twee mandjes zodat je de friet tegelijk met de snacks kunt maken.
I didn't choose to be naked. I am forced to wear clothes.
Als textiel niet wil meewerken verliest naakt altijd. :(
Johnny's forum (naturisme-nudisme) is gestopt per 20-05-2019.
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Vandaag hier op de camping uiensoep gemaakt voor de lunch. Bets ween klusje omdat de uien heel langzaam moeten karamelliseren. De dames hier waren er zeer tevreden mee, Broodje roosteren op de scottel ed
Vanavond zalm met een salade van komkommer, appel, mayonaise en zuivelspread met kleine gebakken krieltjes.

Em heerlijke aardbeien met vers geklopte slagroom. De aardbeien hier zijn goddelijk
Geniet van de dag. Het leven kan kort zijn. Waar wij geweest zijn vindt je op onze site http://www.naturisten-forum.nl
stevie
Zeer actief lid

Bericht door stevie »

Vandaag heerlijk uit wezen eten in een origineel Spaans restaurant.

Papas Aguras, in de schil gekookte aardappeltjes met een pikantie saus
Ensalada, brod met tomaat, salade en ui ringen
voor mijn vrouw een grote spies, zo van het open vuur spit
Ik een Bronchetta, grote spies met vakenshaas, paprika en ui
broodje vooraf,
Glaasje witte wijn, en een glaasje rode wijn.

Totaalprijs (2 personen) 22,50 euro
gust
Zeer actief lid

Bericht door gust »

Dat is niet te vergelijken met Nederland of België. Heb je hier misschien net een fatsoenlijk hoofdgerecht voor. Adres? Wat is de afstand tot Estepona, Costa Natura?
MuisjeLimburg
Actief lid

Bericht door MuisjeLimburg »

Hij is hier nu ook besteld. Na veel wikken en wegen is het de Philips Airfryer XXL geworden.
Ik ben benieuwd.
Hallo allemaal, ik ben Eline (33 jaar).
Getrouwd met Tim (34 jaar) en moeder van Milan (11) en Sophie (8).
Baasje van ons lieve hondje.
PB mag altijd.
Frivooltje
Super actief lid

Bericht door Frivooltje »

Vanavond oer-Hollands: Verse Boerenkoolstamppot met rundergehaktballen.
I didn't choose to be naked. I am forced to wear clothes.
Als textiel niet wil meewerken verliest naakt altijd. :(
Johnny's forum (naturisme-nudisme) is gestopt per 20-05-2019.
WoutervW
Zeer actief lid

Bericht door WoutervW »

stevie schreef: zo 08 sep 2024, 22:27 Vandaag heerlijk uit wezen eten in een origineel Spaans restaurant.

Papas Aguras, in de schil gekookte aardappeltjes met een pikantie saus
Ensalada, brod met tomaat, salade en ui ringen
voor mijn vrouw een grote spies, zo van het open vuur spit
Ik een Bronchetta, grote spies met vakenshaas, paprika en ui
broodje vooraf,
Glaasje witte wijn, en een glaasje rode wijn.

Totaalprijs (2 personen) 22,50 euro
Ik denk dat je "papas arrugadas" ("gekookte aardappels"). bedoelt, gekookt in een laag water met heel veel zout wat door de schil opgenomen wordt. Typisch canaries...en het pittige sausje is denk ik mojo rojo, aangezien dat er normaliter bij wordt gegeten. Een saus op basis van rode paprika, amandelen en komijn.

Inderdaad heerlijk. Wij hebben er destijds ook van genoten en later thuis nog eens geprobeerd. Zie ook: http://www.culicultuur.com/zoute-aardap ... lanzarote/
stevie
Zeer actief lid

Bericht door stevie »

papas arrugadas zou best eens kunnen hoor. Inderdaad met een rood sausje wat vrij pikant is.

Oja, de afstand vanaf Estepona is veel, ik denk 4,5 uur rijden. Wij zitten in Ayamonte, tegen de Portugese grens aan.
En dat Restaurant is hiet 1,5km vandaan, goed om te lopen en ligt naast de camper plaats. El Cholestrol is de naam van het restaurant.
Wat duurder vlees zoals gegrilde Solomio (Varkenshaas) kost 4 euro per 100 gram. En één stuk is ruim voldoende voor 2 personen.
Daantje
Actief lid

Bericht door Daantje »

Eline, Is de pan al uitgeprobeerd ?
MuisjeLimburg schreef: ma 09 sep 2024, 10:44 Hij is hier nu ook besteld. Na veel wikken en wegen is het de Philips Airfryer XXL geworden.
Ik ben benieuwd.
MuisjeLimburg
Actief lid

Hoi hoi,

Ja, maar het was nog geen succes. Niet door de Airfryer zelf, maar een blondine die niet helemaal in de gaten had hoe lang iets erin moet blijven.
Vanavond gaan de frieten er voor het eerst in. Ik ben benieuwd.
PB mag altijd.
janneke
Zeer actief lid

Bericht door janneke »

Vandaag een ovenheerlijke gegratineerde vislasagne met spinazie en gesmolten kaas.
Vooraf paprikasoep... :D
Keep life simple :)
Daantje
Actief lid

Bericht door Daantje »

Is het een aantal dagen geleden wel goed gegaan met de Airfryer en met het eten :) ?
MuisjeLimburg schreef: vr 13 sep 2024, 14:57 Hoi hoi,

Ja, maar het was nog geen succes. Niet door de Airfryer zelf, maar een blondine die niet helemaal in de gaten had hoe lang iets erin moet blijven.
MuisjeLimburg
Actief lid

Daantje schreef: di 17 sep 2024, 09:38 Is het een aantal dagen geleden wel goed gegaan met de Airfryer en met het eten :) ?
MuisjeLimburg schreef: vr 13 sep 2024, 14:57 Hoi hoi,

Hoi hoi,

Ja op zich wel.
Ik begin het toch wel onder de knie te krijgen. Lekkere gerechten al gemaakt met de airfryer. Het verbaasd me dat alles toch knapperig is. Wel blijf ik het "lange" wachten wat vervelend vinden. Onze oudste was jarig en we bakten frietjes tijdens zijn feestje. Dat kan echt niet met de airfryer als je 8 hongerige kinderen aan tafel hebt zitten, wachtend op hun frieten. We hadden de snacks in de airfryer gedaan en de frieten in de frietenpan gebakken, dat ging redelijk.
Voor de normale kookavonden is het wel een toevoeging, maar geen 100% vervanging.
Althans, voor ons niet.
PB mag altijd.
Ro Bin
Actief lid

Bericht door Ro Bin »

Hier vandaag ook een test in de airfryer; ben eens benieuwd of het me gaat smaken :oops:
janneke
Zeer actief lid

Bericht door janneke »

Ro Bin schreef: wo 18 sep 2024, 18:09 Hier vandaag ook een test in de airfryer; ben eens benieuwd of het me gaat smaken :oops:
Ben ook wel benieuwd naar jullie bevindingen... hier twijfelen we om een dergelijk toestel aan te schaffen.
Ro Bin
Actief lid

Bericht door Ro Bin »

janneke schreef: vr 20 sep 2024, 09:45
Ro Bin schreef: wo 18 sep 2024, 18:09 Hier vandaag ook een test in de airfryer; ben eens benieuwd of het me gaat smaken :oops:
Ben ook wel benieuwd naar jullie bevindingen... hier twijfelen we om een dergelijk toestel aan te schaffen.
Qua gaarheid zat het wel snor, maar ik miste toch wat krokantheid. Beetje trial and error waarschijnlijk...
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Gister en eergisteren krieltjes "gefrituurd" en dat ging prima zakje er in leeg gegoten 10 minuten op 180 graden. Heerlijk krokant en niet vet.

Wil ze krokanter dan kun je z vermengen meet een beetje olie (geen boter).

Ook croutons gaat redelijk goed maar ze kunnen wel gaan zeven door de luchtstroom.

Jos
Geniet van de dag. Het leven kan kort zijn. Waar wij geweest zijn vindt je op onze site http://www.naturisten-forum.nl
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Vandaag makkelijk:
shoarma met andijvie en knoflook saus. Geen broodjes want die zijn funest voor e suikerspiegel. Wel een beet restje rijst erbij.

Jos
moppetoet2
Super actief lid

Bericht door moppetoet2 »

Uien en paprika gebakken. Daarna voorgekookte inktvistentakel in plakjes erdoorheen. De tweede helft van de verpakking (teveel) had ik ingevroren. Ingevroren is het blijkbaar veel gemakkeijker in plakjes te snijden dan warm.

Een schaaltje romaine sla erbij.

Als toetje zelfgehusselde gofio.
Gofiomeel mengen met water, een eetlepel suiker, een snufje zout en wat olie. Kneden tot je een soort stevig deeg hebt.

Vakantie-eten is leuk, vooral als je eenmaal hebt uitgevogeld hoe je iets zelf maakt.

Afbeelding
We're born naked. After that, it's all drag.
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

moppetoet2 schreef: ma 23 sep 2024, 01:57 Uien en paprika gebakken. Daarna voorgekookte inktvistentakel in plakjes erdoorheen. De tweede helft van de verpakking (teveel) had ik ingevroren. Ingevroren is het blijkbaar veel gemakkeijker in plakjes te snijden dan warm.

Een schaaltje romaine sla erbij.

Als toetje zelfgehusselde gofio.
Gofiomeel mengen met water, een eetlepel suiker, een snufje zout en wat olie. Kneden tot je een soort stevig deeg hebt.

Vakantie-eten is leuk, vooral als je eenmaal hebt uitgevogeld hoe je iets zelf maakt.

Afbeelding
Zeker kan dat lekker zijn. De pulpo is rood van kleur e kom heel goed uit in zwarte pasta (supermarkt of zelf maken) Dan op het laatst nog wat in blokjes gesneden tomaat erdoor.

ZWARTE TAGLIATELLI MET OCTOPUS EN GROTE GARNA-LEN

500 g zwarte pasta
Chiperon

1 octopus 700 g
2 blaadjes laurier
1 uitgeperste citroen
garnalen 3 pp
1 teentje knoflook
3 à 4 stengels lente-ui
2 à 3 vleestomaten
olijfolie
1 dl witte wijn
1 dl visbouillon
zout, peper
peterselie
dille
Maak de pasta volgens receptuur. Voeg de Chiperon aan het deeg toe tijdens het kneden.

Octopus
Zet de octopus in ruim water. Voeg er de laurier en het citroensap aan toe, breng het aan de kook en laat het dertig minuten koken. De octopus is gaar indien er met een vork gemakkelijk in het vlees geprikt kan worden. Laat buiten het kookvocht afkoelen.
Verwijder de ogen en het mondstukje van het kraak-been.
Snij de octopus in kleine stukjes van 1 cm.
Pel de garnalen en snijd deze ook in stukjes.

Snijd de knoflookteen zeer fijn en snij het uitje in ringetjes.
Ontvel de tomaten en haal de harde zaadlijsten eruit. Snijd het vruchtvlees in reepjes.

Breng in een ruime pan gezouten water aan de kook.
Kook intussen de tagliatelli beetgaar. Pasta afgieten en direct in de hapjespan doen. Even omroeren en wat peper er over strooien.

Fruit in een bakpan ui en knoflook. Voeg de octopus toe en bak het ongeveer 4 minuten.
Blus af met de witte wijn. Voeg de visbouillon toe en laat even inkoken. Voeg daarna de tomaat en de garnalen toe.
Hierna direct de pasta toevoegen
Doe er wat gehakte dille en peterselie door.

Opdienen op goed verwarmde borden.

Bereiding Pasta
Neem per 100 gram bloem een ei.
Strooi de gezeefde bloem op de werkbank. Maak een kuiltje in
het midden en doe hierin het ei. Roer het ei met vingertoppen los en meng er met ronddraaiende beweging beetje bij beetje bloem bij.
Kneed het tot een samenhangende bal. afhankelijk van de grootte van het gebruikte ei zal daartoe soms een beetje bloem of een beetje water worden toegevoegd. Het kneden zorgt er voor dat de stugheid van het deeg verdwijnt en mede door de warmte van de hand glad en soepel wordt.

Rode pasta maken we met twee theelepels tomaten-puree per 100 gram bloem.
Voor groene pasta nemen we 20 gram spinazie per 100 gram bloem en voor zwarte tagliatteli 1 zakje chipiron per 500 gram bloem.
Ro Bin
Actief lid

Bericht door Ro Bin »

Hier wordt het vandaag een ovenschotel met bloemkool en uien in een curry-coating, op een bedje van rijst.

Heb er al zin in!
stevie
Zeer actief lid

Bericht door stevie »

Wij kip met rijst.
kip met rijst.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Daantje
Actief lid

Bericht door Daantje »

Ik pas, als je het niet erg vind
stevie schreef: wo 25 sep 2024, 08:51 Wij kip met rijst.

kip met rijst.jpg
GJ57
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door GJ57 »

Vanavond Sushi van Tao Enschede. Er komen vrienden eten en we gaan er even flink tegen aan. Door de week ja door de week. Allemaal pensioen dus het kan.
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Ben Balkenbrei aan het maken. Is een oud Brabants recept om afvalvlees te verwerken. Destijds vond ik het heel lekker
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Gister timbaaltjes gevuud met broccoli, room en ei en beet nootmuskaat.
P1080738.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
janneke
Zeer actief lid

Bericht door janneke »

Jos schreef: wo 25 sep 2024, 18:17 Ben Balkenbrei aan het maken. Is een oud Brabants recept om afvalvlees te verwerken. Destijds vond ik het heel lekker
Werd gegeten in de slachtmaand November...
DipZDip
Zeer actief lid

Bericht door DipZDip »

Jos schreef: wo 25 sep 2024, 18:17 Ben Balkenbrei aan het maken. Is een oud Brabants recept om afvalvlees te verwerken. Destijds vond ik het heel lekker
Een bejaarde buurvrouw maakte dat vroeger elk jaar en we kregen altijd een ruime portie. Heel lief om zo gul te delen. Alleen ik vond het verschrikkelijk. Ik krijg nu nog rillingen als ik er aan terug denk :lol:
Plaats reactie