Hokjes denken (exhibitionisme)

Discussieplatform over alle onderwerpen.
Rene

Hokjes denken (exhibitionisme)

Bericht door Rene »

N.a.v. een bericht wat ik op het internet las.

Naakt autorijden.

Het klinkt redelijk exhibitionistisch maar toch...

Naakt zijn = vrijheid.
Autorijden = vrijheid. (voor mij dan)
Naakt autorijden = tja, 1+1=2. :)

Ooit, als weddeschap :O, zelf een stukje gedaan, midden in de nacht (zonder maan :lol: ) op een onverlichte snelweg en inderdaad, het was heerlijk.
Maar je zal maar staande worden gehouden of een ongeluk krijgen.
Moet er niet aan denken.

Heb laatst gelezen dat er best veel mensen zijn die dit doen en bij velen heeft het echt helemaal niets met exhibitionisme te maken. (natuurlijk, uitzonderingen zijn er altijd, van overdag in een cabrio tot in den extremen)
Bij voorbeeld: men ligt de hele dag op een naaktstrand en thuis is men ook naakt, maar van A naar B moet je je wel kleden.
Sommige mensen vinden dat onzin.
Meer velen vinden het ook gewoon een ultiem gevoel van vrijheid.
Dat de maatschappij er nu dat label aan hangt... tja...
Maar niet iedereen doet het om gezien te worden (of het maakt ze niets uit) en zeg nou zelf, wanneer ben jij voor het laatst een naakt persoon tegen gekomen die autoreed?

Een naturist die naakt zijn/haar auto wast (wat ook veel voorkomt als je de verhalen leest) is dan ook een exhibitionist en zo kan je alles en iedereen wel in een hokje duwen.
Iets waar wij in Nederland (en op sommige sites) héél erg goed in zijn. (en zelf ben ik ook niet altijd zonder zonde)
Persoonlijk vind ik dat heel jammer.

Of naakt autorijden de verkeersveiligheid beïnvloed... :lol:

Ik heb het dus niet over de mensen die het bewust doen al dan niet om anderen te shockeren.
Daar ben ik ook niet van gediend. :x

Ben benieuwd naar jullie mening.
PoppeSchuitema
Super actief lid

Re: Hokjes denken (exhibitionisme)

Bericht door PoppeSchuitema »

Ik denk dat ik het stukje wat jij bedoelt ook gelezen heb. Waar ik me vooral aan stoor is het oneigenlijk gebruiken van het begrip "naturisme" sommige mensen gaan naturistisch koffiedrinken al dan niet in gezelschap van bekenden of zelfs vreemden, naturistisch autowassen meestal op plekken die niet geschikt bevonden worden voor naaktrecreatie zoals bv de oprit die vanaf de openbare weg zichtbaar is. naturistisch autorijden al dan niet met de binnenverlichting aan zodat iedereen kan zien dat de automobilist naakt is, ook op plaatsen die niet geschikt bevonden zijn voor naaktrecreatie. Sommige mensen zijn er heilig van overtuigd dat alles wat ze naakt doen naturistisch is en dat vind ik dus niet. Als je naakt jouw auto gaat wassen op de oprit die vanaf de openbare weg zichtbaar is dan ben je aan het exhibitionistisch autowassen. Als je naakt in de duinen aan het masturberen bent, wat elke voorbijganger kan waarnemen, onder het mom van naturisme dan ben je wel met iets natuurlijks bezig maar niet met naturisme maar dat is in mijn ogen exhibitionisme. Dat bedoel ik met het oneigenlijk gebruik van het woord naturisme
Toen ik nog internationaal chauffeur was zag ik regelmatig naakte mensen in auto's rijden maar altijd met een binnenverlichting aan en altijd met een handvol wild vlees.Die waren in mijn ogen niet naturistisch, maar die kickten op het gezien worden.
Bloot als het kan, gekleed als het moet
Rene

Bericht door Rene »

Ben het helemaal met je eens.
Als je naakt gaat autorijden met de binnenverlichting aan en je hand vol met wild vlees (leuk omschreven :lol: ) dan ben je echt niet meer met naturisme bezig.
Dan wil je bewust gezien worden en ben je een exhibitionist of zelfs nog meer. (heb ook shockende verhalen gelezen :x )

Ook het masturberen in de duinen terwijl iedereen het kan zien valt niet onder naturisme, dan ben je in mijn ogen gewoon een geil mannetje die andere plekken moet zoeken om dat te doen.
Ga dan voor de parkeerplaatssex.
Als je het écht niet meer kan inhouden dan hoeven anderen daar niet van 'mee te genieten'.

Maar wat vind je van mensen die wel naakt rijden maar zonder de binnenverlichting aan?
Die het dus doen voor hun eigen vrije gevoel, niet om gezien te worden of om te shockeren.

Heb je dit stukje ook gelezen: http://www.hetverschiltussen.nl/wat-is- ... naturisme/
PoppeSchuitema
Super actief lid

Wat ik nu zeg is helemaal mijn mening en daar hoeft niemand het mee eens te zijn.
Naturisme is het vrij voelen en respect hebben voor de natuur op een natuurlijke wijze dwz dat je zelf ook natuurlijk bent dus naakt, dat doe je op een respectvolle manier zodanig dat je daar niemand mee tot last bent dat houd in dat je geen situaties laat ontstaan waarin je andere mensen confronteerd met jouw naaktheid die daar misschien niet van gediend zijn of daar moeite mee hebben. Als je naakt gaat auto rijden kun jij je misschien wel vrij voelen maar je kunt "betrapt"worden door mensen die dat waarschijnlijk niet verwachten en ook niet willen.Naturisme praktiseer je op plaatsen die daar geschikt voor zijn zoals naaktstrand, besloten terreinen, je eigen besloten tuin enz.
Rene

Bericht door Rene »

Oke, dat is duidelijk. :)

Persoonlijk vind ik dit wel jammer dat het zo moet in deze maatschappij:
PoppeSchuitema schreef:Naturisme praktiseer je op plaatsen die daar geschikt voor zijn zoals naaktstrand, besloten terreinen, je eigen besloten tuin enz.
Warntjo
Actief lid

Bericht door Warntjo »

Als iemand in zijn blote kont in de auto wil gaan zitten moet hij dat zelf weten zolang een ander dat niet hoeft te zien lijkt me niks aan de hand. Ikzelf heb ook weleens naakt auto gereden, niet als weddenschap, maar omdat het heel erg warm was. Het binnenland van Corsica in het naseizoen is mooi, maar uitgestorven. En als het heel erg warm is buiten en je hebt geen auto met airco en je komt toch geen kip tegen, dan zie ik geen bezwaar om zo min mogelijk aan te hebben. En mensen langs de kant van de weg en in andere auto's zien toch niet of ik nou alleen een blote bast of ook een blote kont heb. In mijn ogen word het wel vreemd als je dit ook zou doen als je weet dat mensen bij je in de auto naar binnen kunnen kijken vanaf een fiets bijvoorbeeld. Met andere woorden, in Nederland zie ik het niet zo snel gebeuren.

En naturisme alleen op afgesloten terreinen voelt niet zo heel erg vrij. Ik heb liever dat iedereen lekker doet waar hij/zij zin in heeft, maar daarbij zoveel mogelijk zijn/haar best doen om de ander niet tot last te zijn.

UPDATE:
Nu snap ik waar je het gelezen had > click > Tsja, ongevraagd melden op een forum dat je in je blote kont auto hebt gereden lijkt me dan weer wel wat exhibitionistisch (mooi scrabble woord).
Rene

Bericht door Rene »

Warntjo schreef:Ik heb liever dat iedereen lekker doet waar hij/zij zin in heeft, maar daarbij zoveel mogelijk zijn/haar best doen om de ander niet tot last te zijn.
Vind ik heel mooi geschreven. :)
Danny.L
Zeer actief lid

Bericht door Danny.L »

dream on
De echte wereld zit toch anders in alkaar.
Naturisme betekend ook respect voor elkaar, voor je medemens.
En de grootste hoop is nog steeds geen naturist!
Jo.w
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door Jo.w »

Warntjo schreef:Als iemand in zijn blote kont in de auto wil gaan zitten moet hij dat zelf weten zolang een ander dat niet hoeft te zien lijkt me niks aan de hand.
In zoverre mee eens maar ga het dan niet op een naturismeforum posten als zou het onder naturisme vallen.
PoppeSchuitema
Super actief lid

Wat mij (vooral) op dat andere forum opvalt hoeveel onzin daar uitgekraamd wordt onder het mom van naturisme en naturistisch.
Er zijn mensen die alles wat ze naakt doen bestempelen als naturistisch dus naturistisch koffiedrinken, naturistisch autowassen, naturistisch afwassen zelfs het vrijen doen ze naturistisch. Vaak word deze bezigheid dan gemeld op het forum meestal vergezeld van het woord "lekker" dus samen lekker naturistisch koffiedrinken i.p.v. samen naakt/bloot lekkere koffie drinken.Regelmatig worden er daar ook oproepen geplaatst waarin gevraagd word om al deze dingen samen naturistisch te doen, meestal geplaatst door mannen die dat samen met (alleenstaande) vrouwen willen doen. Ik, en niet alleen ik, erger mij daar mateloos aan want ik doe ook al die dingen naakt maar zodra ik die handelingen op straat of in het zicht van nietsvermoedende voorbijgangers moet doen, doe ik dat gekleed. Ik vind het heerlijk om naakt te zijn en doe ook alles wat naakt kan daadwerkelijk in m'n blootje maar ga dat niet te pas en te onpas op fora melden, ook dat naakt zijn noem ik niet perse naturistisch, ik noem mezelf sowieso geen naturist ik vind mezelf een blootloper.
Fransje van dongen
Actief lid

Bericht door Fransje van dongen »

PoppeSchuitema schreef: Vaak word deze bezigheid dan gemeld op het forum meestal vergezeld van het woord "lekker" dus samen lekker naturistisch koffiedrinken i.p.v. samen naakt/bloot lekkere koffie drinken.
Haha, kijk die lekkere koffie daar gaat het om, dat is belangrijk, de rest is maar bijzaak.

Poppe ik noem mezelf wel naturist, doe dat al 30 jaar, maar ik voel helemaal mee met jouw redenering over hoe en wanneer je bloot moet zijn.
ook al ben je dan een blootloper :lol:
Rene

Bericht door Rene »

Poppe, ben het helemaal met je eens al zal ik niet ontkennen dat ik het woordje lekker ook wel eens zal hebben gebruikt. :oops:
Maar naakt zijn is toch ook lekker. :D

Ik vind dat naakt autorijden best onder naturisme/nudisme kan vallen.
Zolang je het echt alleen doet omdat je het lekker vind en je het een vrij gevoel geeft en niet omdat je gezien/betrapt wil worden of mensen wil uitdagen/wil chockeren.
Als je het daarom doet dan hoort het in "een ander hokje" thuis.

Wat er op dat andere forum (al kan ik het eigenlijk geen forum noemen) geschreven wordt, ik wordt er soms zo moe van.
Dacht dat deze wereld vol was met respect voor elkaar maar als ik alleen daar zou lezen dan zou ik snel mijn kleding weer aantrekken.
Ik zou mij er bijna voor schamen.

Misschien niet goed maar ik hak er soms ook wel op in (ik kan niet niet tegen onrecht) want sommige reacties slaan echt nergens op.
Sommige berichten slaan ook nergens op en vragen om een rare reactie.

Als blootloper ben je dus een nudist, toch?
Zoals de meeste mensen dat zijn.
Denk daarom dat nudismeforum een betere benaming zal zijn voor (veel) mensen.
gertc
Actief lid

Bericht door gertc »

Het gevoel van 'moet ik nu echt voor die 5 minuten mijn kleren terug aan doen' ken ik goed - maar ik doe dat toch maar. Uit respect voor de medemens, uit schrik voor oom agent, en - één chauffeur die afgeleid wordt is genoeg om in een heel vervelende situatie te belanden.
Maar ik ben het toch ook niet eens met het heel principiële denken 'naturisme hoort alleen in afgesloten gebied zodat we niemand storen'. Als mijn buurman mij naakt in mijn eigen achtertuin kan zien, ben ik dan een exhibitionist? (en ja, in Nederland is dat wettelijk toegelaten, in Vlaanderen niet, maar ik heb het nu niet over de wetgeving). Heel waarschijnlijk is die buurman geen naturist. Heel waarschijnlijk vind hij me 'raar' - en hij heeft gelijk :lol: Misschien maakt hij er grapjes over. De dag dat hij mij zegt dat mijn naaktheid hem stoort zal ik er uiteraard rekening mee houden. Maar ik ga niet a priori aannemen dat iedereen die geen naturist is per definitie geen naaktheid van anderen kan uitstaan.
Warntjo
Actief lid

Bericht door Warntjo »

Of je een exhibitionist bent als je buurman/buurvrouw je naakt kan zien in de tuin hangt denk ik wel af van de situatie. Als je naakt aan je tuintafel een kopje thee zit te drinken in de zon en de buurman/buurvrouw steekt zijn kop over de schutting... dan nee, waarschijnlijk geen exhibitionist. Als je al helicopterend de buurman/buurvrouw vraagt om om even over de schutting heen te kijken... dan ja, waarschijnlijk wel een exhibitionist (en verkeerde forum : ).

Ikzelf zit weleens zo'n kopje thee te drinken aan mijn tuintafel en als mijn buren dan hun neus tegen het glas aandrukken op de eerste verdieping kunnen ze me zien zitten. Maar ik geef ze dan liever de stempel gluurders dan dat ik mezelf exhibitionist zou noemen.
Rene

Bericht door Rene »

Warntjo schreef:Als je naakt aan je tuintafel een kopje thee zit te drinken in de zon en de buurman/buurvrouw steekt zijn kop over de schutting... dan nee, waarschijnlijk geen exhibitionist.
Laat dat woordje waarschijnlijk maar achterwege. :)
laura91
Actief lid
Contacteer:

Bericht door laura91 »

Naturist kun je ook zijn met kleren aan hoor
Het zit meer tussen de oren. Het is een gevoel, een lifestyle. Zo hebben mijn ouders me opgevoed.
Fijn dat het woord respect een paar keer gevallen is. Dat is wat ons onderscheid van exhibitionisten.
We willen zoveel respect hebben voor andere mensen dat we er rekening mee houden dat ze ons misschien niet bloot willen zien.
Maar..
Als ik in mijn mooiste pakje in de tuin lig en iemand wil dat niet zien, dan moet iemand maar niet kijken.
En als iemand zich er aan stoort, heeft iemand stiekum toch gekeken. (Sorry, deze is niet echt van mij maar van mijn Oma)
Maar het geldt wel voor mij. Ik hoef niet zo nodig bekeken te worden, ik ga lekker in mijn blootje zonnen voor mezelf. En wie mij wil zien moet er best wat moeite voor doen. Als dat niet zo was, ging ik dus niet in mijn blootje in de tuin. En op het balkon ziet niemand iets bijzonders. We hebben zelfs van dat groene gaatjesdoek tussen de planken zitten dus...
Hans
Actief lid
Contacteer:

Bericht door Hans »

Ik denk Laura het heel goed formuleert. Het is een keuze naar iemand te kijken en er is een verschil tussen kijken en staren. Wij naturisten kijken naar elkaar net als in de textiel wereld. Wanneer het nadrukkelijk kijken wordt / staren, dan is het onrespectvol en valt het niet meer onder naturisme (voyeurisme). Gelijk als iemand naakt is om gezien te worden (exhibitionisme).

Ik denk als je dezelfde dingen doet naakt als gekleed dan is niet direct een vorm exhibitionisme. Naakt auto rijden hoeft niet een vorm van exhibitionisme te zijn, maar als je dit ’s avonds doet met het interieur licht aan, dan denk ik dat het wel is. Je rijdt gekleed niet het interieur licht aan.
Bij elkaar naakt op de koffie gaan en de oproepen als aangebracht door Poppe. Je hebt helemaal gelijk met:
PoppeSchuitema schreef: Vaak word deze bezigheid dan gemeld op het forum meestal vergezeld van het woord "lekker" dus samen lekker naturistisch koffiedrinken i.p.v. samen naakt/bloot lekkere koffie drinken.
Wij gaan bij naturisten op bezoek en soms gebeurd dit naakt en de andere keer is dit gekleed. Het hangt van de omstandigheden af en vaak of gastheer/dame naakt is. Bijvoorbeeld de laatste keer dat ik in Nederland was ben ik bij Fransje en Hans op bezoek geweest. Dit had naakt gekund daar we alle naturist zijn, maar de behoefte, noodzaak, sfeer was er niet of hoe het wil noemen. En ik spreek voor mijzelf maar ik denk dat we een gezellig avond hadden.

Zo kan ik nog wel even door gaan. Maar ik denk dat het gaat of het natuurlijk is dat je naakt bent, dan is het voor mij niet exhibitionisme.

Bare greetings
Hans
Not black, not white, just human

Executive member and Webmaster of the NZNF, more information about naturism in New Zealand: http://www.gonatural.co.nz
naturisten1980
Zeer actief lid

Bericht door naturisten1980 »

Ik ben vrachtwagenchauffeur.. Geen nog nooit iemand naakt zien autorijden! Ik ind dat dat ook niet n naturistisch is.. Dat is bloot om het bloot zijn en willen opvallen.. Veel naturisten zijn geen naturisten...
Rene

Bericht door Rene »

Klopt, de meeste naturisten zijn nudisten of naaktrecreanten.

Dat het bloot is om bloot te willen zijn (waar helemaal niets mis mee is) ben ik met je eens.
Maar dat het bloot is om op te vallen ben ik niet met je eens. (uitzonderingen zijn er natuurlijk altijd)

Toen ik laatst terugreed van Flevo Natuur, wilde ik ook het liefste naakt terug rijden.
Vind het ergens onzin dat als ik de hele dag naakt ben geweest en dat thuis ook zal zijn, dat ik mij dan onderweg moet aankleden.
Als ik dat zou doen met de binnenverlichting aan dan zou dat een heel ander verhaal zijn.

Heb trouwens begrepen dat het strafbaar is om met ontbloot boven lichaam auto te rijden maar kan er nergens iets over vinden.
naturisten1980
Zeer actief lid

Ik weet niet of dat strafbaar is.. Volgens mij word het ontraden over de gordel. Je kan er vieze brandwonden van krijgen.. Ik denk dat als mensen naakt autorijden het idee van naturisme niet word geholpen. Mensen zullen zo iemand zien als een smerig iemand.. Ik denk dat je et grote problemen mee kunt veroorzaken.

Ik ga maar weer eens rijden.. Mensen geluk.
Harbouwblo
Zeer actief lid

Bericht door Harbouwblo »

Reclame is het niet...Maar..

Afbeelding

Bloot wordt wel algemeen geaccepteerd in de reclame of als aandachttrekker op iets. Zelfs in mijn dorpse stad.. ;)
Ik ben spaarzaam in gekleed zijn
Rene

Bericht door Rene »

Seks sells...
naturisten1980 schreef:Ik denk dat als mensen naakt autorijden het idee van naturisme niet word geholpen. Mensen zullen zo iemand zien als een smerig iemand.. Ik denk dat je et grote problemen mee kunt veroorzaken..
Het idee van naturisme misschien niet maar daar valt het ook niet onder.
Als je naakt autorijd dan ben je een nudist. (en daar is ook niets mis mee)

Mensen zien wel vaker naakte mensen als smerig persoon aan maar moet je het daarom maar laten?
Bij mij zat een meisje in de klas die het echt heel erg smerig vond dat mensen naakt slapen.
Toch heeft mij dat er nooit van weerhouden.
M.a.w. bekrompen mensen heb je altijd en overal.

Natuurlijk moet je niet de aandacht op je gaan vestigen want dan valt het in weer een heel ander gebied.
Norbert
Actief lid
Contacteer:

Bericht door Norbert »

Rene schreef:Mensen zien wel vaker naakte mensen als smerig persoon aan maar moet je het daarom maar laten?
Bij mij zat een meisje in de klas die het echt heel erg smerig vond dat mensen naakt slapen.
Ach er zijn ook mensen die naakt douchen maar pervers en smerig vinden. :roll:
naturisten1980
Zeer actief lid

Norbert schreef:
Rene schreef:Mensen zien wel vaker naakte mensen als smerig persoon aan maar moet je het daarom maar laten?

Gniffel.......
Rene

Bericht door Rene »

Norbert schreef:
Maar dat is het toch ook.
Het is toch veel hygiënischer om in (b.v.) een boxershort of slip onder de douche te staan. :roll:

Zucht...
Blauwkous

Bericht door Blauwkous »

Ben chauffeur in het dagelijks leven, maar nog nooit iemand naakt gezien in de auto.

Zelf rij ik wel regelmatig naakt. Niemand die het ziet, aangezien ik hoog boven het andere verkeer zit.
Jo.w
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door Jo.w »

Zucht...
PoppeSchuitema
Super actief lid

Tot je door een bus ingehaald wordt, dan zit je wel even voor l..
Blauwkous

Bericht door Blauwkous »

PoppeSchuitema schreef:Tot je door een bus ingehaald wordt, dan zit je wel even voor l..
Valt mee. Heb grote spiegels aan de auto en hou dat wel in de gaten. Handdoek er over en probleem is opgelost.

Aangezien het niet door iedereen gewaardeerd wordt, ik zit ook niet op een slechte naam van mijn bedrijf te wachten.
eric
Nieuw lid

Bericht door eric »

Vind het toch een beetje rare gedachte dat er in zo'n wegreus iemand in zijn blootje achter het stuur zit. Niet de gedroomde tegenligger :roll: Van een (beroeps)chauffeur mag je toch verwachten dat hij bezig is met het verkeer en nergens anders mee.
Wie zijn wensen halveert, is twee maal zo rijk.
Plaats reactie