op camping als single man?

Discussieplatform over alle onderwerpen.
Plaats reactie
TonyC
Nieuw lid
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 16 feb 2024, 19:47

op camping als single man?

Bericht door TonyC »

Ik ben nog maar een paar keer naar een plaats in Roermond geweest waar je naakt kan zijn maar heb de smaak toch te pakken.

Nu wil ik ook wel eens enkele dagen naar een camping gaan maar is dat wel een goed idee als single man om dat te doen?

Ik kan mij voorstellen dat als je op een camping bent waar er families zijn dat je misschien vreemd word aangekeken.

En zijn er in België of Nederland ook campings waar je iets kan huren zoals een caravan of tent omdat ik dat zelf niet heb.

En bij welke federatie moet ik dan lid zijn? In B of Nl?

Ja, sorry voor de vragen maar als je het niet vraagt weet je het nooit :-)

Tony
Gebruikersavatar
Jos
Beheerder
Berichten: 3961
Lid geworden op: wo 03 apr 2013, 19:43
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Re: op camping als single man?

Bericht door Jos »

Hoi Tony,

goed plan.
Hier op het forum is er wel iets over geschreven en soms geeft het problemen maar voor zover ik weet niet in Nederland en vaak ook niet in het buitenland.
In Nederland kun je zeker terecht op Flevonatuur en mogelijk Elzendorp. Ik denk ook op de verenigingsterreinen oa in Annen, de Groenlanden.
Je kunt lid worden van de NFN en dan is die pas geldig op alle terreinen in Nl en andere landen.

Veel plezier als je gaat.

Jos
Geniet van de dag. Het leven kan kort zijn.
Zie voor informatie ook mijn site http://www.naturismeinfo.eu
Michael74
Zeer actief lid
Berichten: 199
Lid geworden op: ma 20 jun 2022, 19:24

Re: op camping als single man?

Bericht door Michael74 »

Bij de meeste campings zul je een lidmaatschapskaart van de NFN moeten kunnen tonen. Die kost een paar tientjes en heb je zo in huis, al kan het ook digitale versie zijn. Je kunt kiezen voor een kaart met het logo van de Internationale federatie, dat kost een paar euro meer. Dan kun je wereldwijd op stap.

En als je als man alleen gaat, geen probleem, je zult niet de enige man alleen zijn. Op verenigingsterreinen is een praatje zo gemaakt.
Gebruikersavatar
robveen
Zeer actief lid
Berichten: 185
Lid geworden op: ma 24 aug 2015, 22:51
Locatie: Eindhoven

Re: op camping als single man?

Bericht door robveen »

TonyC schreef: ma 19 feb 2024, 11:09 Ik ben nog maar een paar keer naar een plaats in Roermond geweest waar je naakt kan zijn maar heb de smaak toch te pakken.

Nu wil ik ook wel eens enkele dagen naar een camping gaan maar is dat wel een goed idee als single man om dat te doen?

Ik kan mij voorstellen dat als je op een camping bent waar er families zijn dat je misschien vreemd word aangekeken.

En zijn er in België of Nederland ook campings waar je iets kan huren zoals een caravan of tent omdat ik dat zelf niet heb.

En bij welke federatie moet ik dan lid zijn? In B of Nl?

Ja, sorry voor de vragen maar als je het niet vraagt weet je het nooit :-)

Tony
Hoi Tony,

We zijn buurtgenoten. Zo ver is Leopoldsburg niet van Eindhoven. ;-)

Ben je in Roermond naar Isabellagriend geweest? Ik moet daar ook nog eens heen. Beviel het?

In antwoord op je vragen:

Je kunt lid worden van de NFN. Maar als Belg kun je misschien beter lid worden van de FBN. Ze zullen je steun waarderen. En bij het naturisme is het zo, dat landen elkaars lidmaatschap erkennen. Dus met je FBN lidmaatschap heb je toegang tot alle naturistische lokaties in Nederland, Frankrijk, etc.

Om te zoeken naar plaatsen om bloot te gaan: kijk eens naar https://blootkompas.nl/

Rest de vraag: man alleen. Dat kan wel eens lastig zijn. Maar licht gewoon toe wat je goede bedoelingen zijn. Dan laten ze je uiteraard toe.
TonyC
Nieuw lid
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 16 feb 2024, 19:47

Re: op camping als single man?

Bericht door TonyC »

@ robveen, ja dat was op isabellagriend.
Het is een leuk terrein met plaats genoeg
staat blijkbaar ook gekend als ontmoeting plaats voor mannen
Maar daar heb ik persoonlijk niets van gemerkt of ondervonden

En aan iedereen die heeft gereageed, thanks voor de info

en als man alleen denk ik dat het in de eerste plaats aankomt om contact te zoeken met de camping om daar te vragen hoe zij er tegenover staan.
Michael74
Zeer actief lid
Berichten: 199
Lid geworden op: ma 20 jun 2022, 19:24

Re: op camping als single man?

Bericht door Michael74 »

Ik ben als man alleen als daggast naar campings geweest. Dat is echt geen enkel probleem.
Gebruikersavatar
Noordenwind
Zeer actief lid
Berichten: 364
Lid geworden op: wo 20 mei 2020, 18:54
Locatie: Achter Zwolle

Re: op camping als single man?

Bericht door Noordenwind »

Ik heb als man alleen nooit een probleem gehad in Nederland en Denemarken. Verder nog niet geëxperimenteerd.
Bloot is beautiful
Gebruikersavatar
Bowmore
Super actief lid
Berichten: 1337
Lid geworden op: vr 06 jun 2014, 22:13
Locatie: Nijmegen

Re: op camping als single man?

Bericht door Bowmore »

Welkom TonyC.

Ik heb ook nog nooit een probleem gehad op een camping.
NL, DE, BE, FR.

Groetjes Jeroen
Gebruikersavatar
HenkD
Super actief lid
Berichten: 999
Lid geworden op: do 13 feb 2020, 23:40
Locatie: Coevorden
Contacteer:

Re: op camping als single man?

Bericht door HenkD »

Jos schreef: ma 19 feb 2024, 12:01 Hoi Tony,
In Nederland kun je zeker terecht op Flevonatuur en mogelijk Elzendorp. Ik denk ook op de verenigingsterreinen oa in Annen, de Groenlanden.
Je kunt lid worden van de NFN en dan is die pas geldig op alle terreinen in Nl en andere landen.

Veel plezier als je gaat.

Jos
Hoi Tony,
Ook Peelrand is een prima optie in het zuiden.

Verder kan je prima terecht bij de NFN als lid. Hoef je je niet te conformeren aan één vereniging. Mar de B federatie is natuurlijk ook een optie als Belg zijnde. Aleengaand is geen probleem meer. vooral als lid van de NFN/BFN
Op de hoogte blijven van mijn reizen. Kijk op;
https://www.pindat.com/pindata/user/duncs.campertravels
Gebruikersavatar
Noordenwind
Zeer actief lid
Berichten: 364
Lid geworden op: wo 20 mei 2020, 18:54
Locatie: Achter Zwolle

Re: op camping als single man?

Bericht door Noordenwind »

Ik ben alleen NFN-lid en heb dus altijd dat pasje bij me. Er wordt nooit of bijna nooit naar gevraagd.
Bloot is beautiful
Gebruikersavatar
Mauricekuh
Actief lid
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 28 mei 2023, 19:49

Re: op camping als single man?

Bericht door Mauricekuh »

Als mijn vrouw niet mee gaat, dan heb ik als man alleen ook nooit problemen ondervonden. Zowel niet op een verenigingsterrein als op openbare plaatsen. Een praatje is snel gemaakt!
Gebruikersavatar
anakin
Super actief lid
Berichten: 685
Lid geworden op: vr 22 aug 2014, 16:27
Locatie: Amsterdam

Re: op camping als single man?

Bericht door anakin »

Aan de reacties te zien mag het geen probleem (meer) zijn.
Ik hoop deze zomervakantie ook gebruik van te kunnen maken van deze campings, maar dan wel in Frankrijk en eventueel Spanje.
Plaats reactie