Wat heb je gedaan vandaag?

Discussieplatform over alle onderwerpen.
Plaats reactie
Koenraad
Super actief lid

Re: Wat heb je gedaan vandaag?

Bericht door Koenraad »

sean3 schreef: ↑ma 22 mei 2023, 09:28 Ik ken het gevoel van niet willen aankleden. Daardoor stel ik soms ook dingen uit. Eigenlijk moet de dakgoot schoongemaakt worden, maar ja, als je lekker in de zon zit... Dan maar wat onkruid uit het gras halen.
Ken dat gevoel ook wat meer leden hier beschrijven.

Je wordt simpelweg door kleding weerhouden.

Groet,
Koen
Bloot Is Gewoon - BIG

Denken kan je niet delegeren
Plakias
Zeer actief lid

Bericht door Plakias »

Idem πŸ€“
anakin
Super actief lid

Bericht door anakin »

wingryder schreef: ↑di 23 mei 2023, 12:23
anakin schreef: ↑di 23 mei 2023, 00:08 Vandaag de nieuwe (wel tweedehands hoor) auto opgehaald. Was wel nodig ook, hoge kosten lagen op de loer. Maar als deze ook weer 15 jaar meegaat hoor je mij niet klagen.
Leuk, gaan wij vrijdag doen.
Hoop dat je er veel veilige kilometers mee mag maken.

Groet,
Jan
Blootgewoon Kees schreef: ↑di 23 mei 2023, 08:53
anakin schreef: ↑di 23 mei 2023, 00:08 Vandaag de nieuwe (wel tweedehands hoor) auto opgehaald. Was wel nodig ook, hoge kosten lagen op de loer. Maar als deze ook weer 15 jaar meegaat hoor je mij niet klagen.
Veel plezier en veilige kilometers ermee, de komende 15 jaarπŸš—.
Bedankt jongens......
Koenraad
Super actief lid

Bericht door Koenraad »

Vandaag nog weer een vintage geluidssetje voor vrienden in ere hersteld. Is nog uit de jaren '60.

Zit nu met borreltje naar mijn oude muziek te luisteren.
Shirley Bassy, Fleetwood Mac.....................

Gek hoor, bij die muziek hoorde de draaitafel. Nu gebruik ik Spotify. Is toch anders.

Nou, neem nog een borreltje. Weemoed naar vervlogen tijd...

Groet
Koen
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Bloot Is Gewoon - BIG

Blootgewoon Kees
Zeer actief lid

Bericht door Blootgewoon Kees »

Koenraad schreef: ↑vr 26 mei 2023, 01:14 Vandaag nog weer een vintage geluidssetje voor vrienden in ere hersteld. Is nog uit de jaren '60.

Gek hoor, bij die muziek hoorde de draaitafel. Nu gebruik ik Spotify. Is toch anders.

Groet
Koen
Inderdaad weemoed naar vervlogen tijd. Om toch nog wat uit die tijd met het heden te mixen hebben wij een aantal spullen uit die tijd, zoals een jukebox uit 1961 met zo'n heerlijke onovertroffen buizenversterker. En de platenspeler is bij ons altijd gebelevn.
Koenraad
Super actief lid

Bericht door Koenraad »

Blootgewoon Kees schreef: ↑vr 26 mei 2023, 09:46
Koenraad schreef: ↑vr 26 mei 2023, 01:14 Vandaag nog weer een vintage geluidssetje voor vrienden in ere hersteld. Is nog uit de jaren '60.

Groet
Koen
Inderdaad weemoed naar vervlogen tijd. Om toch nog wat uit die tijd met het heden te mixen hebben wij een aantal spullen uit die tijd, zoals een jukebox uit 1961 met zo'n heerlijke onovertroffen buizenversterker. En de platenspeler is bij ons altijd gebelevn.
Jaja, heerlijk! Maar moet wel concessies doen. Heb van de nodige spullen afscheid moeten nemen. Heb nog wel mijn mancave op bovenverdieping met berg elektronica en werkbanken. Repareer ook nog het nodige ProAudio.

Maar die muziek uit die tijd, waar ik mee opgroeide, is toch van hele emotionele waarde.

Groet,
Koen
Bloot Is Gewoon - BIG

DipZDip
Zeer actief lid

Bericht door DipZDip »

Koenraad schreef: ↑vr 26 mei 2023, 01:14Vandaag nog weer een vintage geluidssetje voor vrienden in ere hersteld. Is nog uit de jaren '60.
Leuk! Ik heb hier ook een aantal jaar een paartje Quad 303 gehad. Een Quad 33 ben ik in die tijd helaas niet tegen het lijf gelopen, dus die heeft hier nooit mee gespeeld.
Koenraad schreef: ↑vr 26 mei 2023, 13:50Maar die muziek uit die tijd, waar ik mee opgroeide, is toch van hele emotionele waarde.
Ja dat is voor veel mensen zo. De muziek uit je jeugd blijft gewoon top, daar kan later niets meer aan tippen.

In het kader van dit topic: ik kwam vanmiddag langs Amsterdam en het was een gekkenhuis op de weg, alles stond vast. Het was lekker warm buiten (in de auto was het eigenlijk teveel). Ik had geen trek om nog een uur in de file te staan dus bij het Twiske ben ik er vanaf gegaan naar het strandje daar. Lekker in het zonnetje gelegen totdat de grootste files opgelost waren. Ook nog even gezwommen. Jammer dat er zoveel waterplanten groeien, afgezien daarvan is het een mooi plekje.
wingryder
Zeer actief lid

Bericht door wingryder »

Vandaag de nieuwe, voor ons, auto op gehaald.
Gaaf, erg blij mee.
Kunnen hopelijk weer wat jaar vooruit.
Moet lukken want met net 50000 op de teller is hij net ingereden.
En morgen het busje naar z'n nieuwe baas brengen, terug op de fiets uit de rijp, mooi ritje van een kleine 60 km.

Kortom, leuk weekend voor de boeg.

Groet,
Jan
Koenraad
Super actief lid

Bericht door Koenraad »

DipZDip schreef: ↑vr 26 mei 2023, 21:35
Koenraad schreef: ↑vr 26 mei 2023, 01:14Vandaag nog weer een vintage geluidssetje voor vrienden in ere hersteld. Is nog uit de jaren '60.
Leuk! Ik heb hier ook een aantal jaar een paartje Quad 303 gehad. Een Quad 33 ben ik in die tijd helaas niet tegen het lijf gelopen, dus die heeft hier nooit mee gespeeld.
Koenraad schreef: ↑vr 26 mei 2023, 13:50Maar die muziek uit die tijd, waar ik mee opgroeide, is toch van hele emotionele waarde.
Ja dat is voor veel mensen zo. De muziek uit je jeugd blijft gewoon top, daar kan later niets meer aan tippen.

In het kader van dit topic: ik kwam vanmiddag langs Amsterdam en het was een gekkenhuis op de weg, alles stond vast. Het was lekker warm buiten (in de auto was het eigenlijk teveel). Ik had geen trek om nog een uur in de file te staan dus bij het Twiske ben ik er vanaf gegaan naar het strandje daar. Lekker in het zonnetje gelegen totdat de grootste files opgelost waren. Ook nog even gezwommen. Jammer dat er zoveel waterplanten groeien, afgezien daarvan is het een mooi plekje.
Ja, die oude spullukus zijn leuk, ik heb de Quad 303 en 405 gehad. En korte tijd de 34 voorversterker, maar die kon mij niet bekoren.

Mijn draaitafels heb ik verkocht. EΓ©n daarvan heb ik dik 40 jaar gehad. Dat bracht toch weer een berg geld op!

Tja files! Heb gelukkig tegenwoordig meer tijd en vlucht net zoals jij uit die narigheid. Bij mooi weer natuur opzoeken. Anders kijken of je onderweg een hapje kan eten.

Soms neem ik liever kleine weggetjes, maar in de randstad lijkt iedereen dat inmiddels te doen.

Groet,
Koen
Bloot Is Gewoon - BIG

Frivooltje
Super actief lid

Bericht door Frivooltje »

Blootgewoon Kees schreef: ↑vr 26 mei 2023, 09:46 zoals een jukebox uit 1961 met zo'n heerlijke onovertroffen buizenversterker.
Wow, heb je daar misschien een foto van?

Platenspeler heb ik ook nog steeds alleen ik zou niet weten waar de platen zijn.
Bandrecorder heb ik ook nog maar helaas, 1 rubberen aandrijfbandje gebroken wat nergens te krijgen is dus afspelen is onmogelijk. Gebruikte hem als versterker maar eigenlijk al jaren niet meer aan gehad. Als ik muziek luister dan is het als de PC aanstaat, evt. met een BT koptelefoon. (in ieder geval elke vrijdagavond. Radio 10 Powermix. Heerlijk en zaterdag Dancemuziek uit mijn jeugd)
I didn't choose to be naked. I am forced to wear clothes.
Als textiel niet wil meewerken verliest naakt altijd. :(
Johnny's forum (naturisme-nudisme) is gestopt per 20-05-2019.
Blootgewoon Kees
Zeer actief lid

Frivooltje schreef: ↑za 27 mei 2023, 00:43
Blootgewoon Kees schreef: ↑vr 26 mei 2023, 09:46 zoals een jukebox uit 1961 met zo'n heerlijke onovertroffen buizenversterker.
Jazaker, en in naturistische stijl, haha.

Afbeelding

Ik heb de verlichting losgekoppeld van de rest van de techniek en dient hij in de donkere uren als gezellige schemerlamp. Normaal gesproken zou de verlichting alleen vanaf de stand-by stand gaan branden en dus onnodig meer stroom slurpen.

Frivooltje schreef: ↑za 27 mei 2023, 00:43 Platenspeler heb ik ook nog steeds alleen ik zou niet weten waar de platen zijn.
Bandrecorder heb ik ook nog maar helaas, 1 rubberen aandrijfbandje gebroken wat nergens te krijgen is dus afspelen is onmogelijk.
Net zoiets als met de "klok en de klepel"?πŸ˜‚
Onze platencollectie van bijna 4000 singles en ruim 700 LP's is in ieder geval niet te missen, hahaπŸ™ˆπŸ˜€.
Een bandrecorder heb ik ook gehad. Had ik nooit weg moeten doen. Had nu gewoon als decoratie kunnen dienen.
PoppeSchuitema
Super actief lid

Bericht door PoppeSchuitema »

Vannacht wakker gemaakt om nieuw leven te verwelkomen, moeder en zoon maken het goed
https://photos.app.goo.gl/poYo7RCr6rt1SZQNA
Bloot als het kan, gekleed als het moet
Blootgewoon Kees
Zeer actief lid

PoppeSchuitema schreef: ↑za 27 mei 2023, 12:15 Vannacht wakker gemaakt om nieuw leven te verwelkomen, moeder en zoon maken het goed
Gefeliciteerd β€œopaβ€πŸŽπŸ΄πŸ˜
Frans64
Zeer actief lid

Bericht door Frans64 »

PoppeSchuitema schreef: ↑za 27 mei 2023, 12:15 Vannacht wakker gemaakt om nieuw leven te verwelkomen, moeder en zoon maken het goed
Gefeliciteerd hè, echte rijkdom
Een PB is welkom
Frans64
Zeer actief lid

Bericht door Frans64 »

Platenspeler heb ik ook nog steeds alleen ik zou niet weten waar de platen zijn.
Bandrecorder heb ik ook nog maar helaas, 1 rubberen aandrijfbandje gebroken wat nergens te krijgen is dus afspelen is onmogelijk. Gebruikte hem als versterker maar eigenlijk al jaren niet meer aan gehad. Als ik muziek luister dan is het als de PC aanstaat, evt. met een BT koptelefoon. (in ieder geval elke vrijdagavond. Radio 10 Powermix. Heerlijk en zaterdag Dancemuziek uit mijn jeugd)
Dance???
Ik geloof dat we een verschillende muzieksmaak hebben πŸ˜€
Een PB is welkom
NanMar
Super actief lid

Bericht door NanMar »

Frans64 schreef: ↑za 27 mei 2023, 15:17

Dance???
Ik meen ergens een keer de leeftijd van frivooltje gelezen te hebben, wij zijn ongeveer even oud. In die tijd hoorde je overal dance, op de radio, in de discotheek, op MTV enz. Er zitten zeker goeie nummers bij en vele herinneringen zijn gecombineerd met de muziek van toen. Toch zou ik geen dance kopen of downloaden. Mijn smaak is een beetje steviger: Metallica, AC/DC, Aerosmith, van Halen enz.
Gr. NanMar

PB is welkom!
GJ57
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door GJ57 »

Frans64 schreef: ↑za 27 mei 2023, 15:14
Gefeliciteerd hè, echte rijkdom
Van harte !
Blootgewoon Kees
Zeer actief lid

NanMar schreef: ↑za 27 mei 2023, 16:42
Frans64 schreef: ↑za 27 mei 2023, 15:17

Dance???
Ik meen ergens een keer de leeftijd van frivooltje gelezen te hebben, wij zijn ongeveer even oud. In die tijd hoorde je overal dance, op de radio, in de discotheek, op MTV enz. Er zitten zeker goeie nummers bij en vele herinneringen zijn gecombineerd met de muziek van toen. Toch zou ik geen dance kopen of downloaden. Mijn smaak is een beetje steviger: Metallica, AC/DC, Aerosmith, van Halen enz.
Ik ben nog uit de Disco-tijd, wat me ineens weer een stuk ouder maakt, maar nog geen fossiel🀣. De latere Dance kon ik ook wel waarderen, wat daardoor in ieder geval geen generatiekloof opleverde met onze kinderen. Dat zou in deze rap-tijd toch anders zijn.
Ook het synthesizer-tijdperk vond ik heerlijk. Mooie (meest) instumentale muziek zonder gebler van een zanger(es). Als orgel/keyboardspeler 🎹🎹🎹🎹 hield ik sowieso al meer van instrumentale muziek.
SPDK
Actief lid

Bericht door SPDK »

wingryder schreef: ↑vr 26 mei 2023, 23:44 Vandaag de nieuwe, voor ons, auto op gehaald.
Gaaf, erg blij mee.
Kunnen hopelijk weer wat jaar vooruit.
Moet lukken want met net 50000 op de teller is hij net ingereden.
En morgen het busje naar z'n nieuwe baas brengen, terug op de fiets uit de rijp, mooi ritje van een kleine 60 km.

Kortom, leuk weekend voor de boeg.

Groet,
Jan
Leuk veel plezier ermee!
Flipflop
Super actief lid

Bericht door Flipflop »

Mooi veulen Poppe! Geniet van dit nieuwe paardje.
Philip
Genieten in mijn blootste blootje! :D
Frivooltje
Super actief lid

Blootgewoon Kees schreef: ↑za 27 mei 2023, 10:04 Jazaker, en in naturistische stijl, haha.

Afbeelding

Ik heb de verlichting losgekoppeld van de rest van de techniek en dient hij in de donkere uren als gezellige schemerlamp. Normaal gesproken zou de verlichting alleen vanaf de stand-by stand gaan branden en dus onnodig meer stroom slurpen.
Heel slim. Mooi ding. Leuk detail er langs, zo'n oude bakelieten telefoon. Werkend?
Blootgewoon Kees schreef: ↑za 27 mei 2023, 10:04Een bandrecorder heb ik ook gehad. Had ik nooit weg moeten doen. Had nu gewoon als decoratie kunnen dienen.
Zo staat hij nu ook bij mij maar was oorspronkelijk niet zo bedoeld. Zit er al lang aan te denken om hem weg te doen maar heb er nooit echt werk van gemaakt.
Frans64 schreef: ↑za 27 mei 2023, 15:17 Dance???
Dat kan, smaken verschillen. Heb best een diverse muzieksmaak en Dance is er één van.
Als ik radio luister dan was het vroeger naar radio Veronica maar tegenwoordig altijd naar Radio 10. Vind de muziek van vroeger wel beter dan nu maar hou het niet zo bij.
NanMar schreef: ↑za 27 mei 2023, 16:42 Toch zou ik geen dance kopen of downloaden. Mijn smaak is een beetje steviger: Metallica, AC/DC, Aerosmith, van Halen enz.
Kopen of downloaden doe ik het ook niet. Maar vrijdag en zaterdag zijn er Powermixen en Minimixen (van o.a. Ben Liebrand) en dat vind ik vaak wel goed. Vaak, niet altijd.
Sommige rock vind ik ook wel mooi.

Over 1 week weer een jaartje ouder. :( / :)
GJ57
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door GJ57 »

Gisteren teruggekomen van een weekje Denemarken met vrouwlief, dochter en schoonzoon en niet te vergeten kleinzoon van bijna 3. We waren in de buurt van Esbjerg wat al met al voor ons een uurtje of 6 rijden is en goed te doen. Prima huis gehuurd op 200 meter van het strand dus wat wil je nog meer. Het was wel weer even wennen met zo n dreumes in huis vroeg op , heerlijk lawaaiig , kortom het was een feestweek.
Blootgewoon Kees
Zeer actief lid

Frivooltje schreef: ↑zo 28 mei 2023, 00:49Heel slim. Mooi ding. Leuk detail er langs, zo'n oude bakelieten telefoon. Werkend?
Deze telefoon is een replica en werkt daardoor in deze digitale wereld. Hij dient dus inderdaad als echte telefoon. Alleen is de draaischijf geen draaischijf meer maar heeft druktoetsen op de β€œdraaischijf”.
Frans64
Zeer actief lid

Bericht door Frans64 »

Vanmorgen ben ik met de fiets naar Vlietlanden geweest
Waarschijnlijk hebben daar gisteravond een aantal gasten het nodige genuttigd: flesjes, blik, drugzakjes lagen rondom een bankje op de grond geslingerd. Heb eerst samen met een andere bezigde rommel maar opgeruimd

Ik moet zeggen, behalve het afval dan, was de sfeer heel gemoedelijk. Dat was een jaar of 4 geleden wel anders, met allerlei figuren die wat anders wilden

Nu heerlijk bloot in de achtertuin πŸ˜€
Een PB is welkom
sean3
Zeer actief lid

Bericht door sean3 »

Gefeliciteerd!
Hans de Groot
Actief lid

Bericht door Hans de Groot »

Gewoon even niets. Na dagen klussen en gezellige verjaardag, is het tijd om bij te komen.
Voor strand is 2e pinksterdag te guur, mijn favoriete sauna vandaag dicht.
Dus lekker niks, spotify luisteren en beetje lezen
Michael74
Zeer actief lid

Bericht door Michael74 »

Ik heb ook de fiets gepakt om naar Wageningen beach te gaan. Daar is een gedoogstrandje, maar daar was niemand. Alleen geklede mensen en dan is voor mij de drempel te groot om wel de kleren uit te doen. De fietsroute was leuk, dus ik ga het nog een keer proberen.
Frivooltje
Super actief lid

Nooit geweten.
Dacht dat de NL sticker op de auto's stond voor Nederland.
Maar nee hoor, het staat voor Naakt Leven. :lol: :lol:
SPDK
Actief lid

Bericht door SPDK »

Frivooltje schreef: ↑ma 29 mei 2023, 23:32 Nooit geweten.
Dacht dat de NL sticker op de auto's stond voor Nederland.
Maar nee hoor, het staat voor Naakt Leven. :lol: :lol:
:lol:
Michael74
Zeer actief lid

Bericht door Michael74 »

Onze oosterburen zijn van mening dat het voor nur links staat. Maar naakt leven klinkt beter
Plaats reactie