Wat heb je gedaan vandaag?

Discussieplatform over alle onderwerpen.
Ronnie
Actief lid

Re: Wat heb je gedaan vandaag?

Bericht door Ronnie »

Gewoon aan het werk. Het is nog veels te koud om op het strand te gaan liggen.
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Deze week is hard werken op the tuincomplex van de vereniging. Laatste zaken van een nataal grote projecten aan het afronden.

Later lekker bloot in onze eigen tuin gewerkt en relaxt van het zonnetje genoten.

Jos
Geniet van de dag. Het leven kan kort zijn. Waar wij geweest zijn vindt je op onze site http://www.naturisten-forum.nl
Blootgewoon Kees
Zeer actief lid

Bericht door Blootgewoon Kees »

Jos schreef: wo 05 apr 2023, 16:57 Deze week is hard werken op the tuincomplex van de vereniging. Laatste zaken van een nataal grote projecten aan het afronden.

Later lekker bloot in onze eigen tuin gewerkt en relaxt van het zonnetje genoten.

Jos
Ja, lekker was het weer hė. Ik had het vandaag niet meer verwacht omdat de zwakke zuidenwind nu ook regelmatig in mijn beschutte hoekje waaide en er soms sluierbewolking was, maar toch nog de hele middag bloot in de tuin kunnen vertoeven. Mijn blote lichaam went eigenlijk altijd eerder aan de omgevingstemperatuur dan mijn (gedeeltelijk) bedekte lichaam. En dat is eigenlijk weer gewoon natuurlijk😉.
Roald
Actief lid

Bericht door Roald »

Heerlijk gister een paar baantjes gezwommen in het Twiske..vervolgens nog een ruim uur in mijn blootje ban de zon genoten.. gister was er alleen wat sluier bewolking waar een gister het bijna vol bewolkt was en het al snel te fris was om naakt te kunnen relaxen
Frivooltje
Super actief lid

Bericht door Frivooltje »

Vandaag weer naar het ziekenhuis geweest voor de ooginjecties. Ik ging € 1.600,- rijker naar buiten dan ik naar binnen ging. Helaas kan ik het geld niet uitgeven omdat IN mijn oogbollen zit. M.a.w. ik hoorde van de verpleegster wat deze spuiten kosten en schrok daar wel van. € 400,- voor de ene en € 1.200,- voor de andere. SLIK!! :shock: :shock: Heb er nooit bij stil gestaan maar dacht zelf aan hooguit een paar tientjes.
Wel last van luchtbolletjes die (in dit geval) resulteren in zwarte bolletjes. Kennen jullie het spelletje PONG? Heb soms het idee dat ik dat in mijn ogen kan spelen. Gelukkig zitten ze niet midden in mijn gezichtsveld maar ze zijn wel duidelijk aanwezig. Zullen hopelijk na de nachtrust wel weer verdwenen zijn.
Bij thuiskomst lekker in bed gaan liggen onder het mom, als je slaapt heb je nergens last van.
Over 4 weken mag ik weer maar man o man, wat gaat die tijd toch snel.

EDIT: net op mijn zorgverzekeringsapp. gekeken en daar zie ik een bedrag van minder dan € 400,-. Vrees dat iemand er toch naast zit dan. Maar het blijft een hoop geld.
I didn't choose to be naked. I am forced to wear clothes.
Als textiel niet wil meewerken verliest naakt altijd. :(
Johnny's forum (naturisme-nudisme) is gestopt per 20-05-2019.
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Frivooltje schreef: do 06 apr 2023, 21:52 Vandaag weer naar het ziekenhuis geweest voor de ooginjecties. Ik ging € 1.600,- rijker naar buiten dan ik naar binnen ging. Helaas kan ik het geld niet uitgeven omdat IN mijn oogbollen zit. M.a.w. ik hoorde van de verpleegster wat deze spuiten kosten en schrok daar wel van. € 400,- voor de ene en € 1.200,- voor de andere. SLIK!! :shock: :shock: Heb er nooit bij stil gestaan maar dacht zelf aan hooguit een paar tientjes.
Wel last van luchtbolletjes die (in dit geval) resulteren in zwarte bolletjes. Kennen jullie het spelletje PONG? Heb soms het idee dat ik dat in mijn ogen kan spelen. Gelukkig zitten ze niet midden in mijn gezichtsveld maar ze zijn wel duidelijk aanwezig. Zullen hopelijk na de nachtrust wel weer verdwenen zijn.
Bij thuiskomst lekker in bed gaan liggen onder het mom, als je slaapt heb je nergens last van.

EDIT: net op mijn zorgverzekeringsapp. gekeken en daar zie ik een bedrag van minder dan € 400,-. Vrees dat iemand er toch naast zit dan. Maar het blijft een hoop geld.
Hoi Frivooltje,
Er zijn farmacologische middelen voor ooginjectie tegen vochtophoping in het netvlies
De prijsverschillen kunnen een factor 30 schelen terwijl de middelen een gelijkwaardig effect hebben. Maar bij de kosten komt ook nog het honorarium vd oogarts en de algemenen ok kosten ed. Ik geloof dat voor mij € 460.- per keer betaald werd aan de kliniek.

Het zijn inderdaad dure behandelingen. 30 % verbeterd, 30% blijft gelijk en 30% gaat de verslechtering door.
Ik had in 2011 een acute verslechtering aan een og die ik nauwelijks merkte. Wel vond ik een presentatie op scherm wat lastiger lezen maar dacht dat het aan mijn bril lag. NA 3 dagen ben ik naar huis gegegaan en toen ik mijn belastingpapieren invulde en pikorde hield ik mijn hand voor het rechter oog en toen bleek niks meer te zien met het linker oog. reden : trombose in een vd oogvaten. de benadeling was langdurig en meer dan 5o prikken met Avastin gehad wat toen eigenlijk nog niet mocht. Veel van de zwarte bolletjes gezien die hij beschrijft. Later nog veel laserbehandeling en nu zie ik weer 60% met dat oog.
Door die aandoening was het bovenste gezichtsveld weg en dan zie je du geen hoofden maar wel lijven!

Ben blij dat mijn oogarts destijds het aandurfde om het toch te geven.

Als ik het zo uitreken kostte dat spuiten alleen al € 23.000. De kosten voor de controles en laserbehandeling niet meegeteld. In die tijd ongeveer € 9000,- aan premie betaald.

Jos
Geniet van de dag. Het leven kan kort zijn. Waar wij geweest zijn vindt je op onze site http://www.naturisten-forum.nl
anakin
Super actief lid

Bericht door anakin »

Frivooltje schreef: do 06 apr 2023, 21:52 Vandaag weer naar het ziekenhuis geweest voor de ooginjecties. Ik ging € 1.600,- rijker naar buiten dan ik naar binnen ging. Helaas kan ik het geld niet uitgeven omdat IN mijn oogbollen zit. M.a.w. ik hoorde van de verpleegster wat deze spuiten kosten en schrok daar wel van. € 400,- voor de ene en € 1.200,- voor de andere. SLIK!! :shock: :shock: Heb er nooit bij stil gestaan maar dacht zelf aan hooguit een paar tientjes.

In dat opzicht is het toch wel een zegen dat we in Nederland wonen. We betalen ons scheel aan premie, maar in jouw geval is het beter dan een stok en een hond...... :mrgreen:
Frivooltje
Super actief lid

Bericht door Frivooltje »

Je hoort mij ook echt niet klagen behalve dat ik de behandeling natuurlijk niet fijn vind. Maar het is of dit of blind worden vermoed ik. Schrok alleen van de prijs.

Ik kwam er achter nadat ik in mijn oog wreef en de letters van de ondertiteling raar begonnen te doen. Ben toen naar de huisarts geweest nadat ik zelf op internet iets erover had gevonden. (volgens mij al eens verteld) Toen ik eenmaal in het ziekenhuis onderzocht werd bleek het procentueel veel erger te zijn dan ik dacht. Volgens de percentages was ik aan 1 oog bijna blind terwijl ik gewoon nog steeds veel kon zien. Is nu wel verbeterd maar zonder injecties zal dat snel weer achteruit gaan.
I didn't choose to be naked. I am forced to wear clothes.
Als textiel niet wil meewerken verliest naakt altijd. :(
Johnny's forum (naturisme-nudisme) is gestopt per 20-05-2019.
Dropje66
Actief lid

Bericht door Dropje66 »

Vandaag is het speciale 'Opgietdag Happy Easter' op Flevo-Natuur, dus vanmiddag een opgieting meegepakt. Vanavond nog even zwemmen in het binnenbad en als afsluiting van de avond in de babbelsauna.
Morgen na 3 dagen helaas weer de pootjes van de caravan indraaien en terug naar het Brabantse.

Ron en Angelien.
anakin
Super actief lid

Bericht door anakin »

Boot omgevaren van de Loosdrechtse plas naar Naarden. Toch een tocht van ruim 5 uur. Wel mooie route.
DipZDip
Zeer actief lid

Bericht door DipZDip »

Voor het gevoel ligt dat vlak bij elkaar. Te water is het toch een eindje gaan. Grappig is dat, hoe het gevoel voor afstand verandert met het transportmiddel.
Bowmore
Super actief lid

Bericht door Bowmore »

Gisteren gefietst van Roermond naar huis.
125 km
Vandaag rustig aan 😄

Groetjes Jeroen
Bowmore
Super actief lid

Bericht door Bowmore »

anakin schreef: zo 09 apr 2023, 22:13 Boot omgevaren van de Loosdrechtse plas naar Naarden. Toch een tocht van ruim 5 uur. Wel mooie route.
Bloot op de boot?
Frans64
Zeer actief lid

Bericht door Frans64 »

Bowmore schreef: ma 10 apr 2023, 11:17 Gisteren gefietst van Roermond naar huis.
125 km
Vandaag rustig aan 😄

Groetjes Jeroen
Lekker stukkie
Hoe is je fiets in Roermond beland dan?
Een PB is welkom
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Bowmore schreef: ma 10 apr 2023, 11:17 Gisteren gefietst van Roermond naar huis.
125 km
Vandaag rustig aan 😄

Groetjes Jeroen
Ik zat in Roerrmond op kostschool. Ouders woonden in Drunen. Op de tijden dat ik naar huis kon fiets ik vaak die afstand op een oude Gazelle fiets met trommelremmen. Mooi ritje, door Weert, dan door Eindhoven en dan langs wat nu snelweg is naar Vugt en dan door en langs de Drunense duiden naar huis. Was een mooi ritje en deed er denk 8 uur over.

Jos
Bowmore
Super actief lid

Bericht door Bowmore »

Frans64 schreef: ma 10 apr 2023, 11:37
125 km
Vandaag rustig aan 😄

Groetjes Jeroen
Lekker stukkie
Die mocht met mij mee in de trein👍
Was ik weer vergeten om een touwtje/ spanbandje mee te nemen om de fiets vast te zetten in de trein😯
Tijdens een spoorwissel kan de trein aardig schudden en de fiets kan dan vallen. Maar het ging gelukkig goed.
Via fietsknooppunten van te voren een route bepaald. Je krijgt dan niet de kortste weg maar een leuke toeristische route.
Knooppunten op het stuur en de mobiel als backup.
Frans64
Zeer actief lid

Bericht door Frans64 »

Bowmore schreef: ma 10 apr 2023, 13:00
Frans64 schreef: ma 10 apr 2023, 11:37
125 km
Vandaag rustig aan 😄

Groetjes Jeroen
Lekker stukkie
Oh dat is wel leuk om een keer te doen inderdaad
Van het weekend de fout gemaakt om richting de Keukenhof te gaan met de fiets. Bollenvelden volop in bloei, maar wat een toeristen , die halsbrekende toeren uithalen voor het ‘perfecte’ plaatje. We zijn halverwege de andere kant maar op gegaan

Die mocht met mij mee in de trein👍
Was ik weer vergeten om een touwtje/ spanbandje mee te nemen om de fiets vast te zetten in de trein😯
Tijdens een spoorwissel kan de trein aardig schudden en de fiets kan dan vallen. Maar het ging gelukkig goed.
Via fietsknooppunten van te voren een route bepaald. Je krijgt dan niet de kortste weg maar een leuke toeristische route.
Knooppunten op het stuur en de mobiel als backup.
Een PB is welkom
Bowmore
Super actief lid

Bericht door Bowmore »

Jos schreef: ma 10 apr 2023, 11:54
125 km
Vandaag rustig aan 😄

Groetjes Jeroen
Ik zat in Roerrmond op kostschool. Ouders woonden in Drunen. Op de tijden dat ik naar huis kon fiets ik vaak die afstand op een oude Gazelle fiets met trommelremmen. Mooi ritje, door Weert, dan door Eindhoven en dan langs wat nu snelweg is naar Vugt en dan door en langs de Drunense duiden naar huis. Was een mooi ritje en deed er denk 8 uur over.

Jos
70 jaar geleden fietsten opa en oma ook al naar Herten Limburg voor familiebezoek. Zaterdag heen, zondag terug.
Opa was fietsenmaker dus die had vast een hele goede fiets😂
anakin
Super actief lid

Bericht door anakin »

Bowmore schreef: ma 10 apr 2023, 11:33
anakin schreef: zo 09 apr 2023, 22:13 Boot omgevaren van de Loosdrechtse plas naar Naarden. Toch een tocht van ruim 5 uur. Wel mooie route.
Bloot op de boot?
Dat zeker niet. Zou leuk zijn als dat kon, en de temperatuur het toe laat. Koude wind.....
PoppeSchuitema
Super actief lid

Bericht door PoppeSchuitema »

afgelopen donderdag heel voorzichtig weer begonnen met werken, min of meer op therapeutische basis dwz makkelijke ritten en geen tijdsdruk, pauze nemen als ik het er aan toe heb enzo. Donderdag had ik om 16.00 de knollen op en heb de truck aan de kant gezet en lag om 19.30 in bed. Vrijdagmorgen om 5 uur begonnen om de dagelijkse file rond Antwerpen re vermijden en stond ik om 9.30 in Lichtenvoorde te lossen en daarna ook weer laden daarna naar huis want toen had ik de puf weer op en ben thuis direct op de bank in slaap gevallen. Morgenochtend rond 6 uur vertrek ik voor een rit naar net achter Keulen.
Bloot als het kan, gekleed als het moet
Flipflop
Super actief lid

Bericht door Flipflop »

Fijn dat je weer actief bent. Maar voorzichtig aan Poppe! Zo te lezen heb je behoorlijk ingeleverd op je energie. Goed dat je naar de reactie van je lichaam luistert.
Sterkte!!
Genieten in mijn blootste blootje! :D
GJ57
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door GJ57 »

PoppeSchuitema schreef: ma 10 apr 2023, 20:37 afgelopen donderdag heel voorzichtig weer begonnen met werken, min of meer op therapeutische basis dwz makkelijke ritten en geen tijdsdruk, pauze nemen als ik het er aan toe heb enzo. Donderdag had ik om 16.00 de knollen op en heb de truck aan de kant gezet en lag om 19.30 in bed. Vrijdagmorgen om 5 uur begonnen om de dagelijkse file rond Antwerpen re vermijden en stond ik om 9.30 in Lichtenvoorde te lossen en daarna ook weer laden daarna naar huis want toen had ik de puf weer op en ben thuis direct op de bank in slaap gevallen. Morgenochtend rond 6 uur vertrek ik voor een rit naar net achter Keulen.
Dat klinkt alsof er weer vooruitgang is Poppe en dat is mooi. Vind de bedrijfsarts dat je weer aan het werk moet of vond je dat zelf ? (ik ben re-integratieadviseur geweest vandaar mijn vraag) .
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Hoi Poppe fijn dat je weer iets kunt ondernemen. Hopelijk zet de verbetering door.

Jos
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Vandaag zijn we naar Twello geweest bij Holland-Wheels. Daar verkopen ze E-bikes rechtstreeks uit hun eigen fabriek. Na onderzoek en vergelijkingssite van de ANWB leek de Sketch Touring een goede keuze en die hebben we opgehaald. er waren twee fietsen teruggebracht door een ouder echtpaar dat ze in Januari had gekocht en door gezondheidsproblemen ze niet meer konden gebruiken. Proefrit gemaakt en dat was verbazingwekkend. We kochten dus een fiets met een een forse korting terwijl die maar 10 km was gebruikt. Echtgenote was nog niet zo ver dus de tweede hebben we niet afgenomen maar krijgt ook een deal als ze er een afneemt.
Eenmaal thuis natuurlijk direct uitproberen. Het was fantastisch maar ook wel link. Gelukkig wel een helm erbij gekocht.
Zonder enig moeite fietste ik met 30 km per uur tegen de wind in. Verder is het allemaal wennen. Even niet trappen en dan weer wel kroijg je in de turbostand maar ook in lager standen ineens een zet of zetje. Remmen gaat met hydraulische remmen en staat onmiddellijk stil. Mooi is ook dat je zonder ondersteuning gewoon kunt fietsen zonder belasten van de motor.In de turbostand fiets je zo 30 km per uur en g=heuveltjes en bruggen merk je niks van.

Nog wat accessoires besteld oa een basket voor achterop en een een Garmin explorer voor navigatie.
Hij weegt zonder accu 14 kg dus kan mooi achterop de caravan.
Accu zit op slot en monitor vast bevestig. Niks te jatten dus behalve de hele fiets.

Wordt dus fietsen binnenkort in Drente.

Nu de auto maar laten staan.

Jos
Plakias
Zeer actief lid

Bericht door Plakias »

Heb je hem gelijk opgevoerd Jos ?😛😉.
De gewone e-bikes stoppen met ondersteunen bij 25kh/h 🤓.

Maar ook bij ons “liegt” de computer er met gemak een paar kilometer bij.

Mooi dat je er zo tevreden mee bent 👍.
Helm is zeker geen overbodige accessoire 🙀
GJ57
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door GJ57 »

Jos schreef: za 15 apr 2023, 00:07 Vandaag zijn we naar Twello geweest bij Holland-Wheels. Daar verkopen ze E-bikes rechtstreeks uit hun eigen fabriek. Na onderzoek en vergelijkingssite van de ANWB leek de Sketch Touring een goede keuze en die hebben we opgehaald. er waren twee fietsen teruggebracht door een ouder echtpaar dat ze in Januari had gekocht en door gezondheidsproblemen ze niet meer konden gebruiken. Proefrit gemaakt en dat was verbazingwekkend. We kochten dus een fiets met een een forse korting terwijl die maar 10 km was gebruikt. Echtgenote was nog niet zo ver dus de tweede hebben we niet afgenomen maar krijgt ook een deal als ze er een afneemt.
Eenmaal thuis natuurlijk direct uitproberen. Het was fantastisch maar ook wel link. Gelukkig wel een helm erbij gekocht.
Zonder enig moeite fietste ik met 30 km per uur tegen de wind in. Verder is het allemaal wennen. Even niet trappen en dan weer wel kroijg je in de turbostand maar ook in lager standen ineens een zet of zetje. Remmen gaat met hydraulische remmen en staat onmiddellijk stil. Mooi is ook dat je zonder ondersteuning gewoon kunt fietsen zonder belasten van de motor.In de turbostand fiets je zo 30 km per uur en g=heuveltjes en bruggen merk je niks van.

Nog wat accessoires besteld oa een basket voor achterop en een een Garmin explorer voor navigatie.
Hij weegt zonder accu 14 kg dus kan mooi achterop de caravan.
Accu zit op slot en monitor vast bevestig. Niks te jatten dus behalve de hele fiets.

Wordt dus fietsen binnenkort in Drente.

Nu de auto maar laten staan.

Jos
Gefeliciteerd met de nieuwe fietsen. Ik vind wel dat ze erg hard gaan met 30 kmh. De onze gaan uit de ondersteuning bij 25.6 kmh. Ze kunnen dus wel harder maar dan moet je echt trappen. Als je je fiets ergens parkeert , accu eruit halen en meenemen. De fiets is nagenoeg niks waard zonder accu. (en die turbostand gauw vergeten alleen maar gebruiken als je echt zware tegenwind hebt of de Kauwberg, waarschijnlijk schrijf ik dat heel anders, op gaat). Bij dergelijke snelheden door de bocht kijken waar je heen wilt. Dus je ogen richten op een punt in of na de bocht (beetje alla motorrijden) dan gaat het veel soepeler. Veel plezier ermee.
Alexd1982
Actief lid

Bericht door Alexd1982 »

Toevallig twee weken geleden een ebike gekocht voor woon-werk. Standaard ondersteuning is inderdaad tot 25. Ik heb deze laten verhogen naar 29,9. Gemiddeld rij ik nu 27/28. Kom alleen bij dlinke wind mee op 30 uit. Iig veel plezier met je aankoop!
gust
Zeer actief lid

Bericht door gust »

Cauberg!!! Morgen Amstel Goldrace op en rond de Cauberg
Jos, hoe doe je dat met onderhoud?? In Twello of bij plaatselijke dealer?
Blootgewoon Kees
Zeer actief lid

Bericht door Blootgewoon Kees »

We hebben een jaar of zes geleden allebei een elektrische fiets gekocht omdat de meeste bestemmingen waar we wel eens heen moeten, zoals oppassen, moeder bezoek, winkels e.d binnen vijf kilometer afstand liggen en dat gaat met de fiets via de fietspaden sneller dan met de auto en is dus ook beter voor de auto. Geen korte ritjes meer. Tenzij het regent. Eigenlijk had ik altijd een hekel aan fietsen want ik kwam amper vooruit en mijn beenspieren verzuurden al binnen een kilometer. Ik ging liever lopen. Nog steeds eigenlijk. Maar de elektrische fiets is een mooie uitvinding. Ik trap alleen maar mee zonder weerstand om de motor te activeren. Meer niet. Maar een helm zet ik absoluut niet op. Zodra die idiote dingen verplicht gaan worden zoals ze nu ook met snorscooters hebben gedaan is het einde fietsen voor mij.
stevie
Zeer actief lid

Bericht door stevie »

gisteren even gekeken hoe het schoonmaken van het zwembad moest. Er lag een lange stok met speciale bezem en een slang voor het vuil, maar reeds na 5 minuten brak die mooie stok. Dus toen het water maar in om de bodem de schrobben.
Tja, dat zijn ook van die dingen voor het leven in Spanje.
Plaats reactie