SPDK schreef: ↑zo 25 sep 2022, 22:46
Wij zijn een stel van rond de 30. Op strandjes zien we meestal ouderen (niet dat dat iets uitmaakt, sterker nog met hen kun je naar onze ervaring ook gezellig praten en jongeren zijn liever op zichzelf wat ook prima is) maar leuk om ook jongeren actief te zien.
Hi SPDK,
Ik zit in mijn mid 20. Leuk om te zien dat er wat leeftijd genoten aan nudisme mee doen.
Het is soms ongemakkelijk om dit te delen met andere leeftijdsgenoten, want je weet niet wat de respons zal zijn. Daarom ben ik echt dankbaar voor dit forum.
Verder vind ik het echt leuk om met oudere leeftijdsgenoten te praten om de naaktstrand. Zij komen tijd met leuke verhalen. Vaak kijk ik echt naar uit voor die gesprekken.
Ik zie dat jullie uit Zuid Holland komen, waar ik ook vandaan komt. Hebben jullie een favoriete naaktstrand?
Voor is het de maasvlakte en brielle.
Mvg,
Jaak
Hoi Jaak,
Zeker, vinden wij ook! Wij kennen in onze omgeving geen mede naturisten en op dit forum wel.
Wij zijn een paar keer naar de strandjes bij Zoetermeer en Reeuwijk geweest maar hebben tot op heden (nu een jaar actief ongeveer) niet al te beste ervaringen hiermee. Wel met plaatsen die geen officieel naaktstrand zijn, bijvoorbeeld afgelopen weekend langs het Julianakanaal in Limburg en bijvoorbeeld in duinen bij HvH en langs kleine meertjes (oa t Weegje) op plekken waar geen andere bezoekers komen.
Flipflop schreef: ↑ma 07 nov 2022, 12:16
Welkom Mart!
Ik vraag me altijd af hoe je een beginnend naturist kunt zijn. Je gaat bloot of niet bloot. Er tussenin kan niet.
Hoe dan ook: welkom in het blote leven. Geniet ervan!
Groet,
Philip
sean3 schreef:Je kunt wel beginnend naturist zijn in de zin van hoe vaak en waar je bloot bent, en hoe groot de invloed op je leven is, hoe vertrouwd het voelt.
Denk dat het meer "nog niet zo lang geleden tot de ontdekking zijn gekomen zijnde" is! Een beginnend naturist is iets anders dan een beginneling!
Ooit hebben we het naturisme ook ontdekt! En ik moet zeggen dat we het fijne van bloot zwemmen herontdekten vanuit onze jeugd en wilde jaren . Als kinderen sprongen we al bloot in "de wieke" (het afwateringskanaal) asl we zin hadden in verkoeling. In onze uitgaanstijd in de onze early twenties gewoon bloot in het zwembad `s nachts!
Het naturisme kwam wat later toen we ons er in gingen verdiepen in de late 90ties. Kan dus wel zeggen dat ook wij ons toen "beginnend" voelden. Vooral als je lid word van een naturistenvereniging wat toen eigenlijk een vrij gebruikelijke stap was.
Flipflop schreef: ↑ma 07 nov 2022, 12:16
Welkom Mart!
Ik vraag me altijd af hoe je een beginnend naturist kunt zijn. Je gaat bloot of niet bloot. Er tussenin kan niet.
Hoe dan ook: welkom in het blote leven. Geniet ervan!
Groet,
Philip
Wat mij betreft kan iemand perfect 'beginnend nudist' zijn.
Het graag bloot zijn is volgens mij bij de meeste mensen aangeboren. Bij mij gaat dit in elk geval terug tot in mijn kinderjaren. Misschien zijn er ook mensen die dit pas later ontdekken?
Maar het effectief praktiseren is toch een beetje een ontdekkingstocht, vind ik.
Ontdekken waar je je goed bij voelt, welke mogelijkheden er zijn, acceptatie van je omgeving...
SPDK schreef: ↑zo 25 sep 2022, 22:46
Wij zijn een stel van rond de 30. Op strandjes zien we meestal ouderen (niet dat dat iets uitmaakt, sterker nog met hen kun je naar onze ervaring ook gezellig praten en jongeren zijn liever op zichzelf wat ook prima is) maar leuk om ook jongeren actief te zien.
Hi SPDK,
Ik zit in mijn mid 20. Leuk om te zien dat er wat leeftijd genoten aan nudisme mee doen.
Het is soms ongemakkelijk om dit te delen met andere leeftijdsgenoten, want je weet niet wat de respons zal zijn. Daarom ben ik echt dankbaar voor dit forum.
Verder vind ik het echt leuk om met oudere leeftijdsgenoten te praten om de naaktstrand. Zij komen tijd met leuke verhalen. Vaak kijk ik echt naar uit voor die gesprekken.
Ik zie dat jullie uit Zuid Holland komen, waar ik ook vandaan komt. Hebben jullie een favoriete naaktstrand?
Voor is het de maasvlakte en brielle.
Mvg,
Jaak
Hoi Jaak,
Zeker, vinden wij ook! Wij kennen in onze omgeving geen mede naturisten en op dit forum wel.
Wij zijn een paar keer naar de strandjes bij Zoetermeer en Reeuwijk geweest maar hebben tot op heden (nu een jaar actief ongeveer) niet al te beste ervaringen hiermee. Wel met plaatsen die geen officieel naaktstrand zijn, bijvoorbeeld afgelopen weekend langs het Julianakanaal in Limburg en bijvoorbeeld in duinen bij HvH en langs kleine meertjes (oa t Weegje) op plekken waar geen andere bezoekers komen.
Hi SPDK,
Sorry voor de lange respons.
Ik ben ook langs Zoetermeer en Reeuwijk geweest. Het was niet zo gezellig als ik had verwacht.
Misschien kunnen we een keer afspreken, dan kan ik de andere plekken waar jullie geweest zijn beleven.
Graag hoor ik van je.
Hoi, ik ben 25. Ben niet specifiek op zoek naar contact met nudisten van mijn leeftijd. Ikheb afgelopen zomer gemerkt dat juist oudere nudisten erg gezellig zijn. Nu zijn er vaak ook alleen ouderen mensen op de naakt stranden dus zijn het al snel ouderen waar je mee gaat babelen.
basverdonkschot schreef: ↑ma 23 jan 2023, 09:32
Hoi, ik ben 25. Ben niet specifiek op zoek naar contact met nudisten van mijn leeftijd. Ikheb afgelopen zomer gemerkt dat juist oudere nudisten erg gezellig zijn. Nu zijn er vaak ook alleen ouderen mensen op de naakt stranden dus zijn het al snel ouderen waar je mee gaat babelen.
Wel leuk dat je je openstelt voor zowel jongeren als ouderen. Ben zelf 68 en heb in mijn omgeving veel jongeren waar ik prima mee overweg kan maar op naaktstranden en zo lijkt het dan soms toch net weer een tikkie moeilijker te liggen!
Ikben afgelopen zomer op een aantal naaktstranden geweest en contact gehad met oudere nudisten. Dat is echt leuk en gezellig. Ik heb met sommige nog steeds contact.
basverdonkschot schreef: ↑wo 25 jan 2023, 17:36
Ikben afgelopen zomer op een aantal naaktstranden geweest en contact gehad met oudere nudisten. Dat is echt leuk en gezellig. Ik heb met sommige nog steeds contact.
En waar kom je vandaan? en waar ga je dan zoal heen?
hoi ik ben kevin woon bij utrecht ben 27 jaar zou leuk zijn om met iemand van mij leeftijd in contact te komen zoek iemand tussen de 20 en 35 jaar als het leuk lijkt stuur mij dan een pb
Een mede Achterhoeker hier, ik ben geen leeftijdsgenoot (46) maar nog wel heel jong van geest, mocht je eens een keer samen naar Bussloo willen gaan deze zomer dan roep je maar!
Ik (man, 25) ben nieuw hier op het forum. Leuk om te zien dat er ook meer actieve jongeren/twintigers zijn hier!
Zelf ben ik beginnend naturist en heb ik in de afgelopen zomers aan aantal strandjes in zuid holland bezocht. Ik heb fijne ervaringen gehad op het strand bij Katwijk en de vlietlanden in Leiden. Ik ben ook bij het Noord Aa in Zoetermeer en de Kralingse plas geweest maar vond die strandjes zelfs wat minder fijn.
Ik hoop dat ik hier meer ervaringen en tips te lezen van jullie allemaal.
Tessablond schreef: ↑di 27 jun 2023, 06:29
Ha ben net 18 geworden, en wil voor eerst keer bloot openbaar. hoe waren jullie 1e ervaringen?
Al eens sauna geprobeerd? Daar kan je een beetje wennen aan zelf bloot zijn en aan andere blote mensen.
En samen met vriend/vriendin of groepje is gewoon gemakkelijker. Als je alleen gaat, vraag je jezelf soms af: en wat ga ik nu doen? Boekje lezen, zwemmen ofzo.
Mijn eerste ervaring was zo'n 48 jaar terug, 1975 op het naaktstrand van Scheveningen.
Kort gezegd, ik was daar alleen tussen duizenden anderen.
Toch gewoon maar doen, Tessa!
Ben zelf 25 jaar en heb de hoop op contact met mede leeftijdgenoten beetje opgegeven hahahaha.
Ik kom uit de Achterhoek, maar heb nog nooit een leeftijdgenoot gezien. Erg jammer. Maakt het plezier als nudist ook minder leuk omdat ik dat graag eens zou delen met iemand van mijn eigen generatie.