Wat heb je gedaan vandaag?
- Noordenwind
- Zeer actief lid
Re: Wat heb je gedaan vandaag?
Vandaag heermoes van het terras verwijderd, dank voor jullie tips. Het beste bleek tot nog toe: eerst schoonmaakazijn, dan een week wachten en vervolgens kunnen de verdroogde planten met een schraapstaal en stoffer en bleek worden afgevoerd. Uiteraard bloot. En in afwachting van opnieuw uitlopen. Daarna fietstocht gemaakt in luchtig verkort spijkerrokje. Heerlijk weer voor allebei activiteiten.
Bloot is beautiful
-
- Super actief lid
Ondanks dat ik mij eigenlijk niet goed genoeg voelde ben ik eindelijk weer eens naar het Engelermeer geweest. Donderdag én vrijdag. Was heerlijk en alles is goed gegaan. Misschien maandag en/of dinsdag nog even maar dat zien we op de dag zelf wel. Naturistisch gezien is dit wel het treurigste jaar ooit.
I didn't choose to be naked. I am forced to wear clothes.
Als textiel niet wil meewerken verliest naakt altijd.
Johnny's forum (naturisme-nudisme) is gestopt per 20-05-2019.
- moppetoet2
- Super actief lid
Bij de Hoornse Plas gelegen, het was heerlijk warm en de wind was gaan liggen.
Ik ben zelfs even gaan zwemmen.
Ik ben zelfs even gaan zwemmen.
We're born naked. After that, it's all drag.
-
- Nieuw lid
Het was dan wel niet vandaag maar afgelopen vrijdag.
Nadat ik een aantal maanden geleden ontdekt heb dat de gemeente Delft op haar website heeft gezet dat naakt recreatie in het hele Delftse Hout is toegestaan.
Moest en zou ik dat toch eens in de praktijk brengen.
Ik was er al eerder een keer geweest om stukken naakt te wandelen en dat werd geaccepteerd door de mensen die ik tegen kwam.
Nu heb ik afgelopen vrijdag van half 11 tot half 3 naakt op een bankje aan het voetpad gezeten.
Er kwamen ergens rond de 20 mensen voorbij vooral vrouwen met honden.
Ik groete ze vriendelijk en de meeste groetten me terug.
En ik zat in de verste verte niet in de buurt van het naaktstrand.
Geen enkele negatieve reacties
Nadat ik een aantal maanden geleden ontdekt heb dat de gemeente Delft op haar website heeft gezet dat naakt recreatie in het hele Delftse Hout is toegestaan.
Ik was er al eerder een keer geweest om stukken naakt te wandelen en dat werd geaccepteerd door de mensen die ik tegen kwam.
Nu heb ik afgelopen vrijdag van half 11 tot half 3 naakt op een bankje aan het voetpad gezeten.
-
- Zeer actief lid
Oh leuk, ik vind het wel een idee om dit binnenkort ook te doen
Een PB is welkom
-
- Zeer actief lid
Persoonlijk vind ik het provocerend om 3 uur naakt op een bankje aan het voetpad te gaan zitten, en voorbijgangers te zitten groeten. Straks wordt er weer beperkt op deze locatie.Radagast schreef: ↑zo 04 sep 2022, 23:44 Het was dan wel niet vandaag maar afgelopen vrijdag.
Wie tegen het naakte in opstand komt omdat het naakt is, bewijst dat hij uit het paradijs der schoonheid is verdreven.(Peter Sirius)
-
- Super actief lid
Hmmm... https://www.delft.nl/milieu/delftse-hout
Lijkt mij toch vrij duidelijk.delft.nl schreef:Naakt recreëren mag overal in de hele Delftse Hout. Hiervoor is geen apart gebied.
-
- Zeer actief lid
Yep,Frivooltje schreef: ↑ma 05 sep 2022, 16:08Hmmm... https://www.delft.nl/milieu/delftse-hout
Lijkt mij toch vrij duidelijk.delft.nl schreef:Naakt recreëren mag overal in de hele Delftse Hout. Hiervoor is geen apart gebied.
Binnenkort de “stoute schoenen” maar eens aantrekken. Bloot in een park, nog nooit gedaan eigenlijk
3 1/2 uur op een bankje zitten, daar zie ik de leut niet van in, maar Frank en vrij rondstappen wel.
Een PB is welkom
-
- Actief lid
Vandaag weer heerlijk bloot van het mooie weer genoten.
Op de Fleussen (1 van de friese meren)gevaren en het anker uit gegooid .
Heerlijk gezwommen en in de zon gelegen.
Vandaag weinig ander blote mensen gezien op het meer .
Op de Fleussen (1 van de friese meren)gevaren en het anker uit gegooid .
Heerlijk gezwommen en in de zon gelegen.
Vandaag weinig ander blote mensen gezien op het meer .
- anakin
- Super actief lid
Vandaag in Luxemburg geweest. Opvallend dat de temperatuur daar een flink stuk lager was dan in Nederland. In de auto kon ik zien dat het hier 35 graden was, en in Luxemburg slechts 21.
Dus niet alleen de prijzen zijn daar laag.......
Dus niet alleen de prijzen zijn daar laag.......
- GJ57
- Super actief lid
- Contacteer:
Vanmorgen vroeg even buiten in de lauwwarme regen gestaan. Vrouwlief moest erg lachen om mijn strapatsen. Ik dacht zo rond 7 uur wat hoor ik toch voor geluid. Ik heb geen idee hoe lang geleden dat was. Regen dus. Een klein buitje hebben we gehad in Bedoin. dat was alles en ook alweer een week of 6 terug.
-
- Zeer actief lid
Vandaag zijn we lekker een stuk wezen fietsen, beetje oneerlijk: moeders een e- bike, ik een ouderwetse dus flink moeten doortrappen
Maar mooie dag geweest
Bij thuis komst heerlijk alles uitgegooid en lekker een tijd zitten chillen in de achtertuin
Maar mooie dag geweest
Bij thuis komst heerlijk alles uitgegooid en lekker een tijd zitten chillen in de achtertuin
Een PB is welkom
- Plakias
- Zeer actief lid
Zit te wachten tot m’n schilderwerk droog is.
Met de avondzon op het ontklede lijf
Met de avondzon op het ontklede lijf
- sean3
- Zeer actief lid
Ik weet niet wat je met "hier" bedoelt. Maar in Midden-Nederland was het gisteren gelukkig niet warmer dan 29°. Lijkt me heerlijk, 21°.
-
- Nieuw lid
Nog even terugkomend op de opmerking van RaCa.RaCa schreef:
Persoonlijk vind ik het provocerend om 3 uur naakt op een bankje aan het voetpad te gaan zitten, en voorbijgangers te zitten groeten. Straks wordt er weer beperkt op deze locatie.
Het klopt dat naakt op een bankje aan het pad zitten provoceren is.
Ook al mag iedereen overal naakt zijn in het Delftse Hout, en dat al een aantal jaar.
Het is nog niet gebruikelijk vrijwel niemand doet dat.
Mijn idee is daarom als er meer naakt recreatie in het hele Delftse Hout gaat plaatsvinden zullen de mensen er wel aan wennen.
Dan loop je inderdaad twee kansen:
Of de gemeente Delft verandert het standpunt en gaat andere dingen bedenken om er verandering in te krijgen.
Of het Delftse Hout wordt in het geheel een kleding optioneel gebied.
Dat laatste lijkt mij juist prachtig dat je in het Delftse Hout geklede en naakte recreanten overal door elkaar ziet zitten en lopen.
Als het daar zover is kan dat ook in heel veel andere parken.
Op een zelfde manier zijn groepen naakt wandelaars nu toch aan het provoceren om het uiteindelijk in alle grote bos en natuur gebieden te mogen.
-
- Super actief lid
Pardon, ik wandel wel naakt in de bossen maar absoluut niet om te provoceren!! Verre van zelfs. Ik wandel daar voor mijzelf en voor niemand anders. En het liefste kom ik helemaal niemand tegen.
-
- Zeer actief lid
Ik vrees dat het de laatste keer is dat ik dit jaar op het naaktstrand ben
Jammer, toch nog maar even genieten
Jammer, toch nog maar even genieten
Een PB is welkom
-
- Actief lid
-
- Zeer actief lid
Yep
Om vanaf nu tot volgend voorjaar alleen maar gekleed op strand te komen…… ik moet er niet aandenken
Een PB is welkom
- Jos
- Beheerder
- Contacteer:
Ik had het lego Colosseum gehuurd om te bouwen. Iets van 9000 stukjes.
Toen 80% af was kon ik niet verder omdat er heel stukjes ontbraken. Jammer ant het si een prachtig bouwpakket.
Een bouwtijd van 3 weken is veel te kort want je moet het ook nog afbreken voor terugsturen.
Was wel heel mooi en de bouwvakkers waren bloot!
Toen 80% af was kon ik niet verder omdat er heel stukjes ontbraken. Jammer ant het si een prachtig bouwpakket.
Een bouwtijd van 3 weken is veel te kort want je moet het ook nog afbreken voor terugsturen.
Was wel heel mooi en de bouwvakkers waren bloot!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Geniet van de dag. Het leven kan kort zijn. Waar wij geweest zijn vindt je op onze site http://www.naturisten-forum.nl
-
- Zeer actief lid
Indrukwekkend Jos... en een geduldwerkJos schreef: ↑di 13 sep 2022, 17:39 Ik had het lego Colosseum gehuurd om te bouwen. Iets van 9000 stukjes.
Was wel
heel mooi en de bouwvakkers waren bloot!
Keep life simple
- sean3
- Zeer actief lid
Ik ga ook wel in de winter. Stukje wandelen om warm te worden, kleren uit, water in, er weer uit, afdrogen en aankleden, iets warms drinken.
Heerlijk!
- Pieter1973
- Zeer actief lid
niet vandaag, wel afgelopen weekend.
De verjaardag van onze dochter gevierd met zaterdag Karten in Groningen en 's avonds naakt zwemmen in Tropiqua in Veendam. Gisteren familie en vrienden op verjaardagvisite. Tropiqua was rustig, waarschijnlijk omdat het de eerste keer van het seizoen was.
Voor het eerst dit najaar de open haard gisteren weer aan gehad. Vorig jaar met de verjaardag konden we met onze naturist vrienden nog naakt in de tuin zitten, dit jaar hebben we dat maar binnen gedaan.
De verjaardag van onze dochter gevierd met zaterdag Karten in Groningen en 's avonds naakt zwemmen in Tropiqua in Veendam. Gisteren familie en vrienden op verjaardagvisite. Tropiqua was rustig, waarschijnlijk omdat het de eerste keer van het seizoen was.
Voor het eerst dit najaar de open haard gisteren weer aan gehad. Vorig jaar met de verjaardag konden we met onze naturist vrienden nog naakt in de tuin zitten, dit jaar hebben we dat maar binnen gedaan.
- Noordenwind
- Zeer actief lid
Vanavond nar de NFN-avond in Deventer geweest. Was druk, rij van 20 minuten om binnen te komen. Gemêleerd publiek, aardig wat kinderen in de basisschoolleeftijd, maar ook pubers. Ontspannen sfeer, wat activiteiten als aquajoggen en -joga, wedstrijd waterglijbaan, en een beetje disco tegen het einde. Bad wat groter dan Veendam maar qua opzet vergelijkbaar. Voor het restaurant werd je verzocht een handdoek of badjas om te slaan, dat vond ik wel vreemd. Ik ga een volgende keer zeker wel weer.
Bloot is beautiful
- moppetoet2
- Super actief lid
Terug van een vriendinnenweekend.
Billenschilderijen gemaakt. Billen met een brede kwast verven en daarna een stempel maken op schildersdoek. Gelachen als een stel kleuters.
Billenschilderijen gemaakt. Billen met een brede kwast verven en daarna een stempel maken op schildersdoek. Gelachen als een stel kleuters.
We're born naked. After that, it's all drag.
- anakin
- Super actief lid
Vandaag terug gekomen van een lang weekend in de Ardennen. Mooi gebied om doorheen te rijden.
Maar die wegen daar, wat zijn ze slecht.............
Maar die wegen daar, wat zijn ze slecht.............
- Jos
- Beheerder
- Contacteer:
IS inderdaad een schitterend gebied. Heel afwisselend veel groen en dat betekend veel regen en vaak ook veel mist daar, Inde winter sneeuw met skipistes.
Wij zijn er vaak geweest mede ook om te zien wat er inde tweede wereldoorlog gebeurde.
Het boek van John Toland over de slag in de Ardennen boeide mij als 16 jarige en toen ontstond een lichte voorkeur voor dit gebied.
Jos
Geniet van de dag. Het leven kan kort zijn. Waar wij geweest zijn vindt je op onze site http://www.naturisten-forum.nl
- Jos
- Beheerder
- Contacteer:
Leuk moppetoet, ik zie het al voor me wat een hilariteit.moppetoet2 schreef: ↑zo 25 sep 2022, 20:04 Terug van een vriendinnenweekend.
Jos
- Jos
- Beheerder
- Contacteer:
Vandaag sluiten we een lang weekend met de kleinkinderen af.
Donderdag normale oppasdag. Vrijdag zijn ze gekomen om te logeren en dat doen ze tot dinsdag. 11 en 5 jaar oud. Het was een waar genot, veel plezier, leuke dingen gedaan en veel gelachen.
Gister met de oudste naar voetbal geweest. Kost 3 uur maar wass lekker weer en wel leuk om te zine (Ben geen voetbalfan). Is wel een heel sociaal gebeuren op zo'n club en zelfs de kleinste kende veel mensen. Helemaal leuk dat de kleinzoen een doelpunt maakte en ze de wedstrijd wonnen.
Vandaag met de oudste wezen karten. Was wel lange geleden en `opa werd er finaal uitgereden. `de laatste dire ronde heel rustig uitgereden omdat ik e hartstikke misselijk van werd. Maar het racen zelf was wel een genot. Ze houden allebei van koken, dus harte Tating gemaakt met eigen appels. ook een pizza proberen te maken met de Basterd op een pizzaplaat. Recept is van Luigi van camping Ca le scope in `Italië. Het werd een prachtig deeg.
Ijs maken we van Beveren fruit wat we crunche met room en suiker. Zijn ze gek op.
Tot nu toe was het niet gelukt om de baster boven 200-250 graden te krijgen. Voor Pizza moet d temp hoger zijn. Uiteindelijk liep die op tot 350 graden. Na drie minuten was de pizza klaar maar aan de onderkant verbrand. Dat gebeurde bij de volgende al bij 2 minuten. Nog een aandachtspuntje.
Ontbijt op bed is altijd een hoogtepunt waar ze erg naar uitkijken. We hoeven niet proberen dat over te slaan.De kleinste had de croissants klaar gemaakt. Waren heerlijk.
Straks ze op tijd naar school zien te krijgen.
Jos
Donderdag normale oppasdag. Vrijdag zijn ze gekomen om te logeren en dat doen ze tot dinsdag. 11 en 5 jaar oud. Het was een waar genot, veel plezier, leuke dingen gedaan en veel gelachen.
Gister met de oudste naar voetbal geweest. Kost 3 uur maar wass lekker weer en wel leuk om te zine (Ben geen voetbalfan). Is wel een heel sociaal gebeuren op zo'n club en zelfs de kleinste kende veel mensen. Helemaal leuk dat de kleinzoen een doelpunt maakte en ze de wedstrijd wonnen.
Vandaag met de oudste wezen karten. Was wel lange geleden en `opa werd er finaal uitgereden. `de laatste dire ronde heel rustig uitgereden omdat ik e hartstikke misselijk van werd. Maar het racen zelf was wel een genot. Ze houden allebei van koken, dus harte Tating gemaakt met eigen appels. ook een pizza proberen te maken met de Basterd op een pizzaplaat. Recept is van Luigi van camping Ca le scope in `Italië. Het werd een prachtig deeg.
Ijs maken we van Beveren fruit wat we crunche met room en suiker. Zijn ze gek op.
Tot nu toe was het niet gelukt om de baster boven 200-250 graden te krijgen. Voor Pizza moet d temp hoger zijn. Uiteindelijk liep die op tot 350 graden. Na drie minuten was de pizza klaar maar aan de onderkant verbrand. Dat gebeurde bij de volgende al bij 2 minuten. Nog een aandachtspuntje.
Ontbijt op bed is altijd een hoogtepunt waar ze erg naar uitkijken. We hoeven niet proberen dat over te slaan.De kleinste had de croissants klaar gemaakt. Waren heerlijk.
Straks ze op tijd naar school zien te krijgen.
Jos
- Nicole
- Zeer actief lid
Heerlijk zo'n weekend met de kleinkinderen Jos!
En Moppentoet, wat een leuk idee, ook eens voorstellen aan mijn vriendinnen, zijn ze vast gek genoeg voor
En Moppentoet, wat een leuk idee, ook eens voorstellen aan mijn vriendinnen, zijn ze vast gek genoeg voor