Schaamhaar scheren. Hoe?
- Flipflop
- Super actief lid
Schaamhaar: wie laat het ongemoeid?
Ik ben nogal voorzien van lichaamshaar. Scheren is dan een flink karwei. Ik wil dat niet. Daarom knip ik mijn schaamhaar als het te lang wordt een stukje korter.
Zijn er meer mensen hier die hun schaamhaar ongemoeid laten?
Zijn er meer mensen hier die hun schaamhaar ongemoeid laten?
Genieten in mijn blootste blootje!
-
- Super actief lid
Re: Schaamhaar: wie laat het ongemoeid?
Alleen in de winter of wanneer ik er domweg geen zin in heb om er iets aan te doen. Heb in ieder geval geen vast ritueel. Vind het kaal wel veel netter.
I didn't choose to be naked. I am forced to wear clothes.
Als textiel niet wil meewerken verliest naakt altijd.
Johnny's forum (naturisme-nudisme) is gestopt per 20-05-2019.
Als textiel niet wil meewerken verliest naakt altijd.
Johnny's forum (naturisme-nudisme) is gestopt per 20-05-2019.
- Plakias
- Zeer actief lid
Tijdje penis en ballen kaal gehouden.
Ook een keer helemaal.
Ziet er wel aardig uit.
Maar of het er veel natuurlijker of netter uit ziet?
De laatste tijd gewoon weer wat behaard.
Op reis is het toch wel een gedoe.
En partner vind stoppeltjes niet fijn.
Kom je bijna op dagelijks scheren uit.
Heb verder op het lijf ook wel veel beharing.
Hoort er gewoon bij.
Op de strandjes in het zonnige zuiden was kaal toch wel de standaard.
Zowel man als vrouw.
Zonder kleurtje erop ziet dat er eigenlijk ook niet-echt uit
Ben niet van de mannen maar mooiste naakte plaatje wat ik ooit zag was vorig jaar op het strand van Elafonissos.
Een tanige oudere Duitser met een prachtige zilvergrijze mohawk aan haar boven zijn piemel.
Niks meer aan doen AUB
Ook een keer helemaal.
Ziet er wel aardig uit.
Maar of het er veel natuurlijker of netter uit ziet?
De laatste tijd gewoon weer wat behaard.
Op reis is het toch wel een gedoe.
En partner vind stoppeltjes niet fijn.
Kom je bijna op dagelijks scheren uit.
Heb verder op het lijf ook wel veel beharing.
Hoort er gewoon bij.
Op de strandjes in het zonnige zuiden was kaal toch wel de standaard.
Zowel man als vrouw.
Zonder kleurtje erop ziet dat er eigenlijk ook niet-echt uit
Ben niet van de mannen maar mooiste naakte plaatje wat ik ooit zag was vorig jaar op het strand van Elafonissos.
Een tanige oudere Duitser met een prachtige zilvergrijze mohawk aan haar boven zijn piemel.
Niks meer aan doen AUB
-
- Zeer actief lid
Gewoon niets aan doen. Ik scheer mijn gezicht en laat mijn hoofdhaar knippen, maar verder is alles puur natuur.
-
- Zeer actief lid
Soms een beetje bijknippen maar scheren vind ik lastig. Wat ik ook probeer, altijd wel wat wondjes. Ik weet nog dat ik zo begin jaren zeventig wat vaker met mannelijk én vrouwelijk naakt geconfronteerd werd omdat de sociale akademie waar ik toen studeerde weinig taboes had (een sportuurtje in een gymzaal waar je maar één kleedkamer had voor jongens en meisjes: geen probleem, na een paar keer bleven de douchehokjes gewoon open, een "drama-les" waar bij wijze van experiment gevraagd werd bepaalde oefeningen en rollenspelen naakt te doen als dat tenminste voor jezelf oké vonden enz. enz. ) maar wel viel me op dat vrijwel niemand zijn schaamhaar schoor. De enige die dat wel deden waren de weinige moslims die zich in een sportclubje (dan weer niet gemengd en dus niet op diezelfde school) nog wel bloot durfden geven tijdens het douchen, en later hoorde ik dat dat een religieus voorschrift of in elk geval een sterke aanbeveling is. Door de jaren heen heb ik op naakstranden en zo het idee gekregen dat het pak weg een jaar of twintig geleden steeds meer gewoonte werd zo kaal mogelijk te zijn maar dat dat nu weer een beetje bijdraait in de zin dat je het zelf moet weten. Helemaal kaal ben ik nooit geweest maar heb er maar zelden echt heel vreemde reacties op gehad.
- Plakias
- Zeer actief lid
Re: Schaamhaar scheren. Hoe?
Zou ook bezopen zijn eigenlijk.
Als mensen commentaar gaan hebben op je natuurlijke staat
Zonder kleren allemaal gelijk maar met lichaamsbeharing hier en daar toch net even weer niet
Als mensen commentaar gaan hebben op je natuurlijke staat
Zonder kleren allemaal gelijk maar met lichaamsbeharing hier en daar toch net even weer niet
- Flipflop
- Super actief lid
Daar zorgt de natuur ook voor. Sommige mensen hebben maar heel weinig lichaamshaar terwijl anderen bijna een vachtje hebben.
En er is mode. Het volledig kale zie je minder.
Bij jonge patiënten zie ik ook minder vaak een volledig glad geschoren schaamstreek. Dat was 15 jaar geleden nog heel anders.
- sean3
- Zeer actief lid
Helemaal mee eens.
Ik doe niet aan sociale media als Instagram en Facebook, maar als je soms hoort hoe mensen daar afgebrand worden op hun uiterlijk. Reageren op de inhoud van wat iemand plaatst komt pas daarna.
- CentrumBI87
- Actief lid
Ik vind zelf ook dat iedereen moeten weten wat hij bijwerkt of niet.
Zou het alleen prachtig vinden als niemand zich meer scheert. Zelfs vrouwen hun benen niet.
Zou het alleen prachtig vinden als niemand zich meer scheert. Zelfs vrouwen hun benen niet.
- Dropje66
- Actief lid
Sinds een paar maanden gebruik ik zelf de Philips OneBlade Face + Body.
Een beetje prijzig, maar ik ben er erg tevreden over. Bij regelmatig gebruik geen irritatiebultjes en als je, zoals bij iedere scheerbeurt, de huid goed strak houdt is de kans op wondjes erg klein.
Dit elektrisch (ingebouwde accu) scheerapparaat kan je in twee richtingen gebruiken.
Zelf scheer ik 'droog' met de OneBlade Face + Body.
Oa te koop bij Kruidvat; https://www.kruidvat.nl/philips-oneblad ... /p/4679501
Een beetje prijzig, maar ik ben er erg tevreden over. Bij regelmatig gebruik geen irritatiebultjes en als je, zoals bij iedere scheerbeurt, de huid goed strak houdt is de kans op wondjes erg klein.
Dit elektrisch (ingebouwde accu) scheerapparaat kan je in twee richtingen gebruiken.
Zelf scheer ik 'droog' met de OneBlade Face + Body.
Oa te koop bij Kruidvat; https://www.kruidvat.nl/philips-oneblad ... /p/4679501
-
- Zeer actief lid
Nee inderdaad, juist in een naturistische context zou het niks uit mogen maken. Dat je je een beetje zorgen maakt over je uiterlijk in een situatie waar naakt toch een beetje als een "noodzakelijk kwaad" gezien wordt (sauna, douchen na het sporten), dat is dan weliswaar jammer in de ogen van een naturist maar nog enigszins te begrijpen vanuit die saunabezoeker of sporter. Je hoort dan ook vaak iets van "nou ja het is even wennen maar zo erg is het nou ook weer niet (m.a.w. niet echt fijn) en je bent tenslotte niet de hele tijd naakt" en dergelijke opmerkingen. In een naturistische setting is nou juist de meerwaarde dat je naakt durft te zijn en daar ook van kan genieten zónder je om je eigen uiterlijk of dat van anderen te bekommeren.
- anakin
- Super actief lid
Ik wissel het af. Nu laat ik het nog staan, maar binnenkort weer kaal voor de winter. Ben er mee begonnen toen mijn ex wilde dat alles eraf ging. Zelf vindt ik het er niet uitzien, maar het is wel hygiënischer.
-
- Zeer actief lid
Moet je bij een "noodzakelijk kwaad" ook nog een keer rekening houden met hoe je dan uitziet? Het gaat van kwaad tot erger.Matteo55 schreef: ↑zo 21 aug 2022, 23:00 <...> Dat je je een beetje zorgen maakt over je uiterlijk in een situatie waar naakt toch een beetje als een "noodzakelijk kwaad" gezien wordt (sauna, douchen na het sporten), dat is dan weliswaar jammer in de ogen van een naturist maar nog enigszins te begrijpen vanuit die saunabezoeker of sporter. Je hoort dan ook vaak iets van "nou ja het is even wennen maar zo erg is het nou ook weer niet (m.a.w. niet echt fijn) en je bent tenslotte niet de hele tijd naakt" en dergelijke opmerkingen. <...>
- sean3
- Zeer actief lid
- anakin
- Super actief lid
- sean3
- Zeer actief lid
Daarover verschillen de meningen. Ik heb een bioloog horen uitleggen dat het juist hygiënischer is om de boel te laten zitten. De haren zorgen ervoor dat er een laagje lucht tussen twee stukken huid (of huid en kleding) blijft, wat voor een natuurlijke ventilatie zorgt. Klinkt mij logisch, en ik denk dat er ook een reden is dat in de loop van de evolutie de mens op bepaalde plekken beharing heeft behouden. Hoofd: bescherming (isolatie?) van de hersenen. Wenkbrauwen en wimpers: bescherming van de ogen. Oksels en schaamstreek ("derde oksel"): ventilatie.
Wel of niet geschoren: regelmatig wassen of douchen blijft belangrijk.
Op o.a. NVSH - seksuele hygiëne, onder het kopje Schaamhaar en scheren wordt daar ook op ingegaan.
- Made-in -1967
- Nieuw lid
Ik scheer me twee á drie keer per week.
Mijn gezicht, oksels, borst, schaamstreek,penis en benen doe onder de douche met een mach 3 van Gillette. En gebruik gewoon scheerschuim erbij.
Ik hou al goed bij. Ben zelf niet meer een voorstander van schaamhaar.
Mijn gezicht, oksels, borst, schaamstreek,penis en benen doe onder de douche met een mach 3 van Gillette. En gebruik gewoon scheerschuim erbij.
- Flipflop
- Super actief lid
Daar ben je dan iedere keer wel even mee bezig. Kun je dan niet beter kiezen voor waxen of laseren? Dat kost minder tijd.Made-in -1967 schreef: ↑di 12 dec 2023, 00:14 Ik scheer me twee á drie keer per week.
- Made-in -1967
- Nieuw lid
Op bepaalde delen van het lichaam groeit het haar wat minder hard. Kan het zo mooi bij houden.
- janneke
- Zeer actief lid
Ik kan me volledig terug vinden in deze beredenering... is ook het meest natuurlijke voor volwassen mensen.Zweet en andere vuiligheid kan daar in blijven zitten en gaan stinken.
Daarover verschillen de meningen. Ik heb een bioloog horen uitleggen dat het juist hygiënischer is om de boel te laten zitten. De haren zorgen ervoor dat er een laagje lucht tussen twee stukken huid (of huid en kleding) blijft, wat voor een natuurlijke ventilatie zorgt. Klinkt mij logisch, en ik denk dat er ook een reden is dat in de loop van de evolutie de mens op bepaalde plekken beharing heeft behouden. Hoofd: bescherming (isolatie?) van de hersenen. Wenkbrauwen en wimpers: bescherming van de ogen. Oksels en schaamstreek ("derde oksel"): ventilatie.
Af en toe alles wat bij trimmen, een douchke en een wolkje aftershave... en voel me daar prima bij
Keep life simple
- Mauricekuh
- Zeer actief lid
Helemaal kaal vind ik zelf mij niet mooi staan, dus ik wissel af tussen trimmen en periodes niets eraan doen. Mijn vrouw trimt het kort, is soms kaal of af en toe een mooie bos. Vrienden van ons zijn helemaal kaal, blijf dat zelf minder mooi vinden, maar ieder zijn keuze!
-
- Zeer actief lid
Ook weleens gehoord dat bijvoorbeeld okselhaar dient als een soort smering om te voorkomen dat de huid lijdt onder het over elkaar wrijven.
- Noordenwind
- Zeer actief lid
janneke schreef: ↑di 12 dec 2023, 14:56Bij veel zoogdieren heeft zweet en andere ongerechtigheid als doel het planten van een geurvlag of het leggen van contact. Daar is oksel- en kruishaar bij uitstek geschuikt voor. Maar wie de voorkeur geeft aan kunstmatige geurtjes of aan helemaal geen geurtjes, scheert gemakkelijker schoon. Vind ik ook prettiger onder de douche.Zweet en andere vuiligheid kan daar in blijven zitten en gaan stinken.
Bloot is beautiful
- Flipflop
- Super actief lid
- janneke
- Zeer actief lid
Keep life simple
-
- Nieuw lid
De Philips One Blade vind ik ideaal, verschillende opzetstukken met verschillend aantal MM en beschermkapjes waardoor hij het echte kaalscheren de mesjes nergens “happen”. Ideaal ook voor alle gevoelige delen.
- Daantje
- Actief lid
Ik laat mijn schaamhaar staan ik laat het niet buiten mijn onderbroek komen
en vanwege het maandelijkse ongemak(je) scheer ik vanwege de hygiene wel wat haar weg.
en vanwege het maandelijkse ongemak(je) scheer ik vanwege de hygiene wel wat haar weg.
-
- Actief lid
Gewoon met scheermesje maar dan wel een goed scherpe en waar er dan twee of drie mesjes in zitten.
Eerst even goed met scheerschuim (wel de goede die ook op je edele delen kan) en dan helemaal glad, bijft voor mij het lekkerste.
Eerst even goed met scheerschuim (wel de goede die ook op je edele delen kan) en dan helemaal glad, bijft voor mij het lekkerste.
- Steemick
- Actief lid
@flipflop: Ik ben ook voorzien van enige lichaamshaar.
Ik knip alleen het haar op mijn balzak korter.
Ik knip alleen het haar op mijn balzak korter.
- Flipflop
- Super actief lid
Groot gelijk Mike. Ik zag je profielfoto en dan is meteen duidelijk dat scheren een heel karwei wordt. Ook het onderhoud. Gewoon doen of laten wat je het prettigst vindt.