Schaamhaar scheren. Hoe?

Discussieplatform over alle onderwerpen.
Frivooltje
Super actief lid

Schaamhaar scheren. Hoe?

Bericht door Frivooltje »

Volgens mij zijn er veel mensen die hun schaamhaar scheren. Dit is niet bedoeld als discussie over of je het wel of niet vind kunnen maar over hóe men het kaal maakt. Ik had een Remington tondeuse maar die heeft 1. de geest gegeven en 2. hij vrat echt mijn huid op wat dan resulteerde in een serieus bloedbad.
Nu ben ik al een tijdje zoekende naar een goede tondeuse want waxen en IPL zie ik niet zo zitten evenals smeerseltjes waarvan het haar verdwijnt.

Heb vandaag een Philips BG5020/15 groomer gekocht maar nog niet uitgepakt.
Had ooit een tondeuse (genaamd Happy Nuts) willen kopen die volgens de makers speciaal hiervoor bedoeld was maar nadat ik de recensies had gelezen was ik meteen genezen.

Hoe doen jullie dit en als jullie het met een apparaat doen, welke?
I didn't choose to be naked. I am forced to wear clothes.
Als textiel niet wil meewerken verliest naakt altijd. :(
Johnny's forum (naturisme-nudisme) is gestopt per 20-05-2019.
PoppeSchuitema
Super actief lid

Re: Schaamhaar scheren. Hoe?

Bericht door PoppeSchuitema »

Voor mijn baard en hoofd heb ik een Phillips tondeuse, voor de rest heb ik een Wilkinson 5 blade Hydro Onder de douch zeep ik me met gewone douche en body in en dan scheer ik alle haartje op borst, buik en "schaamstreek" daarna werk ik het hele douche ritueel af
Bloot als het kan, gekleed als het moet
moppetoet2
Super actief lid

Bericht door moppetoet2 »

De eerste keer trimmen op 3 millimeter en daarna met zeep en een scheermesje (twee bladen) van de Lidl de rest afwerken. Trek je huid goed strak en smeer na afloop Weleda Babybillenbalsem op het geschoren gebied .

Succes!

Ik gebruik zelf het liefst een kubusvormig blok olijfoliezeep of aleppozeep van de Turkse supermarkt.
We're born naked. After that, it's all drag.
Noordenwind
Zeer actief lid

Bericht door Noordenwind »

Aanvankelijk (jaren geleden) om de paar weken met ontharingscrème "voor de gevoelige huid". Mijn gezicht deed ik toen nog met een gewoon droogscheerapparaat, maar een paar jaar geleden ben ik op een gilette-3 mes overgegaan. Dat werkt ook probleemloos op de kruisbeharing. Huid goed straktrekken, maar dat doe ik op mijn gezicht ook. Soms doe ik er een beetje aftershave of zo op, als het een keer een beetje schrijnt, maar dat is een uitzondering.
Bloot is beautiful
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Wij scheren elkaar al jaren met Gilette mesjes.

Lange geleden was ik met 3 vrouwen op de huishoudbeurs. Daar was een demo van ontharingscrème. Leek die meiden wel wat als ik slachtoffer/proefkonijn. Het werkte inderdaad.
Maar toen ik het opzocht is het heel sterk zuur met een zalf die dat weer moest compenseren.
Niet doen is gevaarlijk spul

Jos
Geniet van de dag. Het leven kan kort zijn. Waar wij geweest zijn vindt je op onze site http://www.naturisten-forum.nl
Bowmore
Super actief lid

Bericht door Bowmore »

Waar ik het glad wil hebben gebruik ik een Gillette fusion onder de douche. De rest 3mm trimmen met een tondeuse van Panasonic. De ER 1611.

Groetjes Jeroen
Yves
Actief lid

Bericht door Yves »

Vroeger was het ook met scheermesjes maar is me te veel gedoe, en helemaal als je het glad wil houden.

Nu overgestapt naar de luie oplossing, een goedkope baardtrimmer op 1mm en je bent klaar...
Plakias
Zeer actief lid

Bericht door Plakias »

Idem eigenlijk
Tijdje met mesjes gedaan maar met kort resultaat en op reis in de camper - in de camperdouche met beperkt water en ruimte - niet altijd praktisch.
Dan vaak last van ingroeiende haartjes.
Nu maar maar met de tondeuse/ bodygroomer en niet helemaal kaal meer.
Een Philips dacht ik met diverse opzetstukken voor diverse lengtes haar.
HenkD
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door HenkD »

Ik scheer nat met en mesje. Er zijn ook van die apparaten die je onder de douche kan gebruiken. Iemand daar ervaring mee!
Op de hoogte blijven van mijn reizen. Kijk op;
https://www.pindat.com/pindata/user/duncs.campertravels
gust
Zeer actief lid

Bericht door gust »

Wij gebruiken Wilkinson Intuition, mesjes en zeep in 1. Handig en glad
Yves
Actief lid

Bericht door Yves »

HenkD schreef: di 09 aug 2022, 10:43 Ik scheer nat met en mesje. Er zijn ook van die apparaten die je onder de douche kan gebruiken. Iemand daar ervaring mee!
Ik denk dat dat al bijna de standaard is. Ik heb er verschillende goedkope gehad die je allemaal onder de douche kon gebruiken en die werkten allemaal prima.
Michael74
Zeer actief lid

Bericht door Michael74 »

Grappig dit, ik ben zelf ook zoekende. Ontharingscrème heb ik geprobeerd, maar is niet alles. Het is net of de haren breken, maar niet weg gaan. Baard doe ik met mesjes van Gilette en hoofd met tondeuse. Als ik de tijd heb en echt glad wil hebben met mesje en anders millimeteren met tondeuse
Koenraad
Super actief lid

Bericht door Koenraad »

Heb zelf de nodige beharing op armen, benen, buik en borst dat ik niet weg wil scheren. Daarom trim mijn schaamhaar op mijn buik gewoon kort, enkele milimeters.

Heb heel vroeger eens de fout gemaakt dat helemaal weg te scheren. Toen had ik dus een kale driehoek ten opzichte van de rest van mijn lichaamshaar.

Gebruik gewoon mijn baardtrimmer op de kortste stand. Mijn ballen scheer ik wel helemaal glad, maar met dubbele scheermesjes van de Lidl. Kort na het douchen, dan heb je minder huidzuren die later irritatie kunnen veroorzaken. En dan ook "droog", op een plek met goed licht, zodat je ziet dat er geen haartjes blijven zitten. Ik neem daarvoor een mesje wat niet meer superscherp is...

Heb ooit wel ontharingscreme geprobeerd. Dat raad ik sterk af. Het zuur wat het haar oplost, lost ook de huid op!!! Als je het te lang laat zitten wordt je wel heel erg naakt!!! Brrrr...

Groet,
Koen
Bloot Is Gewoon - BIG

Denken kan je niet delegeren
sean3
Zeer actief lid

Bericht door sean3 »

Koenraad schreef: wo 10 aug 2022, 15:03...
Heb heel vroeger eens de fout gemaakt dat helemaal weg te scheren. Toen had ik dus een kale driehoek ten opzichte van de rest van mijn lichaamshaar.
...
En precies daarom laat ik het in de natuurlijke staat. :D
Ook omdat ik me nog vaag kan herinneren dat na het scheren voor een blindedarm-operatie het behoorlijke jeuk gaf, en de beginnende haren bleven haken in onderbroek.
Drentseman
Actief lid

Bericht door Drentseman »

Ik scheer mijn hoofd, gezicht, oksels, schaamstreek, penis en ballen twee keer per week met een scheermesje van de Action, wel met Gilette scheergel.
Als je het regelmatig bij houd krijg je geen last van rode bultjes, tevens doe ik één keer per week een lekker body lotion erop.
Niet te gehaast bezig gaan want dan wordt het een bloedbad, in een kwartiertje ben ik wel gereed.
Ben dus altijd lekker glad en zacht :D
Frans64
Zeer actief lid

Bericht door Frans64 »

Ik gebruik een Philips groomer meestal 2 maal in de week
Als het echt glad moet zijn daarna nog een keer met scheermesje er achteraan. Dan geen wegwerp spul, trekt alles open , maar van Wilkinson die gaan ook weken mee, goedkoop is duurkoop :D
Een PB is welkom
Frivooltje
Super actief lid

Ik lees eigenlijk bij niemand verhalen van bloedbaden. (lees: wondjes)
Nooit last van?
Bowmore
Super actief lid

Bericht door Bowmore »

Gelukkig niet
Plakias
Zeer actief lid

Bericht door Plakias »

Toevallig van de week met de groomer.
Huid niet strak genoeg getrokken.
Had het ding toch een stukje huid te pakken.
Maar heelt snel op de penis en de ballen ;)
GJ57
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door GJ57 »

Frivooltje schreef: zo 14 aug 2022, 20:09 Ik lees eigenlijk bij niemand verhalen van bloedbaden. (lees: wondjes)
Nooit last van?
Nee goede spullen kopen, goed verzorgen , regelmatig doen.
Yves
Actief lid

Bericht door Yves »

Nooit meegemaakt toen ik nog mesjes gebruikte. Waren goedkope van Aldi, maar wel altijd een nieuw mesje voor het intieme! En het scheelt als je gewoon voorzichtig bent en je tijd neemt natuurlijk. Dat ik mijn gezicht 'opentrek' met versleten mesjes stoort mij niet, vanonder wel :?
Bowmore
Super actief lid

Bericht door Bowmore »

GJ57 schreef: zo 14 aug 2022, 20:39
Frivooltje schreef: zo 14 aug 2022, 20:09 Ik lees eigenlijk bij niemand verhalen van bloedbaden. (lees: wondjes)
Nooit last van?
Nee goede spullen kopen, goed verzorgen , regelmatig doen.
Inderdaad niet "bezuinigingen" op scheermesjes. Ooit eens die van de Lidl getest, moest ik om de keer een nieuwe pakken.
Met een Gillette mesje doe ik makkelijk een maand of 4
De tondeuse is dezelfde als bij de kapper, knipt geweldig, ook baardhaar en trekt nooit aan je haar als je te snel gaat. Koste 7 jaar geleden €110,- maar ik geef liever wat meer geld uit dan dat ik me steeds irriteer. Dat is dan geen huidirritatie :mrgreen:
Noordenwind
Zeer actief lid

Bericht door Noordenwind »

Af en toe een wondje onder mijn oor. Voor de rest neem ik de tijd en vind ik de dagelijkse lichaamsverzorging ook gewoon plezierig.
Bloot is beautiful
Nackt
Actief lid

Bericht door Nackt »

Ik was altijd een tamelijk behaarde man, maar door chemotherapie zo'n zes jaar geleden werd ik volledig kaal. Ik vond het alleen prettig dat ik geen schaamhaar meer had.
Het teruggroeien was maar een fractie van wat het ooit was. Voorheen knipte ik mijn dikke bos schaamhaar bij als het te woest werd want scheren gaf maar even een glad gevoel. Daarna kwamen de stoppels en ingegroeide haren wat bij het scheren bloedende wondjes veroorzaakte. Het scheren heb ik daarom maar korte tijd gedaan.
Maar nu het nog maar weinig haar is, vind ik het fijn om het glad te maken. Ik gebruik een beetje scheergel en mesjes van Boldking. Ik snij mezelf hoogst zelden. Frequentie 1x per week tot 2 x per 3 weken. Neem er de tijd voor en trek je huid goed strak. Tondeuses heb ik nooit gebruikt daar onder.
:lol: In mijn blote nakie!
robveen
Zeer actief lid

Bericht door robveen »

Iedereen lijkt met messen in de weer. Maar ik wil toch een aanbeveling doen voor crème. "Veet" onthaart grondig. Maar zorg ervoor dat je het na tien minuten helemaal weghaalt. Onder de douche met een (pH-neutrale) zeep.

De werking neemt over de maanden merkbaar af. Het heeft dus geen zin de extra grote voordeel-verpakking te kopen.
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Het is van alle tijden:
Speciale mogelijkheden tot het duivels opgeilen van mannen bood het afscheren van schaamhaar. Het christendom zwoer bij de natuurlijke schoonheid van een authentiek vachtje ter plaatse. In de 16e eeuw werd de mode in betere kringen om het schaamhaar enigszins binnen de perken te houden en min of meer te verzorgen – ook bij mannen. Adam en Eva kregen licht krullend haar tussen hun benen, dat er vooral bij beeldhouwwerk uitzag als een permanentje. Het volledig wegscheren moest elke seksuele ambitie ontkennen doch was in tegenspraak met de gewoonte bij sekswerksters die juist optimale zichtbaarheid nastreefden.

Een leuk verhaal daaraan gekoppeld is dat prostituées verzamelden in de vroegere tijden (18e -19e eeuw) het schaamhaar van hun mannelijke cliënten. Ze gaven er seksuele connotaties aan:

Was het recht – het was een amoureuze man

Was het licht gekruld- gepassioneerde man

Krulde het helemaal – dan was het een onverschillige man.

Ook medische verhandelingen uit die periode stelden dat haargroei een soort condensatie was van kwade dampen en dat een teveel aan vrouwelijk vocht, dat niet langs natuurlijke weg kon wegvloeien, veranderde in een soort schuim dat moest worden verwijderd.

Vanaf de reformatie, einde 16de eeuw, wijzigde dit. Volgens Het Vaginaboek hadden aristocratische dames in de zestiende eeuw de gewoonte om het zo lang mogelijk te laten groeien, om het dan te versieren met strikken en linten.

Bron
Geniet van de dag. Het leven kan kort zijn. Waar wij geweest zijn vindt je op onze site http://www.naturisten-forum.nl
ColomboBE
Actief lid

Bericht door ColomboBE »

Ook het scheren al decennia gedaan, maar eind vorig jaar toch de beslissing genomen om te kiezen voor electrolyse.
Dat is dus het definitie laten verwijderen van alle haargroei.
Het is natuurlijk een prijzige oplossingen, vraagt heel wat tijd en is ook niet pijnloos.
Men moet gemiddeld 5 à 6 weken laten tussen de sessies die 3 of 4 uren duren.
Men kan ook kiezen voor een sessie van een ganse dag natuurlijk.
De weken tussen de sessies is voor de bewerkte huid te laten genezen maar is ook nodig voor de cyclus van de haargroei zijn gang te laten gaan.
Ik heb al een 6-tal sessies achter de rug en dat is al een wereld van verschil.
Daar zullen nog wel enkele extra sessies nodig zijn alvorens alle haren definitief weg zijn.
Ondanks alles heb ik geen spijt van deze beslissing, want niet meer moeten scheren is nu een luxe.
Ik had dit mogelijk veel jaren vroeger moeten doen, want dan had ik ook al die jaren het comfort ervan gehad.
Frivooltje
Super actief lid

Oke, dus veel in de weer met mesjes en maar weinig met apparaten. Had het eigenlijk andersom verwacht. Mijn nieuwe apparaat nog niet gebruikt.
CentrumBI87
Actief lid

Bericht door CentrumBI87 »

Grappig om te zien dat hier veel mensen intiem scheren.
Ben zelf een flink behaard jonge man die zich niet scheert.
Persoonlijk vind ik het nie mooi staan als ik alleen intiem scheer en de rest is behaard.
Soms trim ik her en der wel wat.
Flipflop
Super actief lid

Bericht door Flipflop »

CentrumBI87 schreef: za 20 aug 2022, 18:02 Grappig om te zien dat hier veel mensen intiem scheren.
Ben zelf een flink behaard jonge man die zich niet scheert.
Persoonlijk vind ik het nie mooi staan als ik alleen intiem scheer en de rest is behaard.
Soms trim ik her en der wel wat.
Same here.

Ik vraag me af of er veel mensen zijn die hun schaamhaar ongemoeid laten of hooguit wat bij knippen. Dat is een ander onderwerp.
Genieten in mijn blootste blootje! :D
Plaats reactie