Ik ga even in op je laatste zin: omdat vrouwlief gaat stoppen volgend jaar (en ik al jaren niet meer werkzaam ben) volg ik op youtube wat vloggers over het camperleven. Wat mij opvalt als absolute niet kampeerder is dat iedereen de hele dag druk lijkt te zijn met zijn zonnepanelen, accu's, water voorraad, camperplaatsen , Wifi verbimding ,overvallen (echt vaak) toiletreiniging (of hoe dat ook heten mag) en waar zullen we nu eens naar toe gaan, welke boot nemen we naar welk land welke camperplaats. Een enkeling fietst nog eens maar dat is meer voor de boodschappen dan voor de ontspanning. Een boek lezen doet men dat nog ? Ik denk dat we gewoon een appartement gaan huren voor een maand of zes. Dat lijkt me veel rustiger. Of zie ik het allemaal veel te moeilijk?HenkD schreef: ↑vr 18 mar 2022, 16:23Helemaal met je eens. En ik denk dat het ook niet erg is! Vind het alleen jammer voor mijn nazaten! Betalen zij met hun leven vor ons onverantwoordelijke gedrag? Waar zal onze/mijn bloedlijn stoppen! Vooral omdat die terug gaat naar het begin van de mensheid, en zelfs beyond!moppetoet2 schreef: ↑vr 05 nov 2021, 18:25 Aarde draait nog wel een paar miljard jaar door.
De mensheid zal het einde van Aarde waarschijnlijk niet meer meemaken.
Op mijn manier doe ik mijn best. Maar ook ik wil ook wel een beetje (Zwitser) leven (gevoel), wat van de wereld zien. Maak herinneringen is tegenwoordig een slogan van een reisbureau. Maar ik hoef niet naar het uiteinde van de wereld zoals ons Floortje. Zelfs niet halfweg
Canarische weilanden in de winter.
Met een camper is waarschijnlijk ook niet helemaal klimaatneutraal.
Camper wel of niet
- GJ57
- Super actief lid
- Contacteer:
Re: Klimaat-Top of Flop
- Noordenwind
- Zeer actief lid
GJ57: Ik ben een verwoed camperaar. Het geef je het gevoel van vrijheid dat ook de naturist zo op prijs stelt. Ik gebruik fiets en OV, omdat het in een binnenstad vaak moeilijk parkeren is. Al die ongemakken die je opsomt vallen reuze mee, als je bijvoorbeeld je eigen wifi-hotspot bij je hebt en je je ook zonder stroom prima kunt redden. Inderdaad, je moet niet staan op wat voor voorziening dan ook. Ik rijd nooit boven de 100 om brandstof te besparen en het windgeruis te beperken. De uitstoot van diesel is inderdaad een serieus probleem, en zodra mogelijk kies ik een alternatieve brandstof.
Bloot is beautiful
- NanMar
- Super actief lid
Net als bij bijvoorbeeld muziek of de keuze voor een auto, heb je onder de camperaars (en alle andere kampeerders) vele verschillende richtingen. Ik ben het gedeeltelijk met je eens dat een groep het zichzelf nogal moeilijk maakt. Ze willen autark zijn (zelfvoorzienend), waarbij (voldoende) stroom vooral een dingetje is. Ik heb mijn laatste camper een jaar of 7 geleden verkocht, gewoon een "down-to-earth" camper: geen zonnepanelen of andere ongein. Op de plek van bestemming een stroomkabeltje uitrollen, watertank vullen, luifeltje uit en genieten maar. Voordeel van een camper is dat je makkelijk van camping naar camping kan reizen, boodschappen doe je dan tijdens de reis of vanaf de camping met de fiets.GJ57 schreef: ↑vr 18 mar 2022, 21:10
Ik ga even in op je laatste zin: omdat vrouwlief gaat stoppen volgend jaar (en ik al jaren niet meer werkzaam ben) volg ik op youtube wat vloggers over het camperleven. Wat mij opvalt als absolute niet kampeerder is dat iedereen de hele dag druk lijkt te zijn met zijn zonnepanelen, accu's, water voorraad, camperplaatsen , Wifi verbimding ,overvallen (echt vaak) toiletreiniging (of hoe dat ook heten mag) en waar zullen we nu eens naar toe gaan, welke boot nemen we naar welk land welke camperplaats. Een enkeling fietst nog eens maar dat is meer voor de boodschappen dan voor de ontspanning. Een boek lezen doet men dat nog ? Ik denk dat we gewoon een appartement gaan huren voor een maand of zes. Dat lijkt me veel rustiger. Of zie ik het allemaal veel te moeilijk?
Op zich beviel de camper goed, maar vooral als je ergens wat langer staat en je gemotoriseert op pad wilt/gaat vond ik zo'n camper niet erg praktisch: alles elke keer inpakken en opruimen (ook bijvoorbeeld het servies en allerlei losse dingen die tijdens de rit anders overal heenvliegen), je tuinsetje onbeheerd op je perceeltje laten staan omdat er anders misschien bij terugkomst een andere campinggast op je plekje staat, het was mij allemaal wat teveel gedoe. Daarom hebben wij sinds 6 jaar een caravan, ook geen luxe kasteelachtig ding, maar een doodnormale met alles wat je nodig hebt en niks meer of minder. Voordeel is de (direkte) beschikking over de auto zonder dat je alles moet opbergen en opruimen. Heb je het na een paar dagen of weken bekeken, dan sleep je je caravan ergens anders heen.
Overigens gebruiken wij een losse porta-potti ipv. de vaste toilet, omdat wij dat praktischer vinden (de zit op de vaste toilet is ook te krap), internetten doen we op de telefoon of met hotspot en de 12 Volt televisie en campingschotelset, die ik een jaar of 9 geleden nieuw heb gekocht, ligt nog ongebruikt in de opslag...
Wij persoonlijk voelen niks voor een appartement (of hotel oid), wij hebben de fijnste vakanties op de camping
Gr. NanMar
PB is welkom!
PB is welkom!
- Eelco
- Zeer actief lid
Wij hadden een buscamper.
Toen we de boerderij kochten konden we niet meer lang op vakantie. We vlogen toen naar hotels ergens op de wereld. Maar ik vond het vreselijk om steeds weer voetje voor voetje achter iedereen aan langs het ontbijtbuffet te schuifelen, steeds weer op een heet balkonnetje te zitten in een veel te toeristisch gebied. Ik miste het kamperen enorm.
Nu wonen mijn ouders vlakbij en ondanks hun leeftijd vinden ze het heerlijk om op te passen. Nu gaan we weer lekker kamperen, nu met een caravan. Heerlijk. Ik zou niet anders meer willen
Toen we de boerderij kochten konden we niet meer lang op vakantie. We vlogen toen naar hotels ergens op de wereld. Maar ik vond het vreselijk om steeds weer voetje voor voetje achter iedereen aan langs het ontbijtbuffet te schuifelen, steeds weer op een heet balkonnetje te zitten in een veel te toeristisch gebied. Ik miste het kamperen enorm.
Nu wonen mijn ouders vlakbij en ondanks hun leeftijd vinden ze het heerlijk om op te passen. Nu gaan we weer lekker kamperen, nu met een caravan. Heerlijk. Ik zou niet anders meer willen
- HenkD
- Super actief lid
- Contacteer:
Ook een huisje/appartement huren geeft die vragen; Waar heen! Wat! Hoe komen we er! Voor hoe lang! Wat als het niet bevalt!GJ57 schreef: ↑vr 18 mar 2022, 21:10 Wat mij opvalt als absolute niet kampeerder is dat iedereen de hele dag druk lijkt te zijn met zijn zonnepanelen, accu's, water voorraad, camperplaatsen , Wifi verbinding ,overvallen (echt vaak) toiletreiniging (of hoe dat ook heten mag) en waar zullen we nu eens naar toe gaan, welke boot nemen we naar welk land welke camperplaats.
Kijk ook op wat van die F-book pagina`s. En inderdaad! De vragen die voorbijkomen! Dan denk ik ook! Verzin je ze om maar iets te posten! Dan dnk ik ook: Trap dat ding an, rij een stuk(je) en als je het zat bent of een mooi plekje ziet, kijk waar je terecht kan. Overal is het mooi. In NL en daarbuiten. Fiets, wandel, duik de plomp in of sjop til you drop!
Op de hoogte blijven van mijn reizen. Kijk op;
https://www.pindat.com/pindata/user/duncs.campertravels
- Jos
- Beheerder
- Contacteer:
Camper wel of niet
test
Geniet van de dag. Het leven kan kort zijn. Waar wij geweest zijn vindt je op onze site http://www.naturisten-forum.nl
- HenkD
- Super actief lid
- Contacteer:
Wij zijn ook helemaal om En natuurlijk zijn er plussen en ook minnen! Inderdaad; "even" ergens naar toe is lastig. Een vergeten boodschapje! Is voor ons roeien met de riemen die we hebben. We zorgen dat we een dag of 3 ons kunnen redden. Met de fiets komen we ook overal in een straal van 15 km. En in NL is dat overal. Bij een grotere afstand; Gaan we verkassen. Zetten we de Camper p een P en van daaruit op tjak; Fiets of benewagen. En in de namiddag een overnachtingsplek. CP, camping of in het wild.Noordenwind schreef: ↑vr 18 mar 2022, 23:18 GJ57: Ik ben een verwoed camperaar. Het geef je het gevoel van vrijheid dat ook de naturist zo op prijs stelt. Ik gebruik fiets en OV, omdat het in een binnenstad vaak moeilijk parkeren is. Al die ongemakken die je opsomt vallen reuze mee, als je bijvoorbeeld je eigen wifi-hotspot bij je hebt en je je ook zonder stroom prima kunt redden. Inderdaad, je moet niet staan op wat voor voorziening dan ook. Ik rijd nooit boven de 100 om brandstof te besparen en het windgeruis te beperken. De uitstoot van diesel is inderdaad een serieus probleem, en zodra mogelijk kies ik een alternatieve brandstof.
Nou is in het wild wel een dingetje. Je bent kwetsbaar. Overvallen komen voor. En dit word vast op de FB-pagina`s breed uitgemeten. Waar het hart vol van is stroomt facebook van over! Ook al een paar posts gezien van gestolen campers! Toch denk ik dan; Hoe dan! Welke diefstal remmende maatregelen had je! Die van mij moeten ze opladen op een truck/afslepen als ik er niet bij ben! Starten en wegrijden is er niet bij! Verder dubbele sloten, tri-gas alarm, rookmelder, versnellingsslot (btw verplicht door de verzekeraar!). Me dunkt! Denk dat de kans op huis inbraak groter is!
We letten wel op waar we gaan staan. Op een afgelegen plek maar wel in zicht is niet verstandig. Op een gemakkelijk te bereiken Parkeer plaats ook niet! Maar op de parkeer plaats bij de action in een dorp! geen probleem lijkt me. Zeker niet als je wat later op de avond aan komt.
Al met al! Ik vermaak me prima. Heb de vrijheid om de gaan war ik heen wil. Natuurlijk heb je en idee war naar toe. Maar daar houd het bij ons op.
Als voorbeeld onze Loire tour. Normaal blazen de meesten in 1 dag, hooguit 2 naar de Loire. Wij zijn er 10 dagen mee zoet geweest. E onderweg mooie plekjes aangedaan. Loire; Ook mooi. Maar na 2 dagen en 2 stadjes! Dan liever op ons gemakkie weer op hûs an . De rest van de Loire, de monding is er de volgende jaren ook nog wel. . Kijk meestal de dag te voren wat we willen. EN op de dagzelf verandert dat toch weer. Dat is de vrijheid. Niet reserveren. Hooguit een belletje of we die dag terecht kunnen.
- Jos
- Beheerder
- Contacteer:
Re: Camper wel of niet
Wij zijn verwoede kampeerders maar hebben eigenlijk alles wel geprobeerd.
Aanvankelijk met een Franse vouwwagen (la Boheme) met gezi. Later nog ene bijgekocht en van die twee een ale goede zaken met elkaar verwisseld. Daarna is het Alpenkreauzer Parade geworden. Uiteindelijk hebben we die niet meer gebruikt en zijn we met een oude kastentent op pad gegaan en 4 jaar terug hebben we een nieuwe kastentent gekocht.
Appartementen en zelfs hotel hebben w ook gedaan. dat beviel helemaal niet.
Campers hebben 3 keer mee rondgetoerd inde VS (2x), Canada (1x) en New Zealand (1x). Voor die reizen beviel het prima. Daarna hebben we hier serieus gekeken naar campers maar dat is het niet geworden.
Een belangrijke beperking was de prijs. maar ook de plekken aar je kunt staan. met de tent kun je op de mooiste plekken komen en campers krijgen toch vaak plekken aangewezen en dan kom je op zo'n caravanplek in een rijtje.
Voor het geld dat we uitgeven aan een camper lopen kunnen we jarenlang op vakantie.
Dus zolang we nog kunnen zal het ene tent blijven. Daarna zien we wel weer verder en dan is de vraag of we nog kunnen mogen rijden.
Het is wel leuk om naar campers kijken. Maar ze worden steeds groter en luxer. Voor een aantal geldt dat ze door grootte en gewicht niet meer op de terreinen mogen.
Op Les Fourneaux waar we dit jaar waren zijn de plekken heel groot maar de campers mogen niet meer dan 3500 kg wegen. Bij heftige regen die we hadden komen ze niet meer weg. Dat hebben we ook met caravans gezien.
We zien ook dat mensen trots zijn op hun camper en graag laten zien hoe inventief ze zijn ingericht.Dus ieder geniet op zijn manier van reizen en verblijf.
De tochtjes zoals Henk ze beschrijft in de Loire doen wij ook maar dan vanuit een vaste standplaats. Meestal een dag op de camping en een dag toeren.
We hebben ook naar caravans gekeken maar die vinden we te klein, te vol en te kneuterig en tegenwoordig gescheiden bedden. Wie wil dat nou. Bovendien is dat gesleept voor ons de reden geweest om de vouwwagen weg te doen. Voor alsnog dus ook geen optie.
Henk gaat je brandalarm niet voortdurend af? In de VS haalden we dat ding weg omdat bij elke kookgelegenheid afging.
Aanvankelijk met een Franse vouwwagen (la Boheme) met gezi. Later nog ene bijgekocht en van die twee een ale goede zaken met elkaar verwisseld. Daarna is het Alpenkreauzer Parade geworden. Uiteindelijk hebben we die niet meer gebruikt en zijn we met een oude kastentent op pad gegaan en 4 jaar terug hebben we een nieuwe kastentent gekocht.
Appartementen en zelfs hotel hebben w ook gedaan. dat beviel helemaal niet.
Campers hebben 3 keer mee rondgetoerd inde VS (2x), Canada (1x) en New Zealand (1x). Voor die reizen beviel het prima. Daarna hebben we hier serieus gekeken naar campers maar dat is het niet geworden.
Een belangrijke beperking was de prijs. maar ook de plekken aar je kunt staan. met de tent kun je op de mooiste plekken komen en campers krijgen toch vaak plekken aangewezen en dan kom je op zo'n caravanplek in een rijtje.
Voor het geld dat we uitgeven aan een camper lopen kunnen we jarenlang op vakantie.
Dus zolang we nog kunnen zal het ene tent blijven. Daarna zien we wel weer verder en dan is de vraag of we nog kunnen mogen rijden.
Het is wel leuk om naar campers kijken. Maar ze worden steeds groter en luxer. Voor een aantal geldt dat ze door grootte en gewicht niet meer op de terreinen mogen.
Op Les Fourneaux waar we dit jaar waren zijn de plekken heel groot maar de campers mogen niet meer dan 3500 kg wegen. Bij heftige regen die we hadden komen ze niet meer weg. Dat hebben we ook met caravans gezien.
We zien ook dat mensen trots zijn op hun camper en graag laten zien hoe inventief ze zijn ingericht.Dus ieder geniet op zijn manier van reizen en verblijf.
De tochtjes zoals Henk ze beschrijft in de Loire doen wij ook maar dan vanuit een vaste standplaats. Meestal een dag op de camping en een dag toeren.
We hebben ook naar caravans gekeken maar die vinden we te klein, te vol en te kneuterig en tegenwoordig gescheiden bedden. Wie wil dat nou. Bovendien is dat gesleept voor ons de reden geweest om de vouwwagen weg te doen. Voor alsnog dus ook geen optie.
Henk gaat je brandalarm niet voortdurend af? In de VS haalden we dat ding weg omdat bij elke kookgelegenheid afging.
Geniet van de dag. Het leven kan kort zijn. Waar wij geweest zijn vindt je op onze site http://www.naturisten-forum.nl
- Noordenwind
- Zeer actief lid
Ik ben sinds 2011 een verwoed camperaar. De litanie van ellende van de vorige sprekers herken ik wel, maar het zijn echt uitzonderingen als het om echte campings gaat. Meestal kun je zelf je plek uitzoeken, ook met de camper. Inderdaad, een enkele keer is er een apart terreintje waar je in een soort parkeerhavens staat. Om die reden zou ik Loodsmansduin niet bezoeken, daar is het aparte camperveld zelfs buiten de eigenlijke camping en dus ook buiten het naturistengedeelte gelegen. Echte camperplaatsen zijn er bijna niet voor naturisten, omdat ze meestal dicht aan de openbare weg liggen.
Dit jaar een rondreis door Scandinavië gedaan, maar het was te koud voor naturistische experimenten zoals wandelingen in stil gebied. Behalve in Denemarken zijn er nauwelijks naturistische faciliteiten.
Ik kan me overigens goed voorstellen dat een kosten/batenverhaal over kampeervakanties met camper versus tent of zelfs caravan voor de camper slecht uitvalt, want het genot wordt duur betaald.
Dit jaar een rondreis door Scandinavië gedaan, maar het was te koud voor naturistische experimenten zoals wandelingen in stil gebied. Behalve in Denemarken zijn er nauwelijks naturistische faciliteiten.
Ik kan me overigens goed voorstellen dat een kosten/batenverhaal over kampeervakanties met camper versus tent of zelfs caravan voor de camper slecht uitvalt, want het genot wordt duur betaald.
Bloot is beautiful
- HenkD
- Super actief lid
- Contacteer:
Dat kan ik zeker beamen! Vriend van ons. Jaaaaaren met de camper op pad vertelde me; Mijn eerste vakantie kost me € 5000. En hij overdrijft niet ben ik al achter! Belasting, verzekering, APK/ondehoud, stalling! Afschrijving! zijn kosten die de eerste vakantie duur maken. Een Camper aanschaffen voor 3 weken vakantie zou ik dan ook afraden. Al zijn er legio die een caravan hebben voor de 3 weken zomer vakantie, en met mazzel nog een "hepi-weekje". Dat is ook niet goedkoop vakantie houden. en reden voor een andere vrienden om hun 2de! jawel, caravan van de hand te doen! (ach ja over luxe problemen gesproken! Zij gaan voor die keer/keren dat ze weg willen ergens wat huren in de vreemde. (Hebben wel een plekkie op Aamsveen!Noordenwind schreef: ↑vr 05 aug 2022, 20:43 Ik kan me overigens goed voorstellen dat een kosten/batenverhaal over kampeervakanties met camper versus tent of zelfs caravan voor de camper slecht uitvalt, want het genot wordt duur betaald.
Toch moet ik aangeven dat wanneer je er geregeld op uit gaat die vaste kosten verwateren. Per overnachting word het dan al een stuk aantrekkelijker om te "camperen". Een CP overnachting heb je voor €10-€15 PLekken voor nop ook genoeg. En op een Naturistenvereniging zit je rond de €25 (met uitschieters richting ca €40/45, (Elsendorp, Flevo)) Mijn Tour de Loire gemiddelde zat op €22. Netjes kan ik zeggen! Toch.
Zitten nu al vanaf 1 april op 60 dagen camperen! En dat is geen 1-april-grap ! Met de camper op pad heeft een prijs. Natuurlijk. Ook ik kan mijn € maar 1 x uitgeven. Groot vordeel; Lage vaste lasten dank zij keuzes in het verleden! Maar we hoeven niet ver weg! Zoals je leest! Friesland, Ost Frieslang of zelf Drenthe?Twente. Heerlijk om de hoek en ook prachtig. Maar we maken keuzes. Uit eten is een zeldzaamheid, de kroeg in duiken ook. Shoppen! Bah. Bois/theater/ concert. No thanks. Even terrasje met en koppie thee; Ja dat weer wel. En af en toe een lunch gerechtje. Ook. Wel lekkere dingen scoren in winkeltjes. Hebben we toch nog een guilty plesure. Gelukkig hebben we nu tijd om te gaan en te staan!
Reizen kan je het net zo duur maken als je zelf wilt. Tentje, Caravan, Camper/Busje of Resort/all-in! Het begint met je persoonlijke voorkeuren. Dat maakt waar je voor kiest; Tentje, Caravan, Camper/Busje of Resort/all-in!
-
- Super actief lid
Ik ben geen kampeerder maar schrok van de prijzen. Dacht dat kamperen (redelijk) goedkoop was maar een (niet naturistische) vriend van mij betaald volgende week € 31,- per nacht. (ik, als leek, vind dat veel) En ALLES kost extra. Ga er een dagje op bezoek maar kost hem dus wel extra.
Buiten de aanschaf heb je ook nog een plek nodig waar je de caravan kan stallen want helaas kan hij dat niet thuis. Daarnaast een auto die zwaar genoeg moet zijn om een 1.500 kilo wegende caravan te mogen trekken maar he, voor die auto betaal je wel het hele jaar door de hogere lasten. En over de brandstof nog maar niet te spreken. En dan hebben we het nog niet eens over alle bijkomende kosten zoals gas e.d.
Buiten de aanschaf heb je ook nog een plek nodig waar je de caravan kan stallen want helaas kan hij dat niet thuis. Daarnaast een auto die zwaar genoeg moet zijn om een 1.500 kilo wegende caravan te mogen trekken maar he, voor die auto betaal je wel het hele jaar door de hogere lasten. En over de brandstof nog maar niet te spreken. En dan hebben we het nog niet eens over alle bijkomende kosten zoals gas e.d.
I didn't choose to be naked. I am forced to wear clothes.
Als textiel niet wil meewerken verliest naakt altijd.
Johnny's forum (naturisme-nudisme) is gestopt per 20-05-2019.
- Jos
- Beheerder
- Contacteer:
Hoi Frivooltje,Frivooltje schreef: ↑zo 07 aug 2022, 15:17 Ik ben geen kampeerder maar schrok van de prijzen. Dacht dat kamperen (redelijk) goedkoop was maar een (niet naturistische) vriend van mij betaald volgende week € 31,- per nacht. (ik, als leek, vind dat veel) En ALLES kost extra. Ga er een dagje op
dan zit hij hin aan de dure kant. Wij waren voor een prachtcamping £ 22, pn kwijt. als je dar 3 weken doet dan ben € 462,- kwijt
Wil ej een huisje huren dan betaal dat bedrag per week maar meestal veel hoger.
Kamperen met een tent is nog steeds het goedkoopste. Maar raakt wel uit. Wij waren met nog een ander tent de enigen tov. van 58 gemoriseerd dan wel gesleept spul.
Voor de rest heb je gelijk maar ieder maakt zijn afweging wat hij of zij fijn vindt en neemt de kostend daarbij en geniet er van. Dat is het belangrijkste.
Ik zie Hem D rekenen in een paar topics hier onder. Je koopt zo'n ding omdat je het leuk vindt. Dat berekenen ed vind ik onzin. Je koopt het omdat het je waard is en ga daarvan genieten. Dat geld ben je kwijt en krijg je nooit meer terug of slechts een klein deel. Lekker van genieten zou ik zeggen.
Jos
- Bowmore
- Super actief lid
Schrik niet;
Hier in Oostkapelle op een kampeerplaats met privé sanitair op een camping met binnen en buiten zwembad, speeltuinen, animatie enz
€470,- per week
Geen idee wat stacaravans/huisjes hier per week kosten maar ik verwacht €1250,-
Gelukkig hebben we niet veel brandstofkosten...
Groetjes Jeroen
Het grappige is dat er hier veel campers staan op een plaats MÉT privé sanitair
Hier in Oostkapelle op een kampeerplaats met privé sanitair op een camping met binnen en buiten zwembad, speeltuinen, animatie enz
€470,- per week
Geen idee wat stacaravans/huisjes hier per week kosten maar ik verwacht €1250,-
Gelukkig hebben we niet veel brandstofkosten...
Groetjes Jeroen
Het grappige is dat er hier veel campers staan op een plaats MÉT privé sanitair
- NanMar
- Super actief lid
Hier niet zo ver vandaan is een camping waar ik ook van de prijzen schrok. Ik heb even uitgerekend voor een gezin met 2 kinderen t/m 14 jaar in het hoogseizoen betaal je € 53 per nacht (groot perceel voor een grote caravan, stroom, toeristenbelasting).
Ik stond 2 weken geleden met de tent op de camping municipal in Gambsheim, Frankrijk (niet naturistisch) voor €11 per nacht. Heerlijk rustig, mooi zwem- en vismeer met kraakhelder water en een restaurant rapide op het terrein. En 2 maanden geleden betaalden we met de caravan aan het Balaton voor 9 nachten €270 (naturistisch, maar wel nog net voorseizoen). Over 3 weken gaan we 16 nachten naar Ulika/Kroatie, we hebben geboekt voor €380 (zitten nog een paar dagen hoogseizoen bij)
Ik stond 2 weken geleden met de tent op de camping municipal in Gambsheim, Frankrijk (niet naturistisch) voor €11 per nacht. Heerlijk rustig, mooi zwem- en vismeer met kraakhelder water en een restaurant rapide op het terrein. En 2 maanden geleden betaalden we met de caravan aan het Balaton voor 9 nachten €270 (naturistisch, maar wel nog net voorseizoen). Over 3 weken gaan we 16 nachten naar Ulika/Kroatie, we hebben geboekt voor €380 (zitten nog een paar dagen hoogseizoen bij)
Gr. NanMar
PB is welkom!
PB is welkom!
- HenkD
- Super actief lid
- Contacteer:
Zou me niet verbazen dat dit 1 van de redenen is dat de Camper zo populair is. Ook om te huren. Camperplaatsen zijn tussen de €10 - €15 per nacht! En legio zijn gratis. Vooral in Frankrijk betaal je meestal niets. +€ 30, voor een camping per nacht is heel reëel! In Zuid F zit je al snel op de €40! En meer! Kamperen is niet goedkoop. Helemaal niet in he hoogseizoen. Reken je alles; Aanschaf/afschrijving, winterstalling/ verzekering van je kampeermiddel, de liter per km, tolkosten, prijs per nacht! Die 10 a 14 dagen die wij naar Lanzerote gaan is dan een goedkope vakantie!Frivooltje schreef: ↑zo 07 aug 2022, 15:17 Ik ben geen kampeerder maar schrok van de prijzen. Dacht dat kamperen (redelijk) goedkoop was maar een (niet naturistische) vriend van mij betaald volgende week € 31,- per nacht. (ik, als leek, vind dat veel) En ALLES kost extra. Ga er een dagje op bezoek maar kost hem dus wel extra.
Met de Camper zit ik op 1 op 10.(diesel). Met de auto/caravan zat ik 1 op 8 (benzine). Qua kosten gelijk op~. Door de relaxte manier van vakantie vermijd ik tol! Zeg altijd; Hoef nergens naar toe want ik ben er al.
Mijn P 208 kon prima de caravan aan tot de 1150 KG. Dus een echt zware auto is niet nodig. Wel ban je met een caravan min of meer verplicht op een camping te staan/ overnachten. Alles zijn voor en zijn tegens.
Vrienden van ons gaan voor overver voor een huisje te huur. In het voor/naseizoen goed te doen; De kosten zijn lager naar de bestemming. Ook een optie die je niet mag vergeten.
-
- Super actief lid
Wat een geld.
Ga er morgen kijken. Ben benieuwd.
Ga er morgen kijken. Ben benieuwd.
I didn't choose to be naked. I am forced to wear clothes.
-
- Zeer actief lid
Voor de liefhebber met meer geld dan verstand, als je het doet moet je het goed doen, https://www.ad.nl/auto/dit-is-de-duurst ... ~a65bbcc9/
Wie tegen het naakte in opstand komt omdat het naakt is, bewijst dat hij uit het paradijs der schoonheid is verdreven.(Peter Sirius)
- Plakias
- Zeer actief lid
Da’s even de vraag
Je moet zo’n ding afstemmen op je behoeftes en niet op het geld wat je er tegen aan kan smijten.
Voor dat geld zou ik overigens voor een stoere Mercedes Arctos neus gaan eigenlijk.
Als het dan toch een vrachtwagen is
Je moet zo’n ding afstemmen op je behoeftes en niet op het geld wat je er tegen aan kan smijten.
Voor dat geld zou ik overigens voor een stoere Mercedes Arctos neus gaan eigenlijk.
Als het dan toch een vrachtwagen is
- HenkD
- Super actief lid
- Contacteer:
"Wat een geld" bedoel je? De kosten van het kamperen of camperen/ met de camper op pad! Maar ook een appartement in het hoogseizoen is niet echt voordelig.
Een Nederlandse vraag is; Waar doen ze het van Ik zeg; Keuzes maken.
Nu zijn de prijzen in Lanzarote ook al flink verhoogd ten opzichte van 10 jaar terug toen we voor het eerst gingen! Maar 2 weekjes is nog steeds prima te doen; Vlucht met Ryan vanaf Dortmund of Weeze. Huurautootje en een appartement in Charco del Palo. Kan het je aanraden
Wel is het een voordeel om auto en appartement te delen met 2 stellen! Dat maakt het voor ons echt betaalbaar. En geen grote koffer mee; Zo`n rollertje is voldoende. Je loopt toch de hele week bloot in het dorp.
- Jos
- Beheerder
- Contacteer:
Dat is niet zeker `Henk.
Toen wij er waren was het 5,5 dag koud en guur. Zelfs ik had een trui aan. Ook veel nattigheid.
Jos
- HenkD
- Super actief lid
- Contacteer:
Het is de keuze die je maakt bij afwegingen van waar je voorkeuren liggen en het budget! De een kookt zijn maaltijd voor €1.50 pp/pd. De ander schuift aan in een *** restaurant, de ander laat 5 x per dag de thuisbezorgd komen met een warme hap.
Wij behoren tot de eerste groep. Zitten aan een tafel en stoelen van 40 jaar oud met even zo oude borden en bestek. Maar ik geniet enorm van mijn eenvoudige maaltijd op eenvoudig meubilair. Om vervolgens €150 diesel te tanken en door Drenthe en Friesland te tuffen .......
Exploring the Horizon
- GJ57
- Super actief lid
- Contacteer:
Bedankt voor je reactie. Wij hebben de afgelopen weken doorgebracht in een huisje aanpalende aan de camping Belezy. Wij hebben bij ons wandelingetje naar het zwembad, jeux de boules en de winkel menig kampeerding mogen aanschouwen. Van tenten boven op een auto tot de meest luxe caravans en campers. Er was een Zwitser die had me toch een luxe geval van een camper dat ik dacht daar staat voor meerdere tonnen geld. Iedereen keek er ook naar. Een eindje verderop stond een Hanomag uit het jaar nul met een paar zeventigers als eigenaren. Geen luxe maar ze straalden blijheid uit. Wij zijn er wel uit. We vonden een huisje toch makkelijker. En gaan niet voor het kamperenNanMar schreef: ↑zo 31 jul 2022, 14:36Net als bij bijvoorbeeld muziek of de keuze voor een auto, heb je onder de camperaars (en alle andere kampeerders) vele verschillende richtingen. Ik ben het gedeeltelijk met je eens dat een groep het zichzelf nogal moeilijk maakt. Ze willen autark zijn (zelfvoorzienend), waarbij (voldoende) stroom vooral een dingetje is. Ik heb mijn laatste camper een jaar of 7 geleden verkocht, gewoon een "down-to-earth" camper: geen zonnepanelen of andere ongein. Op de plek van bestemming een stroomkabeltje uitrollen, watertank vullen, luifeltje uit en genieten maar. Voordeel van een camper is dat je makkelijk van camping naar camping kan reizen, boodschappen doe je dan tijdens de reis of vanaf de camping met de fiets.GJ57 schreef: ↑vr 18 mar 2022, 21:10
Ik ga even in op je laatste zin: omdat vrouwlief gaat stoppen volgend jaar (en ik al jaren niet meer werkzaam ben) volg ik op youtube wat vloggers over het camperleven. Wat mij opvalt als absolute niet kampeerder is dat iedereen de hele dag druk lijkt te zijn met zijn zonnepanelen, accu's, water voorraad, camperplaatsen , Wifi verbimding ,overvallen (echt vaak) toiletreiniging (of hoe dat ook heten mag) en waar zullen we nu eens naar toe gaan, welke boot nemen we naar welk land welke camperplaats. Een enkeling fietst nog eens maar dat is meer voor de boodschappen dan voor de ontspanning. Een boek lezen doet men dat nog ? Ik denk dat we gewoon een appartement gaan huren voor een maand of zes. Dat lijkt me veel rustiger. Of zie ik het allemaal veel te moeilijk?
Op zich beviel de camper goed, maar vooral als je ergens wat langer staat en je gemotoriseert op pad wilt/gaat vond ik zo'n camper niet erg praktisch: alles elke keer inpakken en opruimen (ook bijvoorbeeld het servies en allerlei losse dingen die tijdens de rit anders overal heenvliegen), je tuinsetje onbeheerd op je perceeltje laten staan omdat er anders misschien bij terugkomst een andere campinggast op je plekje staat, het was mij allemaal wat teveel gedoe. Daarom hebben wij sinds 6 jaar een caravan, ook geen luxe kasteelachtig ding, maar een doodnormale met alles wat je nodig hebt en niks meer of minder. Voordeel is de (direkte) beschikking over de auto zonder dat je alles moet opbergen en opruimen. Heb je het na een paar dagen of weken bekeken, dan sleep je je caravan ergens anders heen.
Overigens gebruiken wij een losse porta-potti ipv. de vaste toilet, omdat wij dat praktischer vinden (de zit op de vaste toilet is ook te krap), internetten doen we op de telefoon of met hotspot en de 12 Volt televisie en campingschotelset, die ik een jaar of 9 geleden nieuw heb gekocht, ligt nog ongebruikt in de opslag...
Wij persoonlijk voelen niks voor een appartement (of hotel oid), wij hebben de fijnste vakanties op de camping
- GJ57
- Super actief lid
- Contacteer:
HenkD schreef: ↑zo 07 aug 2022, 17:13Zou me niet verbazen dat dit 1 van de redenen is dat de Camper zo populair is. Ook om te huren. Camperplaatsen zijn tussen de €10 - €15 per nacht! En legio zijn gratis. Vooral in Frankrijk betaal je meestal niets. +€ 30, voor een camping per nacht is heel reëel! In Zuid F zit je al snel op de €40! En meer! Kamperen is niet goedkoop. Helemaal niet in he hoogseizoen. Reken je alles; Aanschaf/afschrijving, winterstalling/ verzekering van je kampeermiddel, de liter per km, tolkosten, prijs per nacht! Die 10 a 14 dagen die wij naar Lanzerote gaan is dan een goedkope vakantie!Frivooltje schreef: ↑zo 07 aug 2022, 15:17 Ik ben geen kampeerder maar schrok van de prijzen. Dacht dat kamperen (redelijk) goedkoop was maar een (niet naturistische) vriend van mij betaald volgende week € 31,- per nacht. (ik, als leek, vind dat veel) En ALLES kost extra. Ga er een dagje op bezoek maar kost hem dus wel extra.
Met de Camper zit ik op 1 op 10.(diesel). Met de auto/caravan zat ik 1 op 8 (benzine). Qua kosten gelijk op~. Door de relaxte manier van vakantie vermijd ik tol! Zeg altijd; Hoef nergens naar toe want ik ben er al.
Mijn P 208 kon prima de caravan aan tot de 1150 KG. Dus een echt zware auto is niet nodig. Wel ban je met een caravan min of meer verplicht op een camping te staan/ overnachten. Alles zijn voor en zijn tegens.
Vrienden van ons gaan voor overver voor een huisje te huur. In het voor/naseizoen goed te doen; De kosten zijn lager naar de bestemming. Ook een optie die je niet mag vergeten.
Wij betalen voor een huisje in de buitenring van Belezy iets meer dan 80 euro per nacht. Het is een huisje voor twee personen maar wel van alle gemakken voorzien. (afwasmachine, wasmachine, badkamer enzovoort.) Het is wel klein en dat is mn in de badkamer goed te merken. Ik ben zelf 1.90 meter en iets boven de 100 kilo dat is krap. Het kan maar daar is ook alles mee gezegd. Er is ook een dakterras en een tuin. Je hebt door middel van een polsbandje toegang tot de camping en alle faciliteiten. Samengevat vinden wij dat niet duur.
- NanMar
- Super actief lid
Ieder z'n ding natuurlijk. Maar voor €80 per nacht in het hoogseizoen en met het gebodene moet ik zeggen dat dat niet te duur is...GJ57 schreef: ↑vr 12 aug 2022, 15:38
Bedankt voor je reactie. Wij hebben de afgelopen weken doorgebracht in een huisje aanpalende aan de camping Belezy. Wij hebben bij ons wandelingetje naar het zwembad, jeux de boules en de winkel menig kampeerding mogen aanschouwen. Van tenten boven op een auto tot de meest luxe caravans en campers. Er was een Zwitser die had me toch een luxe geval van een camper dat ik dacht daar staat voor meerdere tonnen geld. Iedereen keek er ook naar. Een eindje verderop stond een Hanomag uit het jaar nul met een paar zeventigers als eigenaren. Geen luxe maar ze straalden blijheid uit. Wij zijn er wel uit. We vonden een huisje toch makkelijker. En gaan niet voor het kamperen
Gr. NanMar
PB is welkom!
PB is welkom!
- Noordenwind
- Zeer actief lid
In 2011 camperbusje nieuw gekocht voor 60.000 eu. Nu ingeruild, voor 27.000. Verschil 33.000, gedeeld door 12 is 2750 per jaar. De overige kosten heb je met een normale auto ook, zeker met caravan erachter. Daar kun je aardig wat huisjes voor huren. Maar het gaat natuurlijk om de manier waarop je vakantie houdt. De nieuwe camper is overigens 10.000 duurder. Het blijft beslist een dure hobby.
Bloot is beautiful
- Plakias
- Zeer actief lid
Overigens is het zaak om met de huidige hausse aan camper en caravan verkopen eerst een stalling in de buurt te zoeken en daarna een camper te kopen.
Tenzij je hem bij huis mag parkeren natuurlijk
Wij raakten onze stallingsmogelijkhed in de buurt kwijt en hebben heel wat moeten zoeken voor we er weer 1 hadden.
Die betaalbaar was en dezelfde voorwaarden had.
(Vooral qua ophalen in de winter),
Wij raakten onze stallingsmogelijkhed in de buurt kwijt en hebben heel wat moeten zoeken voor we er weer 1 hadden.
- NanMar
- Super actief lid
Voor mensen uit de grensstreek kan het interessant zijn om aan de andere kant van de streep te kijken.Plakias schreef: ↑za 13 aug 2022, 12:25 Overigens is het zaak om met de huidige hausse aan camper en caravan verkopen eerst een stalling in de buurt te zoeken en daarna een camper te kopen.
Gr. NanMar
PB is welkom!
PB is welkom!
- Koenraad
- Super actief lid
Geen camper, te duur en alleen op diesel. Caravan was behoorlijk op leeftijd en vorig jaar verkocht.
Nu vouwwagen, Camplet Concorde. Met fietsendrager op de dissel voor de ebikes. Licht in gewicht, 450kg max. Stalling in eigen garage, met kantelbeugel op zijn zij tegen de muur.
Verder alleen zaken mee als tuinstoelen, koelbox, portapotti, en klein grut.
Oh ja, en hondje gaat mee. Net mandje gekocht voor op de fiets, want we willen haar niet in de vouwwagen alleen laten.
Groet,
Koen
Nu vouwwagen, Camplet Concorde. Met fietsendrager op de dissel voor de ebikes. Licht in gewicht, 450kg max. Stalling in eigen garage, met kantelbeugel op zijn zij tegen de muur.
Verder alleen zaken mee als tuinstoelen, koelbox, portapotti, en klein grut.
Oh ja, en hondje gaat mee. Net mandje gekocht voor op de fiets, want we willen haar niet in de vouwwagen alleen laten.
Groet,
Koen
Bloot Is Gewoon - BIG
Denken kan je niet delegeren
Denken kan je niet delegeren
- Plakias
- Zeer actief lid
Wij hebben nu zo’n 1O jaar een camper - inmiddels devies - en 1 jaar een vakantie gehuurd.
Reizen er zomer en winter mee.
Van Noordkaap tot aan Cabo st Vincente in Portugal.
En van de meest afgelegen stranden aan de Ierse kust en het noordelijkste puntje van de Shetland’s tot aan de Karpaten in Roemenië.
Eigen huisje bij je
Makkelijk manoeuvreren (geen aanhanger).
En weersonafhankelijk.
Van 40+ tot diepe vorst.
Kan allemaal.
Hiervoor een grote de Waard gehad die we dan bijvoorbeeld als trekkerstent gebruikten.
Elke dag of 2 dagen weer 1,5 uur bezig met opbreken en een uur opzetten.
En dan vlak voor vertrek een zware hoosbui.
Toen we een dag voor vertrek vanuit Griekenland naar Italië met de tent na een hoosbui in 15 centimeter water stonden en het grootste deel van de volgende dag schoon aan het maken waren was het voor ons duidelijk.
Bij onze manier van reizen hoort een camper
En dat bevalt nog steeds
Reizen er zomer en winter mee.
Van Noordkaap tot aan Cabo st Vincente in Portugal.
En van de meest afgelegen stranden aan de Ierse kust en het noordelijkste puntje van de Shetland’s tot aan de Karpaten in Roemenië.
Eigen huisje bij je
Makkelijk manoeuvreren (geen aanhanger).
En weersonafhankelijk.
Van 40+ tot diepe vorst.
Kan allemaal.
Hiervoor een grote de Waard gehad die we dan bijvoorbeeld als trekkerstent gebruikten.
Toen we een dag voor vertrek vanuit Griekenland naar Italië met de tent na een hoosbui in 15 centimeter water stonden en het grootste deel van de volgende dag schoon aan het maken waren was het voor ons duidelijk.
Bij onze manier van reizen hoort een camper
En dat bevalt nog steeds
-
- Actief lid
Hadden jullie dat ook?Hiervoor een grote de Waard gehad die we dan bijvoorbeeld als trekkerstent gebruikten.
Ook bij ons met de waard tent: 3 weken mooi weer en de nacht voor vertrek.... regen.
We hebben weleens met deze tent een trektocht door zuid Noorwegen gedaan. Op een gegeven moment waren we het opzetten en afbreken (en het in de auto passen), moe.
Nu zijn wij ook gelukkig met onze bus camper. Het stallen is idd wel een dingetje; wij hebben een stalling ruim een half uur rijden bij ons vandaan. Hij staat dan nu ook op onze oprit in de voortuin en in de winter brengen we hem in de stalling.
Bij ons huis 15 minuten lopen vandaan is een stalling met alle voorzieningen. maar met een flinke wachtlijst en best wel kostbaar.
Mocht iemand iets weten in de buurt van Dordrecht dan verneem ik dat graag.