Wat heb je gedaan vandaag?

Discussieplatform over alle onderwerpen.
Plakias
Zeer actief lid

Re: Wat heb je gedaan vandaag?

Bericht door Plakias »

Vandaag laatste dag Kroatië.
Na bezoek aan de stad Rovinj weer terug naar de mega camping Polari waar we 2 nachten verblijven.
Effe een rondje over de camping gemaakt en na 4 km ! fietsen de bordjes FKK en naturisten langs het fietspad.
Toch een klein stukje doorgereden.
Bij Polari is er geen harde scheiding tussen textiel en naakt gedeelte van de camping.

Echtgenote die naturisme niet ziet zitten is helaas niet bekeerd.
We zijn natuurlijk niet te lang blijven staan maar ze had al genoeg gezien.
Blijkbaar vind ze openbaar naakt niet esthetisch verantwoord of zo.

Natuurlijk weet ze wel dat het daar niet om gaat maar ze vind het blijkbaar verschrikkelijk om de “onappetijtelijke” naakte lijven te zien.
Dat wordt hem dus verder niet op het gebied van sociaal naakt in de recreatieve sfeer.

Wel weer jammer.
Ben zelf steeds meer fan….. :roll:

Tijd voor heropvoeding :mrgreen:
HenkD
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door HenkD »

Soms is het niet anders Plakias! En dan kan je 2 dingen doen. Accepteren of andere schoonouders zoeken. :? En die keuze is niet moeilijk. :mrgreen:

Gelukkig hebben wij 2 het wel ontdekt! Al ben ik meer van het bloot dan de mrs. Zij is echt een "naturistenplek" nodig om zich op haar gemak te voelen. Ik kan overal de kleren aan de kant gooien; Dan ben ik heppie. Dan maakt het me niet uit of dat in m`n uppie in het bos is of of de Kalverstraat.

Toch ga ik de laatste tijd/ jaren ook alleen op pad! Nu met de Camper. Voorgaande jaren ook best wel eens alleen naar Aamsveen. De mrs gaat m`n dochter nog wel eens ontlasten. Blijft dan een paar daagjes in het Friese. Ik pak dan de Camper en tuf ergens heen; Aamsveen, Rietplas, of zo maar een plekje zoeken.
Op de hoogte blijven van mijn reizen. Kijk op;
https://www.pindat.com/pindata/user/duncs.campertravels
gust
Zeer actief lid

Bericht door gust »

Heb je Kalverstraat al geprobeerd? Hoe lang zou je het volhouden?
HenkD
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door HenkD »

gust schreef: do 23 jun 2022, 11:16 Heb je Kalverstraat al geprobeerd? Hoe lang zou je het volhouden?

Vraag ik me wel eens af; Hoelang voor een man en hoelang voor een vrouw!
Michael74
Zeer actief lid

Bericht door Michael74 »

gust schreef: do 23 jun 2022, 11:16 Heb je Kalverstraat al geprobeerd? Hoe lang zou je het volhouden?
Vanuit radio 538 ging een meisje/studente naakt over de Dam rennen, maar die heeft nooit meer zo snel gelopen 😉
Dropje66
Actief lid

Bericht door Dropje66 »

Gisterenmiddag een stukje naar het zuiden afgezakt, diner in Valkenburg (BBQ restaurant) genoten. Daarna bioscoopje gepakt (Top Gun Maveric) in Maastricht om vervolgens te gaan slapen in Hotel-Wellness Sittard.

Zometeen kleren uit in de hotelkamer, badjas aan en tot vanavond laat genieten in Wellness Sittard.

Fijne dag allemaal,
Ron.
sean3
Zeer actief lid

Bericht door sean3 »

Plakias schreef: wo 22 jun 2022, 23:11 Vandaag laatste dag Kroatië.
Na bezoek aan de stad Rovinj weer terug naar de mega camping Polari waar we 2 nachten verblijven.
Effe een rondje over de camping gemaakt en na 4 km ! fietsen de bordjes FKK en naturisten langs het fietspad.
Toch een klein stukje doorgereden.
Bij Polari is er geen harde scheiding tussen textiel en naakt gedeelte van de camping.

Echtgenote die naturisme niet ziet zitten is helaas niet bekeerd.
We zijn natuurlijk niet te lang blijven staan maar ze had al genoeg gezien.
Blijkbaar vind ze openbaar naakt niet esthetisch verantwoord of zo.

Natuurlijk weet ze wel dat het daar niet om gaat maar ze vind het blijkbaar verschrikkelijk om de “onappetijtelijke” naakte lijven te zien.
Dat wordt hem dus verder niet op het gebied van sociaal naakt in de recreatieve sfeer.

Wel weer jammer.
Ben zelf steeds meer fan….. :roll:

Wat was je algemene indruk van Polari? Wij hebben die op de planning staan voor augustus (mobile home op het textiel gedeelte, anders krijg ik vrouw en zoon niet mee ;) ).
Echtgenote "bekeren" is laatst niet gelukt op clothing optional locatie waar wij de enige gasten waren, dus gaat in Kroatië ook vast niet lukken. Bij haar is het meer het zelf bloot gaan wat een te hoge drempel is. Ze gaat wel eens mee naar naaktstrand. Verder herken ik jouw situatie volledig, inclusief de een na laatste alinea. :)
HenkD
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door HenkD »

Plakias schreef: wo 22 jun 2022, 23:11 Natuurlijk weet ze wel dat het daar niet om gaat maar ze vind het blijkbaar verschrikkelijk om de “onappetijtelijke” naakte lijven te zien.

Ik weet het; Hoe iemand zijn omgeving ziet is bijna niet te veranderen! Maar op het moment dat je een mens als onappetijtelijk gaat bestempelen; Jammer. Naturisme kan je moeilijk uitleggen. Je komt dan snel op de dooddoeners; Het is fijn de zon, water en wind op je huid te voelen. Respect voor elkaar/ omgeving.... Misschien ben ik ook 1 van die onappetijtelijken en als dat niet zo is! Dan zal dat niet lang meer duren. De zwaartekracht wint uiteindelijk. Parmantige borsten, strakke billen. Tja, das war einmahl! Ook vaak gehoord! Moet je toch niet willen met dat afgezakte lichaam bloot aan iedereen! Nou! Mooi wel; Want ik ben niet bloot voor iemand anders. Ik ben bloot voor me zelf! Onappetijtelijk of niet.

Een vergeten aspect van het naturisme vind ik vaak de mentale beleving ervan. Het gaat eigenlijk alleen maar over het kenmerk van het naturisme! Het bloot! Al het andere word afgedaan als "geitenwol" en die "lastige regeltjes". :( . Niet het leven en laten leven! Want mijn vrijheid begint pas waar die van jouw ophoud! Dus beperk je vrijheid uit respect voor je medemens. Op het moment dat je iemand van een onappetijtelijk lichaam beticht is het naturisme niet aan je besteed. (Plakias; Niet persoonlijk bedoelt hoor.)

De meesten weten het; Naturisme is voor mij meer dan bloot recreeren! Ook een state of mind. Ben niet volmaakt en verwacht het ook van een ander niet. Maar in de definitie stond ooit "met als doel". Met andere woorden; Work in progress.
Nackt
Actief lid

Bericht door Nackt »

Ik heb thuis ook nog werk te doen want ik wil bloot en mijn vrouw niet.
Als ik naar plaatsen voor bloot recreëren zou gaan om blote mensen te zien dan was de lol er snel af. Het merendeel van de mensen voldoet niet aan een ideaalbeeld. Maar daar ga ik niet voor. Ik hou van bloot zijn, niets om het lijf hebben. Dat gevoel is moeilijk in woorden uit te leggen.
Het fijne van de omgang met andere mensen die ook bloot zijn, vind ik het gelijk zijn. Je ziet niet of iemand belangrijk is of niet. Je ziet iemand die dat moeilijk uit te leggen gevoel kent.

En wat is appetijtelijk? Met mijn 71 jaar zie je aan mijn lichaam goed dat ik het leven niet ongeschonden ben doorgekomen. Een bevriende bloterik noemde dat "Gebruiksschade".
:lol: In mijn blote nakie!
Michael74
Zeer actief lid

Bericht door Michael74 »

Niet vandaag, maar donderdag had ik een afspraak om samen te gaan wandelen met iemand die ik had leren kennen via Jan. Met als doel om te kijken of het klikt om samen naakt activiteiten te ondernemen, zoals naaktstrand, sauna etc. Vergeet hij die afspraak, 😞.

Eerder van de week ook gechat met iemand op naaktevenementen die ik had leren kennen via Jan. Die man stelde na een introductie allemaal vragen of ik wel niet geschoren of ik een stijve kreeg in de sauna. En meer van dat soort vragen. Toen ik daar wat van zei, was ik het preutse mannetje. Vervolgens de boel maar afgekapt, want het voelde heel ongemakkelijk.

Hebben jullie ook dit soort ervaringen gehad? Of is het gewoon pech hebben?
HenkD
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door HenkD »

Michael74 schreef: za 25 jun 2022, 19:16 Niet vandaag, maar donderdag had ik een afspraak om samen te gaan wandelen met iemand die ik had leren kennen via Jan. Met als doel om te kijken of het klikt om samen naakt activiteiten te ondernemen, zoals naaktstrand, sauna etc. Vergeet hij die afspraak, 😞.

Eerder van de week ook gechat met iemand op naaktevenementen die ik had leren kennen via Jan. Die man stelde na een introductie allemaal vragen of ik wel niet geschoren of ik een stijve kreeg in de sauna. En meer van dat soort vragen. Toen ik daar wat van zei, was ik het preutse mannetje. Vervolgens de boel maar afgekapt, want het voelde heel ongemakkelijk.

Niet op die wijze. Afspraak vergeten! Tja, was waarschijnlijk niet echt serieus dan om te kijken of het klikt! En dan die vragen! Iemand die het niet heeft begrepen. :( Toch zal er een moment komen dat je iemand treft die wel serieus is. :idea: Hoop ik voor je. Begrijp dat je voorkeur uitgaat naar een vriend om samen leuke dingen te ondernemen.

Nadeel is dat men via chat toch redelijk anoniem is. Hoe is je belrving met JAN op de bijeenkomsten in den lande? Heb toch het idee dat die erg leuk zijn! Hun feestje op Aamsveen was in iedergeval wel geslaagd! 🎈🎈🎪🥁🎷🎺🎸🪕🎻🎹
Nackt
Actief lid

Bericht door Nackt »

Michael74 schreef: za 25 jun 2022, 19:16 Niet vandaag, maar donderdag had ik een afspraak om samen te gaan wandelen met iemand die ik had leren kennen via Jan. Met als doel om te kijken of het klikt om samen naakt activiteiten te ondernemen, zoals naaktstrand, sauna etc. Vergeet hij die afspraak, 😞.

Het is zeker pech hebben. Vergeten kan, maar het kan ook zijn omdat hij het toch te eng vond.
Je chat via Jan is van een aparte categorie. Ik dacht dat je dit soort "contacten" alleen op naaktstrandjes tegenkomt. Als je daar als man alleen (ook als je al wat ouder bent) zit of ligt dan komt er nog wel eens iemand een praatje maken met bepaalde bedoelingen.
GJ57
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door GJ57 »

Het was vandaag een dag voor een glimlach bij onze "huis"sauna. Het was heerlijk weer en op een bepaald moment komen er een viertal gasten van zo rond 20 jaar binnen. Of eigenlijk naar buiten bij het zwembad. Alle vier keurig in een lange zwembroek en een beetje ongemakkelijk om zich heen kijkend. Het was geen badkledingdag (dat kennen we bij Sare ook geheel niet) Dus iedereen keek, er valt dan over zo'n terrein een ongemakkelijke stilt dat wanneer je er met de rug naar toe zit je nog denkt van goh wat zou er zijn. Het nieuwe meisje in de bediening was net gewend aan alle blote mensen om zich heen en durfde er eigenlijk niet zo goed wat van te zeggen. Toen een van de heren met toch wel wat bombarie het zwembad in wilde heeft iemand hem aangesproken. Ze vertrokken schielijk. Achteraf denk je dan misschien het gesprek aangaan en we hadden wat nieuwe klanten gehad. Ja zo gaan die dingen nu een keer. Het was een heerlijke sauna dag.
Plakias
Zeer actief lid

Bericht door Plakias »

sean3 schreef: za 25 jun 2022, 14:11 Wat was je algemene indruk van Polari? Wij hebben die op de planning staan voor augustus (mobile home op het textiel gedeelte, anders krijg ik vrouw en zoon niet mee ;) ).
Echtgenote "bekeren" is laatst niet gelukt op clothing optional locatie waar wij de enige gasten waren, dus gaat in Kroatië ook vast niet lukken. Bij haar is het meer het zelf bloot gaan wat een te hoge drempel is. Ze gaat wel eens mee naar naaktstrand. Verder herken ik jouw situatie volledig, inclusief de een na laatste alinea. :)
Heb je een pb gestuurd met review ;)
Nackt
Actief lid

Bericht door Nackt »

GJ57 schreef: za 25 jun 2022, 21:49 Het was vandaag een dag voor een glimlach bij onze "huis"sauna. Het was heerlijk weer en op een bepaald moment komen er een viertal gasten van zo rond 20 jaar binnen. Of eigenlijk naar buiten bij het zwembad. Alle vier keurig in een lange zwembroek en een beetje ongemakkelijk om zich heen kijkend. Het was geen badkledingdag (dat kennen we bij Sare ook geheel niet) Dus iedereen keek, er valt dan over zo'n terrein een ongemakkelijke stilt dat wanneer je er met de rug naar toe zit je nog denkt van goh wat zou er zijn. Het nieuwe meisje in de bediening was net gewend aan alle blote mensen om zich heen en durfde er eigenlijk niet zo goed wat van te zeggen. Toen een van de heren met toch wel wat bombarie het zwembad in wilde heeft iemand hem aangesproken. Ze vertrokken schielijk. Achteraf denk je dan misschien het gesprek aangaan en we hadden wat nieuwe klanten gehad. Ja zo gaan die dingen nu een keer. Het was een heerlijke sauna dag.
Ik vraag me dan af welke voorstelling zulke gasten van een sauna hebben.
HenkD
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door HenkD »

Plakias schreef: za 25 jun 2022, 23:59
OK :?
dick54
Actief lid

Bericht door dick54 »

HenkD schreef: zo 26 jun 2022, 11:17
Eens, ik zie die review dan graag onder de naturistische locaties verschijnen zodat we er allemaal iets aan hebben in plaats van in een pb....
janneke
Zeer actief lid

Bericht door janneke »

... Vanmiddag zalig bloot genieten van ' verlof in eigen hof ' .. op de achtergrond het gekwetter van onze merel zomergasten :D
Keep life simple :)
moppetoet2
Super actief lid

Bericht door moppetoet2 »

Nichtje van 10 logeert hier en zij is als baby gevaccineerd met een grammofoonnaald...

Kwebbelkwebbelkwebbel.
We're born naked. After that, it's all drag.
Frivooltje
Super actief lid

Bericht door Frivooltje »

Bart998 schreef: vr 17 jun 2022, 12:51 Oei, alleen op het naaktstrand of die op het reguliere strand ook?
Frivooltje schreef: do 16 jun 2022, 22:30 alle toiletten op het naaktstrand zijn verstopt en momenteel is nog niet bekend wanneer dat is opgelost.
Zal inmiddels wel opgelost zijn neem ik aan maar ben er (helaas) niet meer geweest.

Ik had een ziekenhuisweek. Alles suiker gerelateerd. Eerst (voor de 3e keer) naar de oogarts. Lijd aan DMO. (Diabetisch Macula Oedeem) Linkeroog was bij de 1e meting 55% en is nu nog maar 35% maar vreemd genoeg merk ik daar bitter weinig van. Dat wordt dus deze week een naald :o in mijn oogbol met een medicijn wat ik daarna nog 3x om de 4 weken mag herhalen. (en ik vrees nog wel vaker)
Schijnt allemaal mee te vallen maar toch benauwd het mij heel erg.

Daarna naar de Uroloog. Ook daar gaan ze een naald :o er in zetten met één of ander spul. Ze gaan dan de bloedtoevoer nakijken met een echo. (Duplexscan)
Weer een ervaring rijker zullen we maar denken.
Werd geholpen door een moslima wat ik op zich een hele aparte ervaring vond op de urologieafdeling maar wel goed en open met haar kunnen praten. En daar gaat het toch om.

Ze zei wel iets om over na te denken. Had ze ooit van een Uroloog gehoord.
"De penis is de antenne van het hart." Ben benieuwd of iemand hem snapt. :)
I didn't choose to be naked. I am forced to wear clothes.
Als textiel niet wil meewerken verliest naakt altijd. :(
Johnny's forum (naturisme-nudisme) is gestopt per 20-05-2019.
Plakias
Zeer actief lid

Bericht door Plakias »

dick54 schreef: zo 26 jun 2022, 12:12
HenkD schreef: zo 26 jun 2022, 11:17
Eens, ik zie die review dan graag onder de naturistische locaties verschijnen zodat we er allemaal iets aan hebben in plaats van in een pb....
Ai, minpunten gescoord zie ik :oops:
Kende dat topic nog niet.
Zijn overigens ook niet op het naturistische deel geweest vandaar de pb ;)
Zal eens kijken of ik ook daar wat kan posten 8-)
sean3
Zeer actief lid

Bericht door sean3 »

Frivooltje schreef: zo 26 jun 2022, 18:11Ze zei wel iets om over na te denken. Had ze ooit van een Uroloog gehoord.
"De penis is de antenne van het hart." Ben benieuwd of iemand hem snapt. :)
Misschien dat het functioneren (afhankelijk van de doorbloeding) een signaalfunctie heeft t.a.v. hart en bloedvaten? En anders de volgende keer even vragen. (Of heb je dat al gedaan en is dit een kwisvraag?)
Frivooltje
Super actief lid

Quizvraag. :)
Bart998
Super actief lid

Bericht door Bart998 »

Aj frivooltje, dat soort trajecten zijn niet fijn, sterkte .

Nog geen naaktstrand gezien dit jaar, alle aandacht voor de baby hiero 😄
gust
Zeer actief lid

Bericht door gust »

Zo'n kleine, en zeker de eerste, verandert je hele leven. Maar geniet er maar van want voor je het weet is hij/zij groot
GJ57
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door GJ57 »

gust schreef: ma 27 jun 2022, 09:50 Zo'n kleine, en zeker de eerste, verandert je hele leven. Maar geniet er maar van want voor je het weet is hij/zij groot
Ik kon me nooit voorstellen dat je lyrisch kon zijn over kleinkinderen. Ik vond dat altijd maar overdreven. Nu we zelf bijna twee jaar een kleinzoon hebben kan ik me er alles bij voorstellen. Als dochterlief vanmorgen belt en zegt: ik wees op een bouwwerk van Lego en vroeg heb jij dat gemaakt? En als het manneke dan zegt nee opa bouwd dan doet je dat wat. Ach ja zo gaan die dingen. Veel kleinkinderen zullen er bij ons niet komen want we hebben samen een dochter en ik verwacht niet dat die een heel elftal gaat neerzetten :-)
Bart998
Super actief lid

Bericht door Bart998 »

Yep het is heerlijk zo’n ukkepuk, alles is fijn ☺️
Frivooltje
Super actief lid

Dank je Bart.

Gisteren voor de tweede maal geweest dit jaar. Was gezellig en heerlijk.
Frivooltje
Super actief lid

Frivooltje schreef: zo 26 jun 2022, 18:11 Ik had een ziekenhuisweek. Alles suiker gerelateerd. Eerst (voor de 3e keer) naar de oogarts. Lijd aan DMO. (Diabetisch Macula Oedeem) Linkeroog was bij de 1e meting 55% en is nu nog maar 35% maar vreemd genoeg merk ik daar bitter weinig van. Dat wordt dus deze week een naald :o in mijn oogbol met een medicijn wat ik daarna nog 3x om de 4 weken mag herhalen. (en ik vrees nog wel vaker)
Schijnt allemaal mee te vallen maar toch benauwd het mij heel erg.
Vandaag geweest. Was erg misselijk en mijn maag kon een centrifuge laten blozen. Na wat misgelopen te zijn kwam ik in een ruimte, het leek wel of ze hier op het allerlaatst nog een ruimte hadden gecreëerd. Maar ben fantastisch geholpen. Ze hadden het wel eerst over mijn rechteroog maar toen heb ik duidelijk gemaakt dat ze daar toch echt vanaf moesten blijven. Daarna vonden ze de juiste informatie wel. Ze waren erg vrolijk en vriendelijk en ook wel een beetje jolig. Gaf mij een goed gevoel. Moest op een tafel gaal liggen. Kreeg 3x een druppel van bepaalde spullen. Kreeg een lap over mijn gezicht heen met alleen een gat voor mijn oog. Daarna zo'n irritante spreider erin zodat je niet kan knipperen. Toen de injectie, helemaal naar de andere kant kijken, diep inademen, je voelt een heel klein beetje druk en een klein plopje als hij er in schiet, uitademen en klaar. Ik had de verhalen gehoord dat het allemaal wel zou meevallen maar toch. Injectienaald, oogbol, dat gaat in mijn brein niet samen. Maar dat het zó zou meevallen had ik echt nooit niet verwacht. Ze hebben er wat zalf ingedaan en kreeg een paar gaasjes mee waarmee ik alleen mocht deppen maar absoluut niet mocht wrijven. Mocht, als dat nodig was geweest, zelfs met de auto naar huis. Maar dat was niet nodig want ik woon op de hoek van het ziekenhuis. Het zou kunnen dat ik morgen even het gevoel heb dat er een zandkorreltje in zit maar niets om mij zorgen over te maken. Ga over 4 weken echt niet dansend erheen maar weet nu wel dat ik mij niet meer zo ziek hoef te voelen. Eenmaal thuis lekker een paar uur naar bed gegaan.
Baal nu eigenlijk nog meer van familieleden/vrienden die niet even het fatsoen hebben om even te vragen hoe het gegaan is. Maar ja, had ergens ook niet anders verwacht.
Nu hopen dat het spul goed helpt.
gust
Zeer actief lid

Bericht door gust »

Frivooltje, fijn te horen dat het de hele behandeling is meegevallen. Meestal is het zo: "de pijn die men vreest, is erger dan de pijn die men heeft".
Zo ook met staaroperatie, het schijnt altijd mee te vallen.
Succes verder, Monica en Gust
Plaats reactie