Wie rijdt er nog met een camper rond?

Discussieplatform over alle onderwerpen.
HenkD
Super actief lid
Contacteer:

Re: Wie rijdt er nog me teen camper rond?

Bericht door HenkD »

Jos schreef: ma 02 aug 2021, 00:45
HenkD schreef: zo 01 aug 2021, 12:59
Jos schreef: za 31 jul 2021, 22:37test
Geslaagd!
Lol Henk D,

Komt door verplaatsen van het topic. Is altijd een lastig klusje.
Ik miste de beginposts al :)
(BTW) er staat een dubbele post tussen van mij..... :oops:
Op de hoogte blijven van mijn reizen. Kijk op;
https://www.pindat.com/pindata/user/duncs.campertravels
HenkD
Super actief lid
Contacteer:

Re: Wie rijdt er nog met een camper rond?

Bericht door HenkD »

De eerste nachtjeszijn zeer geslaagd. Vrijdag naar AV getuft. Voortent en schuurtje van de plek leeggemaakt en de camper ingericht. Gisteren op ons gemakkie getuft richting Zuidwolde (via Markelo/Rijssen/Holten/Hellendoor/Ommen om mijn ma onze aanwinst te showen. Nu ff thuis, morgen naar "Frencher" om op de kleinkinders te gaan passen :D . Tuurlijk in ons "Goldklompie". Plekje gevonden op de Skuorre {KK*} voor 2 nachtjes. Weekend even kijken wat we doen.
* KlereKamping :shock:
Noordenwind
Zeer actief lid

Bericht door Noordenwind »

Met mijn Fiat/Hymer uit 2011 rijd ik meestal ook rond de 95. Verbruik is dan 1:11 gemiddeld. Harder rijden levert hoger verbruik en bovendien veel meer vermoeiend windgeruis. De Ford had een paar jaar geleden bij een bepaalde serie een technisch probleem met verstuivers. Dat is door Ford Nederland zo beroerd aangepakt dat ik bij inruil nooit van zijn leven een Ford wil hebben (Ford Duitsland heeft zijn klanten naar verluidt wel goed geholpen).
Jammer dat camperplaatsen zelden "geschikt" zijn volgens 430a.
Bloot is beautiful
HenkD
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door HenkD »

Even naar de weegbrug; 3240 kg! Alleen de fietsen er nog op en de koelkast vullen :D
Was gratis...... dus maar een pak koekjes gegeven :D Waren ze blijer mee dan een tientje. :idea:
HenkD
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door HenkD »

Even mijn ervaring met de kamper; Ik moet zeggen; relaxed. Het rijden is echt super in vergelijk met een caravan achter je auto. Met een gangetje van tussen de net in de 90, rijd je met je sleurhut ook, zit je echt ontspannen te sturen.

Neer zetten, stoel omdraaien en klaar. Groot voordeel is mi dat je eigenlijk gelijk al het vakantie gevoel instapt. Dat had ik met de vouwwagen en caravan nl niet. Daarmee ging je (=ik) naar de vakantiebestemming. Nu maakt het (me) niet zoveel uit waar ik terecht kom. (als ik maar bloot kan! :mrgreen: :ugeek: )
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Leuke ervaring Henk dus meer relaxed!

Jos
Geniet van de dag. Het leven kan kort zijn. Waar wij geweest zijn vindt je op onze site http://www.naturisten-forum.nl
HenkD
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door HenkD »

Nu ik wat camperstop apps doorgeworsteld heb valt het me op dat die plaatsen over het algemeen erg klein zijn. Kop aan kont of keurig in een rijtje met de snuit naar de zwlfde richting. Kijk je naar de buurman zijn (dichte) zijkant. Blijkbaar iedereen erg op zich zelf gericht. Komt het doordat we als naturisten toch meer interactie met elkaar zoeken? .

Cultuur snuiven is voor mij eigenlijk niet alleen oude meuk bezichtigen. Maar vooral hoe mensen met elkaar leven en omgaan. Denk dat we toch veel op Naturisten-locaties zullen verblijven. Suggesties zijn welkom! Denk dan niet alleen aan campings en verenigingen. Ook aan locaties bij wellness en strandjes.
GJ57
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door GJ57 »

HenkD schreef: do 02 sep 2021, 09:42 Nu ik wat camperstop apps doorgeworsteld heb valt het me op dat die plaatsen over het algemeen erg klein zijn. Kop aan kont of keurig in een rijtje met de snuit naar de zwlfde richting. Kijk je naar de buurman zijn (dichte) zijkant. Blijkbaar iedereen erg op zich zelf gericht. Komt het doordat we als naturisten toch meer interactie met elkaar zoeken? .

Cultuur snuiven is voor mij eigenlijk niet alleen oude meuk bezichtigen. Maar vooral hoe mensen met elkaar leven en omgaan. Denk dat we toch veel op Naturisten-locaties zullen verblijven. Suggesties zijn welkom! Denk dan niet alleen aan campings en verenigingen. Ook aan locaties bij wellness en strandjes.

Holterhof (u welbekend want om de hoek bij Aamsveen) heeft een grote plek gemaakt voor campers. Ik hoor daar goede verhalen van.
HenkD
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door HenkD »

GJ57 schreef: do 02 sep 2021, 10:10 Holterhof (u welbekend want om de hoek bij Aamsveen) heeft een grote plek gemaakt voor campers. Ik hoor daar goede verhalen van.
:idea: Dat bedoel ik. Lekker wellness en dan tukken.
RaCa
Zeer actief lid

Bericht door RaCa »

HenkD schreef: do 02 sep 2021, 09:42 Nu ik wat camperstop apps doorgeworsteld heb valt het me op dat die plaatsen over het algemeen erg klein zijn. Kop aan kont of keurig in een rijtje met de snuit naar de zwlfde richting. Kijk je naar de buurman zijn (dichte) zijkant. Blijkbaar iedereen erg op zich zelf gericht. Komt het doordat we als naturisten toch meer interactie met elkaar zoeken? .

Deze plaatsen zijn eigenlijk bedoeld om te overnachten en weer door te rijden.
Wie tegen het naakte in opstand komt omdat het naakt is, bewijst dat hij uit het paradijs der schoonheid is verdreven.(Peter Sirius)
HenkD
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door HenkD »

GJ57 in ander draadje schreef:k ga even in op je laatste zin: omdat vrouwlief gaat stoppen volgend jaar (en ik al jaren niet meer werkzaam ben) volg ik op youtube wat vloggers over het camperleven. Wat mij opvalt als absolute niet kampeerder is dat iedereen de hele dag druk lijkt te zijn met zijn zonnepanelen, accu's, water voorraad, camperplaatsen , Wifi verbinding ,overvallen (echt vaak) toiletreiniging (of hoe dat ook heten mag) en waar zullen we nu eens naar toe gaan, welke boot nemen we naar welk land welke camperplaats. Een enkeling fietst nog eens maar dat is meer voor de boodschappen dan voor de ontspanning. Een boek lezen doet men dat nog ? Ik denk dat we gewoon een appartement gaan huren voor een maand of zes. Dat lijkt me veel rustiger. Of zie ik het allemaal veel te moeilijk?
Ik vind het geweldig om met de camper op pad te gaan. Maar wij kamperen dan ook al enkele decennia, uit ter aard naturistisch. :D Kamperen, buiten Glamperen om moet je van houden en is meer basic dan wat huren met fornuis, toilet en douche, afvoer etc.

Eerst moet je je afvragen wat je wil. De vrijheid om te vertrekken of 6 maanden op 1 plaats doorbrengen. Luxe of is less more! Ook met de sleurhut hebben we nooit geboekt. Aankomen en weggaan als we er aan toe waren. Soms een daalders plekkie, andere x wat minder.

Voor mij is de camper een schot in de roos. Het grote voordeel dat je met een camper nergens meer heen hoeft, Je bent er nl al! Zet hem op een leuk plekje aan het water, in het bos of waar dan ook. Draait je stoel om en je kunt voor een kop koffie of een lunch. Wandelen in de omgeving of een stoel buiten en lekker lezen met het geluid van het water en/of fluitende vogeltjes. Overnachtingsmogelijkheden te over. Van naturistencampings of op zoek in de vele apps. Campercontact, Park4Night etc. Vooral in Frankrijk zijn er legio mogelijkheden. (Bij de afslag naar Village du Bosc stonden ook camperplaatsen.
LucDB
Actief lid

Bericht door LucDB »

Wij hebben sinds vorig jaar ook een camper en zijn helemaal weg van deze manier van reizen.
We hebben vorig naar nog nooit zoveel steden en dorpen bezocht als ooit tevoren.
Omdat we allebei nog werken vertrekken we meestal op een vrijdagavond.
We overnachten op een camperplaats. Zaterdag maken we een tochtje met de fiets en op zondag maken we een wandeling en/of bezoeken we nog iets in de omgeving van waar we staan of op de terugweg naar huis.
's avonds lezen we een boek of spelen gezelschapspelletjes.
Een enkele keer kijken we een film op de tablet.

We hebben met de camper nog maar 2 keer een langere vakantie gehouden. Dan wisselen we af met camperplaatsen en campings.
Maar we blijven niet langer dan 2 nachten op dezelfde plaats.

We kijken er naar uit dat het opnieuw beter weer wordt. We zijn geen winterkampeerders.
De eerste uitstap staat al gepland : laatste week van maart gaan we naar Texel.
HenkD
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door HenkD »

Haal volgende week de camper naar huis vanaf de stalling. En dan staat ie klaar voor vertrek. Mooi weer; hup, wat vers voer naar binnen en gaan met die hut. Wat je zegt. En je hoeft geen uren te rijden. Soms maar 1 of 2 uurtjes naar het de Veluwe of Aamsveen :mrgreen:
Wij zijn vaak ook niet meer dan een paar dagen op pad (2 tot 4).
Roger72
Actief lid

Bericht door Roger72 »

We hebben al 10 jaar een oldtimer camper die staat naast het huis op de oprit.
Ideaal spullen er in en gaan.
Meestal gaan wij ook maar 1 of 2 nachten en dan gewoon in de buurt.
Camping of camperplaats heerlijk gewoon effe weg.
Vakantie blijven we ook in Nederland en dat is prima ook in ons kikkerlandje kan je best lekker toeven vinden wij.
Karin
Super actief lid

Bericht door Karin »

Ik rijd met een Opel Vivaro H1L2 met hefdak. Begin 2019 als kale bus tweedehands gekocht, en zelf omgebouwd tot camper.

Voor wie het leuk vindt: hier wat verhaaltjes met foto's van die ombouw: https://kablogt.wordpress.com/category/buscamper/
(onderaan is het oudste bericht)

Afbeelding
Hier op El Zorro in Spanje.
Wimna
Actief lid

Bericht door Wimna »

@Karin: met grote bewondering het stuk over de ombouw gelezen!
Zelf had ik ook het idee om een bus om te bouwen, totdat we tegen onze huidig camper aanliepen.
janneke
Zeer actief lid

Bericht door janneke »

Karin schreef: wo 11 mei 2022, 20:50 Ik rijd met een Opel Vivaro H1L2 met hefdak. Begin 2019 als kale bus tweedehands gekocht, en zelf omgebouwd tot camper.

Voor wie het leuk vindt: hier wat verhaaltjes met foto's van die ombouw: https://kablogt.wordpress.com/category/buscamper/

Afbeelding
Prachtig resultaat Karin, geniet er maar volop van ;)
Een paar jaar geleden mijn broer geholpen met de ombouw van de Scudo (Fiat) Er komt idd heel wat bij kijken en zoals je aangeeft, weinig of geen rechte stukken... dus ja, alles netjes opmeten en passen hé :D
Keep life simple :)
Karin
Super actief lid

Bericht door Karin »

Wimna schreef: do 12 mei 2022, 10:03 @Karin: met grote bewondering het stuk over de ombouw gelezen!
Zelf had ik ook het idee om een bus om te bouwen, totdat we tegen onze huidig camper aanliepen.
Ik ben eerst ook naar kant en klare campers wezen kijken, maar het was naast de uitdaging ook uit financieel oogpunt dat ik zelf ben gaan bouwen. Maar zo'n proces vind ik dan wel weer heel leuk, en ik heb er ook een boel van geleerd.
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Hoi Karin,
fraai hoor je camper en top dat je dat zelf gedaan hebt!

Wij hebben er ook eens over gedacht. Hadden ook al een busje op het oog.
Uiteindelijk houden wij het toch bij de tent.

leuk blog trouwens.

Jos
Geniet van de dag. Het leven kan kort zijn. Waar wij geweest zijn vindt je op onze site http://www.naturisten-forum.nl
Strandman
Actief lid

Bericht door Strandman »

Karin schreef: wo 11 mei 2022, 20:50 Ik rijd met een Opel Vivaro H1L2 met hefdak. Begin 2019 als kale bus tweedehands gekocht, en zelf omgebouwd tot camper.

Afbeelding
Mooi gedaan :D
Plaats reactie