Na een tijdje het zwemshort weer eens gewisseld voor de 20 jaar oude Speedo
Toen voelde ik me in het begin toch wel erg bloot
Vervolgens voor de eerste keer naakt gegaan op een redelijk rustig strand en daar vervolgens helemaal geen last van
NanMar schreef: ↑wo 02 feb 2022, 10:46
Ik heb een paar zwembroeken, allemaal tot net boven de knie, maar voor zwemmen gebruik ik ze nie
Ik gebruik ze als korte broek. Ik zwem de laatste jaren uitsluitend naakt
Wij hebben altijd wel onze zwemkleding bij ons in geval van nood. Maar dat noodgeval heeft zich nog nooit voorgedaan bedenk ik me terwijl ik dit type. Alweer iets minder in de rugzak
Niet bloot, dan boxer.
Maar, ontsnappende luchtbellen bij in water springen en een uur wachten voor het geheel weer droog is, ik ben er geen voorstander van
Plakias schreef: ↑di 01 feb 2022, 23:03
Heb gemerkt dat je je met een “ballenknijper” nog bloter kan voelen dan helemaal bloot
Da's waar, maar niet bloot in de goede zijn...
Heb de Speedo nu ook maar vervangen door een nieuwere variant
Nog iets bescheidener van formaat geloof ik.
(Nog niet live uitgetest)
Beetje op het randje van streeploos bruin en risico op ongewenste aandacht
Nou is dat laatste risico niet zo heel groot met wat ik te verbergen zou moeten hebben en een niet volledig afgetraind lijf van ruim 50 jaar oud
Maar goed, de insteek wordt zoveel mogelijk zonder
Zo'n ballenknijper komt er bij mij zeker niet in. Een boxer met een sportbroekje erover is wat ik aanheb in het zwembad of op weg naar het naaktstrand.
Ik heb een short voor als bloot niet kan. En ik heb een speedo (model ballenknijper) voor bijvoorbeeld een Frans campingzwembad of een hotelzwembad.
Zo'n speedo is een noodzakelijk kwaad als je gewend bent om bloot te zwemmen.
Ik draag dan een short. Een slip vind ik met mijn lichaam geen gezicht.
CentrumBI87 schreef: ↑wo 02 feb 2022, 19:58
Zelfs als ik naar het naaktstrand ga neem ik zelfs een zwemslip mee.
Ehhh why?
I didn't choose to be naked. I am forced to wear clothes. Als textiel niet wil meewerken verliest naakt altijd.
Johnny's forum (naturisme-nudisme) is gestopt per 20-05-2019.
Als bloot niet kan dan maar helemaal niet. Ik heb al zo'n 30 jaar geleden gezegd dat ik nooit meer een zwembroek aan zal doen omdat anderen dat zo graag willen. Nog voordat de "ballenknijper" ineens niet meer in de mode was ging ik bloot, of helemaal niet. Dat heb ik heel lang vol kunnen houden tot 5 jaar geleden toen we met een familie-weekend met onze (klein)kinderen naar een bungalowpark gingen. En toen waren de kleinkinderen nog rond de 4 jaar en die willen dan met opa en oma gaan zwemmen. Dat hadden ze van te voren al streeds gevraagd en zeg dan maar eens nee. Mijn vrouw en ik moesten dus zwemkleding gaan kopen want het oude spul was natuurlijk al verteerd. Als het dan toch moet, dan maar weer een "ballenknijper"". Maar wat voelde ik me daar onprettig in, ook door het gevoel dat ik nu zwaar tegen mijn eigen principes in ging. En dat dat geklooi in zo'n klein badhokje. Maar die lieve vragende bekkies van die schatten van kinderen maakte dat ik mijn principe wat makkelijker overboord kon gooien.
Vorig jaar, tijdens ons huwelijks-jubileum-weekendje met de (klein)kinderen in weer een bungalowpark speelde dat probleem niet meer. Alle kleinkinderen hebben inmiddels meerdere zwemdiploma's en gingen fijn zelf hun gang of met hun eigen vader en moeder. En opa en oma doken intussen fijn bloot de sauna in. Onze zwemkleding is lekker thuis gebeleven, heel diep in een kast weggestopt.
Dat ik naakt wil recreëren heeft ook te maken dat ik een zwembroek irritant vind.
Om met de kinderen naar het zwembad te gaan heb ik meerdere zwemshorts, maar daar zitten van die binnenbroekjes in met van die gaatjes. Dat zit nat helemaal niet lekker. Om hard te lopen zitten ze wel weer lekker, maar goed dan is die natuurlijk droog.
Een paar jaar geleden naar de Ardennen geweest en daar kwam ik met mijn short niet eens het zwembad in. Toch maar een strakke zwembroek gehaald, 2x aangehad voor dat zwembad en vervolgens ligt het te stof te vangen in de kast.