Wat heb je gedaan vandaag?

Discussieplatform over alle onderwerpen.
Jos
Beheerder
Contacteer:

Re: Wat heb je gedaan vandaag?

Bericht door Jos »

HenkD schreef: vr 13 aug 2021, 06:57 Vandaag gaat het gebeuren; De camper word geleverd. Gelijk door naar Aamsveen om uit te proberen hoe die slaapt..
Altijd spannend Henk. Veel plezier met jullie nieuwe aankoop.

Jos
Geniet van de dag. Het leven kan kort zijn. Waar wij geweest zijn vindt je op onze site http://www.naturisten-forum.nl
johannesw
Zeer actief lid

Bericht door johannesw »

HenkD schreef: vr 13 aug 2021, 06:57 Vandaag gaat het gebeuren; De camper word geleverd. Gelijk door naar Aamsveen om uit te proberen hoe die slaapt..
Veel plezier en succes :D
janneke
Zeer actief lid

Bericht door janneke »

Gisteren op ons familie onderonsje vernomen dat ik een tweede maal Opa word :D ... een flinke meid hoop ik samen met zoonlief en vrouwtje ;)
Keep life simple :)
Bowmore
Super actief lid

Bericht door Bowmore »

Gefeliciteerd Janneke 🍰☀️
janneke
Zeer actief lid

Bericht door janneke »

Mercy bowmore...blijft toch steeds een bijzonder moment in het leven 🥳👍
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

janneke schreef: zo 15 aug 2021, 10:14 Gisteren op ons familie onderonsje vernomen dat ik een tweede maal Opa word :D ... een flinke meid hoop ik samen met zoonlief en vrouwtje ;)
Leuk janneke,
wij vinden het mee mogen geniet van kleinkinderen een heel genot. Gelukkig zien we ze ook vaak.
Jos
Geniet van de dag. Het leven kan kort zijn. Waar wij geweest zijn vindt je op onze site http://www.naturisten-forum.nl
RaCa
Zeer actief lid

Bericht door RaCa »

janneke schreef: zo 15 aug 2021, 10:14 Gisteren op ons familie onderonsje vernomen dat ik een tweede maal Opa word :D ... een flinke meid hoop ik samen met zoonlief en vrouwtje ;)
Proficiat Janneke, ik krijg net te horen dat er twee kleinkinderen op komst zijn bij twee zoons, hun wederhelften zijn natuurlijk zwanger.
Wie tegen het naakte in opstand komt omdat het naakt is, bewijst dat hij uit het paradijs der schoonheid is verdreven.(Peter Sirius)
janneke
Zeer actief lid

Bericht door janneke »

RaCa schreef: zo 15 aug 2021, 16:57
Proficiat Janneke, ik krijg net te horen dat er twee kleinkinderen op komst zijn bij twee zoons, hun wederhelften zijn natuurlijk zwanger.
Allee vooruit, dan ook een dubbele proficiat blijkt een vruchtbaar jaar te zijn ;)
kevinnec20
Zeer actief lid

Bericht door kevinnec20 »

ben vandaag weer lekker naar het naaktstrand geweest
Bowmore
Super actief lid

Bericht door Bowmore »

RaCa schreef: zo 15 aug 2021, 16:57
Ook gefeliciteerd RaCa🍀

Groetjes Jeroen
Bowmore
Super actief lid

Bericht door Bowmore »

kevinnec20 schreef: zo 15 aug 2021, 21:18 ben vandaag weer lekker naar het naaktstrand geweest
Daar was het wel weer voor.
Maarseveense plassen weer?

Groetjes Jeroen
Frivooltje
Super actief lid

Bericht door Frivooltje »

Gefeliciteerd Janneke en RaCa.

Niet vandaag maar afgelopen vrijdag met een vriend naar het Louwman museum en daarna naar Madurodam geweest. Die laatste bleek héél wat kleiner te zijn dan in mijn jeugd. :P
Naderhand wezen eten. Dacht dat het een hele drukke en tijd vretende dag zou worden maar het was heel goed te doen. We waren zelfs korter bezig dan ik dacht.
Louwmanmuseum gedaan met mijn nieuwe wandelschoenen. Ging goed maar was toch blij toen ik ze weer uit kon doen. Deze duren toch wat langer om in te lopen. Zaterdag wilde ik ze ook dragen maar toen deden ze teveel pijn. (blaren ofzo) Madurodam gedaan met mijn oude wandelschoenen.
I didn't choose to be naked. I am forced to wear clothes.
Als textiel niet wil meewerken verliest naakt altijd. :(
Johnny's forum (naturisme-nudisme) is gestopt per 20-05-2019.
Paul1968
Zeer actief lid

Bericht door Paul1968 »

Alle opa’s gefeliciteerd.
Vandaag 3 uurtjes in de zon in de tuin gelegen. Hopelijk wat minder witte billen.
Met gastvrije Brabantse groet,

Paul
kevinnec20
Zeer actief lid

Bericht door kevinnec20 »

ja weer maarsveense plassen
Frivooltje
Super actief lid

Van goed naar slecht:

Kreeg vandaag een mailtje van de aircoboer. Hij heeft de spullen binnen en komt maandag de boel repareren. Hoop echt dat ik daarna weer heel lang zorgeloos vooruit kan.
Niet leuk voor veel mensen maar ik vond het weer van de laatste tijd helemaal niet zo erg.

Gisteren naar de tandarts geweest en geen gaatjes. Wel heeft ze een vulling moeten vullen want daar was een stukje van afgebroken. Maar een vulling bevat geen zenuwen dus 0,0 pijn.
Ook gelijk mijn boven prothese laten rebasen en kon deze vandaag om een andere plak ophalen. Maar helaas, ergens is er iets mis gegaan en hij bleef totaal niet zitten. Morgen weer terug.
Toch raar. In het begin haatte is dat ding en kon ik hem helemaal niet zolang inhouden. Nu wil ik hem juist inhouden want ik beschadig nu mijn tandvlees vanwege het klemmen dat ik doe.

Woensdagmiddag een moordaanslag overleeft. Klinkt misschien dramatisch maar als een lijpe vrachtwagen"chauffeur" doelbewust naar rechts komt en je letterlijk van de weg drukt (ik miste op een haar na de vangrail), dan heb ik daar geen andere benaming voor. Dit heerschap was met de trekker nét mijn auto gepasseerd toen hij hem doelbewust naar rechts gooide.
Heb 112 gebeld maar ondanks dat hij even daarvoor totaal geen afstand hield, veel te hard reed, het inhaalverbod negeerde én mij van de weg reed, deden ze er helemaal niets tegen. Later op het politiebureau kreeg ik hetzelfde te horen dat ze er helemaal niets mee zouden doen. M.a.w. als vrachtwagenchauffeur kan je op de snelweg doen en laten wat je wilt want er wordt toch niet tegen opgetreden. Van de politie moet je het hebben. :evil: :x :evil:
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Dashcam is dan wel handig Frivooltje
Jos
Noordenwind
Zeer actief lid

Bericht door Noordenwind »

Vandaag de eerste naturistencamping van dit jaar beleefd. De dag vroeg begonnen met een bloot frisseluchtbad op een camperplaats in Denemarken, terwijl verder iedereen nog sliep, nu op de Kleine Beltcamping bij Middelfart. Er mag veel in Scandinavië, eigenlijk bijna alles, maar de campings zijn dun gezaaid. Zonnig, weinig wind. aan open zeewater.
Bloot is beautiful
PoppeSchuitema
Super actief lid

Bericht door PoppeSchuitema »

Frivooltje schreef: do 19 aug 2021, 23:20
Woensdagmiddag een moordaanslag overleeft. Klinkt misschien dramatisch maar als een lijpe vrachtwagen"chauffeur" doelbewust naar rechts komt en je letterlijk van de weg drukt (ik miste op een haar na de vangrail), dan heb ik daar geen andere benaming voor. Dit heerschap was met de trekker nét mijn auto gepasseerd toen hij hem doelbewust naar rechts gooide.
Heb 112 gebeld maar ondanks dat hij even daarvoor totaal geen afstand hield, veel te hard reed, het inhaalverbod negeerde én mij van de weg reed, deden ze er helemaal niets tegen. Later op het politiebureau kreeg ik hetzelfde te horen dat ze er helemaal niets mee zouden doen. M.a.w. als vrachtwagenchauffeur kan je op de snelweg doen en laten wat je wilt want er wordt toch niet tegen opgetreden. Van de politie moet je het hebben. :evil: :x :evil:
Niet ongemerkt of extra tijdens het ingehaald worden gas bij gegeven?? Waarom reed je zo langzaam dat je door een vrachtwagen ingehaald moest worden? Ik weet uit ervaring dat er maar heel weinig automobilisten zijn die het kunnen verdragen dat ze door een vrachtwagen ingehaald worden, heel vaak hebben ze door afleiding niet in de gaten dat ze heel langzaam rijden en komen ze er, doordat ze ingehaald worden, achter dat ze zo langzaam rijden en wachten dan niet met gas geven tot ze ingehaald zijn maar proberen ze te voorkomen dat de vrachtwagen er voorbij komt met bovenstaande reactie van de "kutchauffeur" Beide is niet goed te praten maar wel begrijpelijk.
Bloot als het kan, gekleed als het moet
PoppeSchuitema
Super actief lid

Bericht door PoppeSchuitema »

Jos schreef: vr 20 aug 2021, 01:21 Dashcam is dan wel handig Frivooltje
Jos
Ik rij al jaren met een dashcam enerzijds om dit soort situaties vast te leggen want je wilt niet weten hoevaak ik door personenwagens en busjes bijna van de weg gereden word. Ook is het mooi om mooie ritten nog eens terug te kijken over bijvoorbeeld bochtige bergweggetjes of smalle boerenweggetjes. En om soms aan te kunnen tonen dat personenwagens langzaam rijden en tijdens inhalen gas bijgeven en mij weer rechts inhalen wat vaker gebeurt dan mij lief is. Ik merk wel dat ik anders ben gaan rijden dan voor ik een dashcam had
Bloot als het kan, gekleed als het moet
anakin
Super actief lid

Bericht door anakin »

Vandaag even de auto nagekeken voordat hij dinsdag voor de volgende APK-keuring gaat. Met een beetje mazzel moet hij er volgens mij zo doorheen komen, maar ik ben geen keurmeester natuurlijk. :?
sean3
Zeer actief lid

Bericht door sean3 »

PoppeSchuitema schreef: za 21 aug 2021, 22:35
Jos
Ik rij al jaren met een dashcam enerzijds om dit soort situaties vast te leggen want je wilt niet weten hoevaak ik door personenwagens en busjes bijna van de weg gereden word. Ook is het mooi om mooie ritten nog eens terug te kijken over bijvoorbeeld bochtige bergweggetjes of smalle boerenweggetjes. En om soms aan te kunnen tonen dat personenwagens langzaam rijden en tijdens inhalen gas bijgeven en mij weer rechts inhalen wat vaker gebeurt dan mij lief is. Ik merk wel dat ik anders ben gaan rijden dan voor ik een dashcam had
Ik rij met de auto al jaren zoveel mogelijk op de cruise control (ingesteld op de geldende snelheidslimiet). En dan valt het ook met een auto op dat er mensen zijn die harder gaan rijden op het moment dat je ze aan het inhalen bent. Of die mij inhalen en dan voor mij langzamer gaan rijden. Ook zeer irritant. Net als op mijn bumper gaan zitten als ik een vrachtwagen inhaal, terwijl er links van mij nog een lege rijstrook is.

Voordeel van cruise control is ook dat je niet spastisch hoeft te reageren bij het naderen van een snelheidscamera. Genoeg gekken gezien die mij inhalen en bij het zien van de camera vlak voor me in de remmen gaan tot een snelheid die veel lager ligt dan de geldende limiet, waardoor ik ook in de remmen moet.
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

anakin schreef: za 21 aug 2021, 23:30 Vandaag even de auto nagekeken voordat hij dinsdag voor de volgende APK-keuring gaat. Met een beetje mazzel moet hij er volgens mij zo doorheen komen, maar ik ben geen keurmeester natuurlijk. :?
Waarom zo je hem nakijken als de keurmeester dat al doet?

Jos
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

sean3 schreef: zo 22 aug 2021, 11:46

Ik rij met de auto al jaren zoveel mogelijk op de cruise control (ingesteld op de geldende snelheidslimiet). En dan valt het ook met een auto op dat er mensen zijn die harder gaan rijden op het moment dat je ze aan het inhalen bent. Of die mij inhalen en dan voor mij langzamer gaan rijden. Ook zeer irritant. Net als op mijn bumper gaan zitten als ik een vrachtwagen inhaal, terwijl er links van mij nog een lege rijstrook is.

Voordeel van cruise control is ook dat je niet spastisch hoeft te reageren bij het naderen van een snelheidscamera. Genoeg gekken gezien die mij inhalen en bij het zien van de camera vlak voor me in de remmen gaan tot een snelheid die veel lager ligt dan de geldende limiet, waardoor ik ook in de remmen moet.
Cruise control is handig. Ik gebruik hem steeds meer omdat het sinds kort bonnen regent met de nieuwe auto. Maar Nederland is eigenlijk te klein voor of we zijn gewoon met te veel. Oa door de beschreven voorvallen moet de cc er vaak toch weer af. Ook ben je geneigd te dicht op je voorganger te gaan zitten omdat je niet op tijd naar links kan om in te halen. Met die 100 km/uur valt er ook niet veel snelheid te wisselen.

Je hebt ook ACC dan regelt de cruise controle de snelheid tov je voorganger. Ik wil dat inbouwen maar dat vereist ook een andere regulateur voor de ABS (€ 1700,-). Een kijken of iemand niet een Audie, Volkswagen of Skoda in de prak heeft gereden waar er een in zit.

Jos
Frivooltje
Super actief lid

Inderdaad maar helaas geen geld voor. Kan wel een goedkoop prulding kopen maar als je dan niet eens een kenteken kan lezen dan heb je er ook weinig aan.
PoppeSchuitema schreef: za 21 aug 2021, 22:27 Niet ongemerkt of extra tijdens het ingehaald worden gas bij gegeven?? Waarom reed je zo langzaam dat je door een vrachtwagen ingehaald moest worden? Ik weet uit ervaring dat er maar heel weinig automobilisten zijn die het kunnen verdragen dat ze door een vrachtwagen ingehaald worden, heel vaak hebben ze door afleiding niet in de gaten dat ze heel langzaam rijden en komen ze er, doordat ze ingehaald worden, achter dat ze zo langzaam rijden en wachten dan niet met gas geven tot ze ingehaald zijn maar proberen ze te voorkomen dat de vrachtwagen er voorbij komt met bovenstaande reactie van de "kutchauffeur" Beide is niet goed te praten maar wel begrijpelijk.
Ik had dezelfde snelheid als de vrachtwagen voor mij en hield ook netjes ca. 2 seconden afstand. Ook zorg ik dat de vrachtwagenchauffeur voor mij mij altijd kan zien in zijn spiegels. (vriend van mij is vrachtwagenchauffeur en heb veel van hem geleerd over wat wij automobilisten wel en niet moeten doen) Ik rij niet achter een vrachtwagen vanwege zijn slipstream maar met die snelheid is mijn wagen gewoon veel zuiniger dan dat ik 100 of harder ga rijden. Het gaat financieel niet erg lekker en elke euro die ik kan besparen is er een. Maar veiligheid gaat wel voor!!
Maar deze aso zat ineens op mijn bumper. (fout 1) Omdat ik dat niet fijn vind gaf ik een paar tikjes tegen mijn cruise control (helaas geen ACC) zodat er iets meer afstand zou komen tussen hem en mij. Echter, op exact hetzelfde moment dat ik dat deed en mijn wagen dus lichtjes aan het versnellen was, wilde hij gaan inhalen. Maar doordat mij wagen lichtjes aan het versnellen was op de cruise control kon hij mij niet meer inhalen wat hem schijnbaar vreselijk frustreerde. Ik reed inmiddels 92 dus wettelijk gezien mag hij mij niet eens inhalen (fout 2) want hij mag maar 80. (fout 3) Niet dat er ook maar 1 vrachtwagenchauffeur is die zich daar aan houdt maar oke.
Ik heb het grootste respect voor vrachtwagenchauffeurs en heb er totaal geen moeite dat ze mij inhalen. Sein altijd netjes met mijn lichten als ze weer kunnen invoegen (helaas blijft het bedankje steeds vaker achterwege) en zorg altijd dat ze voldoende ruimte hebben. Vanwege die vriend weet ik wat hun beperkingen zijn. Als ik op de snelweg rijd en er is geen vrachtwagen waar ik achter kan blijven dan rijd ik ook netjes 100. Nogmaals, veiligheid voor alles. Maar ik weiger het om mij aan te passen aan figuren die denken dat de weg alleen is voor hun en dat zij alles mogen doen wat asociaal is.
De meeste mensen blijven achter een vrachtwagen plakken omdat ze dan een referentiekader hebben zodat ze met hun mobieltje kunnen kloten. :x
sean3 schreef: zo 22 aug 2021, 11:46 Ik rij met de auto al jaren zoveel mogelijk op de cruise control (ingesteld op de geldende snelheidslimiet). En dan valt het ook met een auto op dat er mensen zijn die harder gaan rijden op het moment dat je ze aan het inhalen bent. Of die mij inhalen en dan voor mij langzamer gaan rijden. Ook zeer irritant. Net als op mijn bumper gaan zitten als ik een vrachtwagen inhaal, terwijl er links van mij nog een lege rijstrook is.

Valt mij ook op ja. Veel mensen kunnen dat niet velen dat jij harder gaat. Cruise control, ik gebruik het altijd en het rijd zoveel rustiger.

Maar ik stoor mij er zeer aan dat de politie helemaal totaal niets doet. Voor het nonchalante gedrag van hun. Ze nemen zelfs de moeite niet. En dan die privacyregels, die werken meer tegen je dan voor je. :x
RaCa
Zeer actief lid

Bericht door RaCa »

Jos schreef: zo 22 aug 2021, 11:58
sean3 schreef: zo 22 aug 2021, 11:46

Cruise control is handig. Ik gebruik hem steeds meer omdat het sinds kort bonnen regent met de nieuwe auto. Maar Nederland is eigenlijk te klein voor of we zijn gewoon met te veel. Oa door de beschreven voorvallen moet de cc er vaak toch weer af. Ook ben je geneigd te dicht op je voorganger te gaan zitten omdat je niet op tijd naar links kan om in te halen. Met die 100 km/uur valt er ook niet veel snelheid te wisselen.

Je hebt ook ACC dan regelt de cruise controle de snelheid tov je voorganger. Ik wil dat inbouwen maar dat vereist ook een andere regulateur voor de ABS (€ 1700,-). Een kijken of iemand niet een Audie, Volkswagen of Skoda in de prak heeft gereden waar er een in zit.

Jos
Ik heb naast cruise control ook een snelheid begrenzer. Stel hem in op de max. snelheid en hoef me niet druk te maken over post met een paarse streep. Je kan gewoon je snelheid aanpassen door je gas los te laten zonder eerst te remmen zoals bij cruise control.
Wie tegen het naakte in opstand komt omdat het naakt is, bewijst dat hij uit het paradijs der schoonheid is verdreven.(Peter Sirius)
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

RaCa schreef: zo 22 aug 2021, 17:25

Ik heb naast cruise control ook een snelheid begrenzer. Stel hem in op de max. snelheid en hoef me niet druk te maken over post met een paarse streep. Je kan gewoon je snelheid aanpassen door je gas los te laten zonder eerst te remmen zoals bij cruise control.
Schijn ik ook te hebben. Maar eens proberen hoe dat en of dat werkt. Dank voor de tip.
Jos
moppetoet2
Super actief lid

Bericht door moppetoet2 »

Relaxdagje gemaakt.

Uitgebreid in bad gelegen met een luisterboek. Daarna "gemediteerd" in bed met begeleiding op mp3.

Het hele dorp afgefietst en in drie supermarkten geen mosseltjes kunnen kopen. En daar had ik net zo'n zin in. Toen maar geroosterde groente met een stukje Zeeuws spek op de grill en een salade gegeten.

Vanavond op de bank mijn voeten vertroeteld met een vijl en daarna een crèmepakking.

Zometeen lekker mijn bedje in.
We're born naked. After that, it's all drag.
anakin
Super actief lid

Bericht door anakin »

Jos schreef: zo 22 aug 2021, 11:51
anakin schreef: za 21 aug 2021, 23:30 Vandaag even de auto nagekeken voordat hij dinsdag voor de volgende APK-keuring gaat. Met een beetje mazzel moet hij er volgens mij zo doorheen komen, maar ik ben geen keurmeester natuurlijk. :?
Waarom zo je hem nakijken als de keurmeester dat al doet?

Jos
Ik weet wat de vorige keren een afkeurpunt was, en dat heb ik (hopelijk) nu verholpen. Doordat ik hem te weinig gebruik gaan de remcilinders van de voorremmen niet ver genoeg terug, waardoor de rem licht aanloopt. Merk je niks van, maar is wel een afkeurpunt. Door deze cilinders een paar keer heen en weer te bewegen met wat WD40 of kruipolie erbij was het de vorige keer ook opgelost. De garage kost geld, en dat wil ik zo min mogelijk uitgeven. Alleen als het om veiligheid gaat bezuinig ik niet, zo heb ik wel ontdekt dat komende maand de remblokjes vervangen moeten worden, en ook de remolie is erg donker van kleur.
HenkD
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door HenkD »

moppetoet2 schreef: zo 22 aug 2021, 21:07
Het hele dorp afgefietst en in drie supermarkten geen mosseltjes kunnen kopen. En daar had ik net zo'n zin in. Toen maar geroosterde groente met een stukje Zeeuws spek op de grill en een salade gegeten.
Was in ieder geval Zeeuws :mrgreen:

Terug van een Camper-probeer-weekendje. Na vorig weekend op Aamsveen de inboedel verhuist te hebben dit weekend voor het echie. Eerst naar Frencher in Vriesland (wat was het koud daar! ) om voor pannenkoek-opa en oppas-oma te spelen. De mrs dus oppassen en opa relaxed op SVR "de Skuorre" chillen :shock: . Volgende dag door naar NH. Voor een strandbezoekje aan het beroemde naaktstrand.
Op de hoogte blijven van mijn reizen. Kijk op;
https://www.pindat.com/pindata/user/duncs.campertravels
Koenraad
Super actief lid

Bericht door Koenraad »

anakin schreef: zo 22 aug 2021, 22:19 Ik weet wat de vorige keren een afkeurpunt was, en dat heb ik (hopelijk) nu verholpen. Doordat ik hem te weinig gebruik gaan de remcilinders van de voorremmen niet ver genoeg terug, waardoor de rem licht aanloopt. Merk je niks van, maar is wel een afkeurpunt. Door deze cilinders een paar keer heen en weer te bewegen met wat WD40 of kruipolie erbij was het de vorige keer ook opgelost. De garage kost geld, en dat wil ik zo min mogelijk uitgeven. Alleen als het om veiligheid gaat bezuinig ik niet, zo heb ik wel ontdekt dat komende maand de remblokjes vervangen moeten worden, en ook de remolie is erg donker van kleur.
Als je toch aan nieuwe blokken toe bent is makkelijker dit voor de APK te doen. Je moet voor dikke nieuwe blokken toch de remzuigers (rechtstandig) terugdrukken waardoor ze beter gangbaar worden. Let op overlopen reservoir. Verder even de remklauw gangbaarder maken door bewegen of staalborstel. Gebruik geen vet of olie, dat "kruipt" op de blokken of haal het residu helemaal weg met remmenreiniger. Check de remslangen op droogtescheurtjes! Zij kunnen het plots begeven bij teveel scheurtjes.

Kleur van remvloeistof klinkt niet best. Moet doorgaans om de vijf jaar helemaal doorgespoelt/vervest worden. Wordt vaak overgeslagen, ook al betaal je ervoor.

Voor verversen zijn handige bleeder sets, google even. Soms perslucht nodig of vacuum van bv motor. Dan hoef je je niet je gek te pompen op het pedaal.

Misschien gesneden koek, maar iig goed bedoeld.

Groet,
Koen
Bloot Is Gewoon - BIG

Denken kan je niet delegeren
Plaats reactie