Altijd spannend Henk. Veel plezier met jullie nieuwe aankoop.
Jos
Altijd spannend Henk. Veel plezier met jullie nieuwe aankoop.
Veel plezier en succes
Leuk janneke,
Proficiat Janneke, ik krijg net te horen dat er twee kleinkinderen op komst zijn bij twee zoons, hun wederhelften zijn natuurlijk zwanger.
Allee vooruit, dan ook een dubbele proficiat blijkt een vruchtbaar jaar te zijn
Daar was het wel weer voor.
Niet ongemerkt of extra tijdens het ingehaald worden gas bij gegeven?? Waarom reed je zo langzaam dat je door een vrachtwagen ingehaald moest worden? Ik weet uit ervaring dat er maar heel weinig automobilisten zijn die het kunnen verdragen dat ze door een vrachtwagen ingehaald worden, heel vaak hebben ze door afleiding niet in de gaten dat ze heel langzaam rijden en komen ze er, doordat ze ingehaald worden, achter dat ze zo langzaam rijden en wachten dan niet met gas geven tot ze ingehaald zijn maar proberen ze te voorkomen dat de vrachtwagen er voorbij komt met bovenstaande reactie van de "kutchauffeur" Beide is niet goed te praten maar wel begrijpelijk.Frivooltje schreef: ↑do 19 aug 2021, 23:20
Woensdagmiddag een moordaanslag overleeft. Klinkt misschien dramatisch maar als een lijpe vrachtwagen"chauffeur" doelbewust naar rechts komt en je letterlijk van de weg drukt (ik miste op een haar na de vangrail), dan heb ik daar geen andere benaming voor. Dit heerschap was met de trekker nét mijn auto gepasseerd toen hij hem doelbewust naar rechts gooide.
Heb 112 gebeld maar ondanks dat hij even daarvoor totaal geen afstand hield, veel te hard reed, het inhaalverbod negeerde én mij van de weg reed, deden ze er helemaal niets tegen. Later op het politiebureau kreeg ik hetzelfde te horen dat ze er helemaal niets mee zouden doen. M.a.w. als vrachtwagenchauffeur kan je op de snelweg doen en laten wat je wilt want er wordt toch niet tegen opgetreden. Van de politie moet je het hebben.
Ik rij al jaren met een dashcam enerzijds om dit soort situaties vast te leggen want je wilt niet weten hoevaak ik door personenwagens en busjes bijna van de weg gereden word. Ook is het mooi om mooie ritten nog eens terug te kijken over bijvoorbeeld bochtige bergweggetjes of smalle boerenweggetjes. En om soms aan te kunnen tonen dat personenwagens langzaam rijden en tijdens inhalen gas bijgeven en mij weer rechts inhalen wat vaker gebeurt dan mij lief is. Ik merk wel dat ik anders ben gaan rijden dan voor ik een dashcam had
Ik rij met de auto al jaren zoveel mogelijk op de cruise control (ingesteld op de geldende snelheidslimiet). En dan valt het ook met een auto op dat er mensen zijn die harder gaan rijden op het moment dat je ze aan het inhalen bent. Of die mij inhalen en dan voor mij langzamer gaan rijden. Ook zeer irritant. Net als op mijn bumper gaan zitten als ik een vrachtwagen inhaal, terwijl er links van mij nog een lege rijstrook is.PoppeSchuitema schreef: ↑za 21 aug 2021, 22:35Ik rij al jaren met een dashcam enerzijds om dit soort situaties vast te leggen want je wilt niet weten hoevaak ik door personenwagens en busjes bijna van de weg gereden word. Ook is het mooi om mooie ritten nog eens terug te kijken over bijvoorbeeld bochtige bergweggetjes of smalle boerenweggetjes. En om soms aan te kunnen tonen dat personenwagens langzaam rijden en tijdens inhalen gas bijgeven en mij weer rechts inhalen wat vaker gebeurt dan mij lief is. Ik merk wel dat ik anders ben gaan rijden dan voor ik een dashcam had
Waarom zo je hem nakijken als de keurmeester dat al doet?
Cruise control is handig. Ik gebruik hem steeds meer omdat het sinds kort bonnen regent met de nieuwe auto. Maar Nederland is eigenlijk te klein voor of we zijn gewoon met te veel. Oa door de beschreven voorvallen moet de cc er vaak toch weer af. Ook ben je geneigd te dicht op je voorganger te gaan zitten omdat je niet op tijd naar links kan om in te halen. Met die 100 km/uur valt er ook niet veel snelheid te wisselen.sean3 schreef: ↑zo 22 aug 2021, 11:46
Ik rij met de auto al jaren zoveel mogelijk op de cruise control (ingesteld op de geldende snelheidslimiet). En dan valt het ook met een auto op dat er mensen zijn die harder gaan rijden op het moment dat je ze aan het inhalen bent. Of die mij inhalen en dan voor mij langzamer gaan rijden. Ook zeer irritant. Net als op mijn bumper gaan zitten als ik een vrachtwagen inhaal, terwijl er links van mij nog een lege rijstrook is.
Voordeel van cruise control is ook dat je niet spastisch hoeft te reageren bij het naderen van een snelheidscamera. Genoeg gekken gezien die mij inhalen en bij het zien van de camera vlak voor me in de remmen gaan tot een snelheid die veel lager ligt dan de geldende limiet, waardoor ik ook in de remmen moet.
Inderdaad maar helaas geen geld voor. Kan wel een goedkoop prulding kopen maar als je dan niet eens een kenteken kan lezen dan heb je er ook weinig aan.
Ik had dezelfde snelheid als de vrachtwagen voor mij en hield ook netjes ca. 2 seconden afstand. Ook zorg ik dat de vrachtwagenchauffeur voor mij mij altijd kan zien in zijn spiegels. (vriend van mij is vrachtwagenchauffeur en heb veel van hem geleerd over wat wij automobilisten wel en niet moeten doen) Ik rij niet achter een vrachtwagen vanwege zijn slipstream maar met die snelheid is mijn wagen gewoon veel zuiniger dan dat ik 100 of harder ga rijden. Het gaat financieel niet erg lekker en elke euro die ik kan besparen is er een. Maar veiligheid gaat wel voor!!PoppeSchuitema schreef: ↑za 21 aug 2021, 22:27 Niet ongemerkt of extra tijdens het ingehaald worden gas bij gegeven?? Waarom reed je zo langzaam dat je door een vrachtwagen ingehaald moest worden? Ik weet uit ervaring dat er maar heel weinig automobilisten zijn die het kunnen verdragen dat ze door een vrachtwagen ingehaald worden, heel vaak hebben ze door afleiding niet in de gaten dat ze heel langzaam rijden en komen ze er, doordat ze ingehaald worden, achter dat ze zo langzaam rijden en wachten dan niet met gas geven tot ze ingehaald zijn maar proberen ze te voorkomen dat de vrachtwagen er voorbij komt met bovenstaande reactie van de "kutchauffeur" Beide is niet goed te praten maar wel begrijpelijk.
Valt mij ook op ja. Veel mensen kunnen dat niet velen dat jij harder gaat. Cruise control, ik gebruik het altijd en het rijd zoveel rustiger.sean3 schreef: ↑zo 22 aug 2021, 11:46 Ik rij met de auto al jaren zoveel mogelijk op de cruise control (ingesteld op de geldende snelheidslimiet). En dan valt het ook met een auto op dat er mensen zijn die harder gaan rijden op het moment dat je ze aan het inhalen bent. Of die mij inhalen en dan voor mij langzamer gaan rijden. Ook zeer irritant. Net als op mijn bumper gaan zitten als ik een vrachtwagen inhaal, terwijl er links van mij nog een lege rijstrook is.
Voordeel van cruise control is ook dat je niet spastisch hoeft te reageren bij het naderen van een snelheidscamera. Genoeg gekken gezien die mij inhalen en bij het zien van de camera vlak voor me in de remmen gaan tot een snelheid die veel lager ligt dan de geldende limiet, waardoor ik ook in de remmen moet.
Ik heb naast cruise control ook een snelheid begrenzer. Stel hem in op de max. snelheid en hoef me niet druk te maken over post met een paarse streep. Je kan gewoon je snelheid aanpassen door je gas los te laten zonder eerst te remmen zoals bij cruise control.Jos schreef: ↑zo 22 aug 2021, 11:58Cruise control is handig. Ik gebruik hem steeds meer omdat het sinds kort bonnen regent met de nieuwe auto. Maar Nederland is eigenlijk te klein voor of we zijn gewoon met te veel. Oa door de beschreven voorvallen moet de cc er vaak toch weer af. Ook ben je geneigd te dicht op je voorganger te gaan zitten omdat je niet op tijd naar links kan om in te halen. Met die 100 km/uur valt er ook niet veel snelheid te wisselen.sean3 schreef: ↑zo 22 aug 2021, 11:46
Ik rij met de auto al jaren zoveel mogelijk op de cruise control (ingesteld op de geldende snelheidslimiet). En dan valt het ook met een auto op dat er mensen zijn die harder gaan rijden op het moment dat je ze aan het inhalen bent. Of die mij inhalen en dan voor mij langzamer gaan rijden. Ook zeer irritant. Net als op mijn bumper gaan zitten als ik een vrachtwagen inhaal, terwijl er links van mij nog een lege rijstrook is.
Voordeel van cruise control is ook dat je niet spastisch hoeft te reageren bij het naderen van een snelheidscamera. Genoeg gekken gezien die mij inhalen en bij het zien van de camera vlak voor me in de remmen gaan tot een snelheid die veel lager ligt dan de geldende limiet, waardoor ik ook in de remmen moet.
Je hebt ook ACC dan regelt de cruise controle de snelheid tov je voorganger. Ik wil dat inbouwen maar dat vereist ook een andere regulateur voor de ABS (€ 1700,-). Een kijken of iemand niet een Audie, Volkswagen of Skoda in de prak heeft gereden waar er een in zit.
Jos
Schijn ik ook te hebben. Maar eens proberen hoe dat en of dat werkt. Dank voor de tip.
Ik weet wat de vorige keren een afkeurpunt was, en dat heb ik (hopelijk) nu verholpen. Doordat ik hem te weinig gebruik gaan de remcilinders van de voorremmen niet ver genoeg terug, waardoor de rem licht aanloopt. Merk je niks van, maar is wel een afkeurpunt. Door deze cilinders een paar keer heen en weer te bewegen met wat WD40 of kruipolie erbij was het de vorige keer ook opgelost. De garage kost geld, en dat wil ik zo min mogelijk uitgeven. Alleen als het om veiligheid gaat bezuinig ik niet, zo heb ik wel ontdekt dat komende maand de remblokjes vervangen moeten worden, en ook de remolie is erg donker van kleur.
Was in ieder geval Zeeuwsmoppetoet2 schreef: ↑zo 22 aug 2021, 21:07
Het hele dorp afgefietst en in drie supermarkten geen mosseltjes kunnen kopen. En daar had ik net zo'n zin in. Toen maar geroosterde groente met een stukje Zeeuws spek op de grill en een salade gegeten.
Als je toch aan nieuwe blokken toe bent is makkelijker dit voor de APK te doen. Je moet voor dikke nieuwe blokken toch de remzuigers (rechtstandig) terugdrukken waardoor ze beter gangbaar worden. Let op overlopen reservoir. Verder even de remklauw gangbaarder maken door bewegen of staalborstel. Gebruik geen vet of olie, dat "kruipt" op de blokken of haal het residu helemaal weg met remmenreiniger. Check de remslangen op droogtescheurtjes! Zij kunnen het plots begeven bij teveel scheurtjes.anakin schreef: ↑zo 22 aug 2021, 22:19 Ik weet wat de vorige keren een afkeurpunt was, en dat heb ik (hopelijk) nu verholpen. Doordat ik hem te weinig gebruik gaan de remcilinders van de voorremmen niet ver genoeg terug, waardoor de rem licht aanloopt. Merk je niks van, maar is wel een afkeurpunt. Door deze cilinders een paar keer heen en weer te bewegen met wat WD40 of kruipolie erbij was het de vorige keer ook opgelost. De garage kost geld, en dat wil ik zo min mogelijk uitgeven. Alleen als het om veiligheid gaat bezuinig ik niet, zo heb ik wel ontdekt dat komende maand de remblokjes vervangen moeten worden, en ook de remolie is erg donker van kleur.