Na de corona crisis.

Discussieplatform over alle onderwerpen.
Plaats reactie
RaCa
Zeer actief lid

Na de corona crisis.

Bericht door RaCa »

Mijn moeder vertelde mij dat zij met het gezin tijdens de hongerwinter bespraken wat zij allemaal zouden gaan eten als het weer beschikbaar was.

Wat zouden jullie als eerste doen als de huidige crisis voorbij is.

Ik zal met ons gezin en aanhang op een terras bij een ijssalon heerlijk sorbets gaan eten tot ik geen pap meer kan zeggen.
Wie tegen het naakte in opstand komt omdat het naakt is, bewijst dat hij uit het paradijs der schoonheid is verdreven.(Peter Sirius)
Frivooltje
Super actief lid

Re: Na de corona crisis.

Bericht door Frivooltje »

Wow, jij kan gedachte lezen. Ik zat hier net aan te denken.

Voor mij: naar het naaktstrand gaan.
I didn't choose to be naked. I am forced to wear clothes.
Als textiel niet wil meewerken verliest naakt altijd. :(
Johnny's forum (naturisme-nudisme) is gestopt per 20-05-2019.
GJ57
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door GJ57 »

De stad in om 12.00 uur smiddags voor een lunch met glaasje lekkers, diner met glaasje lekkers. Nee zonder dollen ik zou naar mijn moeder gaan van 88 en haar een enorme knuffel geven, in de auto pakken en naar onze zwangere dochter rijden (tegen die tijd niet meer zwanger) en baby kijken. Dat is wat ik zou doen.
Strandman
Actief lid

Bericht door Strandman »

Het eerst wat ik ga doen is mijn ouders gaan bezoeken :)

Het volgende is een dagje naar zee.
Liefst naar Nederland dan, als dat al mag natuurlijk ;)
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Ik verwacht voor ons dat we de tijd moeten uitzitten tot een vaccin en dat kan nog heel lang duren. Het virus zal nog lang onder ons blijven
en telkens terugkeren (China, Zuid Korea).

Ik denk het belangrijk is dat je mensen waar je veel mee omging weer eens op een normale wijze kunt ontmoeten. Zoals de (klein)kinderen die hier kind aan huis waren en die we nu af en toe op een afstand zien. Ook de buurvrouwen gewoon weer eens kunt ontvangen zonder ze als melaatsen te zien. De sociale lontakten weer oppakken. Je weer vrij kunt bewegen zonder mensen te waarschuwen dat ze afstand moeten houden.

Bloot naar strand, camping of sauna komt dan later wel weer.

Jos
Geniet van de dag. Het leven kan kort zijn. Waar wij geweest zijn vindt je op onze site http://www.naturisten-forum.nl
gust
Zeer actief lid

Bericht door gust »

Wij hopen weer snel te kunnen sporten, tennis en golf. Daarnaast onze kinderen en kleinkinderen in de Randstad te kunnen bezoeken. De rest komt dan wel van zelf!
NanMar
Super actief lid

Bericht door NanMar »

Allemaal goeie voornemens, ik zou ook het eerst met een ijsco beginnen, dat is het makkelijkst en snelste om tezetten. Naaktstrand en camping staat ook hoog op het verlanglijstje. En nieuwe voorraad inkopen voor mijn bedrijf is natuurlijk erg belangrijk, ik koop normaal in Frankrijk en Nederland in, maar dat zit er even niet in. Als iemand uit die landen terugkomt moet hij/zij 2 weken in quarantaine, daar heb ik nu wel even mn buik van vol...

Gelukkig zijn vanaf vandaag de bouwmarkten, tuincentra en winkels tot 400 m2 weer open, grotere winkels en koopgoten volgen over 2 weken, horeca (ijsco's!) midden mei en grote bijeenkomsten begin juni. Als het niet wordt teruggedraaid door een nieuwe Coronagolf...
Gr. NanMar

PB is welkom!
Harbouwblo
Zeer actief lid

Bericht door Harbouwblo »

Ik zou zsm mijn dochter en kleindochter willen zien. Ook mis ik mn werk en collega's.
Ik ben spaarzaam in gekleed zijn
Peter V
Nieuw lid

Bericht door Peter V »

Wat ik zou doen?
Mijn ouders in het rust en verzorgingstehuis én mijn kinderen die alleen wonen gaan bezoeken en knuffelen.
Strand en vakantie zijn voor véél later. Ik ga niet direct nog een mensenmassa opzoeken!
NanMar
Super actief lid

Bericht door NanMar »

Wij zijn ver weg van familie en zijn het dus gewend dat we ze hoogstens maar een paar keer per jaar zien, ook hebben wij geen kinderen (niet dat ik weet tenminste...)

Als onze situatie anders zou zijn, zouden onze prioriteiten er ook anders uit zien...

Hopelijk duren de omstandigheden niet te lang meer en kan iedereen zijn familieleden weer in de armen sluiten
Gr. NanMar

PB is welkom!
Frivooltje
Super actief lid

Ondanks dat ik mijn moeder soms wel mis (is al in '98 overleden) ben ik toch heel blij dat zij er niet meer is gezien de huidige tijd.
RaCa
Zeer actief lid

Bericht door RaCa »

Frivooltje schreef: vr 17 apr 2020, 00:31 Ondanks dat ik mijn moeder soms wel mis (is al in '98 overleden) ben ik toch heel blij dat zij er niet meer is gezien de huidige tijd.
Mijn vader is in 2005 gestorven en mijn moeder in 2018 en wij hadden het er van de week ook over dat het maar goed is dat ze het Corona niet hebben hoeven meemaken. Mijn moeder zou gestorven zijn van eenzaamheid in het bejaardenhuis waar ze woonde.
Wie tegen het naakte in opstand komt omdat het naakt is, bewijst dat hij uit het paradijs der schoonheid is verdreven.(Peter Sirius)
HenkD
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door HenkD »

Ik heb het meeste moeite dat Aamsveen niet toegankelijk is voor recreatie. Vooral nu met het mooie weer. Ben niet zo visiterig :? Maar de babbeltjes op Aamsveen mis ik wel........
Op de hoogte blijven van mijn reizen. Kijk op;
https://www.pindat.com/pindata/user/duncs.campertravels
GJ57
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door GJ57 »

RaCa schreef: vr 17 apr 2020, 10:22
Frivooltje schreef: vr 17 apr 2020, 00:31 Ondanks dat ik mijn moeder soms wel mis (is al in '98 overleden) ben ik toch heel blij dat zij er niet meer is gezien de huidige tijd.
Mijn vader is in 2005 gestorven en mijn moeder in 2018 en wij hadden het er van de week ook over dat het maar goed is dat ze het Corona niet hebben hoeven meemaken. Mijn moeder zou gestorven zijn van eenzaamheid in het bejaardenhuis waar ze woonde.
Mijn moeder van 88 leeft nog maar heeft het enorme geluk alleen te wonen in een alleraardigst huis. Ze heeft een groot terras en daar zitten we dan op. De een aan de ene kant en de ander wat verder weg (ze heeft prima gehoorapparaten :-) ) Ondanks dat is de eenzaamheid groot. Iedereen van haar eigen leeftijd is reeds overleden of dement of vergelijkbaar. Ze laat wel eens een foto zien van de Mulo en zegt van deze klas leeft er nog een. (dat is dan zijzelf maar dat begreep u al). We gaan dus wat vaker op bezoek, mailen de hele dag foto's, kinderen en kleinkinderen bellen. En ze verheugt zich op haar nieuwe achterkleinzoon (en wij op kleinzoon maar dat terzijde) Nee Corona maakt het voor haar niet makkelijk. Ze heeft wel bij de huisarts aangegeven middels wat papierwerk, niet naar de IC te willen mocht het zover komen. Laat mij maar linksaf gaan en wegglijden. Tranen met tuiten bij zoon lief maar das oké. Goed voor nu is dit genoeg ontboezemingen. Ik wens u allen toch een aardig weekend en genieten van het mooie weer.
GJ57
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door GJ57 »

HenkD schreef: vr 17 apr 2020, 16:30 Ik heb het meeste moeite dat Aamsveen niet toegankelijk is voor recreatie. Vooral nu met het mooie weer. Ben niet zo visiterig :? Maar de babbeltjes op Aamsveen mis ik wel........
Tja onze "afspraak" staat op een laag pitje. Blijf gezond.
Frivooltje
Super actief lid

HenkD schreef: vr 17 apr 2020, 16:30 Ik heb het meeste moeite dat Aamsveen niet toegankelijk is voor recreatie.
Dat houdt helaas te veel mensen niet tegen. Maar ik ben van mening dat een naaktstrand geen noodzakelijke verplaatsing is.
Nog even geduld dus, je bent niet de enige die het strand mist.
GJ57 schreef: vr 17 apr 2020, 16:37 Mijn moeder van 88 leeft nog maar heeft het enorme geluk alleen te wonen in een alleraardigst huis. Ze heeft een groot terras en daar zitten we dan op.
Dan heeft ze inderdaad geluk.
Rudi
Actief lid

Bericht door Rudi »

Frivooltje schreef: vr 17 apr 2020, 21:44 Maar ik ben van mening dat een naaktstrand geen noodzakelijke verplaatsing is.
Aan de andere kant is mijn mening dat, met in acht neming van de 1,5 meter-maatregel, een strandbezoek juist wel mogelijk moet kunnen zijn.
Over besmetting via zwemwater heb ik nog niets gelezen dus dat zal ook niet het probleem zijn.
Alleen bij de sanitaire voorzieningen zoals ook op campings is er nog een beetje een vraagstuk.

Het zal trouwens wel een stuk rustiger zijn op de naaktstranden wanneer de mensen uit de zogenaamde risicogroepen thuis blijven. :roll:
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Rudi schreef: za 18 apr 2020, 11:45
Aan de andere kant is mijn mening dat, met in acht neming van de 1,5 meter-maatregel, een strandbezoek juist wel mogelijk moet kunnen zijn.
Over besmetting via zwemwater heb ik nog niets gelezen dus dat zal ook niet het probleem zijn.
Alleen bij de sanitaire voorzieningen zoals ook op campings is er nog een beetje een vraagstuk.

Het zal trouwens wel een stuk rustiger zijn op de naaktstranden wanneer de mensen uit de zogenaamde risicogroepen thuis blijven. :roll:
Problemen kunnen wel de toiletten zijn.
Ik heb het uitgezocht voor de tuinvereniging:
Het is bekend dat het coronavirus ook een fecale route kan hebben. Diarree kan zelf het enge verschijnsel zijn.
In de adviezen die ik heb opgezocht komt het volgende naar voren:
- Toilet moet na gebruik gedesinfecteerd worden
- Toilet moet dagelijks stevig gereinigd worden
- Het spoelen van een toilet moet met dichte deksel gebeuren omdat er ook aerosolen ontstaan bij het spoelen die tot 1 meter hoog kunnen komen. (vies idee he)
Geniet van de dag. Het leven kan kort zijn. Waar wij geweest zijn vindt je op onze site http://www.naturisten-forum.nl
Eelco
Zeer actief lid

Bericht door Eelco »

Dat laatste is wel erg ranzig
janneke
Zeer actief lid

Bericht door janneke »

RaCa schreef: ma 13 apr 2020, 21:09
Ik zal met ons gezin en aanhang op een terras bij een ijssalon heerlijk sorbets gaan eten tot ik geen pap meer kan zeggen.
Yes... dat is net waar wij al ff van dromen! Lekker veel...met alles erop en eraan :lol:
Keep life simple :)
Plaats reactie