Wie kampeert er nog met een tent

Discussieplatform over alle onderwerpen.
Plaats reactie
Jos
Beheerder
Contacteer:

Wie kampeert er nog met een tent

Bericht door Jos »

Wij hebben ons hele leven gecampeerd. Aanvankelijk met een vouwwagen LA Boheme maxi (175 oid). later een Alpenkreutzer Parade.
Was prima met de kids. Veel ruimte.
We waren allen dat langzame rijden zat door Duitsland.
Gekken naar caravans en camper. In New Zealand, de VS en Canada met camper rondgetrokken. op zich prima en daar veilig tegen de wilde dieren. Hoewel er veel emsnen gewoon met tent kamperen tussen de beren, bisons en elanden.
Na die tijd hebben we een opblaasbare karstenten overgenomen voor € 300, Karstentent en veel mee weg geweest.
3 jaar terug wilde ik wat reserve onderdelen halen bij Karsten. Echtgnote mee. Ik pak de onderdeeltjes en zij ziet een mooie keuken en een mooie kleinere tent. Die wilde ze wel hebben. Iets kleiner en lichter.
Helaas was er geen tent enten door de grote brand die ze gehad hebben. Op een na een afwijkende kleur, blauw. Leek ons wel mooi. Ok maar willen ook nog een koppelstik, verlengstuk en meer. Wanneer klaar we gaan donderdag weg (was maandag). ok geen probleem donderdag om twee uur is alles klaar. Doorgeren naar Frankrijk en daar heerlijk gekampeerd op diverse terreinen (le Fayard, Haut Chadelalar, diverse verenigingsterreinen.
We kijken er naar uit wanneer we weer kunnen. Zal wel volgen jaar worden.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Geniet van de dag. Het leven kan kort zijn. Waar wij geweest zijn vindt je op onze site http://www.naturisten-forum.nl
HenkD
Super actief lid
Contacteer:

Re: Wie kampeert er nog met een tent

Bericht door HenkD »

Kamperen is hot. Waren bij mijn dochter op de camping (kleren) Maar ook die viel het op dat er verschrikkelijk veel tenten stonden op de diverse velden. Allemaal van die koepeldingen. En ik was aangenaam verrast door de inruilwaarde van mijn Sterckeman Alize 390C van 2013. Niet alleen campers gaan als warme broodjes. Caravans blijkbaar ook.
Op de hoogte blijven van mijn reizen. Kijk op;
https://www.pindat.com/pindata/user/duncs.campertravels
moppetoet2
Super actief lid

Bericht door moppetoet2 »

Wij kamperen al meer dan 30 jaar in tenten.

Begonnen met een cheap-ass nylon paraplumodel dat meer dan 50 weken mee ging, daarna een driepersoons Nomad Tellem. Vervolgens een polyester 6-persoons tunneltent (ledikantje etc. mee) en een iets lichtere 4-persoons (vliegreis).
Momenteel een vierpersoons Eureka! van polyesterkatoen.

Zoon heeft de afgelopen 10 jaar in een nylon 3-persoons paraplutentje geslapen, die zal ook zeker 50 weken zijn meegegaan (vakanties + kampen) en heeft nu een nieuwe 3-persoons van polyesterkatoen.

Voor zoon hebben we altijd driepersoons tenten gekocht, zodat we op doorreis daarin kunnen slapen, de rest van de vakantie had hij voldoende ruimte binnen voor de speelgoedkrat, vriendjes etc.
We're born naked. After that, it's all drag.
janneke
Zeer actief lid

Bericht door janneke »

Wij waren ook steeds fervente kampeerders met diverse modellen van tenten...begonnen met een mini 2pers. (motorvakantie). Nadien overgegaan naar een driepersoons.. wegens uitbreiding van ons gezinnetje :D
Ook een paar jaren met de bungalowtent op vakantie geweest, wat wel meer ruimte bood maar echter te veel gedoe was om deze op te zetten en terug af te breken op doorreis. Dus dan maar terug een drie persoons aangekocht, waar we tot 2 jaar geleden nog een keertje op Flevo kampeerden.
We hebben er al de voorbije jaren echt wel van genoten...bij mooi en kletsnat weer :mrgreen:

Tegenwoordig gaat onze voorkeur uit naar onze Opel Combo (slaapmobiel)... met een zelfgemaakte zonneluifel :lol: :idea:
Keep life simple :)
HenkD
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door HenkD »

Meer dan 20 jaar een vouwwagen gehad (telt dat ook als tent! :mrgreen: )Eerst een Alpenkreuzertje. Na 2 jaar ingeruild voor een Raclett Corail. Nieuw gkocht en 20 jaar mee op pad geweest. En daarna mijn dochter met schoonzoon nog een paar jaar! Met enorm veel plezier btw. Toen op pad vor een nieuwe. Een Holtkamper! Zo`n opblaastent. Echter qua prijs! En het feit dat ie weer 20 jaar mee zou.....niet gedaan en voor een caravan gekozen.

Het rendement van 1 x per jaar 3 weken zuiden per jaar was ook een stuk lager dan de weekenden weg tdt.
anakin
Super actief lid

Bericht door anakin »

Vorig jaar nog, allebei een tent achterop de motorfiets en zien waar je uitkomt.
Dit doe ik al vele jaren, en verveeld eigenlijk niet. Ieder in een eigen kopeltentje van 2- of 3-persoons, zodat je ook alle bagage kwijt kan.
Alleen dit jaar kwam er iets anders tussen, maar in een hotel slapen voor de verandering is ook niet verkeerd...... :mrgreen:
Panda
Zeer actief lid

Bericht door Panda »

Wij hebben vorig jaar ook zo'n vouwwagen gekocht, 2dehands. Een raclette provence.
Leuke manier van kamperen, veel groter en comfortabeler dan ik had verwacht.
Bowmore
Super actief lid

Bericht door Bowmore »

Ik typ dit bericht vanuit een tent. Alweer ons 10e seizoen en is vandaag na een wolkbreuk nog steeds waterdicht gebleken.
Groetjes uit Domaine de Chalain een niet naturistische camping met naaktstrandje in de Jura.
Wimna
Actief lid

Bericht door Wimna »

Wij kamperen in een de waard (Piramide) tent. Altijd met heel veer plezier gedaan. We gaan vaak in juni op vakantie, in de grijze golf. Je staat dan alleen tussen caravans in. Gisteren waren wij bij onze dochter op de camping op bezoek, dan zie je toch wel veel tenten staan.
Deze maand gaan wij onze camper ophalen, dit zal een heel andere manier van kamperen worden. En soms zullen we, denk ik onze tent best wel missen.
HenkD
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door HenkD »

Wimna schreef: ma 02 aug 2021, 09:51 Gisteren waren wij bij onze dochter op de camping op bezoek, dan zie je toch wel veel tenten staan.
Deze maand gaan wij onze camper ophalen, dit zal een heel andere manier van kamperen worden. En soms zullen we, denk ik onze tent best wel missen.
Viel ons ook al op toen we bij onze kleindochter de verjaardag vierden op de Boscamping in Appelscha; Enorm veel tenten met jonge gezinnen!
(Dan zie je ook dat er weinig gezinnen op de NV`s staan :( .)
Denk niet dat je je tent gaat missen. ;) We misten de vouwwagen ook niet. Vooral niet toen we in Zwitserland in een sneeuwbui stonden :lol: . En het is heerlijk om naar je eigen toiletje te kunnen onderweg hebben we ontdekt.
Maar waar je gelijk in hebt; We denken nog met veel plezier terug aan al die jaren dat we er mee op pad geweest zijn. Die had ik niet willen missen.
HenkD
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door HenkD »

Panda schreef: ma 02 aug 2021, 00:03 Wij hebben vorig jaar ook zo'n vouwwagen gekocht, 2dehands. Een raclette provence.
Leuke manier van kamperen, veel groter en comfortabeler dan ik had verwacht.
Hoi Panda,
Yep. Een vouwwagen is best comfortabel en best wel veel leefruimte! Heb altijd gezegd dat we meer ruimte nodig hadden dan de caravans! In DK zeiden ze altijd; Die Hollanders, ze komen zo klein en wonen zo groot!!! :lol:..

Afbeelding

Dit had `m kunnen zijn! En met de luifel ervoor!
Onderweg stonden we vaak een nachtje zonder voortent. Wel de luifel ervoor. Soms half aan de zijkant ivm de wind en om de keuken droog te houden.
Pieter1973
Zeer actief lid

Bericht door Pieter1973 »

Wij zijn op dit moment op de terugweg uit de Provence met onze Roadmaster Family S vouwwagen........een tent van 5 bij 6 meter
Panda
Zeer actief lid

Bericht door Panda »

Dat is inderdaad het leuke. Voor 1 nachtje is de voortent wat veel werk om op te stellen, maar het slaapgedeelte staat heel snel en met de voorluifel eraan zit je ook al heel goed.
HenkD
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door HenkD »

Panda schreef: ma 02 aug 2021, 12:29 Dat is inderdaad het leuke. Voor 1 nachtje is de voortent wat veel werk om op te stellen, maar het slaapgedeelte staat heel snel en met de voorluifel eraan zit je ook al heel goed.
Meestal klapten we `m open. 4 haringen en klaar! Een bermkeuken of een losse?
Laatst gewijzigd door HenkD op ma 02 aug 2021, 12:40, 1 keer totaal gewijzigd.
HenkD
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door HenkD »

Pieter1973 schreef: ma 02 aug 2021, 12:27 Wij zijn op dit moment op de terugweg uit de Provence met onze Roadmaster Family S vouwwagen........een tent van 5 bij 6 meter
ook al zo'n supersizede klapkar! :lol:
Koenraad
Super actief lid

Bericht door Koenraad »

Wij hebben nu een Camplet Concorde klapkar. Caravan verkocht.

Bij het uitklappen komt alles in één keer keer overeind, dus ook het voortentdeel. Enkel nog wat haringen in de grond tikken. Minder dan bij een De Waard met zijn 10.000 haringen....

De voortent is 2,75 bij 4 meter en daar hebben we met zijn tweëen genoeg aan. De matrassen zijn 2,15 meter lang, dus ook dat is lang genoeg voor mij. Keukentje heeft driepits gasstel, dus ook pit genoeg.

Als de klapkar een poosje niet gebruikt wordt, kan die op zijn kant (met kantelbeugel) opgeborgen worden in de garage. Eet verder geen brood.

Voelt eigenlijk aan als een tent, maar met als voordeel dat je niet op de grond slaapt en ontlast bagageprobleem in de auto.

Groet,
Koen
Bloot Is Gewoon - BIG

Denken kan je niet delegeren
Pieter1973
Zeer actief lid

Bericht door Pieter1973 »

HenkD schreef: ma 02 aug 2021, 12:39 ook al zo'n supersizede klapkar! :lol:

En dan heb ik het nog niet eens over de kelder en de 1e verdieping :D
HenkD
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door HenkD »

Pieter1973 schreef: ma 02 aug 2021, 17:57
HenkD schreef: ma 02 aug 2021, 12:39 ook al zo'n supersizede klapkar! :lol:

En dan heb ik het nog niet eens over de kelder en de 1e verdieping :D
En het overdekte zwembad in de voortent vanwege de Hollandse zomer :lol:
Panda
Zeer actief lid

Bericht door Panda »

HenkD schreef: ma 02 aug 2021, 12:37
Panda schreef: ma 02 aug 2021, 12:29 Dat is inderdaad het leuke. Voor 1 nachtje is de voortent wat veel werk om op te stellen, maar het slaapgedeelte staat heel snel en met de voorluifel eraan zit je ook al heel goed.
Meestal klapten we `m open. 4 haringen en klaar! Een bermkeuken of een losse?
Ik heb geen idee wat een bermkeuken is :D .
Het is een metalen ding dat langs de binnenkant aan de achterklep hangt. Dit haal je er af, 4 poten uitschuiven en het 'deksel' open klappen, zodat dit 3 wandjes rond het gasvuur worden.
HenkD
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door HenkD »

Panda schreef: di 03 aug 2021, 13:22 Ik heb geen idee wat een bermkeuken is :D .
Het is een metalen ding dat langs de binnenkant aan de achterklep hangt. Dit haal je er af, 4 poten uitschuiven en het 'deksel' open klappen, zodat dit 3 wandjes rond het gasvuur worden.
Een bermkeuken zit inderdaad aan de binnenkant of buitenkant aan de achterklep. Aan de binnenkant draai je de klep open en kan je koken. Aan de buitenkant is de keuekn ook onderweg te gebruiken voor koffie/thee en soep te warmen. Onez Alpenkreutser jhad er toen 1. De Raclett niet. Die stond in de wagen en kwam je niet bij. Mar we hadden altijd een gaspotje met een spinnetje er op. (voor een bakkie koffie of thee)
Koenraad
Super actief lid

Bericht door Koenraad »

Onze Camplet Concorde heeft ook een bermkeuken, maar voor een bakkie pleur pakken we het 1-pits gasstelletje met gaspatroon. Anders moet je weer een dikke gasfles aansluiten.

Heb trouwens net vandaag de kantelbeugel binnen gekregen via marktplaats. Nu kan die op zijn kant in de garage weggezet worden.

Tja, het is niet echt een tent, wel meer dan dat. Maar stukken minder dan een sleurhut.

Groet,
Koen
Bloot Is Gewoon - BIG

Frivooltje
Super actief lid

Bericht door Frivooltje »

Mijn neefje zweert erbij. Voor hem echt geen huisje. Caravan of camper wil ook nog wel maar met een camper heb je geen auto en dat vind hij dan wel weer lastig. En om er nu een aanhanger met een RAM (2.8 ton) achter te hangen... :lol: :lol: :lol: Hij heeft een hele grote tent (weet niet welk merk) maar 2 dochters slapen in hun eigen (3-persoons?) tent.

Hij staat nu op een textielcamping met zijn 3 dochters. Heeft een Dodge RAM maar zijn verloofde moest ook mee met haar stationwagen want ze konden niet alles kwijt. :o Hij heeft zelfs via MP een oude koelkast gekocht (want het bier moet wel koud zijn) want op de camping hadden ze die niet meer.

Ga er morgen heen.

Ik ben anders. Heb nooit zoveel van kramperen gehouden. Mijn campingtripjes waren nooit zo geslaagd.
I didn't choose to be naked. I am forced to wear clothes.
Als textiel niet wil meewerken verliest naakt altijd. :(
Johnny's forum (naturisme-nudisme) is gestopt per 20-05-2019.
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Mijn vroegste kampeerherinneringen gaan terug to 60-65 jaar terug. Met de hele familie (7) aan het gardameer. We kregen eigen tentjes. Thuis ging ik vaak op de fiets met tent en gasstel, aluminium pannetjes de Drunense Duinen in. Kampeerde daar dan een weekend Ik zal rond de 10 jaar geweest zijn. Was een mooie tijd. Ouders kochten later een Caravan (Wilk). Ik herinner me angstige tochten met slingerende caravan. Ik heb tot mijn 21e mijn ouders daarmee naar Italië en Zwitserland gereden.
Toen ik met echtgenote bij kennissen in ter Horne was boden die een la Boheme Maxi vouwwagen aan voor Fl 1750,-. Mijn echtgenote nooit gekampeerd als stadsmens, besloot dat ding te kopen ergens in 1975. We hebben er erg van genoten met ons gezin tot 2002. Mijn moeder wilde met warme hand wat schenken en zij was gek van kamperen met een vouwwagen. We hebben toen een Alpenkreuzer Parade gekocht. Mooi ding, veel ruimte. We hebben er ongeveer 10 jaar mee rond getoert. Heerlijk al dat tentdoek. Ook wat pech mee gehad en gerepatrieerd. Het langzame rijden door Duitsland (80 km) vonden we helemaal niks.
Toen kwam het aanbod van een broer om zij Karstentent 380 te kopen voor € 300,- Pracht tent en sinds dien kamperen we met deze tent. Toen ik wat onderdeeltjes wilde halen bij Karsten wilde ze mee. We kwamen thuis met een gloednieuwe Karsten tent 300.
Dit jaar wordt het niks denken we maar volgend jaar wordt het Italië/Frankrijk met tent
Jos
Geniet van de dag. Het leven kan kort zijn. Waar wij geweest zijn vindt je op onze site http://www.naturisten-forum.nl
Frivooltje
Super actief lid

Bericht door Frivooltje »

Frivooltje schreef: di 10 aug 2021, 21:59 Hij heeft een hele grote tent (weet niet welk merk) maar 2 dochters slapen in hun eigen (3-persoons?) tent.
Merk van zijn 4-pers. tent is Redwood en dochters slapen in een 2-pers. tentje.
Hij wil eigenlijk zo'n opblaasbare tent want met deze is hij wel een klein uurtje bezig.
I didn't choose to be naked. I am forced to wear clothes.
Als textiel niet wil meewerken verliest naakt altijd. :(
Johnny's forum (naturisme-nudisme) is gestopt per 20-05-2019.
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Frivooltje schreef: di 10 aug 2021, 21:59 Hij heeft een hele grote tent (weet niet welk merk) maar 2 dochters slapen in hun eigen (3-persoons?) tent. Merk van zijn 4-pers. tent is Redwood en dochters slapen in een 2-pers. tentje.
Hij wil eigenlijk zo'n opblaasbare tent want met deze is hij wel een klein uurtje bezig.
Een opblaasbare tent van Karsten is prima. Maar het oppompbare gedeelte staat in 10 minuten. Daarna moet je wel nog een aantal aanpassingen doen om een voortent te creëren en dan dan ben je ook wel even bezig. Ze een half uur en wat haringen.

Jos
Koenraad
Super actief lid

Bericht door Koenraad »

Het doet er eigenlijk niet zo toe wat je moet doen. Als je maar op een blootcamping staat, waar je in je blootje aan je tent camper of caravan kan rommelen wat je wil.

Gewoon relaxed, met bakkie koffie of thee, misschien wijntje alhoewel ik dan waarschijnlijk snel onder de blote hemel zal slapen...
En even praatje maken bij de buren, je doet van alles en toch ook niks. Gewoon geNIETen.

Groet,
Koen
Bloot Is Gewoon - BIG

HenkD
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door HenkD »

Koenraad schreef: vr 13 aug 2021, 02:06 Het doet er eigenlijk niet zo toe wat je moet doen. Als je maar op een blootcamping staat, waar je in je blootje aan je tent camper of caravan kan rommelen wat je wil.

En even praatje maken bij de buren, je doet van alles en toch ook niks. Gewoon geNIETen.

Groet,
Koen
Zo hebben we de afgelopen week onze plek opgeruimd, voortent en caravan "gekuist". Gewoon relaxed; Af en toe een bakkie, even zwemmen, praatje met deze/gene. Gewoon lekker bezig. Met de voorpret van de camper in onze gedachten. :P
Gewoon relaxed, met bakkie koffie of thee,
Klopt Koen. Alleen, tja voor je dat bakkie aan de praat hebt met een tent is het toch nog even een uurtje hard werken na een flinke rit.

Als we buurtjes op de tentplaats naast ons zagen opbouwen loop ik er vaak, als we er zijn, even met een bakkie naar toe. Word altijd zeer gewaardeerd en je hebt meteen contact gelegd. :idea:
.....misschien wijntje alhoewel ik dan waarschijnlijk snel onder de blote hemel zal slapen...
:lol: :lol: :lol:
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Als wij aankwamen dan parkeerden we boel en pakten een handdoek en gingen eerst lekker genieten van het weer, zwembad/ riviertje. Dan hoef je niet in de hitte werken. Was ook lekker voor de kids die niet geïnteresseerd zijn in het opzetten van een tent.

's avonds keken we dan wel wat we alvast zouden opzetten voor de nacht. De volgende dag installeerden we dan de rest. Lekker relaxed.
In de tijd van de vouwwagen klapten we die open en zetten pas later de voortent op.
Bij nat weer of veel regen zijn we altijd heel snel en staat de boel in 5 tot 6 minuten.

Onderweg zetten we meestal een tent op. Kan de Karsten tent zij die staat in 10 minuten. Of we een klein tentje op voor de nacht. Eigenlijk even veel werk maar wel sneller weer inpakken.
Meestal kiezen we het zo uit dat we op een naturistenterrein staan, vaak zijn dat verenigingsterreinen. Meestal heel gezellig en ook nog eens een feestje.

Jos
Analog_Shooter
Actief lid

Bericht door Analog_Shooter »

Voor mij is een tent het "echte" kamperen. Ik vind een caravan een onding.
Die van ons staat in een kwartiertje en is ruimer dan de grootste 2 asser die je kan bedenken :mrgreen:
Niks geen gedoe met aankoppelen en een voortent die uiteraard in de rail vastloopt ( en vervolgens niet meer voor of achter uit wil ) :shock:
Bowmore
Super actief lid

Bericht door Bowmore »

Analog_Shooter schreef: vr 13 aug 2021, 11:44 Voor mij is een tent het "echte" kamperen. Ik vind een caravan een onding.
Die van ons staat in een kwartiertje en is ruimer dan de grootste 2 asser die je kan bedenken :mrgreen:
Niks geen gedoe met aankoppelen en een voortent die uiteraard in de rail vastloopt ( en vervolgens niet meer voor of achter uit wil ) :shock:
Welke tent heb je?
Plaats reactie