Gewichtsverlies

Discussieplatform over alle onderwerpen.
De Mummelman
Actief lid

Gewichtsverlies

Bericht door De Mummelman »

Ik wou eens luisteren wie er nog bezig is met afvallen, of ervaringen en tips wil delen. Zelf ben ik tien jaar geleden 24 kilo afgevallen in minder dan een jaar tijd, om vervolgens alles te laten schieten en op nauwelijks meer dan een jaar 33 kilo bij te komen. Doodzonde natuurlijk en begin dit jaar ben ik er nog eens werk van gaan maken om terug op een normaal gewicht te raken. Op 4 maand tijd nu 13 kilo kwijt, en minimaal nog 10 te gaan, maar liefst 15-20. Ik heb hier ervaring mee dus ik weet dat dat de moeilijkste kilo's zijn.

Toen werkte ik van thuis uit en was ik als een bezetene (nuja) bezig met calorieën tellen en dagelijks vers te koken zo gezond als het maar kon, met bijna dagelijks anderhalf tot twee uur sporten en/of krachttraing. Nu haal ik een zak groenten uit de diepvries met een aperitief van rode wijn of soms bier ervoor (wat is een Belg ook zonder bier? :? ), en sport ik thuis hoogstens 2x per week, maximaal 1 uur. Toch met +- even goede resultaten, veel beter dan verwacht, dus om zelf een tip te geven: sporten is natuurlijk altijd goed, maar overschat het ook niet om af te vallen zoals ik vroeger deed. Je leest vaak een verhouding van 80% voeding en 20% sporten en dat lijkt me ook vrij correct.
Frivooltje
Super actief lid

Re: Gewichtsverlies

Bericht door Frivooltje »

Bezig is een groot woord. Ik ben een zeer moeilijke eter en mijn lichaam doet niet meer helemaal wat ik wil. (zo ging b.v. het wandelen in het begin veel beter/sneller dan nu) Sinds ik geschrokken ben van mijn laatste bloeddrukmeting wandel ik véél meer (minimaal 6 dagen per week, minimaal 1 uur en minimaal 5.000 stappen per dag) al gaat dat soms met vallen en opstaan. (figuurlijk gesproken) Ook let ik véél meer op het zoutgehalte in voedsel.
Probleem is dat ik zeer weinig (lees: geen) steun heb. Alleen mensen die het allemaal beter weten dan ik en die allemaal verwachten dat ik hun adviezen opvolg wat natuurlijk nooit gaat lukken. Levert alleen maar een hoop ergernis op wat weer negatief is voor... alles.
Ondanks alles blijft mijn gewicht te hoog maar wel stabiel.
I didn't choose to be naked. I am forced to wear clothes.
Als textiel niet wil meewerken verliest naakt altijd. :(
Johnny's forum (naturisme-nudisme) is gestopt per 20-05-2019.
De Mummelman
Actief lid

Bericht door De Mummelman »

Tja, de beste stuurlui hé... Ik heb dikwijls de neiging om alles tot in detail uit te gaan zoeken en negeer die zogezegde adviezen maar gewoon. Zelfs een diëtiste heeft me jaren geleden een 'eetplan' opgesteld waarbij ik haast flauwviel van de honger, en met het meest onaantrekkelijke voedsel op kop terwijl er zoveel andere opties zijn.

Ik heb ook geen steun trouwens maar vind dat ook helemaal niet nodig. Vroeger had ik moeite met motivatie, nu niet meer. Cliché, maar het is voor m'n eigen gezondheid tenslotte. Voor een groot deel ook dankzij de keuze in de supermarkten, het is relatief makkelijk om af te vallen vind ik. Ik heb dan wel het voordeel een makkelijke eter te zijn. Waar ik me wel aan stoor in de winkel zijn sommige producten die geadverteerd worden als 'groen' en/of gezond maar dat niet echt blijken te zijn. 't Is geen moeite om het label snel te lezen natuurlijk maar wat mij betreft mag men daar strenger mee omgaan, en dat gaan we de komende jaren ook langzaamaan steeds meer merken.
Frivooltje
Super actief lid

Ja hoor, buurvrouw had gemerkt dat ik vrijdag niet lekker in mijn vel zat. Komt ze aan met een chocoladebol, een favoriet van mij. Nogmaals duidelijk gemaakt dat ik weet dat ze het heel lief bedoeld maar dat ze dit soort dingen niet meer moet doen. Ik heb het al moeilijk genoeg zonder haar 'hulp'. En ja, ik weet dat ik de chocoladebol ook niet had kunnen aannemen maar helaas, daar heb ik dus geen ruggengraat voor. :oops: :oops: :oops:
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Gewichtsvermindering is een negatief resultaat van inname van voedsel en verbruik.

Alleen een dieet is een heel lange weg. Als je het combineert met grote inspanning gaat het veel sneller.

Wij hebben allerlei diëten geprobeert. Montignac was een goede maar zeker Dr Frank. Eigenlijk volgen wij zijn koolhydraat arm en eitwitrijk dieet nog steeds.
- 's morgens leen volle griekse yoghurt zonder toevoegingen
- lunch meestal salade in alle variaties
- avondeten: vlees, vis, gevogelte en alleen groente

We blijven mooi op gewicht. Maar ik ben nog wel te zwaar. Maar veel minder dan het was.

Jos
Geniet van de dag. Het leven kan kort zijn. Waar wij geweest zijn vindt je op onze site http://www.naturisten-forum.nl
Strandman
Actief lid

Bericht door Strandman »

Wij volgen het intermittent fasting.
Eigenlijk alleen om op gewicht te blijven.
Wij zijn nogal bourgondiers :D
Tijdens de week eten we normaal, gezond. In het weekend mag het al iets vettiger zijn :D + een glaasje wijn ;)

En als we eens willen resetten of een beetje willen afvallen volgen we een paar weken (2 tot 4, afhankelijk wat we willen verlies aan gewicht) een keto dieet.
LucDB
Actief lid

Bericht door LucDB »

Ik moet ook opletten om mijn gewicht "op peil" te houden. Enkele jaren geleden woog ik echt te veel (BMI van bijna 30).
Nu zit ik op een BMI van 25 maar heb daar geen dieet voor gevolgd. Om af te vallen zijn in eerste instantie alle "surplussen" afgeschaft: thuiskomen van het werk en een hapje + aperitief tijdens het klaarmaken van het avondeten, snoep, ... veel minder alcohol en in het algemeen letten op wat ik eet.

Om mijn gewicht op dit niveau te houden blijf ik opletten wat ik eet. Minder rood vlees en bereide vleeswaren, minder brood en aardappelen, meer groenten en fruit, alcohol enkel in het weekend en dan nog met mate. En veel bewegen: hardlopen, tussen de 20 en 30 km per week+ in het weekend fietsen tussen de 70 en 100 km / rit.

In het begin was dat wel aanpassen maar ondertussen is het een levensstijl geworden. Af en toe kunnen de remmen al eens worden losgelaten maar het blijft opletten. Kilo's komen erbij in no-time, maar ze terug kwijt geraken: dat gaat altijd een pak trager.
Alkomi99
Actief lid

Bericht door Alkomi99 »

Jos schreef: zo 16 mei 2021, 00:10 Gewichtsvermindering is een negatief resultaat van inname van voedsel en verbruik.

Alleen een dieet is een heel lange weg. Als je het combineert met grote inspanning gaat het veel sneller.

Wij hebben allerlei diëten geprobeert. Montignac was een goede maar zeker Dr Frank. Eigenlijk volgen wij zijn koolhydraat arm en eitwitrijk dieet nog steeds.
- 's morgens leen volle griekse yoghurt zonder toevoegingen
- lunch meestal salade in alle variaties
- avondeten: vlees, vis, gevogelte en alleen groente

We blijven mooi op gewicht. Maar ik ben nog wel te zwaar. Maar veel minder dan het was.

Jos
Jos
Kunnen we eigenlijk gewoon niet stellen…(bijna) alle diëten zijn een ramp?
Na het volgen van de meeste diëten volgt een gewichtstoename die het gewicht bij het starten van het dieet overtreft
Bewustwording en aanpassing van je levensstijl, daar draait het om
En geduld
Dus niet 4 x per dag op een weegschaal gaan staan om te kijken of je misschien al wat lichter bent geworden
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Alkomi99 schreef: zo 11 jul 2021, 12:43

Jos
Na het volgen van de meeste diëten volgt een gewichtstoename die het gewicht bij het starten van het dieet overtreft
En geduld
Dus niet 4 x per dag op een weegschaal gaan staan om te kijken of je misschien al wat lichter bent geworden
Je moet dus niet terugvallen in je oude patroon, dus inderdaad aanpassen van levensstijl en genoeg bewegen (=verbranden).

Jos
Geniet van de dag. Het leven kan kort zijn. Waar wij geweest zijn vindt je op onze site http://www.naturisten-forum.nl
HenkD
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door HenkD »

Alkomi99 schreef: zo 11 jul 2021, 12:43
En geduld. Dus niet 4 x per dag op een weegschaal gaan staan om te kijken of je misschien al wat lichter bent geworden

Tja. :? Ook ik heb een geschiedenis van (af)vallen en weer (aan)komen door de decennia heen
Van;
99 naar 98.
125 naar 99
135 naar 125
140 naar 135
163 naar 89 Na een Gastric Bypass in november2018.
naar 97.......... mijn huidige gewicht. (vanaf vorig jaar weer wat aangekomen doordat ik in de ziektewet kwam met vermoeidheidsverschijnselen en nog steeds herstellende!!!!)

Nu moet ik zeggen dat 89 te licht is/was; had het aldoor koud en een ingevallen bekkie, zag er slecht uit werd mij vertelt. En al is mijn BMI nu nog te hoog. Ik voel me hier prima bij al zou er weer 10 kg af moeten volgens de statuten.

En dat is mi het belangrijkste! Hoe voel ik mij! Hoe is mijn bloeddruk, cholesterol en mijn suiker! Zijn die ook goed. Wees dan niet bang voor een paar extra BMI-puntjes. Positiviteit en acceptatie van je zelf in het leven is ook belangrijk in het leven. En als naturist weten we allemaal dat een perfect lichaam niet bestaat. Al zijn er uitzonderingen :lol: .

De GB heb ik zelf niet verzonnen; Nadat mijn OSAS verpleegkundige en Neuroloog het geopperd hadden kwam een half jaar later ook de huisarts met het voorstel. Niet omdat ik me zelf te dik vond! Mijn Bloeddruk, cholesterol en suiker waren te hoog...... nog net niet aan de pillen maar er hoefde nix te gebeuren of ik kreeg een hoop trammelant..... Ben nu blij dat ik het gedaan heb al is het niet alleen maar hosanna!

Na in het begin van mijn carriere de opmerkingen; een kok moet toch dik zijn! Zei men dat niet meer toen ik te dik was. Toen kwamen er de opmerkingen van een goed kosthuis tot of ik op de bromfiets kwam! :cry:

We kunnen allemaal zweren bij een bepaald dieet. Maar op het moment van dieten ga je eigenlijk de fout in! Je gaat nl je lichaam vertellen dat er een tijd van schaarste aanbreekt. En na de eerste periode van reserves aanspreken ( Hej, we vallen af, joepie! ) gaat het lichaam zuiniger met de energie om (tja die laatste kilootjes zijn moeilijk!) . Wanneer we dan op ons streefgewicht zijn en we de teugels iets laten vieren staat ons lichaam nog steeds in die zuinige modus en zet vervolgens ieder calorietje weer weg in de vetweefsels die nu leeg zijn maar wel al aanwezig. En zo komen de kilootjes er weer razendsnel bij.

Ik ben me er van bewust dat je net als een alcoholist ook met (morbide!) obesitas levenslang hebt. Net als je voor altijd een ex- roker blijft. Het blijft vechten voor je gezondheid. Je raakt heel erg snel verslaafd aan de happy-stofjes. En juist nu in deze snelle maatschappij met zoveel stress factoren heeft ons lichaam ze nodig. Enerzijds om te herstellen, anderzijds.... gewoon omdat dat het leven kleur geeft.

Toch nog wat tips van iemand die het in theorie wel weet maar waarvan het vlees ook zwak is :?
  • Gezond eten en voldoende bewegen is natuurlijk een inkoppertje.
  • Maar drink voldoende; minstens 1,5 tot 2 liter per dag. Afvalstoffen moetne uit je lichaam.
  • Zorg voor voldoende eiwitten. Afhankelijk van je lengte en sekse 60 tot 80 gram. ( in 1 ei,50gr, zit bv maar 6 gram puur eiwit!, SKyr 11 gram per 100 gr!)
  • Gebruik vooral volkorenproducten, fruit en groente maar geen vruchtensappen!
  • Kies voor zo weinig mogelijk (snelle) koolhydraten. Hierdoor gaat je bloedsuikerspiegel stuiteren wat een hongergevoel geeft.
  • Kies niet voor intensieve sporten maar voor meer rustiger! activiteiten; Denk dan aan wandelen, fietsen en zwemmen. Hierdoor gaat je verbranding eerder over van een "glucose-" naar een "vetverbranding". Bij bezigzijn verlies je veel vocht. Blijf dus drinken.
Op de hoogte blijven van mijn reizen. Kijk op;
https://www.pindat.com/pindata/user/duncs.campertravels
Alkomi99
Actief lid

Bericht door Alkomi99 »

Mooie posting Henk
Nuttig
HenkD
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door HenkD »

Alkomi99 schreef: di 13 jul 2021, 09:22 Mooie posting Henk
Nuttig
:oops: Is er toch nog wat blijven hangen van ondersteunende sessies voor, tijdens en na de GB. :ugeek:
Frivooltje
Super actief lid

Ben nu, als ik het goed heb, ca. 13 weken aan het wandelen. Minimaal 5.000 stappen én minimaal 1 uur actief bewegen. Dit lukte in het begin iets beter dan nu. Maar kan niet zeggen dat ik er wat van merk. Zou eigenlijk sneller moeten wandelen maar ben bang dat ik mijn doel dan helemaal niet red. Vorige week was het iets minder. Toen maar 5 van de 7 dagen gered. Deze week is het tot nu toe 3 op 3.

April: 169.991 stappen.
Mei: 210.714 stappen.
Juni: 190.615 stappen.
Juli: 96.487 stappen tot heden. 200.000 moet wel gaan lukken.
Daarvoor zat ik op gem. ca. 100.000 stappen per maand. Dus dat heb ik al verdubbeld.
Qua tijd actief is het ook bijna verdubbeld.

Maar dat (slechte) eten is echt een hele grote valkuil voor mij en het lukt mij maar niet om daarin verandering aan te brengen. Ik probeer het wel maar dat gaat 1 dag goed en 3 dagen fout. Ik roep weleens dat ze mij gewoon achter slot en grendel moeten zetten (want dan heb je geen kans om iets verkeerds te eten) maar dat gebeurt natuurlijk niet.
HenkD
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door HenkD »

Frivooltje schreef: wo 14 jul 2021, 20:27
Maar dat (slechte) eten is echt een hele grote valkuil voor mij en het lukt mij maar niet om daarin verandering aan te brengen. Ik probeer het wel maar dat gaat 1 dag goed en 3 dagen fout. Ik roep weleens dat ze mij gewoon achter slot en grendel moeten zetten (want dan heb je geen kans om iets verkeerds te eten) maar dat gebeurt natuurlijk niet.
Helaas, het "hotel" waar ik werk is volgeboekt. :lol: :lol: :lol:

Nog een paar tips!
Eerst eten en dan boodschappen doen.

Boodschappen lijstje (met gezonde producten) maken en je daar aan houden.

Probeer een menuplanning te maken. Kook 1 x en eet er 2 x van! Als je geen zin hebt in 2 x hetzelfde! No worries, koel ht zo snel mogelijk terug en eet het de dag daarna. Doen wij ook met restjes.

Hekel aan koken. Maak het je niet te moeilijk; Groente uit pot of blik zijn ook gezond. Wat groene sla met magere dressing, wat wokreepjes en een blikje spercibonen met wat van die woksaus uit een flesje wokken, schaaltje magere yoghurt met wat besjes..... heb je al snel een volwaardige maaltijd van 3 gangen. :mrgreen:
PS, begin met die wokpan op hoog vuur; Sla maken met dat schaaltje yoghurt. Dan is die pan heet Vlees en uitgelekte groente erin en in minder dan een kwatier zit je aan tafel.
Frivooltje
Super actief lid

Henk, dank voor je tips. Ik wil absoluut niet ondankbaar over komen maar helaas, ik weet het allemaal al. Alleen tussen weten en uitvoeren zit bij mij een heel groot verschil. Ik ken alle trucjes van met een volle maag boodschappen doen, je aan het lijstje houden, voor meerdere dagen koken, etc., etc., etc. Heb zelfs een heel receptenboek liggen vol met de meest gezonde recepten. Alleen mag je 3x raden hoeveel ik er lust. Oww, had ik al verteld dat ik een zéér moeilijke eter ben?
Volgens mijn chiropractor heb ik echt wel een ruggengraat maar ik denk dat deze kapot is. (als je begrijpt hoe ik dit bedoel)
HenkD
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door HenkD »

Frivooltje schreef: wo 14 jul 2021, 23:06 Henk, dank voor je tips. Ik wil absoluut niet ondankbaar over komen maar helaas, ik weet het allemaal al. Alleen tussen weten en uitvoeren zit bij mij een heel groot verschil. Ik ken alle trucjes van met een volle maag boodschappen doen, je aan het lijstje houden, voor meerdere dagen koken, etc., etc., etc. Heb zelfs een heel receptenboek liggen vol met de meest gezonde recepten. Alleen mag je 3x raden hoeveel ik er lust. Oww, had ik al verteld dat ik een zéér moeilijke eter ben?
Volgens mijn chiropractor heb ik echt wel een ruggengraat maar ik denk dat deze kapot is. (als je begrijpt hoe ik dit bedoel)
De geest is sterk maar het vlees is zwak! :) Iedereen die met overgewicht kampt en daar een historie in heeft weet het in theorie allemaal. Was ik ook niet bang voor! Toch is het niet erg om het zo af en toe eens terug te lezen. :? Ik ga er van uit dat er meer mijn posting lezen dan alleen jij. :P Ben niet voor niets 163 kg geweest in het verleden. Heb ook niet de illusie dat ik nu niet meer in de fout zal gaan. We blijven verslingert aan lekker en vet en.....

Wat het eten betreft. Was je niet veel bij de weg? Tja. Wanneer je dan trek krijgt liggen de gezonde opties niet voor het grijpen.
GJ57
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door GJ57 »

HenkD schreef: do 15 jul 2021, 10:26
Frivooltje schreef: wo 14 jul 2021, 23:06 Henk, dank voor je tips. Ik wil absoluut niet ondankbaar over komen maar helaas, ik weet het allemaal al. Alleen tussen weten en uitvoeren zit bij mij een heel groot verschil. Ik ken alle trucjes van met een volle maag boodschappen doen, je aan het lijstje houden, voor meerdere dagen koken, etc., etc., etc. Heb zelfs een heel receptenboek liggen vol met de meest gezonde recepten. Alleen mag je 3x raden hoeveel ik er lust. Oww, had ik al verteld dat ik een zéér moeilijke eter ben?
De geest is sterk maar het vlees is zwak! :) Iedereen die met overgewicht kampt en daar een historie in heeft weet het in theorie allemaal. Was ik ook niet bang voor! Toch is het niet erg om het zo af en toe eens terug te lezen. :? Ik ga er van uit dat er meer mijn posting lezen dan alleen jij. :P Ben niet voor niets 163 kg geweest in het verleden. Heb ook niet de illusie dat ik nu niet meer in de fout zal gaan. We blijven verslingert aan lekker en vet en.....

Wat het eten betreft. Was je niet veel bij de weg? Tja. Wanneer je dan trek krijgt liggen de gezonde opties niet voor het grijpen.
Zelfs bij Hello Fresh (wat ik toch gezien de hoeveelheden groente) als gezond bestempel moet je opletten. Hier een lepel roomboter daar een lepel. een bouillonblokje gaat bijna overal in. Opletten geblazen. En als troost wij wandelen zeker 15 to 1700 km per jaar en fietsen dan ook nog veel. Ik blijf prima op mijn gewicht val niks af en dat mocht ook wel. Wandelen alleen is echt niet genoeg om af te vallen. Hooguit om niet aan te komen.
HenkD
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door HenkD »

GJ57 schreef: do 15 jul 2021, 13:05 En als troost wij wandelen zeker 15 to 1700 km per jaar en fietsen dan ook nog veel.
Ik zit ook tussen de 15 e 1700 km per jaar :lol: :lol: :lol: :mrgreen: :P

BTW; wees niet te bang voor een lepeltje roomboter. Je kan het meestal vervangen door een beetje olie. Of het is niet essenciëel voor de receptuur!

Als voorbeeld;
100 gr Zalm geeft 180 Kcal
100 gr wijtingfilet & 10 gr roomboter /olie 175 Kcal.
Maar dan moet je de pan wel "uitlikken om alle olie/boter te nuttigen :lol:

Bedoel maar. Kies bewust. Ooit eens een collega gehad die haar eigen halvaniase meenam. Want dat scheelde Kcal; Tot ik fe fles fritessaus van tafel pakte en vroeg; Halva van wat....... Ze had geen idee :? . Ik zei; de helft van 80 gr vet maar mijn fritessaus is maar 25% vet. Dus een gezonder optie;
Later kwam de slogan; Frietje red, net zo lekker en nie zo vet......
GJ57
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door GJ57 »

HenkD schreef: do 15 jul 2021, 22:03
GJ57 schreef: do 15 jul 2021, 13:05 En als troost wij wandelen zeker 15 to 1700 km per jaar en fietsen dan ook nog veel.

BTW; wees niet te bang voor een lepeltje roomboter. Je kan het meestal vervangen door een beetje olie. Of het is niet essenciëel voor de receptuur!

Als voorbeeld;

Bedoel maar. Kies bewust. Ooit eens een collega gehad die haar eigen halvaniase meenam. Want dat scheelde Kcal; Tot ik fe fles fritessaus van tafel pakte en vroeg; Halva van wat....... Ze had geen idee :? . Ik zei; de helft van 80 gr vet maar mijn fritessaus is maar 25% vet. Dus een gezonder optie;
1500 tot 1700 (oooo wat type ik soms toch domme dingen :-) ) Dank voor je toelichting.
HenkD
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door HenkD »

GJ57 schreef: vr 16 jul 2021, 07:52
1500 tot 1700 (oooo wat type ik soms toch domme dingen :-) ) Dank voor je toelichting.
Kwartje viel wel hoor maar kon het niet laten om er op in te gaan :lol:
RaCa
Zeer actief lid

Bericht door RaCa »

HenkD schreef: do 15 jul 2021, 22:03

Als voorbeeld;

Dat is het verleidende, door zaken half te noemen lijkt het beter terwijl er veel beter alternatieve producten zijn.
Wie tegen het naakte in opstand komt omdat het naakt is, bewijst dat hij uit het paradijs der schoonheid is verdreven.(Peter Sirius)
Frivooltje
Super actief lid

HenkD schreef: do 15 jul 2021, 10:26 De geest is sterk maar het vlees is zwak! :)

Nou, hier is het vlees en de geest zwak.

Veel bij de weg? Daarmee bedoel je dat ik veel op de weg zit?
Zo ja, nee dat ben ik niet. Zeker sinds ik wandel moet ik soms echt een stukje gaan rijden omdat mijn auto anders te weinig beweging krijgt.

Over dik gesproken, wat heeft die Rene Froger een ontzettend dikke kop gekregen. Jammer.
HenkD
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door HenkD »

Frivooltje schreef: vr 16 jul 2021, 22:00

Veel bij de weg? Daarmee bedoel je dat ik veel op de weg zit?
Dacht dat je chauffeur was... :?
Frivooltje
Super actief lid

HenkD schreef: vr 16 jul 2021, 23:13 Dacht dat je chauffeur was... :?
Nee. Heb wel veel op de weg gezeten maar dat was vóór 2012. Ben nooit vrachtwagenchauffeur geweest.
johanneman
Zeer actief lid

Bericht door johanneman »

Frivooltje schreef: wo 14 jul 2021, 20:27 Ben nu, als ik het goed heb, ca. 13 weken aan het wandelen. Minimaal 5.000 stappen én minimaal 1 uur actief bewegen. Dit lukte in het begin iets beter dan nu. Maar kan niet zeggen dat ik er wat van merk. Zou eigenlijk sneller moeten wandelen maar ben bang dat ik mijn doel dan helemaal niet red. Vorige week was het iets minder. Toen maar 5 van de 7 dagen gered. Deze week is het tot nu toe 3 op 3.

April: 169.991 stappen.
Mei: 210.714 stappen.
Juni: 190.615 stappen.
Juli: 96.487 stappen tot heden. 200.000 moet wel gaan lukken.
Daarvoor zat ik op gem. ca. 100.000 stappen per maand. Dus dat heb ik al verdubbeld.
Qua tijd actief is het ook bijna verdubbeld.

Haal het slechte eten dan niet in huis, je hoeft zelf niet achter slot en grendel, maar ban het foute eten uit je huis, zodat dat je er niet naar kan pakken . Ik heb het zelfde met bijvoorbeeld een zak drop. Als ik ene zak drop in huis haal gaat die gegarandeerd in 2 dagen leeg. Ik blijf lopen naar de voorraadkast. Dus ik haal het gewoon niet in huis, omdat in weet me zelf niet in de hand te hebben. En heb ik nu trek in drop, jammer dan , maar er is niks in huis.
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

In een ander draadje schreef ik over het volgen van een dieet mbt de food sisters.

We beginnen nu aan week 4 en ik ben 6,2 kg afgevallen en echtgenote 1,5 kg.
Het is een fijn dieet waarbij je nooit het gevoel hebt dat je trekt krijgt in eten.
Zeer uitgebalanceerde recepten met veel variaties.Ze zijn nog lekker ook en heel veel. Vooral groenten maar ook vlees,vis en kip. Nogal wat ingrediënten waar ik weinig mee werkte en dat is ook weer leuk.
Van de insuline ben ik bijna af. Langwerkende insuline al 1,5 week (was 30 eenheden) en de kortwerkende is nu tot een minimum beperkt( van 8 eenheden 3dd naar 2 eenheden een of twee keer per dag) en dan moet ik nog oppassen dat ik 's nachts niet te laag zit. Gelukkig kan ik dat bewaken door een sensor en hoef dus niet de wekker te zetten.

Het dieet sluit wel aan wat we meestal al deden op basis Dr frank. Dus veel eiwitten weinig of geen suiker. Over 5 weken eens kijken hoe we die twee in lekaar schuiven.

Jos
gust
Zeer actief lid

Bericht door gust »

Dat gaat goed, Jos. Let wel op dat jullie deze zomer niet te mager zijn. Er huid te veel is!
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

gust schreef: ma 29 jan 2024, 14:02 Dat gaat goed, Jos. Let wel op dat jullie deze zomer niet te mager zijn. Er huid te veel is!
Lol Gust, daar letten autisten toch niet op.

In ieder gal zullen de kleren niet meer [assen denk ik en dat komt goed uit.

Jos
Michael74
Zeer actief lid

Bericht door Michael74 »

Sinds Corona werk ik nog steeds veel thuis. Op kantoordagen maakte ik eigenlijk altijd een lunchwandeling, de ene keer alleen, de andere keer met collega’s. Nu een kleine 4 jaar verder ben ik 10 kilo zwaarder. Vaak loop ik naar beneden om wat te drinken, maar pak ik eten en als ik weer naar boven wil, oh ja ik wilde wat drinken. En dan nog een koekje hier en een snoepje daar.

Afgelopen zaterdag een toerfiets gekocht. Een reden te meer om erop uit te gaan en het wordt weer mooier weer.

Ik denk dat je bewust moet zijn, dat ieder pondje door het mondje is gegaan. Is het niet de reclame van Milner, wat er niet aankomt, hoeft er ook niet af.
Puur-natuur74
Actief lid

Bericht door Puur-natuur74 »

Ik ben een tijdje geleden naar een diëtiste gegaan om dat ik ook niks meer af viel.
Ik sport zeker twee keer per week weer mijn eten af snoepte weinig en probeerde zo bewust met eten om te gaan.

Door de diëtiste ben ik er achter wat de oorzaak is.
Ik kreeg te veel suiker binnen in de ochtend zoet bijvoorbeeld.
Nu ik erop let zie ik re resultaat halve kilo kwijt 🥳
Even zo doorgaan en ik kan de zomer weer wat slanker te gemoet zien.
Albert
Het leven is fijn als je bloot kan zijn dat doe ik in huis de achtertuin met mooi weer. Of zwem dagen in Apeldoorn. Strand camping met de caravan erop uit.
ook zijn wij NFN lid
Het is een levenssteil die wij prettig vinden.
Plaats reactie