Naakt wandelen Kalmthoutse Heide

Discussieplatform over alle onderwerpen.
Plaats reactie
Bartjebrussel
Actief lid
Contacteer:

Naakt wandelen Kalmthoutse Heide

Bericht door Bartjebrussel »

Hoi iedereen, omdat ik in de rubriek 'naakt wandelen' niets kon posten, post ik het hier maar :)

Vorige zondag ben ik enkele uren gaan naakt wandelen op de Kalmthoutse heide helemaal ten Westen van het park

Mijn auto heb ik toen op de grens geparkeerd en te voet de grens over gewandeld (ik ben een Belg)

Bij goed weer ben ik van plan dit regelmatig te doen.

Dit kan soms op een donderdag, vrijdag of zaterdag zijn vanaf 16u (wegens mijn werk dan pas mogelijk)

Of zon- en feestdagen kan ik ook, maar misschien best op de middag, dan is het nog rustig omdat de meeste mensen nog aan tafel zitten. Ik dacht dan om rond 11u te vertrekken.

Uiteindelijk zijn weekdagen te prefereren wegens waarschijnlijk rustiger.

De plaats waar ik zou vertrekken is afhankelijk van wat wij Belgen mogen doen ivm Covid-19

Locatie 1: ingang Kalmthoutse baan via Ruige Heide waar je op het einde van de Kalmthoutse baan een parking hebt https://goo.gl/maps/H5nvGRbmgVq4LKb96

Locatie 2: beschreven zoals op de website http://naaktwandelen.eu/kalmthoutse-heide/ Kruising Noordweg-Herenbaan in de buurt van de Joodse begraafplaats

De wandeling zou ongeveer een tweetal uur zijn en ik maak gebruik van de app mapy.cz zodat ik de

wandelroutes kan volgen.

Wat betreft wandelingen organiseren heb ik al heel wat ervaring omdat ik zelf moderator ben van een outdoor Facebook groep en Couchsurfing Ambassador.

Mensen die meewillen laat gerust iets via een privéberichtje weten, let wel ik hou het zeer beperkt qua deelnemers ivm Covid-19 en we houden veilige afstand.

Wegens mijn twee jobs check ik mijn berichten niet zo vaak, ter info.

Groeten

Bart
Panda
Zeer actief lid

Re: Naakt wandelen Kalmthoutse Heide

Bericht door Panda »

Mooi initiatief. Maar is vanaf 16u geen redelijk druk moment, nu de dagen langer worden?
Kom je wel eens iemand tegen en hoe reageert men dan?
Of hou je iets bij de hand om snel aan te doen?
Peter V
Nieuw lid

Bericht door Peter V »

Bartje,

Dat is toch wel echt een essentiële reis hé. Anders mag je België niet verlaten, toch?
Bartjebrussel
Actief lid
Contacteer:

@Panda, ik had een buidelzakje aan, zag ik mensen dan hing ik iets over de riem voor mijn edele delen, een keer was ik wel te laat, niemand die negatief reageerde :)

@Peter V.

Lees: 'De plaats waar ik zou vertrekken is afhankelijk van wat wij Belgen mogen doen ivm Covid-19'

=> In het verleden mochten we tot een aantal kilometer de grens over ivm Covid-19, als ik iets 'organiseer' hou ik me aan de geldende regels. Afwachten dus, ik reken dat ik over een enkele weken de grens over mag.

Vorige zondag heb wel een regel overtreden toen ik volledig alleen wandelde, ik heb de auto in België geparkeerd en te voet de grens overgewandeld (en ik was niet de enige) en nooit dichter dan 5m langs enige andere persoon gewandeld. Dus veel mensen zal ik niet besmet hebben. Ik wens ook niet in discussie te gaan met mensen die oordelen over andere mensen ivm regels. Ooit zei een wijze man: wie zonder zonde is werpe de eerste steen. Iedereen pist wel eens naast de pot op een of andere manier in zijn leven. Dat heeft het leven mij genoeg geleerd oa wetende dat ik dagelijks computers van mensen opkuis, ik geef maar een voorbeeld... Sinds het begin van deze Covid-19 crisis ben ik bijzonder voorzichtig wetende dat ik zelf jaren zwaar ziek ben geweest van twee bacteriële longonstekingen (vooral van de complicaties) die procentueel gezien 1000x dodelijker zijn dan Covid-19, wel minder besmettelijk. Je hebt geen idee hoe blij ik ben dat ik dit overleefd heb en naakt kan wandelen in de bossen en genieten van mijn vrijheid want enkele jaren geleden lag ik op sterven en raakte ik amper 200m ver (waar ik voorheen 9 u non stop zonder pauze in de bergen kon klimmen). De dokters vonden niet wat het probleem was, pas veel te laat hebben ze de nog actieve bacterie gevonden...
Peter V
Nieuw lid

Bericht door Peter V »

Bartje,

Iedereen is voorzichtig en iedereen respecteert (in zijn overtuiging) alle regels (voldoende). En toch blijven we mekaar maar besmetten

Enne mijn opmerking was als grapje bedoeld hé.
Bartjebrussel
Actief lid
Contacteer:

Ok, maar het kwam anders over, als je iets schrijft dan hoor ik jou glimlach niet... zie je?
Bartjebrussel
Actief lid
Contacteer:

Correctie, Jouw...
Panda
Zeer actief lid

Bericht door Panda »

Regels zijn nodig. Maar gezond verstand is nog belangrijker.
Als je in een bos gaat wandelen, ga je niemand besmetten. Of dit nu in België of Nederland is, maakt in mijn ogen geen verschil.
Bowmore
Super actief lid

Bericht door Bowmore »

Het leek me in eerste instantie geen goed idee om zo ver te moeten rijden voor een wandeling maar
zo'n wandeling valt natuurlijk goed te combineren met een weekendje Atlanta Ossendrecht.
Ik ben er echter nog niet uit of ik andere wandelaars wil confronteren met een groep blote wandelaars, niet voor iedereen is bloot de standaard.
Op het strand vind ik dit weer een minder groot probleem dan in het bos...

Groetjes Jeroen
Bartjebrussel
Actief lid
Contacteer:

Vandaag gekleed gaan wandelen in de namiddag, op zondagen in de namiddag zeker uitgesloten, echt te veel mensen, dus ik zou het enkel tijdens de week doen, ding is dat ik enkel in de late namiddag kan...
Bart998
Super actief lid

Bericht door Bart998 »

Ik moet daar toch ook eens langsgaan, ideale combi met familie bezoek een stukje verderop. Is het een aanrader andere Bart?
Bartjebrussel
Actief lid
Contacteer:

Zeker een aanrader, mooi natuurgebied! Tip: gebruik Mapy.cz als app, daar zie je alle wandelroutes op :)
Probeer op de wandelroutes te blijven want je hebt ook mountainbikeroutes en je moet dan om de haverklap opzij springen voor een Mountainbiker die geen geld heeft om een fietsbel te kopen :lol:
Plaats reactie