Hond mee op vakantie

Discussieplatform over alle onderwerpen.
Plaats reactie
Natas
Actief lid

Hond mee op vakantie

Bericht door Natas »

Praktische vraag. Wie neemt de hond mee op vakantie en hoe doe je dat zo op de dag? Zelf gaan zwemmen en de hond in de caravan laten vind ik echt zielig. Benieuwd hoe jullie dit doen samen op reis met hond. Pension is geen optie, dan zou ik geen natuurmens zijn. Wij hebben een kleine hond en die gaat altijd mee. 😊
Henk D
Super actief lid
Contacteer:

Re: Hond mee op vakantie

Bericht door Henk D »

Natas schreef: za 14 dec 2019, 01:19Pension is geen optie, dan zou ik geen natuurmens zijn. Wij hebben een kleine hond en die gaat altijd mee. 😊
Op naturistencampings zijn de zwembaden/terrassen meestal huisdiervrij. In/bij de caravan is dan de beste optie. Af en toe kijken hoe die gaat. Thuis zal Bello af en toe ook wel alleen zijn! Dus waarom tijdens de vakantie niet een paar uurtjes? Kijk wel even of honden zijn toegestaan op je vakantieadres.
GJ57
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door GJ57 »

Natas schreef: za 14 dec 2019, 01:19 Praktische vraag. Wie neemt de hond mee op vakantie en hoe doe je dat zo op de dag? Zelf gaan zwemmen en de hond in de caravan laten vind ik echt zielig. Benieuwd hoe jullie dit doen samen op reis met hond. Pension is geen optie, dan zou ik geen natuurmens zijn. Wij hebben een kleine hond en die gaat altijd mee. 😊
Pension geen optie, hmmm. Ik denk dat op zich wel kan. Onze eerste hond een bouvier vond het prima. Kwam er altijd weer blij vandaan. Onze tweede hond , een labrador, vond het niks. Een keer nooit weer. Ging altijd mee later, pasten we de vakantie op aan. Of was bij mijn moeder. Maar in een caravan of voortent achterlaten dat lijkt me te warm in zomerse dagen.
RaCa
Zeer actief lid

Bericht door RaCa »

Mijn hond gaat altijd met me mee, dit vraagt aanpassing in de uitrusting. De caravan is uitgerust met airco en voor de voortent hebben we een portable airco speciaal voor de hond. Onze bus is ook uitgerust met een airco in de laadruimte waar de transportbench staat. Ook als de auto stil staat draait deze op de brandstof van de auto, in de winter verwarmt deze.

Op de auto staat wel rondom.aangegeven dat de auto gekoeld is ter voorkoming dat iemand in een poging de hond te redden een ruit inslaat, wat geheid resulteerd in een hoop hechtingen gezien de hond getraind is en alle politiehond certificaten heeft. Het systeem geeft mij middels sms een signaal mocht het uitvallen.

Nu begrijp ik dat deze aanpassingen niet voor iederen (budgettair,) mogelijk is, maar voor mij is mijn hond alles.
Wie tegen het naakte in opstand komt omdat het naakt is, bewijst dat hij uit het paradijs der schoonheid is verdreven.(Peter Sirius)
bisetje
Zeer actief lid
Contacteer:

Bericht door bisetje »

Goed geregeld!
gr.
GJ57
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door GJ57 »

RaCa schreef: ma 13 apr 2020, 21:04 Mijn hond gaat altijd met me mee, dit vraagt aanpassing in de uitrusting. De caravan is uitgerust met airco en voor de voortent hebben we een portable airco speciaal voor de hond. Onze bus is ook uitgerust met een airco in de laadruimte waar de transportbench staat. Ook als de auto stil staat draait deze op de brandstof van de auto, in de winter verwarmt deze.

Op de auto staat wel rondom.aangegeven dat de auto gekoeld is ter voorkoming dat iemand in een poging de hond te redden een ruit inslaat, wat geheid resulteerd in een hoop hechtingen gezien de hond getraind is en alle politiehond certificaten heeft. Het systeem geeft mij middels sms een signaal mocht het uitvallen.

Nu begrijp ik dat deze aanpassingen niet voor iederen (budgettair,) mogelijk is, maar voor mij is mijn hond alles.
Is de hond ook inzetbaar als politiehond of heb je het beest gewoon lekker getraind? (wij hadden heel vroeger een goed afgerichte bouvier en o wat mis ik dat soms)
RaCa
Zeer actief lid

Bericht door RaCa »

GJ57 schreef: di 14 apr 2020, 11:50
RaCa schreef: ma 13 apr 2020, 21:04 Mijn hond gaat altijd met me mee, dit vraagt aanpassing in de uitrusting. De caravan is uitgerust met airco en voor de voortent hebben we een portable airco speciaal voor de hond. Onze bus is ook uitgerust met een airco in de laadruimte waar de transportbench staat. Ook als de auto stil staat draait deze op de brandstof van de auto, in de winter verwarmt deze.

Is de hond ook inzetbaar als politiehond of heb je het beest gewoon lekker getraind? (wij hadden heel vroeger een goed afgerichte bouvier en o wat mis ik dat soms)
Een herder dus die willen graag 'werken' dus gewoon voor de lol getraind. Heeft nogal wat certificaten voor zowel politie- als speurwerk. Is een hond die erg sociaal is kan als één van de weinige honden direct vanuit pakwerk naar slachtoffer speuren.

Ik heb hem één keer ingezet bij hulp aan politie en had de verdachte goed aangehouden. Direct daarna met de politie aan het dollen geweest. Een hpnd die echt heel snel schakelt.

Al diverse keren door de politie op geboden maar er is niet gemoeg geld op de wereld om haar te kopen.
Wie tegen het naakte in opstand komt omdat het naakt is, bewijst dat hij uit het paradijs der schoonheid is verdreven.(Peter Sirius)
GJ57
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door GJ57 »

RaCa schreef: di 14 apr 2020, 12:04
GJ57 schreef: di 14 apr 2020, 11:50

Een herder dus die willen graag 'werken' dus gewoon voor de lol getraind. Heeft nogal wat certificaten voor zowel politie- als speurwerk. Is een hond die erg sociaal is kan als één van de weinige honden direct vanuit pakwerk naar slachtoffer speuren.

Ik heb hem één keer ingezet bij hulp aan politie en had de verdachte goed aangehouden. Direct daarna met de politie aan het dollen geweest. Een hpnd die echt heel snel schakelt.

Al diverse keren door de politie op geboden maar er is niet gemoeg geld op de wereld om haar te kopen.
Heerlijk die laatste zin. Een echte liefhebber. Waar wij vroeger woonden was onze buurman behoorlijk fanatiek met het trainen van Mechelaars. In het dagelijks leven boekhouder maar zijn passie lag bij de honden. Hij verkocht ze ook altijd weer als ze voldoende gediplomeerd waren voor de politie. Zelf had hij er een in huis, een oude heer zeg maar die van zijn pensioen genoot. Maar de andere zat op het hok. Als ik daar aan de bel ging wist ie dat is de buurman dus was ie stil. Als er wat ander volk kwam wist de hele buurt dat.
RaCa
Zeer actief lid

Bericht door RaCa »

GJ57 schreef: di 14 apr 2020, 11:50 Heerlijk die laatste zin. Een echte liefhebber. Waar wij vroeger woonden was onze buurman behoorlijk fanatiek met het trainen van Mechelaars. In het dagelijks leven boekhouder maar zijn passie lag bij de honden. Hij verkocht ze ook altijd weer als ze voldoende gediplomeerd waren voor de politie. Zelf had hij er een in huis, een oude heer zeg maar die van zijn pensioen genoot. Maar de andere zat op het hok. Als ik daar aan de bel ging wist ie dat is de buurman dus was ie stil. Als er wat ander volk kwam wist de hele buurt dat.
De mijne ligt gewoon binnen, gelukkig reageert ze niet op de deurbel. Zolang ze niet op "waak" commando staat kan ook jan en alleman binnenlopen zolang ze geen bedreigende beweging naar het gezin maken. De katten slapen gewoon bij de hond.
Eelco
Zeer actief lid

Bericht door Eelco »

Wij hebben ook een herder. Maar die blijft thuis bij de oppas om de 'oud ijzer handelaren' van het erf te houden.
Ze vind auto rijden fantastisch en zou graag mee willen maar ze is nog doller op mijn ouders die op de boerderij passen.
Toen we nog gewoon in een woonwijk woonden, hadden we twee jachthonden. Die gingen wel eens mee. Heel gezellig. Ik had speciaal voor hun een tentje gemaakt over hun bench. Dan konden ze ook lekker kamperen. De eerste tussenstop was op een stiltecamping met mediterende mensen op kleedjes. Midden in de nacht begonnen de honden oorverdovend te blaffen. Het bleek dat ze door de kieren in de tent de konijnen zagen lopen... We hadden ineens heel veel aandacht. Overal boze hoofden uit tentjes. De volgende ochtend naar vroeg weer vertrokken.
Roger72
Actief lid

Bericht door Roger72 »

Begin deze week hebben we een paar dagen op camping De Andere Kant gestaan, en voor het eerst onze hond meegenomen in de camper.
Ik moet zeggen het ging buitengewoon goed, alhoewel het weer niet echt was om over naar huis te schrijven dus tja ook veel in de camper gezeten, maar dat ging prima met de hond zo ook het uurtje heen en terug rijden.
Ze moest wel een beetje wennen aan de geluiden van het geklapper van de luifel, maarja met die storm op komst hebben we hem maar gauw ingedraaid en maar goed ook want s'nachts ging het erg hard te keer, en wel zohard vertelde Gerrit (camping eigenaar) dat er mensen s'nachts rond 3uur van hun caravan de voortent eraf hadden moeten halen zodat die niet stuk ging.
Maar toch hebben we erg genoten op de camping en gaan zeker nog een keer terug, maar dan met beter weer 8-) en dan kunnen we gelijk het prachtige nieuwe zwembad uitproberen die ze aan het plaatsen waren daar.
Plaats reactie