Hoe doen jullie het thuis?

Discussieplatform over alle onderwerpen.
henkj
Zeer actief lid

Hoe doen jullie het thuis?

Bericht door henkj »

Ik ben regelmatige thuis naakt te vinden. Ik begin met bloot koffiezetten en het huis opruimen. Vervolgens ga ik wat sporten op zolder. Na wat koffie ga ik douchen en aankleden.
In de avond zo rond een uur of 23.00 u. doe ik mijn kleding uit en ga wat computeren tot een uur of 1.00 u. Mijn vrouw vind het prima maar is liever gekleed. Tijdens het slapen ben ik altijd bloot ;)
This is who I am, deal with it.
Rene

Re: Hoe doen jullie het thuis?

Bericht door Rene »

Om te beginnen slaap ik naakt.
Als ik opsta en ik hoef niet de deur uit of ik krijg geen bezoek, dan blijf ik naakt bij alles wat ik doe totdat ik weer ga slapen.
Ook na het douchen of tijdens het koken/eten blijf ik naakt.

Als ik wel bezoek krijg of ik moet de deur uit, dan kleed ik mij wel aan. (waarbij ik dat altijd wel jammer vind dat het moet. Moet vanwege de cultuur of vanwege het weer)
Zodra ik thuiskom ben ik binnen een paar minuten weer heerlijk naakt wat soms echt een opluchting is.

Ook als ik op bezoek ga dan blijf ik daar (jammer maar helaas) gekleed.
Zou dan ook graag naakt zijn maar mijn huidige vriendenkring zal dat niet accepteren en de vriend waar het evt. wel zou kunnen heeft overal inkijk.

Buitenshuis ben ik alleen 2x naakt geweest toen ik in de bossen liep.
Ik deed dat wel ten tijde van de schemering.
1. om niet betrapt te worden.
2. om niemand te shockeren. (had wel kleding bij)
Warntjo
Actief lid

Bericht door Warntjo »

Slapen doe ik altijd naakt, of ik moet ziek zijn, dan schiet ik ook gelijk door en trek het liefst 3 lagen aan in bed. Verder laat ik het altijd afhangen van de temperatuur in huis, de kachel staat nooit hoger dan 20 graden (principe kwestie) en in de winter is dat vaak te koud om zonder kleren rond te lopen. Dus ik ben een naturist in winterslaap, die alleen maar tevoorschijn komt in de winter om naar de sauna te gaan. In de zomer vind ik het al gauw te warm met kleren, dat zal dan ook wel de reden zijn geweest dat ik naturist ben geworden : ).

En ik ben nooit naakt als ik bezoek krijg. De meesten zouden het waarschijnlijk niet erg vinden, maar ikzelf vind het niet prettig als de rest kleren aan heeft. Alleen bij vrouw en kind maakt het me niet uit. M'n vrouw heeft overigens een thermostaat die wat anders ingeregeld is, dus pas bij 25 graden heeft die het warm genoeg en mijn dochter van net 1 is nog niet heel erg duidelijk in verwoorden wat ze wil : ). Komt vast binnenkort wel.
Ethan
Actief lid

Bericht door Ethan »

Ik ben zo vaak mogelijk naakt in huis, zolang de temperatuur dat mogelijk maakt. Ik ga niet meteen harder stoken zodat ik naakt kan zijn. Ik woon gelukkig wel in een appartement meteen onder het dak, waardoor het al snel lekker warm binnen wordt.
Het leukste vind ik om thuis te komen van mijn werk, alle kleren uit te doen en rustig in de zetel hangen :)
Harbouwblo
Zeer actief lid

Bericht door Harbouwblo »

Als het ff kan ben ik naakt. Hoewel ik de ene keer er fanatieker in ben dan de andere keer.
Zomers ben ik bijna constant bloot; in de winter wel aanmerkelijk minder..
Ik ben spaarzaam in gekleed zijn
johanosch
Actief lid

Bericht door johanosch »

Hoi,

wij slapen ook gewoon in ons blootje en als het lekker weer is gaan we ook bloot in de tuin.
Meadow
Zeer actief lid

Bericht door Meadow »

Wij slapen bloot, alleen als ik in het ziekenhuis lig trek ik 's nachts iets aan (tot mijn grote ergernis). Verder zijn wij bloot als het weer het toe staat en vaak 's avonds na het douchen. Sinds mijn laatste operatie in april heb ik het vaak koud dus loop ik op dit moment minder vaak bloot dan ik zou willen. Verder zitten wij bij mooi weer graag bloot in onze tuin of zijn we bloot op het verenigingsterrein.
Met de zon in mijn gezicht valt alle schaduw achter me.

Life is what happens while you are busy making other plans. (John Lennon)
luuk
Actief lid

Bericht door luuk »

Slapen doe ik altijd naakt. Verder ben ik naakt als de temperatuur het toelaat zoals de laatste dagen. Als ik de deur niet uit hoef ben ik de hele dag bloot. Als er bezoek komt doe ik wel kleren aan.
Matteo55
Zeer actief lid

Bericht door Matteo55 »

Meestal vanaf een uur of tien 's avonds naakt. Een vriend van me, die ook vrijgezel is en een wat "actievere" naturist dan ik komt regelmatig een biertje bij me drinken en blijft dan overnachten. Meestal gaan we dan allebei uit de kleren en het geeft dan zeker in de winteravonden toch wel een beetje het gevoel van een naturistenvakantie als je allebei bloot naar een filmpje zit te kijken, bloot de keuken in loopt om wat te drinken te halen enz.
gertc
Actief lid

Bericht door gertc »

Slapen doe ik bloot. Overdag ben ik regelmatig bloot, als de temperatuur het toelaat, ik niet het huis uit moet, en er geen bezoek is. Mijn vrouw wilt af en toe wel eens een dagje mee naar een naaktstrand of naturistenterrein, maar thuis ziet ze dat bloot leven niet zo zitten. En de kinderen (pubers) willen al helemaal niet bloot. Met het gevolg dat ik af en toe een sms'je van hen krijg 'een vriend(in) komt mee naar huis - zorg dat je aangekleed bent!' :lol:
ReneO
Nieuw lid

Bericht door ReneO »

Haha. Het verhaal van Bertc komt mij bekend voor. Mijn vrouw en kinderen weten niet beter. Met de temperaturen van nu ben ik zo veel mogenlijk bloot. Als er vrienden of vriendinnen mee naar huis komen krijg ik ook een bericht van hun !!. In de wintertijd ben ik ook een stuk minder actief. Ik slaap altijd bloot. S'morgen altijd naakt naar onder en dan genieten van m'n verse koffie. In de winter na het douchen kleding aan. In de zomer pas als ik de deur uit zou moeten.
Bloot is GEWOON !!!
Arthur
Actief lid
Contacteer:

Bericht door Arthur »

luuk schreef:Slapen doe ik altijd naakt. Verder ben ik naakt als de temperatuur het toelaat zoals de laatste dagen. Als ik de deur niet uit hoef ben ik de hele dag bloot. Als er bezoek komt doe ik wel kleren aan.
Herkenbaar.
Maar in de winter; aanmerkelijk minder bloot thuis, soms wel, maar dan wel de verwarming slagje hoger, maar meestal; wat milieubewust; dus verwarming wat lager; wel kleren aan dan.
In deze zomer; meestal te warm thuis voor kleren.
Hartelijke Groet, en; hou het bloot.

www.flickr.com/photos/arthur-a
Gijs
Zeer actief lid

Bericht door Gijs »

ReneO schreef:Haha. Het verhaal van Bertc komt mij bekend voor. Mijn vrouw en kinderen weten niet beter. Met de temperaturen van nu ben ik zo veel mogenlijk bloot. Als er vrienden of vriendinnen mee naar huis komen krijg ik ook een bericht van hun !!. In de wintertijd ben ik ook een stuk minder actief. Ik slaap altijd bloot. S'morgen altijd naakt naar onder en dan genieten van m'n verse koffie. In de winter na het douchen kleding aan. In de zomer pas als ik de deur uit zou moeten.
Mijn idee ook....
Naturist kun je zijn met je kleren aan.
Norbert
Actief lid
Contacteer:

Bericht door Norbert »

Arthur schreef:Maar in de winter; aanmerkelijk minder bloot thuis, soms wel, maar dan wel de verwarming slagje hoger, maar meestal; wat milieubewust; dus verwarming wat lager; wel kleren aan dan.
In deze zomer; meestal te warm thuis voor kleren.
Tja ook een blootslaper en verder heel herkenbaar. 8-)
Sjoerd
Nieuw lid

Bericht door Sjoerd »

luuk schreef:Slapen doe ik altijd naakt. Verder ben ik naakt als de temperatuur het toelaat zoals de laatste dagen. Als ik de deur niet uit hoef ben ik de hele dag bloot. Als er bezoek komt doe ik wel kleren aan.
Zo doe ik het ook; ik ben thuis altijd naakt tenzij ik de deur uit moet of als er bezoek komt. Momenteel is het gewoon te warm om überhaupt te overwegen kleding aan te trekken binnenshuis, dus loop ik het hele weekend gewoon naakt rond.
corvankruchten
Nieuw lid

Bericht door corvankruchten »

Slapen doen we bloot. Ik heb niet eens een pyjama. Als de temperatuur het toelaat ben ik altijd bloot (van opstaan tot naar bed gaan), vrouw en kinderen niet. Als we bezoek krijgen ligt het er aan. Is het bezoek voor de kinderen, kleed ik me aan. Is het bezoek voor mij of mijn vrouw blijf ik gewoon bloot. Nog nooit rechtstreeks opmerkingen over gehad en men kijkt over het algemeen ook niet echt vreemd op. Familie en meeste vrienden weten dat ik vaak bloot ben. Ik doe mijn deel van het huishouden bloot, ik klus bloot, ook buiten. Buren kunnen als ze uit bovenverdieping uit raam kijken of tussen de planken van de schutting door mij zien. Zij hebben mij ook vaker gezien, maar maken daar geen opmerkingen over, maken soms zelfs normaal een praatje.
peet

Bericht door peet »

slapen doe ik ook bloot, en als ik 's ochtends opsta ga ik bloot naar beneden
drink koffie en na ong. een half uurtje weer naar boven douchen en aankleden
mijn vrouw slaapt niet bloot maar heeft er gelukkig geen probleem mee dat ik 's morgens
even een tijdje bloot door het huis loop.maar verder kan ik niet gaan(heel jammer)

groet, peet
dynnoeth
Zeer actief lid

Bericht door dynnoeth »

Ik ben vrijwel altijd naakt in huis, op tijden met bezoek na aangezien het voor mij nog tamelijk nieuw is en ik vrienden en familie niet direct in het diepe wil gooien. Bovendien is het naakt zijn voor mij een leuke bezigheid indien mogelijk, geen absoluut moeten.
Ook 's winters loop ik bloot, ik heb mezelf wat "gehard" voor wat lagere temperaturen en ergens tussen 18 en 19 graden is wel warm genoeg, dus heel hard hoeft de CV niet te werken 's winters. Aan bloot in de tuin wordt nog gewerkt, hopelijk kan ik daar in 't voorjaar van genieten.
naturisten1980
Zeer actief lid

Bericht door naturisten1980 »

Slapen doe ik bloot of met een t shirtje. ?. Zomers savonds bloot.. en in het weekend smorgens ook heel eventjes... voor de rest niet veel anders als alle anderen hier.... goed weekend allemaal.
Daisy
Actief lid

Bericht door Daisy »

Slapen doe ik de laatste tijd ook regelmatig bloot, en dat bevalt wel. Vaak sta ik ook wel even een wasje op te hangen of iets bloot te eten in de bijkeuken voor ik onder de douche spring.
coboho
Zeer actief lid

Bericht door coboho »

hier ook zo'n beetje hetzelfde, naakt slapen, naakt overdag tenzij...............

Heb wel altijd een broek en shirtje nabij liggen voor onverwacht bezoek.

prettig weekend allemaal
bisetje
Zeer actief lid
Contacteer:

Bericht door bisetje »

Wij "latten" en als we samen bij mij thuis zijn, dan zijn we altijd naakt.
Soms zijn een heel weekend naakt in huis.
Alleen als m`n stiefdochter (14) er is, dan trekken we wat aan, aangezien zij er niet zo van gecharmeerd is.
Slapen doen we ook altijd naakt..
gr.
greennudist
Nieuw lid

Bericht door greennudist »

Slapen doe ik bloot.
En verder in huis zo veel en zo vaak mogelijk bloot.
Heerlijk bloot koken, wel een beetje opletten :lol:

Al het verdere gebeuren in huis stofzuigen, afwassen, wassen, schoonmaken
natuurlijk bloot.
Maar ook chillen op de bank of dingen doen op mijn tablet ook bloot.

Helaas wel vaak met gordijnen dicht, voor eventuele in kijk :roll:

Rond het huis vaak wel wat kouder in de winter, dan centrale verwarming aan.
In de zomer is het warm zat om alles en nog wat bloot te kunnen doen.
Dan zijn kleren je helemaal alleen maar tot last, zo warm vaak.

groet, Richard.
☆□ Carpe Diem /¤\ Vrij & Blij □☆

Blote Billen, Blote Billen ....Dat is wat we.. Willen !!
Arthur
Actief lid
Contacteer:

Bericht door Arthur »

greennudist schreef:Slapen doe ik bloot.
En verder in huis zo veel en zo vaak mogelijk bloot.
Heerlijk bloot koken, wel een beetje opletten :lol:

Al het verdere gebeuren in huis stofzuigen, afwassen, wassen, schoonmaken
natuurlijk bloot.
Maar ook chillen op de bank of dingen doen op mijn tablet ook bloot.

Helaas wel vaak met gordijnen dicht, voor eventuele in kijk :roll:

Rond het huis vaak wel wat kouder in de winter, dan centrale verwarming aan.
In de zomer is het warm zat om alles en nog wat bloot te kunnen doen.
Dan zijn kleren je helemaal alleen maar tot last, zo warm vaak.

groet, Richard.
Bloot koken; kijk toch maar uit! Een schort voor is eigenlijk noodzakelijk. Met name spattend vet, maar ook stoom kan erg vervelende verwondingen veroorzaken.
Ik kook dus nooit bloot.
Voor de rest; herkenbaar. Zeker zomers. In winter; erg afhankelijk van het weer; ga er niet extra hard voor stoken.
Hartelijke Groet, en; hou het bloot.

www.flickr.com/photos/arthur-a
JurgenZ
Super actief lid

Bericht door JurgenZ »

Ik slaap al vanaf mijn 14e naakt. Mijn huidige partner vind het ook heerlijk om naakt te recreëren, maar dan wel buiten. Ik ben soms ook binnen naakt, maar vooral in de weekends. We hebben een goede raambekleding die het zicht van buiten goed tegen houdt.

In de tuin kan het niet bij ons, te veel inkijk, te veel bevolkingsgroepen die het niet begrijpen. Tijdens de vakantie zijn we zoveel mogelijk naakt. Meestal huren we een huis dat erg veel privacy kent.
Geniet nooit met mate ! ( van Loesje! )
Natukees
Super actief lid

Bericht door Natukees »

Alleen als de temperatuur lekker is ben ik thuis de hele dag bloot. In de winter dus niet. Ons huis heeft geen cv en is dus alleen de woonkamer maar verwarmd. Slapen doen we wel altijd allebei bloot. Dus ook in de koude wintertijd. We hebben niet eens een pyama.
Maar omdat ik de enige naturist in ons gezin ben hou ik er wel een beetje rekening mee. Op echte zomerse dagen is het logisch dat ik bloot ben. Daar heeft niemand problemen mee. De kinderen zijn getrouwd en hebben zelf nu ook kinderen maar weten dat ze mij bloot aan kunnen treffen als ze op een warme dag op visite komen. Geen probleem. Ook de partners van mijn kinderen weten dat dus en kijken er niet van op. Maar om toch rekening te houden met mijn vrouw trek ik niet elke dag zomaar mijn kleren uit als we samen thuis zijn. Ik zou het wel mogen maar ik weet dat zij mij toch liever ziet met leuke kleren aan. Maar ze weet ook dat ik last heb van hypohidrose en dus een hele hoge zweetdrempel heb. Ik krijg het dus vanaf zo'n 24 graden vrij snel benauwd en is het juist de beste manier om op temperatuur te blijven om de kleren uit te doen. Dus dan ben ik zéker altijd bloot in huis en tuin. Maar ja, naar het werk moet je kleren aan. En dat is in de zomer geen pretje. Dus dan maar in en luchtig t-shirt en korte broek.
Ik denk dat ik daarom als kind ook al blij was als ik mijn kleren uit kon doen. Want ouders hadden vooral vroeger de neiging om kinderen te warm aan te kleden om ze geen kou te laten vatten.

Groet, Kees.
johnnyvang
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door johnnyvang »

Slapen doen we altijd bloot.
Kan alleen tijdens de wintermaanden zijn dat ik een t-shirt aan heb, maar dat gebeurd niet vaak.
Ben thuis altijd bloot zolang de temperatuur het toelaat.
Ga niet extra de CV hoger zetten om bloot te kunnen zijn.
Maar op de dagen dat het kan, loop ik de gehele dag thuis bloot rond.
Als er visite komt ( zeker mijn ouders ) dan trek ik wel iets aan, maar meer voor hun dan voor me zelf.
Iedereen weet dat ik bloot loop en ze hebben er geen problemen mee.
Ik weet dat sommige van de visite het ook niet erg vinden als ik op normale dagen bloot blijf lopen terwijl hun erbij zijn.
Gaat zo al jaren, dus kennen ze van mij niets anders.

Visite die ook naturist / nudist zijn lopen ook vaak zowel binnen als buiten in hun blootje.
Waarom?
Gewoon omdat het kan en mag bij mij thuis, en in mijn gezin er niemand een probleem mee heeft.
Wulde wé wete vroag ut dan :P
Er zijn geen hokjes op http://naturisme-nudisme.info
rien
Zeer actief lid
Contacteer:

Bericht door rien »

Wij slapen ook altijd bloot al 30 jaar
Ik ben ook s'avond altijd bloot mijn vrouw houd liever haar kleren aan en overdag als het mogelijk is ben ik ook zoveel mogelijk bloot, (is jammer genoeg niet zo vaak mogelijk) als we visite krijgen trek ik altijd wat aan, we hebben eigenlijk geen kennissen die ook naturist zijn.

Rien
paul
Actief lid

Bericht door paul »

Niemand in onze omgeving heeft maar enig idee dat wij liefhebbers van het naturisme staan ook ons eigen kroost niet.Het zou bij velen een zeer grote en wellicht onaangename verrassing zijn.Dus lopen wij enkel binnenshuis naakt rond als we het rijk alleen hebben.Naakt slapen is dan weer geen probleem maar hoort dit wel echt tot het naturisme?
dynnoeth
Zeer actief lid

Bericht door dynnoeth »

Zou je misschien nog (plezierig) verbazen.
Gisteren was ik bezig in de tuin toen m'n achterbuurvrouw aanklopte. Ik zei: "ik sta in m'n blootje, als jij daar geen probleem mee hebt kan je binnenkomen". "Nee hoor, dat doe ik zelf ook liefst" kreeg ik als antwoord. En dus sta je dan "gewoon" bloot met de buurvrouw te praten. Dat ze sauna liefhebster is wist ik wel, dat ze thuis ook graag au naturel verkeert niet. Aangename verrassing dus (ik denk dat we eens moeten afspreken naar een leuk terrein te gaan ergens).
Mijn punt is: doe er niet moeilijk over en neem wat er komt zoals het komt que sera, sera zoals het liedje gaat.
Plaats reactie