Wat heb je gedaan vandaag?

Discussieplatform over alle onderwerpen.
Plaats reactie
Henk D
Super actief lid
Contacteer:

Re: Wat heb je gedaan vandaag?

Bericht door Henk D »

Gaan de regen ontvluchten; Even 10 dagen Genese. :D
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Henk D schreef:Gaan de regen ontvluchten; Even 10 dagen Genese. :D
Leuk veel plezier.
Morgen even door de regen rijden en dan heb je prachtig zomerweer.

Jos
Geniet van de dag. Het leven kan kort zijn. Waar wij geweest zijn vindt je op onze site http://www.naturisten-forum.nl
Frivooltje
Super actief lid

Bericht door Frivooltje »

Henk D schreef:Gaan de regen ontvluchten; Even 10 dagen Genese. :D
Veel plezier.
I didn't choose to be naked. I am forced to wear clothes.
Als textiel niet wil meewerken verliest naakt altijd. :(
Johnny's forum (naturisme-nudisme) is gestopt per 20-05-2019.
JurgenZ
Super actief lid

Bericht door JurgenZ »

Nieuwe lamp opgehangen in de keuken; kostte veel tijd omdat het design van het ophangmechanisme erg slecht was, uiteindelijk met zijn tweeën moeten doen. Kon gelukkig wel bloot, zodat ik het niet te erg warm kreeg!
Geniet nooit met mate ! ( van Loesje! )
wingryder
Zeer actief lid

Bericht door wingryder »

Vandaag heel cultureel gedaan, met de pas aangeschafte museumkaarten naar Museum Louwman in Den Haag geweest,
en ik kan alleen maar zeggen, "aanrader" alleen al vanwege het gebouw.
De centrale hal heeft een houten kapconstructie, echt waanzinnig mooi :shock: :shock:
Maar ook de collectie is prachtig. en heel mooi ten toon gesteld.

nogmaals, een aanrader.

groet,

Jan
PoppeSchuitema
Super actief lid

Bericht door PoppeSchuitema »

Vandaag een luie dag, vanmorgen het aquarium verschoond en de levende have geteld en nauwkeurig geïnspecteerd, van middag achter de grote vissen aan geweest in de visvijver 1 brasem van een cm of 45 en een mooie spiegelkarper van exact 60 cm gevangen en 1 brasem verspeeld. Verder een bestandje gemaakt waarin ik mijn gewerkte uren aan het uitzendburo kan doorgeven en voor de rest dolce far niente
Bloot als het kan, gekleed als het moet
JurgenZ
Super actief lid

Bericht door JurgenZ »

wingryder schreef:Vandaag heel cultureel gedaan, met de pas aangeschafte museumkaarten naar Museum Louwman in Den Haag geweest,
en ik kan alleen maar zeggen, "aanrader" alleen al vanwege het gebouw.
De centrale hal heeft een houten kapconstructie, echt waanzinnig mooi :shock: :shock:
Maar ook de collectie is prachtig. en heel mooi ten toon gesteld.

nogmaals, een aanrader.

groet,

Jan
Evert Louwman is terecht wereldwijd bekend vanwege zijn verzameling en interesse. Ik vind dat het museum ondergewaardeerd wordt. Industrieel erfgoed!
Frivooltje
Super actief lid

Vandaag niet veel gedaan, beetje een kutdag gehad. :(
PoppeSchuitema
Super actief lid

De "good old" Himalayasauna weer eens opgestookt en daar gaan schat en ik straks fijn een dutje doen, zweten en ontspannen tegelijk, we hebben het er weer eens aan toe en dan is het maar wat fijn dat we de faciliteiten nog hebben
marcel1970
Zeer actief lid

Bericht door marcel1970 »

Vandaag schoenen gekocht zodat we nu eindelijk onze trouw uitzet kompleet hebben voor ons huwelijk over 29 dagen.
Frivooltje
Super actief lid

Vandaag onverwacht uitgenodigd om ergens wat te gaan drinken. Was spontaan, lekker én gezellig. Ow en goedkoop want ik werd getrakteerd. :P
fred1972
Actief lid

Bericht door fred1972 »

Vanochtend lekker gesport, en gemediteert dit natuurlijk in mijn Adams kostuum. Heerlijk de hele ochtend op deze wijze doorbrengen
PoppeSchuitema
Super actief lid

Vandaag afscheid genomen van het "stukgoed" bedrijf waar ik de afgelopen maanden voor heb gereden.
Morgen haal ik m'n nieuwe truck op ik ga voor zeer lange tijd rijden bij een bedrijf met één truck, de eigenaar is inmiddels met pensioen maar wil de truck nog niet verkopen. qua truck ga ik er een stuk op vooruit ik krijg nl een DAF 106 Super Space Cap, de meest luxe truck welke DAF bouwt met oa stand airco, standverwarming, afstandscontrole, automatische versnellingsbak, enz enz
https://www2.picturepush.com/photo/a/14 ... 688465.jpg
Frivooltje
Super actief lid

Niet slecht Poppe.

Vandaag naar het Engelermeer geweest. Was fantastisch in de zon.
Zondag weer voor zover ik het nu kan zien.
GJ57
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door GJ57 »

Mooie truck Poppe. Ga je lange afstanden doen? of blijf je redelijk in de buurt?

Wat heb ik gedaan vandaag: beetje in de tuin knoeien, herfstvakantie beetje voorbereiden (welke steden en welke wandelingen gaan we doen in de Harz? ) alles in een laag tempo want de burnout burnt veel van mijn energie weg. Maar goed het is niet anders. (van de week erg dom gedaan op de werkmail gekeken, dat gaf even een tikkie terug). Ga zo lekker koken, vanavond vrienden te eten en vrouwlief is er niet. Kook jij lieverd wordt er dan gevraagd. Natuurlijk kook ik als jij het toetje doet en zo geschiede. Geniet van het weer u allen.
wingryder
Zeer actief lid

Bericht door wingryder »

Vandaag een dagje vrij, zomaar, moet zeggen dat ik er heel snel aan zou kunnen wennen :D om een uur of 8 opstaan ipv 5:15, krantje, koppie thee, even uitsloven op de crosstrainer :shock:
en dan doen waar je zin in hebt. Nu zit ik lekker achter de pc om het fotoboek van onze vakantie in Scandinavië af te maken, is nog een hele klus om een keuze te maken uit plm 1400 foto's.
Maar wordt erg mooi, dus het is de moeite waard, en het regent hier nu weer dus naar buiten is ook geen optie.
En dit alles uiteraard met alleen een shirtje aan, dus ik vermaak me prima.

Volgens mij is het leven van een pensionado niet zo slecht, ondanks dat ik het nog best naar m'n zin heb op mijn werk kijk ik er naar uit. ;) ;)

Groet,

Jan
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Ik ben u 2 jaar met pensioen en dat bevalt prima. Kom nog steeds tijd tekort om alles te doen wat ik wil.

Jos
Geniet van de dag. Het leven kan kort zijn. Waar wij geweest zijn vindt je op onze site http://www.naturisten-forum.nl
Frivooltje
Super actief lid

Zometeen naar bed, moet er om 04:30 uur :o uit om naar de IAA in Frankfurt te gaan.
Natukees
Super actief lid

Bericht door Natukees »

Vandaag weer naar de jaarlijkse Volvobeurs in het Autotron geweest. Is elk jaar weer een feest om tussen de oude Volvo's te vertoeven en de vele kramen met vanalles en nogwat.
En gezellig gepraat met twee mede-naturisten / volvo-fanaten.
Volvobeurs.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Natukees
Super actief lid

Bericht door Natukees »

Het is inmiddels herfst geworden maar vandaag was het een heerlijke rustige blote tuindag voor mij. En daarmee op de natuurlijke weg vitamine D opgedaan.
GJ57
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door GJ57 »

Wij waren een dagje naar Sare te Oldenzaal waar de zon om 11.30 uur het won van de mist. Een heerlijke dag :-)
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Leuk natukees dat Autotron. Dat doet mij denken aan mijn vroege jeugd in Drunen.

De directeur van een plaatselijke scheepsschroevenbouwer (Lips) was geinteressserd in oude auto's. Eerst een, toen twee en steeds meer. Mijn vader begeleide dat juridisch ivm de belastingen ed. Als je een muzeu maakt is de import belatingvrij oid. Later is dat verhuist van de garage in de Grote straat naar het door Anton Pieck ontworpen autotron in Drunen. Mijn schoolvriendje en zoon van de directeur werd de latere directeur. De monteur was een goede vriend van mijn broer en kwam vaak bij ons over de vloer en ging met ons mee op vakantie.
Leuk dat het nog bestaat.

verder heb ik ene aantal jaren een Volvo amzone gereden en ook gerepareerd. ik herinner mij de afwijkend schroeven, het verwisselen van de koppelingsplaaten gewoon op straat en het afstellen van de dubbel cabarateurs. gewoon je kop er tussen en als je aan beide zijden hetzelfde geluid hoorde waren de caburateurs gelijk afgesteld. Niks electronica.
Toen bleek dat mij amazone door midden brak dacht ik ze zijn net zo rot als de vroegere Citroens en ben ik weer terug gegaan naar mijn huismerk: Citroen. Inmiddels ook afgezworen.

Wat heeft het met naturisme te maken (de basis van deze site)?
De zusjes van mijn schoolvriendjes gingen vaak naakt baderen op Vinkeloord, toen een prive terrein van dezelfde directeur. Wij mochten dan mee maar moesten soms wel even de andere kant opkijken. Nu is dat een naturistenterrein geworden geloof ik : Hertogstad.

Op dat voormalige terrein stond ook een villa en daar heeft mijn vader gerevalideerd toen hij al heel jong een herseninfarct kreeg in Italie tijdens het waterskien (ik was 8 jaar).

Zo nu weten jullie wat over mijn roots en misschien het begin van mijn blote leven. Dat besef ik me nu pas nu deze herinnering boven komt.
Wat oude auto's al niet te weeg brengen.

Jos
JurgenZ
Super actief lid

Bericht door JurgenZ »

Mooie verhalen, Kees en Jos, zeker gezien het feit dat ik ook ernstig autoliefhebber ben en altijd naast het dagelijks vervoer er een hobby auto bij heb :D

Na een aantal loeisnelle, maar ook erg kostelijke auto's, ben ik begin dit jaar teruggegaan naar de basis, een MX5 uit 2001. Open, simpel, rechttoe rechtaan techniek. Je rijdt weer echt auto, heel leuk!
Natukees
Super actief lid

Bericht door Natukees »

Inderdaad een leuk kijkje in jouw geschiedenis Jos. En die van het ontstaan van het Autotron. Ik ben daar vaak geweest toen het nog een museum was. Ook toen het huis van de toekomst daar stond. Het terrein is nog in tact en geeft een nostalgisch gevoel aan dat museum-tijdperk als je daar loopt. Toch jammer dat het niet meer bestaat.

Ik merk steeds vaker een link tussen (oude) autoliefhebbers en naturisten. Er is immers ook een jaarlijks naturistisch oldtimerweekend op camping Achter Ut Huus. Misschien houden veel naturisten van simpele oude techniek. Of willen graag lang met spullen doen (=duurzaam). Ik heb er geen echte verklaring voor. Het kan ook toeval zijn. Binnen onze Volvoclub zijn sowieso 4 naturisten. 1 daarvan is het door mij geworden. Een 2e heb was er al in geïnteresseerd maar heb ik een zetje kunnen geven en is nu voor het eerst met zijn vriendin op naturistische vakantie geweest.
Wie weet zijn er nog meer clubleden naturist. Dat komt pas ter sprake bij persoonlijke gesprekken of via een forum of Facebook. Ik maak nergens geheim van mijn blote leven. En dat levert vaak interessante (digitale) gesprekken op.
Frivooltje
Super actief lid

Over (oude) auto's gesproken. Ik ben zaterdag j.l. naar de IAA in Frankfurt geweest. Daar was een stand van Brabus classic. Auto's van voor 1971 tot in perfectie gerestaureerd. (klasse: 1) Helaas was dat ook terug te vinden in de prijzen.
Onderstaande cabrio (ook leverbaar in groen waarvan je rechts de kont ziet) koste maar liefst € 594.000,-.
280SE cabrio.jpg
Duurste was een Mercedes W100 600 van € 1.500.000,- maar die was dan ook echt perfect in het kwadraat.

Zondag onverwacht naar Katwijk aan Zee geweest in mijn ondergoed en lang t-shirt. Had n.l. helemaal niets bij dan alleen de kleding die ik zaterdag ook aan had. Konden niet naar een naaktstrand omdat 2 kinderen zijn verpest (héél erg preuts zijn opgevoed) in hun jeugd door hun Zuid-Afrikaanse oma. Jammer maar desalniettemin was het heel erg gezellig en het weer was fantastisch.
Mijn neefje weet nu ook dat ik nudist ben.

Gisteren naar het Engelermeer geweest. Had het hele naakt- en textielstrand voor mijzelf alleen. Was best een vreemde ervaring.
Leeg naaktstrand.jpg
Woensdag denk ik weer want schijnt best een mooie dag te worden.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Natukees
Super actief lid

Bericht door Natukees »

Frivooltje schreef:Over (oude) auto's gesproken. Ik ben zaterdag j.l. naar de IAA in Frankfurt geweest. Daar was een stand van Brabus classic. Auto's van voor 1971 tot in perfectie gerestaureerd. (klasse: 1) Helaas was dat ook terug te vinden in de prijzen.
Onderstaande cabrio (ook leverbaar in groen waarvan je rechts de kont ziet) koste maar liefst € 594.000,-.
Je kon zeker niet kiezen tussen de witte en de groene en wilde daar nog even (verplicht) in je onderbroek in Katwijk aan Zee over nadenken :lol: :lol: .
Frivooltje
Super actief lid

Jij snapt het maar helaas, mijn bankrekening moest weer de wijste zijn. :(
Volgende keer toch maar naakt gaan in de hoop dat hij zo in de war is van mijn adonisachtige (ahum) lichaam dat hij wel toestemming geeft. ;)
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Natukees schreef:Inderdaad een leuk kijkje in jouw geschiedenis Jos. En die van het ontstaan van het Autotron. Ik ben daar vaak geweest toen het nog een museum was. Ook toen het huis van de toekomst daar stond. Het terrein is nog in tact en geeft een nostalgisch gevoel aan dat museum-tijdperk als je daar loopt. Toch jammer dat het niet meer bestaat.\
Je kunt er wel ng goede feestjes houden.
Natukees schreef: ....... Dat komt pas ter sprake bij persoonlijke gesprekken of via een forum of Facebook. Ik maak nergens geheim van mijn blote leven. En dat levert vaak interessante (digitale) gesprekken op.
Inderdaad komt het ter sprake op verjaardagsfeestjes ed. en dan zul je verbaast zijn hoeveel mensen geinteresseerd, dan wel al enig ervaring hebben. Zo hebben wij enig aspirant naturist over de drempel geholpen.

Oh ja over die oude auto's. Het liefst reed ik ng een oude eend. Alleen dat geluid al en de eenvoud van de motor.

Jos
Natukees
Super actief lid

Bericht door Natukees »

Jos schreef: Je kunt er wel ng goede feestjes houden.
In het weekend van 14 en 15 oktober is er weer de jaarlijkse sfeervolle "jukebox-beurs" met heel veel spullen uit de jaren 50-60-70. Inclusief veel optredens met muziek uit die tijd. We gaan niet elk jaar, maar deze keer waarschijnlijk weer wel. Gewoon weer de sfeer uit die tijd opsnuiven.
Jos schreef: Oh ja over die oude auto's. Het liefst reed ik ng een oude eend. Alleen dat geluid al en de eenvoud van de motor.
Ja leuk hè, zo'n eend. Ik had er eentje uit zuinigheid toen we gingen trouwen. Daarvoor hadden we een Opel Commodore die 1 op 5 reed. Trouwen kost veel geld dus moest er wat zuinigers komen. Dat werd een Eend die 1 op 22 reed. Wel een verschil in comfort en herrie natuurlijk. Maar wel erg leuk. Totdat de motor op een keer midden in een koude winternacht vastliep. Einde eend. We hebben toen nog een jaartje de luxere eend gereden, de Dyane. Maar toen brak het definitieve Volvo-tijdperk aan.

De jongeren hier zullen wel denken, waar hebben die ouwe lullen het over :lol: .
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Natukees schreef: Totdat de motor op een keer midden in een koude winternacht vastliep. Einde eend. We hebben toen nog een jaartje de luxere eend gereden, de Dyane. Maar toen brak het definitieve Volvo-tijdperk aan.

De jongeren hier zullen wel denken, waar hebben die ouwe lullen het over :lol: .
Ik herken dat wel. Ik schreef ook over eenvoud. Ik kocht ze op de sloop en had je al snel problemen met de motor. Ik lost dat op door een reservemotor achter in de camionette. Een motor vervangen duurde ongeveer een kwartier en dan kon je weer verder.
Ik herinner me ook nog het afstellen van de contactpuntjes. Was een speciale procedure. Er was ook een oliekoeler en bestond uit koperen verbindingspijpjes. Zijn nog een keer door de ANWB opnieuw gesoldeerd en verder maar weer. Leuk herinneringen.

Jos
Plaats reactie