PNBR 2017

Discussieplatform over alle onderwerpen.
Plaats reactie
Dutchy44
Actief lid

PNBR 2017

Bericht door Dutchy44 »

PNBR staat voor Philadelphia Naked Bike Ride.
https://philadelphianakedbikeride.wordpress.com/

Het heeft niet veel met naturisme te maken maar er zijn wel wat raakpunten zoals eerbied voor de natuur en acceptatie van het naakte lichaam.

De start was rond 17:00 en eindigde om 19:00. Het was voor mij de derde keer dat ik deel nam. De eerste twee keer wel in een string omdat het zadel door de stroefheid niet prettig aanvoelde voor m'n gevoelige velletje. Deze keer had ik een zadeldek van schapenvacht en dat was een hele verbetering. Ik fietste dus naakt door het centrum van Philadelphia. Ondanks het zonnige weer was het toch vrij fris, mede door het gevorderde tidstip.
IMG_1256q.jpg
IMG_1262q.jpg
https://www.youtube.com/watch?v=z9UjXJy ... naMorozova

Ik fiets voorbij van 12:05 tot 12:28 aan de linkerkant met een zwarte pet, zonnebril en een blauwe fiets.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
JurgenZ
Super actief lid

Re: PNBR 2017

Bericht door JurgenZ »

Leuk dat dit georganiseerd wordt! Wel jammer dat er een aantal ( net als in Europa) nog gekleed is.
Geniet nooit met mate ! ( van Loesje! )
Dutchy44
Actief lid

Bericht door Dutchy44 »

JurgenZ schreef:Leuk dat dit georganiseerd wordt! Wel jammer dat er een aantal ( net als in Europa) nog gekleed is.
Voor het doorgaans preutse Amerika is dit al heel wat. Het is niet alleen dat mensen zich naakt in het openbaar vertonen maar ook dat er van gemeentewege toestemming voor moet worden gegeven.
Maar het motto is niet voor niets: Bare as you dare.
Frivooltje
Super actief lid

Bericht door Frivooltje »

Dutchy44 schreef:Bare as you dare.
Als dat het motto is dan moeten ze het geen PNBR noemen. De N staat niet voor niets voor naked. Maar ja, de Amerikanen verstaan onder naakt iets heel anders dan de Europeanen. :(

PCOBR zou beter zijn. (CO als in Clothing Optional)
I didn't choose to be naked. I am forced to wear clothes.
Als textiel niet wil meewerken verliest naakt altijd. :(
Johnny's forum (naturisme-nudisme) is gestopt per 20-05-2019.
Dutchy44
Actief lid

Bericht door Dutchy44 »

Er zijn meer betekenissen van naakt dan alleen maar niet gekleed zijn. De doelstelling van de beweging is niet het naakt zijn maar respect voor het naakte lichaam te propageren. Het naakt in de naamgeving van de beweging duidt meer op de kwetsbaarheid van de mens in de huidige wereld. Er deden vrij veel jongeren aan mee en die maken toch wel de toekomst.
Natukees
Super actief lid

Bericht door Natukees »

Het is wel een grote groep die meedoet. Er zijn dus genoeg anti-preutsen daar. En waarschijnlijk zijn er nog heel veel meer die wel zouden willen maar door maatschappelijke druk niet durven. Misschien kan de jonge generatie daar nu eens verandering in gaan brengen.
Dutchy44
Actief lid

Bericht door Dutchy44 »

Een aantal naakte rijders had iets als een masker of een doek voor het gezicht. Als je nog werkt kan ik me goed voorstellen dat je niet herkend wilt worden. In Amerika is het ontslagrecht een achtergebleven gebied. En een werkgever kan ook activiteiten buiten het werk aangrijpen om iemand te ontslaan. Zelfs onwelgevallige uitingen op FaceBook en Twitter kunnen al voldoende zijn.
Plaats reactie