PoppeSchuitema schreef:Ik zeg vaak BRD staat voor Baustellen Republiek Deutschland. Ook een oorzaak van de file's met name in Duitsland is het stipte opvolgen van de regels. Als er een bord 100 staat blijft men tot het bord 130 rijden dan in één keer boven op de rem, terug laten zakken tot 90 en dan 98 gaan rijden tot precies het bord einde 100 dan in één keer weer 130 of harder. Als er iets meer souplesse in de rijstijl zou zijn had je vast en zeker minder file's.
Denk ik ook Poppe. Maar ze rijden daar ook rustig harder als er een snelheidsbeperking is. Het zou ook helpen als ze niets telkens wisselen van twee naar of drie rijstroken 3n terug.
Voor mij blijft gelden rij maar door Frankrijk of Zwitserland. Onze reisduur de al met al 3 uur langer dan gepland en dat lag niet aan het weer.
Voor de zoveelste keer 'ruzie' (lees: flinke onenigheid) gehad met een vriend van mij. Nu agent maar vroeger vrachtwagenchauffeur. Ging over een verkeerssituatie met een weg van ca. 4,5 meter breed waar een wagen geparkeerd stond. (wat verboden was) Een vrachtwagenchauffeur die er langs moest wilde dat heel voorzichtig doen maar door die voorzichtigheid rijd hij met z'n banden van de weg af. (moest een kraan komen om hem weer op de weg te krijgen)
Agent zegt dat die foutparkeerster verantwoordelijk is voor dat ongeluk.
Ik zeg dat die vrachtwagenchauffeur een inschattingsfout heeft gemaakt.
Hij snapt mij niet en ik hem niet. Irritant is dat, zeker als er allemaal dingen worden bijgehaald die er helemaal niets mee te maken hebben.
I didn't choose to be naked. I am forced to wear clothes. Als textiel niet wil meewerken verliest naakt altijd.
Johnny's forum (naturisme-nudisme) is gestopt per 20-05-2019.
Jos schreef:Wij reden via Keulen-Karelsruhe en de A8 naar Stutgart.
Voor caravans geldt een bijna permanent inhaalverbod!
Jos
Ja, en je bent best dat je je er aan houdt. Deed ik vorig jaar met de vouwwagen niet en dat heb ik geweten: net geen €100. En vermoedelijk was ook mijn snelheid te hoog (80 op die plaats) maar daar hebben ze niets over gezegd.
Frivooltje schreef:V Ging over een verkeerssituatie met een weg van ca. 4,5 meter breed waar een wagen geparkeerd stond. (wat verboden was) Een vrachtwagenchauffeur die er langs moest wilde dat heel voorzichtig doen maar door die voorzichtigheid rijd hij met z'n banden van de weg af. (moest een kraan komen om hem weer op de weg te krijgen)
Ik zeg dat die vrachtwagenchauffeur een inschattingsfout heeft gemaakt.
Weg =4m50; gemiddelde autobreedte 1m85; vrachtwagen 2m55
aangenomen dat de auto 5 cm van de stoeprand heeft gestaan blijft er nog 5 cm over voor tussenruimte, dat is wel heel secuur sturen. Je kunt een discussie starten over wie de schuld heeft maar ik zou als chauffeur zijnde er niet langs gegaan zijn
Frivooltje schreef:V Ging over een verkeerssituatie met een weg van ca. 4,5 meter breed waar een wagen geparkeerd stond. (wat verboden was) Een vrachtwagenchauffeur die er langs moest wilde dat heel voorzichtig doen maar door die voorzichtigheid rijd hij met z'n banden van de weg af. (moest een kraan komen om hem weer op de weg te krijgen)
Ik zeg dat die vrachtwagenchauffeur een inschattingsfout heeft gemaakt.
Weg =4m50; gemiddelde autobreedte 1m85; vrachtwagen 2m55
aangenomen dat de auto 5 cm van de stoeprand heeft gestaan blijft er nog 5 cm over voor tussenruimte, dat is wel heel secuur sturen. Je kunt een discussie starten over wie de schuld heeft maar ik zou als chauffeur zijnde er niet langs gegaan zijn
Het is toch een inschattingsfout van de chauffeur. De geparkeerde auto mocht daar dan wel niet staan en zou daarvoor bekeurd moeten worden of weggesleept in dit geval. Hij had dus de politie moeten bellen maar ik begrijp dat dat te lang gaat duren en je toch wat gaat proberen.
Frivooltje schreef:V Ging over een verkeerssituatie met een weg van ca. 4,5 meter breed waar een wagen geparkeerd stond. (wat verboden was) Een vrachtwagenchauffeur die er langs moest wilde dat heel voorzichtig doen maar door die voorzichtigheid rijd hij met z'n banden van de weg af. (moest een kraan komen om hem weer op de weg te krijgen)
Ik zeg dat die vrachtwagenchauffeur een inschattingsfout heeft gemaakt.
Weg =4m50; gemiddelde autobreedte 1m85; vrachtwagen 2m55
aangenomen dat de auto 5 cm van de stoeprand heeft gestaan blijft er nog 5 cm over voor tussenruimte, dat is wel heel secuur sturen. Je kunt een discussie starten over wie de schuld heeft maar ik zou als chauffeur zijnde er niet langs gegaan zijn
Dank je, mijn gedachte. En als hij dat toch doet en hij raakt van de weg af dan is dat zijn eigen schuld.
In België (en vermoed in Nederland ook) moet er 3 meter vrij blijven voor bijzondere voertuigen.
Natukees schreef:Het is toch een inschattingsfout van de chauffeur. De geparkeerde auto mocht daar dan wel niet staan en zou daarvoor bekeurd moeten worden of weggesleept in dit geval. Hij had dus de politie moeten bellen maar ik begrijp dat dat te lang gaat duren en je toch wat gaat proberen.
Dat is ook mijn idee en toch blijft hij volhouden dat de bestuurster van die foutgeparkeerde wagen verantwoordelijk is.
I didn't choose to be naked. I am forced to wear clothes. Als textiel niet wil meewerken verliest naakt altijd.
Johnny's forum (naturisme-nudisme) is gestopt per 20-05-2019.
vorige maand een prachtig feest voor mijn ouders gemaakt als verassing want ze waren 35 jaar getrouwd.
en pas nog een scooter ritje gemaakt. en nog foto's
en gisteren nog wezen wandelen.
vandaag is het grijs weer.
en ik heb weer nieuwe Amiibo's en een nieuwe game.
en pas nog nar de sauna geweest
Gewerkt, maar met de regen zijn we maar gestopt, was geen doen meer. Ik werk in de bouw, met zonnig weer is ut wel heerlijk, buiten werken.
Komt allemaal vanzelf wel weer.
Vandaag in Duitsland de hele dag op een bouw gestaan, ik kwam er om 10.15 met dakprofielen, maar de auto van 8.00 was nog niet half leeg, er stond er ook nog een auto van 9.30 en ik was aangemeld voor 11.30. Nadat de eerste leeg was hield de kraanmachinist het voor gezien het waaide te hard, hij kreeg de last niet meer tegen de wind in gedraaid. er moest een andere kraan komen om onze lading rondom het gebouw aan de grond te zetten, die kwam om 13.30 aankakken waarna het lossen kon beginnen. Ik was om 15.45 aan de beurt en om 16.30 gelost waarna ik leeg terug naar Ruurlo kon want ik kon nergens meer terug laden. Morgen, vrijdag en zaterdag ga ik op cursus, ik ga een ADR (gevaarlijke stoffen) basis en tank cursus doen, dat levert mij dan in het kader van de code 95 3 dagen nascholing op welke dan gaan gelden voor 2021 t/m 2026
Wat ik vandaag gedaan heb?
Niet veel maar vandaag is ook nog geen half uur oud.
Wat ik ga doen weet ik wel. Ik ga naar de markt om een lekkere kip te eten.
Water loopt mij nu al in de mond.
I didn't choose to be naked. I am forced to wear clothes. Als textiel niet wil meewerken verliest naakt altijd.
Johnny's forum (naturisme-nudisme) is gestopt per 20-05-2019.
wat een gedoe, wij hadden de zomervakantie lekker weer geboekt op Mallorca en alles geregeld incluis vlucht heen en weer. Airberlin had al eerder de heenvlucht iets gewijzigd maar vorige week kwam er bericht dat de terug vlucht ipv om 1400 uur en 7.30 uur vertrok, dat was niet de bedoeling. Dus ik bellen met het contactcenter: nee vanaf Munster kunnen we niets voor u regelen op die dag / dagen. Ik had al lang gezien dat er vanaf Düsseldorf wel passende heen en weer tijden waren. Dus ik zeg dat tegen de juffrouw o ja ik zie het ook. Mooi dan gaan we dat regelen kostenvrij omboeken. tekst airberlin En hier ga ik de fout in en zeg, prima maar eerst wil ik dat de vrouw des huizes overleggen. Goed hoor zegt ze ik maak een aantekening dat u straks terugbelt. Maken we het dan in orde. Tja ik kreeg natuurlijk nooit meer die dame aan de telefoon maar nu een andere. Nee hoor overboeken dat kan niet, geld terug wel en dan moet u zelf boeken. Dat heb ik dan maar gedaan. Ik hoop echt dat dat geld terugkomt snel want is een beste rib uit het lijf. Service van Airberlin -4 . Maar vrouw blij en ik blij.
Vanmorgen 2 examens gemaakt, 1 voor ADR basis en 1 voor ADR tank allebei met prachtige cijfers geslaagd, dus weer een certificaat er bij, ik word nog eens een echte chauffeur
PoppeSchuitema schreef:Vanmorgen 2 examens gemaakt, 1 voor ADR basis en 1 voor ADR tank allebei met prachtige cijfers geslaagd, dus weer een certificaat er bij, ik word nog eens een echte chauffeur
Code 95 heb ik al compleet tot 2021, deze cursus is alweer de verplichte bijscholing (21 uur) voor de periode 2021-2026. Nu hoef ik voor 2021 nog maar 14 uur bijscholing te volgen om de code 95 voor de 5 jaar na 2021 compleet te maken, dat zal dan wel de laatste keer worden dat ik dat doe want dan ben ik ook al wel zo'n beetje met pensioen denk ik
In Polen kopen ze het gewoon. Geweldig he dat 1 Europa.
Vandaag véél te laat naar bed gegaan en daar moest ik voor boete met flinke hoofdpijn.
Ach ja, het is toch geen weer voor carnaval.
I didn't choose to be naked. I am forced to wear clothes. Als textiel niet wil meewerken verliest naakt altijd.
Johnny's forum (naturisme-nudisme) is gestopt per 20-05-2019.
Maar vandaag heb ik mij weer netjes gedragen. (jaja, ik kan het soms wel)
I didn't choose to be naked. I am forced to wear clothes. Als textiel niet wil meewerken verliest naakt altijd.
Johnny's forum (naturisme-nudisme) is gestopt per 20-05-2019.
PoppeSchuitema schreef:Code 95 heb ik al compleet tot 2021, deze cursus is alweer de verplichte bijscholing (21 uur) voor de periode 2021-2026. Nu hoef ik voor 2021 nog maar 14 uur bijscholing te volgen om de code 95 voor de 5 jaar na 2021 compleet te maken, dat zal dan wel de laatste keer worden dat ik dat doe want dan ben ik ook al wel zo'n beetje met pensioen denk ik
Zo lang op voorhand? Wat is daar de zin van? Bureaucratie ten top, lijkt mij.
Die hele Code 95 is een wassen neus, het stelt helemaal geen reet voor en volkomen overbodig. De lesstof is iets wat elke chauffeur al door en door kent, de praktijkdag is gewoon een dag rondjes rijden in een leswagen. De wetgever eist van mij dat ik voor sept 2021 weer 35 uur nascholing gedaan heb voor een geldige Code 95 2021 t/m 2026
Het was vandaag net of de duvel er mee speelde, zolang ik in de cabine zat was het droog of bijna droog en zodra er gelost/geladen moest worden kwam het water met bakken uit de lucht vallen, de hele dag koud nat en daardoor rillerig geweest, ik heb nu de stoomcabine bijna warm voor even een heerlijk stoombad met mint tegen de verkoudheid