Frivooltje schreef:johnnyvang schreef:Frivooltje schreef:Johnny, das wel heel erg oud hoor. Volgens mij nog vóór mijn tijd.
Je bent toch net zo oud als ik?
Dan zou je dit ook moeten hebben gehad vroeger thuis.
Ik heb zelfs nog foto's waarop ze beide staan, samen met mij, mijn zus en pa & ma.
Klopt maar zwart-wit televisie heb ik nooit (bewust) meegemaakt, alleen kleur. Video hebben wij trouwens nooit gehad voor zover ik mij kan herinneren.
Ah niet bewust meegemaakt.
Ja dat kan.
En een kleuren tv dat kan ik me ook nog herinneren.
De eerste die wij kregen, zeiden ze dat we eens in de zoveel tijd iemand moesten laten komen om de potjes verf bij te laten vullen.
Wisten wij ( ik en mijn zus ) veel, en we dachten echt dat dit moest.
Zoiets als nu inkt in je printer.
We geloofde het zo sterk dat we hem ook niet aan durfde te zetten als pa en ma weg waren.
Nu weten we wel beter, maar wat een mooie tijd.
En nu ik dit zo schrijf frivooltje moet ik gelijk terug denken aan ons laatste gesprek.
Toen hadden we het over een badhuis en een lavet weet je nog.
S'winters met het hele gezin bij de houtkachel in de keuken, en later een kolen gestookte omdat dit de enige plek in huis was waar dat ding stond.
Het zorgde voor warmte, maar ook voor schone was (althans het warme water) en je avond eten.
Ben blij met mijn bad/douche nu en mijn 124 lcd aan de muur, en even zo blij met de CV, magnetron en gasstel, want nu is het veel gemakkelijker dan vroeger.
Maar echt die tijd van vroeger zou ik zo over willen doen.