Mooie avond gehad hier, lekker gegeten en nu weer slapen.. slaap lekker allen!
P.s. naakt zwemmen is prettiger als met kleding aan

Nee je vergist je niet.Paul1968 schreef:Jacht? Dat past toch niet bij een naturistische levensstijl?
Of vergis ik me nou.
Dat is dus echt BS poppe.PoppeSchuitema schreef:tuurlijk past wildbeheer in een naturistische levenstijl
Respect voor "de natuur" kan alleen als er iets is als "natuur".johnnyvang schreef:Dat is dus echt BS poppe.PoppeSchuitema schreef:tuurlijk past wildbeheer in een naturistische levenstijl
Plezier jacht of wildbeheer zijn net zo dom als die stierenrennen in spanje.
Alle 3 zouden ze verboden moeten worden.
En zeggen dat wildbeheer past in een naturistische levensstijl is zo wie zo al dikke BS.
Want waar blijf je dan met je respect voor mens en natuur zoals vele dit zo dik aanhalen.
Als er al aan wildbeheer gedaan word of iets aan gedaan moet worden, dan regelt de natuur dit zelf wel.
Die heeft ons ( voor ons plezier ) daar niet voor nodig.
ho ho theo.dynnoeth schreef:Respect voor "de natuur" kan alleen als er iets is als "natuur".johnnyvang schreef:Dat is dus echt BS poppe.PoppeSchuitema schreef:tuurlijk past wildbeheer in een naturistische levenstijl
Plezier jacht of wildbeheer zijn net zo dom als die stierenrennen in spanje.
Alle 3 zouden ze verboden moeten worden.
En zeggen dat wildbeheer past in een naturistische levensstijl is zo wie zo al dikke BS.
Want waar blijf je dan met je respect voor mens en natuur zoals vele dit zo dik aanhalen.
Als er al aan wildbeheer gedaan word of iets aan gedaan moet worden, dan regelt de natuur dit zelf wel.
Die heeft ons ( voor ons plezier ) daar niet voor nodig.
Hier in Nederland heben we geen natuur, we hebben alleen planmatig aangelegde gebieden waar we dieren laten leven zoals het ons toevallig goed uitkomt. Er is geen werkende voedsel keten, want er zijn geen grote vleeseters, dus moet de mens als "top-rover" dienen om de zwakke, zieke of slecht functionerende planteneters te verwijderen.
Vraag aan de mensen in het Gooi hoe ze over wilde zwijnen denken, of aan de mensen in de buurt van Overveen en Bloemendaal hoe leuk zij damherten nog vinden. Als je dieren ongecontroleerd hun gang laat gaan kan je wachten op problemen, en afschieten is vele malen beter dan laten verhongeren of verongelukken door botsingen waar ook mensen het slachtoffer van worden.
Schieten op dieren alleen voor "de sport" of "plezier" is achterlijk, ben ik met je eens, maar jacht met als doel beheer heeft wel degelijk nut en tegen het stukje herten biefstuk of haas dat daarbij wordt gewonnen zeg ik geen nee.
Maar zijn wij het niet die hun hinderen in hun bewegings vrijheid?Als je dieren ongecontroleerd hun gang laat gaan kan je wachten op problemen
De sterkere overwinnen altijd de zwakkeren zo is de natuur nu eenmaal.en afschieten is vele malen beter dan laten verhongeren of verongelukken door botsingen waar ook mensen het slachtoffer van worden
Dank jeSchieten op dieren alleen voor "de sport" of "plezier" is achterlijk, ben ik met je eens,
Het 1e deel hiervan ben ik het dus niet eens, maar het vervolg wel.maar jacht met als doel beheer heeft wel degelijk nut en tegen het stukje herten biefstuk of haas dat daarbij wordt gewonnen zeg ik geen nee.
Wild fokken past al helemaal niet in een naturistische levensstijl (als we het daar op gaan gooien) Wilde dieren horen niet gefokt te worden om als consumentenvlees te dienen, wilde dieren moeten een onderdeel van de ecologische ketting te zijn en de natuur in evenwicht te houden. wild hoort niet in een hok of achter gaasjohnnyvang schreef: Het 1e deel hiervan ben ik het dus niet eens, maar het vervolg wel.
Ja ook ik eet graag een konijn, haas of ander wild, maar dan wel gefokt wild, en niet uit de vrije natuur.
Voelt niet goed.
Hoeveel dieren zijn er al uitgestorven, of zullen er uitsterven door de mens die denkt zoals jij zegt in het 1e deel.
Zo denken de japanners nu over walvissen.
We vangen ze jaarlijks met 100e tegelijk voor onderzoek, maar ondertussen liggen ze daar wel overal in de winkel verpakt.
Maar wat als er geen walvissen meer zijn ( of haaien en dolfijnen waar ook hard op gejaagd word ).
Hier in het oosten zijn toch zat huizen met een privé tuin te vinden?zomernaturist schreef:En.... We gaan niet verhuizen, we hadden de financien opgelost door het huis dan gedeeltelijk naar wens te maken en het de a.s. 10? jaar uit te zingen met oa een oude badkamer.. Wellicht eerder door een meevaller en wat minder op vakantie, maar we zijn dus overboden... Dit terwijl we al boven de vraagprijs zaten... Wel jammer, maar nu hebben we tenminste nog wel centjes. Wachten op het volgende mooie huis hier wat te koop komt te staan...
Zwolle is idd lastig, dat is wel een gemeente waar nog veel werkgelegenheid is en dus mensen aantrekt. Tja en dat in het centrum wonen ik ken het gevoel te 053 dat is erg lekker. Het huis naast het onze staat al jaren te koop maar is te ver van Zwolle:-( anders had je de privacy wat je wilde met aan de ene kant ons die graag in de tuin zijn en aan de andere kant , geheel toevallig, ook een stel wat zwembroek en bikini heeft afgezworen al jaren geleden. Succes met je zoektocht !zomernaturist schreef:@poppe, iets met veeleisend... We werken/leven allebei in centrum Zwolle. We zijn gewend om de deur uit te stappen en elke 10 meter wel een bekende tegen te komen. Dit leven bevalt ons erg goed. Wij willen ook graag te voet/fiets makkelijk naar het werk kunnen. Deze combinatie met een tuin/huis met privacy is lastig. Verdere eis dat er een basisschool ed op loopafstand is. Ohw ja en t moet ook nog binnen budget passenkijk gerust op funda, dit zal vies tegenvallen...
Ik wist ook niet dat jij in Zwolle zit, dat is bij mij namelijk nog lang geen "verre oosten" dat is het nabije oosten. aan het verre oosten denk ik aan omgeving Enschede, Tubbergen, Achterhoek.zomernaturist schreef:@poppe, iets met veeleisend... We werken/leven allebei in centrum Zwolle. We zijn gewend om de deur uit te stappen en elke 10 meter wel een bekende tegen te komen. Dit leven bevalt ons erg goed. Wij willen ook graag te voet/fiets makkelijk naar het werk kunnen. Deze combinatie met een tuin/huis met privacy is lastig. Verdere eis dat er een basisschool ed op loopafstand is. Ohw ja en t moet ook nog binnen budget passenkijk gerust op funda, dit zal vies tegenvallen...
PoppeSchuitema schreef:Wild fokken past al helemaal niet in een naturistische levensstijl (als we het daar op gaan gooien) Wilde dieren horen niet gefokt te worden om als consumentenvlees te dienen, wilde dieren moeten een onderdeel van de ecologische ketting te zijn en de natuur in evenwicht te houden. wild hoort niet in een hok of achter gaasjohnnyvang schreef: Het 1e deel hiervan ben ik het dus niet eens, maar het vervolg wel.
Ja ook ik eet graag een konijn, haas of ander wild, maar dan wel gefokt wild, en niet uit de vrije natuur.
Voelt niet goed.
Hoeveel dieren zijn er al uitgestorven, of zullen er uitsterven door de mens die denkt zoals jij zegt in het 1e deel.
Zo denken de japanners nu over walvissen.
We vangen ze jaarlijks met 100e tegelijk voor onderzoek, maar ondertussen liggen ze daar wel overal in de winkel verpakt.
Maar wat als er geen walvissen meer zijn ( of haaien en dolfijnen waar ook hard op gejaagd word ).
Zwolle ligt bij Groenlozomernaturist schreef: dan heb je nog het dorpje Zwolle verderop waar de trein stopt als je naar Groningen gaat![]()