A.S. donderdag - het gaat dus toch door, naturisten op de...

Discussieplatform over alle onderwerpen.
GerardS
Super actief lid

Re: A.S. donderdag - het gaat dus toch door, naturisten op d

Bericht door GerardS »

Frivooltje schreef:Dat de NFN meer naar buiten mag treden ben ik het wel mee eens maar ik zou niet weten waarom dit halfbakken idee een taak is van de NFN. Ik bedoel, dit kan je toch (bijna) niet meer serieus nemen.
Daarom moeten ze in het geweer komen, gewoon openlijk afkeuren en zeggen dat het niets met de hun doelstelling te maken heeft, zelfs op de website staat niets. Ze gaan toch niet elk jaar wachten op de open dag om hun zegje te doen ? Of vinden ze het stiekem wel best, dan gaan ze denk ik toch leden verliezen.
johnnyvang
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door johnnyvang »

Nou ik moet toegeven dat wat de NFN voor de galderse meren doet en tot nu toe gedaan heeft is mij en de bezoekers in zoverre goed bevallen.
Vraag is alleen waarom moesten wij dit punt vele malen op tafel gooien voor ze er inderdaad werk van maakte.
Want dat is weer jammer toch.
Of ze leden verliezen daar heb ik geen kijk op maar dit zal best wel zo zijn.
Ze zeggen zelf immers al jaren dat hun ledenbestand rond de 70.000 hangt.
Ik vind het best jammer dat daar een of andere pipo beslist wat wij willen zonder het ons te vragen.
En even wat ik weet.
John de mol vroeg aan hun of ze wat zagen in de naaktcamping.
Ook een beetje ter promotie van het naturisme.
Hier hebben ze ons nooit wat om gevraagd.
Ze hebben zelfs niet eens bedankt voor het aanbod of dit in overweging genomen.
De blote lingo ging ongeveer op de zelfde wijze.
Mensen en bedrijven nemen contact met hun op i.v.m. iets naturistisch, bloot of naakt of hoe je het ook wil zien en noemen.
Maar als ze b.v. 100 aanvragen krijgen en er 99 afwijzen, er er op 1 niet eens ingaan dan houd het op.
Maar als er b.v. op een FN (of ander terrein) iets te doen is dan staat het hele kantoor aan de poort om mee te doen ( bij wijze van ).

De naakte donderdag is dan weer iets anders, en ik weet ook niet of ze de nfn benaderd hebben hier over.
Of deze doorgaat weet ik niet want daar moeten we nog 2 nachtjes voor slapen :P
Maar daar is alles al over gezegd volgens mij, dus laten we deze dag voorlopig even zitten.
Indien nodig kunnen we er vrijdag over verder gaan, als blijkt dat het toch doorgang vond( door wie dan ook ).
Wulde wé wete vroag ut dan :P
Er zijn geen hokjes op http://naturisme-nudisme.info
GerardS
Super actief lid

Bericht door GerardS »

Ik weet dat ze geprobeerd hebben om Adam zoekt Eva te sponsoren, echter RTL5 wilde niet. Achteraf waren ze blij dat het niet is doorgegaan omdat het programma toch niet paste bij wat de NFN voor ogen heeft. Dus het bewustzijn is er wel. Persoonlijk heb ik niets tegen het evenement in Tilburg, maar ik begrijp wel dat mensen er tegen in verzet komen als het onder naturisme geplaatst wordt. Maar wat de NFN nu organiseert met bloot kunst bezoeken en dergelijke is dat ook niet, dus waar ligt nu de grens voor de NFN, laten ze dan naturisme echt vallen ? Laten ze gewoon duidelijk aangeven wat ze wel of niet steunen en evt er tegen ingaan. Dan weet een ieder waar hij aan toe is.
johnnyvang
Super actief lid
Contacteer:

Ze hebben alles laten vallen, en niet alleen hun kleding.
Het naturisme werd de UIT
De naturist werd de naaktrecreant.
En als ik me niet vergis betekend de naam NFN momenteel ook iets anders dan het oorspronkelijk was.
GerardS
Super actief lid

Bericht door GerardS »

Het begon met de verhuizing van Nieuwegein naar Amersfoort. :? Waarschijnlijk denken ze dat naturisten alleen naar het naturistenterrein gaan en dat die daar dus verzorgd worden door de vereniging.
Karin3
Super actief lid

Bericht door Karin3 »

GerardS schreef:Het begon met de verhuizing van Nieuwegein naar Amersfoort. :? Waarschijnlijk denken ze dat naturisten alleen naar het naturistenterrein gaan en dat die daar dus verzorgd worden door de vereniging.

Dat is voor een groot deel ook zo. Mij lijkt het dat de NFN er is (was?) voor de naaktrecreant, en de verenigingen er zijn voor de naturist. Misschien dat het nu verandert met wat dames in het bestuur?
johnnyvang
Super actief lid
Contacteer:

Dan ben je niet goed ingelicht.
De NFN is ontstaan door de naturisten verenigingen, met als doel de belangen behartigen van de naturist.
De naakt recreant is pas in 2014 boven water gekomen.
GerardS
Super actief lid

Bericht door GerardS »

De verenigingen zijn deel van de NFN, zelfs grondlegger,die mogen best hun stem laten horen. Als deel van het bestuur bepalen zij mede de koers, niet de mensen op kantoor, doe moeten het beleid uit voeren.
Karin3
Super actief lid

Bericht door Karin3 »

GerardS schreef:Maar dat zei ik al, dat de begrippen verward worden. En op dit punt hoef je dus ook niets te verwachten van de NFN. Die zijn blijkbaar met andere dingen bezig, waarschijnlijk om naaktrecreatie te promoten. Ondertussen sterft naturisme een zachte dood.
Johnny, Ik denk dat we allemaal wel weten dat de NFN de laatste jaren de kaart van de naaktrecreant getrokken heeft (en daar niet zoveel succes mee heeft geboekt), je moet dat nu niet gaan ontkennen. Dat heeft de verenigingen ook voor een stuk vervreemd. Maar ik denk dus dat dat gaat veranderen. wat mij een goede zaak lijkt. Misschien mogen de naturisten dan weer gewoon naturist zijn...
GerardS
Super actief lid

Bericht door GerardS »

Gaat helemaal niets veranderen zolang dit bestuur het voor het zeggen heeft.
johnnyvang
Super actief lid
Contacteer:

Karin3 schreef:
GerardS schreef:Maar dat zei ik al, dat de begrippen verward worden. En op dit punt hoef je dus ook niets te verwachten van de NFN. Die zijn blijkbaar met andere dingen bezig, waarschijnlijk om naaktrecreatie te promoten. Ondertussen sterft naturisme een zachte dood.
Johnny, Ik denk dat we allemaal wel weten dat de NFN de laatste jaren de kaart van de naaktrecreant getrokken heeft (en daar niet zoveel succes mee heeft geboekt), je moet dat nu niet gaan ontkennen. Dat heeft de verenigingen ook voor een stuk vervreemd. Maar ik denk dus dat dat gaat veranderen. wat mij een goede zaak lijkt. Misschien mogen de naturisten dan weer gewoon naturist zijn...

Uhhh je denkt dat dit gaat veranderen.
Weet niet uit welk glas je gedronken hebt, maar er veranderd totaal niks hoor.
Of wil je nu opeens gaan roep toeteren dat er wel iets gaat veranderen omdat ze een vrouw hebben aangetrokken.
Nog niet met 100 vrouwen zullen ze daar veranderen.
Karin3
Super actief lid

Bericht door Karin3 »

Ik vond dat interview met die Ine en het artikel dat ze schreef over de stranden, al een heel mooie stap in de goede richting. Het feit dat ze de overlast op de stranden in kaart aan het brengen zijn wijst ook op een verandering, lijkt mij. Ik kan me vergissen hoor. En wie weet, misschien hebben jullie wel gelijk en ben ik de enige die ooit overlast ondervonden heeft en is er helemaal geen probleem. Zou dat niet mooi zijn?
GerardS
Super actief lid

Bericht door GerardS »

Karin3 schreef:Ik vond dat interview met die Ine en het artikel dat ze schreef over de stranden, al een heel mooie stap in de goede richting. Het feit dat ze de overlast op de stranden in kaart aan het brengen zijn wijst ook op en verandering, lijkt mij. Ik kan me vergissen hoor.
Heb je ook gelezen dat ze vindt dat vrouwen naar het naaktstrand moeten blijven gaan en zich niet gewonnen moeten geven ?
johnnyvang
Super actief lid
Contacteer:

Deze uitschieters hebben we al vaker gezien van de NFN.
Maar als puntje bij paaltje komt, houden ze het voor gezien.
Net zoiets als koffers in pakken om op vakantie te gaan, en dan thuis blijven zitten op de bank.
Het is er nog steeds een mannen bolwerk, dus ine kan wel zeggen dat ze het anders wil, maar ze moet eerst langs die oude bestuursleden e.d..
GerardS
Super actief lid

Bericht door GerardS »

johnnyvang schreef:Deze uitschieters hebben we al vaker gezien van de NFN.
Net zoiets als koffers in pakken om op vakantie te gaan, en dan thuis blijven zitten op de bank.
Het is er nog steeds een mannen bolwerk, dus ine kan wel zeggen dat ze het anders wil, maar ze moet eerst langs die oude bestuursleden e.d..
De reden dat Henk-Jan Kamerbeek vertrokken is dat dat bestuur hem aan banden wilde leggen. Zeg maar een soort ceremonieel koningschap.
johnnyvang
Super actief lid
Contacteer:

GerardS schreef:
johnnyvang schreef:Deze uitschieters hebben we al vaker gezien van de NFN.
De reden dat Henk-Jan Kamerbeek vertrokken is dat dat bestuur hem aan banden wilde leggen. Zeg maar een soort ceremonieel koningschap.
Daarom is kitty ook vertrokken.
Ze schreef altijd best wel leuke stukjes, maar nu wilde ze op hun manier verder.
Voor haar was het aanpassen of weg gaan, en ze heeft voor het laatste gekozen.
Karin3
Super actief lid

Bericht door Karin3 »

GerardS schreef:
Karin3 schreef:Ik vond dat interview met die Ine en het artikel dat ze schreef over de stranden, al een heel mooie stap in de goede richting. Het feit dat ze de overlast op de stranden in kaart aan het brengen zijn wijst ook op en verandering, lijkt mij. Ik kan me vergissen hoor.
Heb je ook gelezen dat ze vindt dat vrouwen naar het naaktstrand moeten blijven gaan en zich niet gewonnen moeten geven ?
Inderdaad. Het enige waar ik het niet eens was, omdat ze op die manier de verantwoordelijkheid van het probleem bij de vrouwen legt. Alsof het onze eigen schuld is dat bepaalde stranden niet meer aangenaam zijn.
Mij ga je geen schuldgevoel aanpraten, ik weet wat ik heb meegemaakt en waarom ik er wegblijf. Daar heb jij geen oordeel over te vellen.
GerardS
Super actief lid

Bericht door GerardS »

Karin3 schreef:
GerardS schreef:
Inderdaad. Het enige waar ik het niet eens was, omdat ze op die manier de verantwoordelijkheid van het probleem bij de vrouwen legt. Alsof het onze eigen schuld is dat bepaalde stranden niet meer aangenaam zijn.
Mij ga je geen schuldgevoel aanpraten, ik weet wat ik heb meegemaakt en waarom ik er wegblijf. Daar heb jij geen oordeel over te vellen.
Ik oordeel nergens over, vroeg mij alleen af of je dat ook gelezen had aangezien je zo weg loopt met Ine . En van mij mag je gerust wegblijven, net als dat ik niet naar een naturisten verenigingsterrein zal gaan. En inderdaad goed van de NFN dat ze er mee bezig zijn, maar er moet meer gebeuren. Naturisme is meer als alleen stranden en terreinen.
johnnyvang
Super actief lid
Contacteer:

Frivooltje schreef: Als je hem kent dan kan je vast ook wel vertellen of dit serieus is of in scene is gezet.

Vind ik een goede beslissing. :)
Het heeft even geduurd Frivooltje maar ik heb antwoord.
De gast of gasten in de studio van het filmpje waren inderdaad opgeroepen uit hun kringen voor dit item.
Op de vraag of ik of wij ( de kijkers/lezers ) dit serieus moesten nemen was het antwoord ja.
Op de vraag of dit in scene gezet was, was het antwoord ja en nee.
Ja i.v.m. de aanwezige gasten, en nee omdat ze dit serieus willen gaan aanpakken.
Ik weet niet wat er vanavond gaat gebeuren, want dat konden ze niet precies zeggen nu ( of ze wilde het niet, dat kan ook ).
Maar dat Ron schuurkes dit op wil zetten is 100% zeker en serieus verzekerde ze mij.

Als ik het nu van 1 persoon te horen kreeg zou ik zeggen ja ja uhmm.. maar ik ben de afgelopen 3 dagen door hun gebeld en we hebben we dit besproken.
Ook dat ik het nog steeds jammer vind dat het al dan niet gedeeltelijk in scene is of was gezet om het item te openen.
Ron zelf heb ik niet gesproken helaas, want die was te druk met zijn werk op de kermis.
Ze proberen nog wel voor me of hij me voor het eind van de kermis even belt om hierover te spreken.
Want ik wil ook van hem natuurlijk horen waarom hij dit onderwerp aan sneed.

Vandaag werd ik wederom (2x) gebeld met de vraag of ik dit alles wil komen bespreken.
Ik zou dan live te horen zijn op de radio en op de stream, en als ik er geen bezwaar tegen had mocht ik ook aan de tafel komen zitten met Ron schuurkes en ferry v/d zaande ( wel gekleed ).
Er viel zelfs het woord naaktrecreatie en naturistisch uit hun mond, maar ze lieten het 1e duidelijker blijken.

Ik heb voor beiden bedankt ( stream/radio en live uitzending ).
De link tussen geintje en echt serieus lag mij nog te ver uit elkaar.
Maar stel, ik zeg stel, dat ze of hij dit echt serieus voor elkaar krijgt wie ben ik dan om te zeggen het mag niet.
En wie weet is er volgend jaar wel een naakte donderdag op de kermis, naast de andere speciale dagen.
Want als ook de gemeente dit toejuicht en er mee akkoord gaan dan hoef je ook niet bang te zijn voor een eventuele bekeuring.
Wie wil gaan mag van mij gaan, en wie dat niet wil hoeft dat van mij ook niet :)
Beetje toekomst kijken nu, maar mocht e.e.a. toch nog mer info opleveren dan laat ik het hier wel weer horen.
ArthurA
Zeer actief lid
Contacteer:

Bericht door ArthurA »

Wat een zinloos geleuter en forumvulling allemaal..............zo wordt het forum niet prettig leesbaar.............alsmaar uitweiden over niks-naks-nada-noppes!!!!!!!!!!!!!
Hartelijke Groet.
Geniet van bloot zijn ;)
Arthur

www.flickr.com/photos/arthur-a
johnnyvang
Super actief lid
Contacteer:

ArthurA schreef:Wat een zinloos geleuter en forumvulling allemaal..............zo wordt het forum niet prettig leesbaar.............alsmaar uitweiden over niks-naks-nada-noppes!!!!!!!!!!!!!
Frivooltje vroeg om meer info en die heb ik hem gegeven.
Je hoeft het niet te lezen ArthurA.

Stand via facebook evenementen is momenteel:
Afbeelding
Dus op een of andere manier is er best wel interesse voor.
johnnyvang
Super actief lid
Contacteer:

Er zal morgen wel een filmpje online komen over deze dag.
Schijnbaar is het toch door gegaan, alleen heb ik er weinig van mee gekregen.
Behalve net dan ( iets te laat opgezet ) op tv. (waar dus morgen een filmpje van komt).
Voordeel is nu dat in het gesprek tussen Ron, Ferry en johan er niet gesproken werd over naturisten, maar nudisten.
Zelfs het woord naaktrecreant kwam niet ter spraken.
Zou het gesprek vandaag dan toch een stuk geholpen hebben?
Of de deelnemers inderdaad 100% naakt waren dat weet ik niet.
Want ze gingen weer bluren pffff
Martijn
Actief lid

Bericht door Martijn »

Ik heb nog twee keer op het Pieter Vreedeplein gekeken, maar van nudisten geen enkel spoor. Blijkbaar is er inderdaad toch nog wat gebeurt, hoewel er nergens iets over te lezen was.
johnnyvang
Super actief lid
Contacteer:

Martijn er was alleen op facebook een evenement aangemaakt.
Verder heeft omroep tilburg er een paar seconden over gehad, maar dat is alles.
Ik heb gister veel te laat naar kermis tv gekeken en daarin zag je een paar mensen "bloot" in een ding zitten.
Het was wel geblurt en omdat ik te laat was lette ik niet echt op.
Maar (en nu weet ik even niet waar) heb het nogeens kunnen bekijken wat ik al gezien had, en als je door de blut heen kijkt, zag je dat ze vleeskleurige onderbroeken aan hadden.
Dus niks geen naakt of bloot over de kermis.
johnnyvang
Super actief lid
Contacteer:

Filmpje van gister: https://youtu.be/GqN7D-c40Ss
Frivooltje
Super actief lid

Bericht door Frivooltje »

Wat een flauwekul. Als je het doet moet je het goed doen. Maar blij dat ze een onderbroek aan hadden want ik miste toch wel het standaard atribuut voor een NNN (vul zelf maar in waar ze voor jou onder vallen), een handdoek. Zonder handdoek vind ik het maar een onfrisse bedoeling.

Ik ga zondag hoogstwaarschijnlijk in mijn uppie maar wel gekleed. :P
I didn't choose to be naked. I am forced to wear clothes.
Als textiel niet wil meewerken verliest naakt altijd. :(
Johnny's forum (naturisme-nudisme) is gestopt per 20-05-2019.
Martijn
Actief lid

Bericht door Martijn »

Ik ben benieuwd of dit volgend jaar nog een vervolg gaat krijgen. Zo ja, dan zal dit naast naturisten en nudisten ook exhibitionisten aantrekken. Als ik bijvoorbeeld naar de WNBR kijk, kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat er van deze laatste catagorie ook een hoop mensen meedoen. Zowel qua mannen als qua vrouwen.
Frivooltje schreef: Ik ga zondag hoogstwaarschijnlijk in mijn uppie maar wel gekleed. :P
Veel plezier in je kleding. ;) Mijn portie Tilburgse kermis zit er alweer op. Algemene indruk: zoals gebruikelijk weer plus- en minpunten. Prachtige attracties waaronder de hoogste ooit, maar daar staat tegenover dat mooie attracties van voorgaande jaren weer ontbreken. Ach, de perfecte kermis bestaat niet.
Plaats reactie