Jonge naturist op zoek naar vereniging

Jongeren hebben vaak andere vragen en wensen m.b.t. tot het naturisme. Zij kunnen hier terecht. Ouderen houdt u hier gedeisd.
Plaats reactie
tim88
Nieuw lid

Jonge naturist op zoek naar vereniging

Bericht door tim88 »

Hallo allemaal,

Ik heb me al voorgesteld op het algemene gedeelte van dit forum maar ik wil me ook hier graag even voorstellen. Mijn naam is Tim en ik ben 26 jaar oud. Tijdens een vakantie in Australië was ik op bezoek in de mooie plaats Port Macquarie. Dit gebied heeft een aantal mooie stranden en waaronder een naaktstrand waar ik voor de eerste keer besloot om alle kleren uit te doen.

http://cdn.c.photoshelter.com/img-get/I ... /26724.jpg

Na deze ervaring moet ik zeggen had ik de smaak te pakken. In heel mijn leven had ik nog nooit zoiets gedaan maar het voelde heel erg vrij. Het zou mooi zijn als ik dit zou kunnen doen tijdens de zomermaanden in Nederland. Mijn vrienden en familie moeten helaas niks hebben wat betreft naturisme en dat vind ik toch wel heel jammer. Het is een andere manier van leven maar zeker niets om je voor te schamen.
Omdat ik totaal alleen ben in het ontdekken van naturisme ben ik op zoek naar een vereniging waar gelijksoortige mensen zijn te vinden die er precies zo over denken.

Ik heb al een beetje research gedaan en ik weet dat er verschillende verenigingen zijn. Wat zou voor mij het beste zijn ? Lid worden van een regionale vereniging of toch voor de jongere naturistenvereniging.
In principe maakt het mij weinig uit want iedereen is in mijn ogen gelijk. Graag zou ik de mening van andere hierover willen horen. Hoe dan ook ik zou graag ik contact willen komen met mensen van een vereniging zodat ik wellicht in de zomermaanden als het weer beterde is kennis kunnen maken met de vereniging/mensen.

Momenteel woon in nog in het noorden van het land maar ik ben bezig met een verhuizing naar de stad Rotterdam ( Zuid- Holland. Wellicht dat in de buurt Rotterdam verenigingen aanwezig zijn ?

Groetjes Tim.
JurgenZ
Super actief lid

Re: Jonge naturist op zoek naar vereniging

Bericht door JurgenZ »

Een beetje late reactie, maar toch:

- Je kan via de NFN aan jongere evenementen meedoen of lid worden: http://www.nfn.nl/themas/jongeren/

- Daarnaast heb je onder Rotterdam bijvoorbeeld naar Natukreek of in de winter naar Elyzium in Bleiswijk. Ook op de website van de NFN kan je zoeken naar zwenbaden, sauna's, verenigingen e.d. in Rotterdam en omstreken.

Ik hoop dat je dit leest of mogelijk zelf al gevonden hebt!
Geniet nooit met mate ! ( van Loesje! )
Karin
Super actief lid

Bericht door Karin »

Met 26 is Tim al te oud voor de NFN-jongeren, dat is t/m 25 voor zover ik weet.

Ik wijs natuurlijk graag op JAN, een landelijke vereniging voor 20ers en 30ers, die door het hele land heen kampeert en naar de sauna gaat, en soms een stukje over de grens.
Linkje in m'n 'handtekening'.

Binnenkort begint het kampeerseizoen weer, eind april is JAN te vinden in Beers, bij 'Achter ut huus'. (meer info hier)
PoppeSchuitema
Super actief lid

Bericht door PoppeSchuitema »

Karin schreef:Met 26 is Tim al te oud voor de NFN-jongeren, dat is t/m 25 voor zover ik weet.

Ik wijs natuurlijk graag op JAN, een landelijke vereniging voor 20ers en 30ers, die door het hele land heen kampeert en naar de sauna gaat, en soms een stukje over de grens.
Linkje in m'n 'handtekening'.

Binnenkort begint het kampeerseizoen weer, eind april is JAN te vinden in Beers, bij 'Achter ut huus'. (meer info hier)
Ik zit er eigenlijk op te wachten dat jullie eens gaan kamperen op "De Andere Kant" in Aalten en dan bij ons in de sauna komen
Bloot als het kan, gekleed als het moet
Karin
Super actief lid

Bericht door Karin »

Als we een kampeerweekend hebben, gaan we eigenlijk nooit naar een saunacomplex Poppe, dus kleine kans.
Maar SANNE kampeert eind juli op De Andere Kant, dus als het echt snertweer is (en mensen hebben toch besloten te gaan kamperen), óf je een hele leuke aanbieding voor ze hebt ;) , wie weet. :mrgreen:
PoppeSchuitema
Super actief lid

Bericht door PoppeSchuitema »

Karin schreef:Als we een kampeerweekend hebben, gaan we eigenlijk nooit naar een saunacomplex Poppe, dus kleine kans.
Maar SANNE kampeert eind juli op De Andere Kant, dus als het echt snertweer is (en mensen hebben toch besloten te gaan kamperen), óf je een hele leuke aanbieding voor ze hebt ;) , wie weet. :mrgreen:
Een leuke aanbieding kunnen we altijd over praten hè, we hebben ook al eens een leuke aanbieding voor forumleden (nog in de tijd van Carmen haar forum) maar daar is niemand van dat forum op af gekomen
Bloot als het kan, gekleed als het moet
JohnIG
Nieuw lid

Bericht door JohnIG »

Karin schreef:Ik wijs natuurlijk graag op JAN, een landelijke vereniging voor 20ers en 30ers, die door het hele land heen kampeert en naar de sauna gaat, en soms een stukje over de grens.
Linkje in m'n 'handtekening'.[/url])
Hoi Karin, hoeveel actieve leden zitten er eigenlijk bij JAN?

En weet iemand hier of je bij de JZL ook een NFN pasje krijgt?
Karin
Super actief lid

Bericht door Karin »

JohnIG schreef: Hoi Karin, hoeveel actieve leden zitten er eigenlijk bij JAN?

Zo'n 30 a 40 actieve leden bij JAN denk ik, waarvan de een vaak en de ander af en toe mee gaat.

Z&L is een bij de NFN aangesloten vereniging, dus als je daar lid van bent, en dat ben je als lid van JZL, dan krijg je ook een NFN-pas. Tenzij je onder de 18 bent, dan ben je lid via je ouders, mits die lid zijn natuurlijk.
JOKA
Actief lid

Bericht door JOKA »

Karin schreef:
JohnIG schreef: Hoi Karin, hoeveel actieve leden zitten er eigenlijk bij JAN?

Zo'n 30 a 40 actieve leden bij JAN denk ik, waarvan de een vaak en de ander af en toe mee gaat.

Z&L is een bij de NFN aangesloten vereniging, dus als je daar lid van bent, en dat ben je als lid van JZL, dan krijg je ook een NFN-pas. Tenzij je onder de 18 bent, dan ben je lid via je ouders, mits die lid zijn natuurlijk.

Gek dat er nog geen specifieke vereniging voor jonge gezinnen bestaat binnen de NFN of BFN. Die vormen toch ook stilaan een minderheidsgroep als je het gemiddeld (ja, er zullen uitzonderingen zijn) verenigingsterrein bezoekt!??
Harbouwblo
Zeer actief lid

Bericht door Harbouwblo »

Als je naturisten gaat verdelen in groepen, bijv op leeftijd, krijg je dan niet een hoop splintergroeperingen. Het lijkt mij leuker alles op een hoop te gooien en af en toe iets voor een bepaalde groep (hobby, leeftijd) te organiseren. Hoe groter de groep, hoe sterker je staat...
Ik ben spaarzaam in gekleed zijn
JOKA
Actief lid

Bericht door JOKA »

Harbouwblo schreef:Als je naturisten gaat verdelen in groepen, bijv op leeftijd, krijg je dan niet een hoop splintergroeperingen. Het lijkt mij leuker alles op een hoop te gooien en af en toe iets voor een bepaalde groep (hobby, leeftijd) te organiseren. Hoe groter de groep, hoe sterker je staat...
Ik heb het dan ook over een vereniging, georganiseerde groep, .... binnen de NFN en niet over een politieke splinterbeweging. Er bestaan binnen de NFN verschillende activiteitengroepen. Ik zou dat niet als splintergroeperingen willen zien. SANNE zal wellicht deels aan de behoefte voldoen maar ik denk dat gezinnen toch specifieke eisen stellen betreft activiteiten, camping of terrein. Een vereniging is een mogelijkheid om activiteiten te organiseren en specifieke belangen te behartigen.
Plaats reactie