Eerste keer naaktstrand

Discussieplatform over alle onderwerpen.
Plaats reactie
edwin2015
Actief lid

Eerste keer naaktstrand

Bericht door edwin2015 »

Door beheerder van blog verplaatst.

Graag wil ik hier mijn ervaring delen van de eerste keer op het naaktstrand. Ik kom al ongeveer 10 jaar met enige regelmaat in de sauna samen met mijn vrouw en vindt het heerlijk ontspannend om daar bloot rond te lopen. Alhoewel ik nog steeds wel vindt dat je daar bekeken word. Door toeval ben ik op het naakstrand terecht gekomen. Ik ben een liefhebber van het strand en dacht vorig jaar in september een keer waarom ga ik niet naar het naaktstrand? Ik ben voor mijzelf over de grens heen gestapt en heb intens ervaren wat een vrijheid je dat geeft. Je kunt hier zonder enige gene gewoon jezelf zijn zonder bekeken te worden door andere. Maar ook het respect wat een ieder hier voor elkaar heeft heerlijk. Nu ga ik als het enigszins kan naar het naaktstrand alleen want mijn vrouw wil niet mee. Daar heb ik respect voor. Ze heeft wel gezegd dat als we van de zomer in Spanje op vakantie zijn ze wel een keer mee wil naar het naaktstrand playa la Mosca om te kijken hoe het daar is. Ik heb zelf het idee om dit maar gewoon te laten gebeuren of heb ik dat verkeerd. Samen gaan we overigens wel naar een textielstrand. Maar ik gun haar ook zo graag dat gevoel van vrijheid. Heeft iemand ervaring met bovenstaand en is er iemand weleens op Playa la Mosca geweest?
jomo
Nieuw lid

Re: Eerste keer naaktstrand

Bericht door jomo »

Door beheerder verplaats van blog

Sinds een aantal jaren zon ik naak op het strandt. Ik zon al lang topless. Het gevoel van geen natte textiel is heerlijk. Mijn man probeerde het ook en is nu ook overstag. Het strand waar wij heen gaan lopen mensen in badkleding en naakt, dit maakt het voor iedereen comfortabel. Laat je vrouw het idd zelf uitproberen wanneer zij er aan toe is.
JurgenZ
Super actief lid

Bericht door JurgenZ »

Als je vrouw aangeeft het dit jaar in Spanje te proberen, is dat natuurlijk prima. Meer pushen lijkt me niet fijn voor haar. Is ze eenmaal geweest, zal het vaker gebeuren! Ken het bewuste strand in Spanje trouwens niet, zij wel omdat ze het oppert?
Laatst gewijzigd door JurgenZ op do 09 jul 2015, 23:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Geniet nooit met mate ! ( van Loesje! )
Karin3
Super actief lid

Bericht door Karin3 »

JOMO schreef:Het strand waar wij heen gaan lopen mensen in badkleding en naakt, dit maakt het voor iedereen comfortabel.
Neen, dit maakt het NIET voor iedereen comfortabel. Verre van...
GJ57
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door GJ57 »

Wij lopen bij Callantsoog ook altijd even door tot en met het bordje van naakstrand. Daarvoor ligt er van alles door elkaar en dat vinden we niet echt plezierig. (Ach en dan wandel je ook nog eens een stukje) Soms liggen er na het bordje ook nog wel geklede strandgangers maar of ze wijzigen hun kleding in de loop van dag naar niks of ze vertrekken als het wat drukker is.
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Waar gaat het nou eigenlijk om?

Als jij bloot wil en dat kan dan is het toch prima. Dus als je op een naaktstrand bent wil het niet zeggen dat iedereen bloot moet. Het is een publiek strand.
Wij vinden het gewoon lekker als we daar bloot kunnen. Als een ander het niet doen dan is dat zo.
Wij wandelen vaak van Bergen naar Schoorl in ons blootje, niks mee. Lopen dan vaak tussen de geklede wandelaars en dat maakt ons niks uit.

En soms zie je op het naaktstrand koppels waarvan de een wel bloot gaat ende ander niet. Prima toch. Kunnen ze toch samen genieten van het strand.

Op een verenigingsterrein ligt dat totaal anders daar ga je bloot of je moet wegwezen.

Jos
Geniet van de dag. Het leven kan kort zijn. Waar wij geweest zijn vindt je op onze site http://www.naturisten-forum.nl
GJ57
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door GJ57 »

Jos schreef:Waar gaat het nou eigenlijk om?

Als jij bloot wil en dat kan dan is het toch prima. Dus als je op een naaktstrand bent wil het niet zeggen dat iedereen bloot moet. Het is een publiek strand.
Wij vinden het gewoon lekker als we daar bloot kunnen. Als een ander het niet doen dan is dat zo.
Wij wandelen vaak van Bergen naar Schoorl in ons blootje, niks mee. Lopen dan vaak tussen de geklede wandelaars en dat maakt ons niks uit.

En soms zie je op het naaktstrand koppels waarvan de een wel bloot gaat ende ander niet. Prima toch. Kunnen ze toch samen genieten van het strand.

Op een verenigingsterrein ligt dat totaal anders daar ga je bloot of je moet wegwezen.

Jos
O ik ben de laatste om te vinden dat iemand bloot moet, das niet aan mij. Wij wandelen ook rustig van Callantsoog naar St Maartenszee (dat is nagenoeg helemaal naakstrand) en terug zonder kleding tussen de geklede mensen. Ik voor mijzelf vind het echter als we ergens liggen het plezierig als dat op een officieel stukje is. Waarom geen idee , t is zo.
Frivooltje
Super actief lid

Bericht door Frivooltje »

Jos,

Het gaat erom dat heel veel mensen het niet fijn vinden om naakt tussen geklede mensen te liggen. Dat jij daar geen problemen mee hebt is fijn voor jou. Maar het is nog altijd een NAAKTstrand. Geen "clothing-optional-strand" of een "Doe-maar-lekker-waar-je-zin-in-hebt-strand".

Als ik naakt op een textielstrand ga liggen dan wordt dat ook niet geaccepteerd/geapprecieerd. Waarom zou dat andersom wel gelden.

En als er een stelletje is waarvan de ene wel en de andere niet naakt gaat dan heb ik daar echt geen problemen mee. Die kunnen evt. altijd nog aan de rand gaan liggen.

Als mensen op een naaktstrand gaan liggen moeten ze zich aanpassen. Raar dat we dat van iedereen in deze maatschappij verlangen maar als het om het naaktstrand gaat dan hoeft het ineens niet meer. En kom alsjeblieft niet met tolerantie aanzetten want door die tolerantie komen wij alleen maar in een slecht daglicht te staan.
I didn't choose to be naked. I am forced to wear clothes.
Als textiel niet wil meewerken verliest naakt altijd. :(
Johnny's forum (naturisme-nudisme) is gestopt per 20-05-2019.
GerardS
Super actief lid

Bericht door GerardS »

Frivooltje schreef:
Jos,

Het gaat erom dat heel veel mensen het niet fijn vinden om naakt tussen geklede mensen te liggen. Dat jij daar geen problemen mee hebt is fijn voor jou. Maar het is nog altijd een NAAKTstrand. Geen "clothing-optional-strand" of een "Doe-maar-lekker-waar-je-zin-in-hebt-strand".

Als ik naakt op een textielstrand ga liggen dan wordt dat ook niet geaccepteerd/geapprecieerd. Waarom zou dat andersom wel gelden.

En als er een stelletje is waarvan de ene wel en de andere niet naakt gaat dan heb ik daar echt geen problemen mee. Die kunnen evt. altijd nog aan de rand gaan liggen.

Als mensen op een naaktstrand gaan liggen moeten ze zich aanpassen. Raar dat we dat van iedereen in deze maatschappij verlangen maar als het om het naaktstrand gaat dan hoeft het ineens niet meer. En kom alsjeblieft niet met tolerantie aanzetten want door die tolerantie komen wij alleen maar in een slecht daglicht te staan.
Heel heel heel zelfs heel erg mee eens, !!!!!!!!!!!!!!!!!! . Er is plek genoeg op de textiel stranden, dus niet bloot dan niet op het naaktstrand, simpel. als we dat toe laten is dat het begin van het einde. En een Colthing optional strand jaagt degene weg die net zo ver zijn dat ze genieten van een naaktstrand zonder zich bekeken te voelen, niet iedereen voelt zich bloot gemakkelijk tussen geklede mensen. En ik wil niet gedwongen worden om naar een terrein te gaan.
johnnyvang
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door johnnyvang »

GerardS schreef:En een Colthing optional strand jaagt degene weg die net zo ver zijn dat ze genieten van een naaktstrand zonder zich bekeken te voelen, niet iedereen voelt zich bloot gemakkelijk tussen geklede mensen.
Dat is dus ook wat ik gister schreef ( in dikke letters ).
Als we toestaan dat geklede bij ons op het naaktstrand komen, dan kunnen we net zo goed alle stranden Clothing optional maken.
En dat willen we ook weer niet.
Althans de grote meerderheid wil dit niet.
Voor de mensen voor wie dit de eerste keer is, is het zo wie zo al raar.
Voor alle andere geef je ze gelijk een reden om nog meer negatief te gaan zeuren t.a.v. de 3 N's.
Want lees links en rechts maar eens hoe negatief sommige spreken over de deelnemers van de WNBR.
En daar wil jij dan mee op het strand liggen? dacht het niet ( althans ik niet ).
Wulde wé wete vroag ut dan :P
Er zijn geen hokjes op http://naturisme-nudisme.info
GerardS
Super actief lid

Bericht door GerardS »

En dat ene stelletje is niet zo een probleem, als het daar bij blijft. Overigens zijn er ook bij die de kat uit de boom kijken en alsnog uit de kleren gaan. Iedereen heeft wel eens last van koudwater vrees. Overigens snap ik echt niet waarom je er gekleed tussen wil liggen, om te gluren? Moest het andersom zijn word je opgepakt en bekeurd. Waarom zouden wij het wel goed moeten vinden? :!:
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Ook ik lig graag/wandel graag op een naaktstrand waar iedereen naakt is. Laat daar geen misverstand over bestaan.

Maar toch is er iets mis met de redenering. Niet bloot is in Nederland de norm. De wet laat blootlopen op zich toe waar dat geschikt is. Het is echter geen afdwingbaar recht. Dus op een naaktstrand zal je nooit handhaving aantreffen m.b,t de kleding die men dar draagt. Er is geen verplichte "naaktpolitie".

Omgekeerd ga je in de fout als je op een strand waar iedereen gekleed is, bloot gaat. Zo'n plaats is ongeschikt en daar loop je dus een risico op een bon van € 70,-.

Dus ongekleed zijn op een naaktstrand is niet afdwingbaar. Gekleed zijn op een textielstrand wel.

Wil je echt lekker bloot liggen zonder textieler om je heen dan moet je gewoon de meute voorbij lopen. De textielers ploffen gelijk neer bij de strandafgang. De naturisten ploffen neer achter de eerste paal waarvan men denkt dat het mag. Loop je 300 meter verder dan heb je het rijk alleen.
In Noord-Holland zijn de standen lang en soms breed, dus plek zat om bloot te gaan en ongestoord als je een beetje wil lopen.
johnnyvang schreef:
ls we toestaan dat geklede bij ons op het naaktstrand komen, dan kunnen we net zo goed alle stranden Clothing optional maken.
En dat willen we ook weer niet.
Om even op de spitste drijven. Misschien willen we dat niet maar het zou wel handig zijn. ben je van alle gezeur af.

Overigens waren de stranden in Portugal vorig gewoon gemengd bloot en niet bloot. Dat ging prima.

Jos
Geniet van de dag. Het leven kan kort zijn. Waar wij geweest zijn vindt je op onze site http://www.naturisten-forum.nl
Frivooltje
Super actief lid

Bloot is inderdaad niet de norm maar dat is geen enkele reden om gekleed op een naaktstrand te gaan liggen. Misschien moeten we er maar wel eens een afdwingbaar recht van maken. Wel controleren op naaktstranden en dan niet allen op kleding maar ook op de lastige figuren. Denk zelf dat daar een helehoop steun voor te vinden is.

Ik vind het krankzinnig dat wij dan maar 300 meter verder moeten lopen omdat bepaalde mensen weigeren hun gezonde verstand gebruiken. Daar komt bij dat voor sommige mensen 300 meter heel erg ver is en meestal moet je al een pleuris-eind lopen om bij een naaktstrand (al dan niet aan de kust) te komen. Moeten die mensen dan alles maar slikken?

Nee, naakt is naakt en als je daar problemen mee hebt dan heb je 90% meer keuze dan wij hebben. Vind je de textielstranden niet schoon genoeg of is er teveel herrie, dan moet je jezelf hard maken om daar iets aan te doen maar niet onze stranden afpakken.
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Frivooltje schreef:Bloot is inderdaad niet de norm maar dat is geen enkele reden om gekleed op een naaktstrand te gaan liggen. Misschien moeten we er maar wel eens een afdwingbaar recht van maken.
Ja dat is een leuke. Hoe zie je dat voor je? Het strand is en blijft publiek. Altijd zal er een doorgang moeten zijn voor wandelaars dia van A naar B willen via het naaktstrand. Ontkom je niet aan.

Frivooltje schreef: Wel controleren op naaktstranden en dan niet allen op kleding maar ook op de lastige figuren. Denk zelf dat daar een helehoop steun voor te vinden is.
Bij wij. Net bij textielisten. Echt niet. Dus wel bij het handje vol volk dat bloot wil? Geen macht hoor en politiek niet interessant. geen enkele overheid zal ambtenaren aanstellen om het bloot zijn te controleren en textielisten dwingen uit de kleren te gaan of weg te gaan?Vergeet het.

Frivooltje schreef: Ik vind het krankzinnig dat wij dan maar 300 meter verder moeten lopen omdat bepaalde mensen weigeren hun gezonde verstand gebruiken. Daar komt bij dat voor sommige mensen 300 meter heel erg ver is en meestal moet je al een pleuris-eind lopen om bij een naaktstrand (al dan niet aan de kust) te komen. Moeten die mensen dan alles maar slikken?
De stranden die wij bezoeken zijn makkelijk en snel bereikbaar, zowel in binnen als buitenland. Dus dat is geen item. Je kunt daarop kiezen. Ja en strand is per definiete banjeren door het zand tot je een geschikt plekje hebt gevonden dat geldt ook voor textielisten.

Maak het je zelf toch niet zo moeilijk er is keus zat, meer dan in welk ander land dan ook. Als je even doorloopt kun je overal naakt. Officieel of niet.
Volgens mij bestaat officieel eigenlijk niet. Want de gemeente kan een plek niet geschikt verklaren (art 430). of een plek geschikt is of niet bepaald de rechter.

Jos
Frivooltje
Super actief lid

Een doorgang van A naar B is iets heel anders dan halverwege gekleed gaan liggen. Ik heb het over dat laatste.

Dat er politiek gezien geen draagvlak voor is dat snap ik ook wel maar ik denk dat er bij veel NNN-ers wel een draagvlak voor is. Want veel mensen zijn de wantoestanden beu denk ik.

Ik heb er helaas nog maar 2 bezocht en die zijn in het binnenland. Maar heb wel op naaktstrandje gekeken en het valt mij op dat ze meestal ergens in een uithoek liggen en dat is jammer.
Martijn
Actief lid

Bericht door Martijn »

Ik vind het wel fijn dat naaktstranden meestal wat afgelegen liggen. Rust is daardoor gegarandeerd. Misschien zoeken textilisten op het naaktstrand ook wel die rust op? Ik heb er geen problemen mee, zolang het er niet teveel zijn. Ook de geklede wandelaars langs de vloedlijn respecteer ik; daar moet je als nudist (letterlijk en figuurlijk) even doorheen maar het went al snel.
johnnyvang
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door johnnyvang »

De textielers komen inderdaad voor de rust op de 1e plaats.
Maar ook omdat naaktstranden zo schoon zijn.
Wulde wé wete vroag ut dan :P
Er zijn geen hokjes op http://naturisme-nudisme.info
GerardS
Super actief lid

Bericht door GerardS »

Helaas is de nationale politie op dit moment onderbezet en hebben gemeente andere prioriteiten anders zou het best wel eens helpen dat ze wat meer op de textielstrand actief zijn en toezien op het opruimen van rommel en overlast van draagbare geluidsapparatuur. Trouwens op de meeste kuststranden is er nog ruimte zat tussen de stranden in, zou je als textielganger rust willen hoef je helemaal niet op het naaktstrand te zijn, scheelt ze nog lopen ook want ja voor het naaktstrand aan de kust moet je altijd net even verder lopen dan je eigenlijk zou willen.
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Vandaag in Bergen aan Zee geweest. Was prima weer.

eert ev ontbeten Strandpaviljoen Noord.
Daarna lekker naar het strand. We zijn gelijk neergeplofd daar waar het naaktstrand begon. Op het hele naaktstrand heel sporadisch iemand gezien met wat textiel maar na verloop van tijd verdween van zelf. We zijn nog een paar kilomter verder op gelopen en dar was ongeveer 70% bloot en 30% gekleed. Niks mis mee.
Er waren veels tellen maar ook veel vrouwen alleen.

Kortom een heel fijn naaktstrand zoals het hoor te zijn.

En terug naar topic. prima strand voor starters en wil de een niet vna het stel dan loop je nog een stukje verder.

Jos
GerardS
Super actief lid

Bericht door GerardS »

Als de een van het stel niet bloot wil vindt ik een compromis toch niet zo een goede oplossing. De een bloot en de ander niet. Ik heb een vriendin gehad die thuis bloot prima vond en ook naar de sauna was geen probleem. Echter bloot op het naaktstrand was geen optie. Het is geven en nemen in een relatie.
Jos
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Jos »

Lopen ze toch een stukje door. er zijn zat mogelijkheden om beiden te genieten zonder dat iemand er last van heeft.

Jos
Plaats reactie