Badkledindagen in sauna
- zomernaturist
- Zeer actief lid
- Locatie: Ja.. Welkom in het verre oosten. Ik hou alles goud gozer. Omgeving vertrouwd, geboren en getogen. ;)
Re: Hoe preuts ben jij?
Hier nog eentje:
http://www.saunasoesterberg.nl/info/over-ons/
Ik heb er nog niet direct een heel erg goed beeld bij, maar dat ze nu al op de huidige locatie speciale SPA-badkledingdagen organiseren om kennis te maken met het toekomstige aanbod. Klinkt inderdaad als een redelijke doelgroep aanpassing Maar nogmaals, in mijn hoofd probeer ik sauna/naturisme als 2 losse dingen te zien
Je kan het ook anders zien, het aantal saunaresorts is geëxplodeerd de afgelopen jaren. Dus eigenlijk zie ik dan totaal geen verpreutsing in de samenleving.. Het is maar hoe je er tegenaan kijkt.
http://www.saunasoesterberg.nl/info/over-ons/
Ik heb er nog niet direct een heel erg goed beeld bij, maar dat ze nu al op de huidige locatie speciale SPA-badkledingdagen organiseren om kennis te maken met het toekomstige aanbod. Klinkt inderdaad als een redelijke doelgroep aanpassing Maar nogmaals, in mijn hoofd probeer ik sauna/naturisme als 2 losse dingen te zien
Je kan het ook anders zien, het aantal saunaresorts is geëxplodeerd de afgelopen jaren. Dus eigenlijk zie ik dan totaal geen verpreutsing in de samenleving.. Het is maar hoe je er tegenaan kijkt.
- johnnyvang
- Super actief lid
- Contacteer:
Spanatuur in tilburg ( wijk de reeshof )
Badkledingdagen
Iedere 1e en 3e dinsdag van de maand is het badkledingdag.
Alle andere dagen zijn zoals het hoort.
Zelf zeggen ze dat ze deze dagen hebben om de mensen die moeite hebben met bloot over de streep te trekken.
Dus die personen die nog nooit iets gedaan hebben in hun blootje.
Daar kan ik me dan ook wel weer iets bij voorstellen.
Badkledingdagen
Zelf zeggen ze dat ze deze dagen hebben om de mensen die moeite hebben met bloot over de streep te trekken.
-
- Super actief lid
De meeste sauna's hebben introductiedagen om te zien of je het(bloot zijn) wat vind of niet,kledingdagen zijn er puur voor commercie voor de mensen die besluiten dat ze liever toch niet bloot willen. Eigenlijk zouden sauna's er niet aan moeten beginnen omdat het niet gezond is en je maakt voor reguliere saunagangers steeds lastiger om een dag naar keuze te kiezen. Het is net als op naturistenterreinen hoe meer je toegeeft aan het dragen van kleding hoe meer je van je oorsprong afraakt.johnnyvang schreef:Spanatuur in tilburg ( wijk de reeshof )
Badkledingdagen
- Karin3
- Super actief lid
Ik zie het ook liever anders. Maar er is tenminste nog nooit een sauna uitbater op het onzalige idee gekomen om de twee te mixen. Zolang je de keuze hebt voor naakt of gekleed, maakt het mij weinig uit. En blijkbaar denken veel mensen er zo over, anders waren er al làng 'clothing optional' sauna's geweest.
-
- Super actief lid
Badklediendagen in sauna
Welke streep wordt er dan mee bedoeld? De streep om een sauna te ervaren of om bloot te gaan. Dat laatste lijkt me niet erg logisch als iedereen in badkleding loopt. Dan zien ze het verschil niet.johnnyvang schreef:Spanatuur in tilburg ( wijk de reeshof )
Badkledingdagen
-
- Super actief lid
De badkledingdagen zijn bij Thermen Holiday op dinsdag (en straks dus ook op een zaterdag) en dinsdag is voor mij altijd de meest gunstige vrije dag om naar de sauna te gaan. Maar ja, dat kan dus daar dan niet. Terwijl deze sauna een stuk dichterbij is dan Elysium, die op maandag de klerendag heeft. Dus ik ga dan naar Elysium. Is trouwens veel mooier en groter en de rit daarom gelukkig wel waard.GerardS schreef: Badkledingdagen. Eigenlijk zouden sauna's er niet aan moeten beginnen omdat het niet gezond is en je maakt voor reguliere saunagangers steeds lastiger om een dag naar keuze te kiezen.
- johnnyvang
- Super actief lid
- Contacteer:
Ik denk het laatste Kees.Kees Roskam schreef:Welke streep wordt er dan mee bedoeld? De streep om een sauna te ervaren of om bloot te gaan. Dat laatste lijkt me niet erg logisch als iedereen in badkleding loopt. Dan zien ze het verschil niet.johnnyvang schreef:Spanatuur in tilburg ( wijk de reeshof )
Badkledingdagen
Dus om ook bloot te gaan op de reguliere dagen waarbij iedereen blootloopt.
Als ze dat lukt prima, maar heb zo mijn vermoeden dat dit niet snel zal lukken met nog steeds 2 aangepaste dagen.
- PoppeSchuitema
- Super actief lid
Wij hebben ooit een badkledingavond geprobeerd omdat er op gegeven moment vraag naar was maar dat liep gelukkig voor geen meter, wij ook niet van plan om het nog eens te proberen. alleen met de priveverhuur komt het wel voor dat mensen in badkleding sauneren. Onze ervaring is ook dat je geen potentiele naaktgebruikers binnenkrijgt op de badkledingdagen, mensen die in badkleding in de sauna komen gaan voor geen goud naakt
Bloot als het kan, gekleed als het moet
-
- Super actief lid
Als je niet uitkijkt is het straks omgekeerd en zit iedereen in badpak en zwembroekjohnnyvang schreef:Ik denk het laatste Kees.Kees Roskam schreef:Welke streep wordt er dan mee bedoeld? De streep om een sauna te ervaren of om bloot te gaan. Dat laatste lijkt me niet erg logisch als iedereen in badkleding loopt. Dan zien ze het verschil niet.johnnyvang schreef:Spanatuur in tilburg ( wijk de reeshof )
Badkledingdagen
Dus om ook bloot te gaan op de reguliere dagen waarbij iedereen blootloopt.
Als ze dat lukt prima, maar heb zo mijn vermoeden dat dit niet snel zal lukken met nog steeds 2 aangepaste dagen.
- johnnyvang
- Super actief lid
- Contacteer:
Er zijn er nu zoveel, en er komen er ook nog steeds bij.GerardS schreef: Als je niet uitkijkt is het straks omgekeerd en zit iedereen in badpak en zwembroek
Ze concurreren elkaar zo gewoon weg zoveel dat er zijn.
Dus die zwembroek of het badpak kun je beter nog maar niet weggooien.
Straks is het gelijk met de 2 n's ( ik zeg nu even geen 3 want je haat het woord naaktrecreant ) en bestaan er 2 stromingen.
1 waarbij je volledig bloot MOET, en 1 waarbij je dus die zwembroek of badpak VERPLICHT MOET dragen.
- PoppeSchuitema
- Super actief lid
Er zijn al wellnesscomplexen waar badkleding verplicht is bv in Sanadome in Nijmegen
- Jos
- Beheerder
- Contacteer:
Re: Badkledindagen in sauna
ik heb de berichten over kledingdagen afgesplitst van het forum: "Hoe preuts ben ik" naar dit nieuwe topic i.v.m. de relevantie van dit onderwerp.
Jos
Jos
Geniet van de dag. Het leven kan kort zijn. Waar wij geweest zijn vindt je op onze site http://www.naturisten-forum.nl
-
- Super actief lid
Poppe, dat sauna in kleding slecht is, dat weten we allemaal. Maar bestaan er ook wetenschappelijke studies die dit bevestigen? (heb ergens anders een discussie hierover en die mensen geloven alleen wetenschappelijke studies )
I didn't choose to be naked. I am forced to wear clothes.
Als textiel niet wil meewerken verliest naakt altijd.
Johnny's forum (naturisme-nudisme) is gestopt per 20-05-2019.
- PoppeSchuitema
- Super actief lid
Ik heb even gegoogled maar ik kan het zo 123 niet vinden, ik ga er nog even verder naar op zoek maar daar moet ik eens rustig voor gaan zitten
- Eriks
- Zeer actief lid
Hoe lang zijn die "badkleding"dagen er nu al wel niet.
Als er echt een heel grote markt voor was geweest dan had men al lang een verplichting ingesteld al was het alleen maar uit commerciële overwegingen van de uitbaters.
Zolang de "mega" wellnesscentra als bijvoorbeeld zwaluwhoeve het nog steeds beperken tot 2 x per maand dan valt het m.i. nog wel mee.
Misschien als tegenhanger het bloot zwemmen meer in het daglicht zetten
Ik vraag mij zelfs af of de sauna's juist geen inkomsten gaan missen door badkleding dagen.... aan de ene kant is N'land aan het verpreutsen, maar aan de andere kant ook weer niet (getuige de foto's die men plaats social media)
Sauna zou best wel eens weer tot die plaatsen kunnen gaan behoren dat het vanzelfsprekend is dat je daar naakt gebruikt van maakt. Misschein moet men daar eens een onderzoekje naar doen
Als er echt een heel grote markt voor was geweest dan had men al lang een verplichting ingesteld al was het alleen maar uit commerciële overwegingen van de uitbaters.
Zolang de "mega" wellnesscentra als bijvoorbeeld zwaluwhoeve het nog steeds beperken tot 2 x per maand dan valt het m.i. nog wel mee.
Misschien als tegenhanger het bloot zwemmen meer in het daglicht zetten
Ik vraag mij zelfs af of de sauna's juist geen inkomsten gaan missen door badkleding dagen.... aan de ene kant is N'land aan het verpreutsen, maar aan de andere kant ook weer niet (getuige de foto's die men plaats social media)
Sauna zou best wel eens weer tot die plaatsen kunnen gaan behoren dat het vanzelfsprekend is dat je daar naakt gebruikt van maakt. Misschein moet men daar eens een onderzoekje naar doen
-
- Super actief lid
Om het bloot in sauna's te benadrukken zouden ze de reclamefoto's ook moeten veranderen. Op zulke foto's zitten de bezoekers altijd in een badhanddoek gewikkeld. En er zijn al foto's van bezoekers in badkleding.
En dan staat er vandaag ook nog eens een groot stuk in het AD over douchende jeugd die dankzij onze moslim-Nederlanders dat nu massaal in onderbroek doen. En dan is er natuurlijk weer een ondernemer die geld ruikt en een speciale showershort heeft ontwikkeld. Wat zal de volgende stap zijn? Een speciale saunashort? Ik vrees dat de preutsheid bij de komende generatie nog erger zal worden.
En dan staat er vandaag ook nog eens een groot stuk in het AD over douchende jeugd die dankzij onze moslim-Nederlanders dat nu massaal in onderbroek doen. En dan is er natuurlijk weer een ondernemer die geld ruikt en een speciale showershort heeft ontwikkeld. Wat zal de volgende stap zijn? Een speciale saunashort? Ik vrees dat de preutsheid bij de komende generatie nog erger zal worden.
-
- Super actief lid
- Contacteer:
'k Dacht ff dat je een grapje maakte maar toch maar gegoogled en hij bestaat écht ! Man, man, man, waar zijn "we" mee bezig .Kees Roskam schreef:En dan is er natuurlijk weer een ondernemer die geld ruikt en een speciale showershort heeft ontwikkeld.
-
- Super actief lid
Nee helaas, het is waar. Zie artikelJo.w schreef:'k Dacht ff dat je een grapje maakte maar toch maar gegoogled en hij bestaat écht ! Man, man, man, waar zijn "we" mee bezig .Kees Roskam schreef:En dan is er natuurlijk weer een ondernemer die geld ruikt en een speciale showershort heeft ontwikkeld.
- PoppeSchuitema
- Super actief lid
Wij hadden in het begin foto's waarop onze meiden verhuld bloot te zien waren, maar daar hebben ze zulke nare reacties op gekregen dat we dat dus nooit meer doen, daarom hebben we nu ook foto's op de site staan met de meiden in een handdoek gewikkeld
- Eriks
- Zeer actief lid
PoppeSchuitema schreef:Wij hadden in het begin foto's waarop onze meiden verhuld bloot te zien waren, maar daar hebben ze zulke nare reacties op gekregen dat we dat dus nooit meer doen, daarom
Ja maar Poppe, jullie zitten in Winterswijk !!!
Misschien moeten de mensen daar nog een beetje aan wennen
- GJ57
- Super actief lid
- Contacteer:
Nee Doetinchem is een wereldstadEriks schreef:PoppeSchuitema schreef:Wij hadden in het begin foto's waarop onze meiden verhuld bloot te zien waren, maar daar hebben ze zulke nare reacties op gekregen dat we dat dus nooit meer doen, daarom
Ja maar Poppe, jullie zitten in Winterswijk !!!
Misschien moeten de mensen daar nog een beetje aan wennen
-
- Zeer actief lid
Zag dit onderwerp ook vanavond bij RTL4 voorbij komen. Te bespottelijk voor woorden. De slimme ondernemer is er op in gesprongen en verkoopt ze voor €29,95 (!!!) Vroeg gelijk aan mijn jongens (zij hebben overigens nog geen naturistische trekjes helaas) wat zij hier van vonden. Gelukkig ook belachelijk, je gaat toch niet met zo'n rokje onder de douche staan, ben niet gek, dan loop je echt voor L.L !!Kees Roskam schreef:Jo.w schreef:'k Dacht ff dat je een grapje maakte maar toch maar gegoogled en hij bestaat écht ! Man, man, man, waar zijn "we" mee bezig .Kees Roskam schreef:En dan is er natuurlijk weer een ondernemer die geld ruikt en een speciale showershort heeft ontwikkeld.
Pfff ... gelukkig
When nothing goes right, go to sleep ...
-
- Super actief lid
Kan het die ondernemer niet echt kwalijk nemen, daar ben je ondernemer voor. Toch hoop ik dat hij niet veel omzet zal draaien.
- johnnyvang
- Super actief lid
- Contacteer:
Toch raar dat de jeugd zich schaamt om naakt te douchen.
Maar ze zich niet schamen ( als jongen dan ) om in een kort rokje te douchen.
Maar ze zich niet schamen ( als jongen dan ) om in een kort rokje te douchen.
- Paul1968
- Zeer actief lid
Ik vind het een belachelijk idee. Vroeger werd er ook gewoon bloot gedouched. Deed niemand vreemd over.
Met gastvrije Brabantse groet,
Paul
Paul
- PoppeSchuitema
- Super actief lid
Ik begrijp het wel, als er allochtonen zijn die niet naakt douchen maar wel (kleinerende)opmerkingen maken tegen/over de jongens die wel naakt douchen, vind ik het logisch dat die jongens, die in een periode zitten dat ze onzeker over hun lichaam zijn, ook niet meer naakt gaan
-
- Super actief lid
Hoe zit dat trouwens bij meisjes? daar hoor je niets over. Gaan die in badpak onder de douche of speelt het bij hun niet?
-
- Super actief lid
Dat is een goeie. Daar hoor je niks over nee. Moslim-meisjes mogen sowieso niet sporten met anderen dus staan ze ook niet onder de douche in hun burka . Dus de meiden zullen denk ik nog gewoon bloot gaan.GerardS schreef:Hoe zit dat trouwens bij meisjes? daar hoor je niets over. Gaan die in badpak onder de douche of speelt het bij hun niet?
- PoppeSchuitema
- Super actief lid
Wij hebben regelmatig moslimmeisjes in de zwemlessen ( Asielzoekerskinderen krijgen bij ons 5 watergewenningslessen) maar 9 van de 10 mogen die sowieso niet samen met de jongens zwemmen en sommige moeten dan ook nog lange mouwen/pijpen minstens driekwart lengte. en al helemaal niet naakt douchen
-
- Super actief lid
Meisjes douchen op scholen ook in ondergoed of naakt. Of ze douchen helemaal niet en dompelen zichzelf onder in één of ander luchtje (geurbom) zodat men toch nog lekker ruikt. (denken ze)