Vrijheid bedreigd?

Discussieplatform over alle onderwerpen.
Frivooltje
Super actief lid

Re: Wat heb je gedaan vandaag?

Bericht door Frivooltje »

Mij ontzettend geërgerd aan de terroristische aanslag in Parijs. :x
I didn't choose to be naked. I am forced to wear clothes.
Als textiel niet wil meewerken verliest naakt altijd. :(
Johnny's forum (naturisme-nudisme) is gestopt per 20-05-2019.
Karin3
Super actief lid

Bericht door Karin3 »

De gebeurtenissen in Frankrijk, en de media in België gevolgd. De wereld is niet meer dezelfde sinds gisteren... of wel?
Frivooltje
Super actief lid

Nee, de wereld is weer een beetje verrotter.
Lillian
Zeer actief lid

Bericht door Lillian »

De wereld is geschokt door deze gebeurtenissen, dit zaait zoveel angst. Deze acties zijn zo onvoorspelbaar en moeilijk te voorkomen. Dat hebben de terroristen hiermee voor elkaar, maar niet de saamhorigheid onder de westerse samenleving. Wij moeten ons vooral niet laten weerhouden in onze vrijheden. Gister op mijn werk ook over de gijzeling gehad. Een Turkse collega vroeg zich af, moet ik mij nu verdedigen voor deze daad ... Nee wij moeten als multi culturele samenleving gezamelijk laten zien dat wij ons door deze acties niet laten weerhouden en te blijven cartoonen en schrijven wat wij willen. Ik heb respect voor burgemeester Aboutaleb, hij sprak precies de goede woorden. Maakte diepe indruk.
When nothing goes right, go to sleep ...
Harbouwblo
Zeer actief lid

Bericht door Harbouwblo »

We moeten doorgaan en niet bij de pakken neer zitten. We laten onze vrijheid niet afsnoepen door dwang, geloof en zeker niet door geweld. Iedereen mag van mij geloven wat die wil als die andermans geloof maar respecteerd en niet veroordeeld of onderdrukt. Wederzijds respect is het belangrijkst.
Ik ben spaarzaam in gekleed zijn
Natukees
Super actief lid

Bericht door Natukees »

Harbouwblo schreef:We moeten doorgaan en niet bij de pakken neer zitten. We laten onze vrijheid niet afsnoepen door dwang, geloof en zeker niet door geweld. Iedereen mag van mij geloven wat die wil als die andermans geloof maar respecteerd en niet veroordeeld of onderdrukt. Wederzijds respect is het belangrijkst.
Wederzijds respect is inderdaad het belangrijkste om iedereen in zijn waarde te kunnen laten en anderen te kunnen laten leven zoals zij dat willen. Maar helaas komt het (eisen van) respect veelal maar van één kant. Dat merken wij naturisten toch ook maar al te vaak.
Een multiculturele samenleving is door dat vaak eenzijdige respect niet goed mogelijk. Dat is toch wel gebleken de afgelopen ruim 40 jaar. Aanpassing is toch het sleutelwoord. En dat is nou net wat velen toch liever niet willen. Eigen cultuur en identiteit vind men toch belangrijker. En als die eigen cultuur en identiteit mijlenver van de omgeving staat kun je beter een plek opzoeken waar het wel beter bij past. De afgelopen tientallen jaren koos juist "de omgeving" om zich elders te gaan vestigen omdat er teveel identiteiten en culturen in hun buurt kwamen. En die mochten immers niets in de weg gelegd worden. Daarmee doel ik dus op de leegloop van autochtone bewoners uit de grote(re) steden. En er is geen enkele weg meer terug. Maar ik vrees toch wel eens voor de toekomst van mijn kleinkinderen.
Jan52
Super actief lid

Bericht door Jan52 »

Nooit zullen wij onze vrijheden opgeven voor terreur. Nooit.
Van 1976 tot 1986 hebben wij in een woonwijk gewoond waar veel mensen woonden van buitenlandse afkomst.
Turkse, Marokkaanse, Surinaamse en Nederlandse gezinnen woonden door elkaar.
Er woonden onderwijzers, advocaten en mensen met een eigen bedrijf.(je).
Verpleegkundigen, kunstenaars en nog meer andere beroepen.
Homo's, lesbo's samenwonend of single, net zoals de heterostellen die daar woonden.
Als er problemen waren van welke aard dan ook, men stond altijd voor elkaar klaar.
De kinderen van al deze gezinnen gingen naar de basisschool in de wijk.
Dezelfde kinderen speelden met elkaar en en kwamen bij elkaar over de vloer.
Het leven was ongecompliceerd en de onderlinge verstandhoudingen waren prima.
Er was begrip voor elkaar en dat kwam van twee kanten.
Het was een mooie tijd en ik denk nog steeds met veel plezier terug aan die tijd.
Als mij toen was gevraagd hoe de toekomst er uit zou komen te zien had ik dit niet durven dromen.
En nog steeds denk ik dat de meerderheid van de moslims deze daden sterk veroordeeld.
Maar of dat zal helpen om het beeld van de islam te positiveren?
Ik betwijfel het maar ik hoop het van harte.
Wie't kleine niet eert is het grote nie weerd..
Frivooltje
Super actief lid

Jan52 schreef:En nog steeds denk ik dat de meerderheid van de moslims deze daden sterk veroordeeld.
Maar of dat zal helpen om het beeld van de islam te positiveren?
Ik betwijfel het maar ik hoop het van harte.
Dat denk ik niet alleen, dat weet ik wel zeker. Maar het is maar net aan wie en waar je het vraagt. Heb berichten gelezen dat jongeren door de straten reden schreeuwend "Allah akbar". let wel, in Nederland!! Dat noem ik niet integreren.
GerardS
Super actief lid

Re: Vrijheid bedreigd?

Bericht door GerardS »

Integratie bestaat gewoon niet,kijk nou gewoons eens naar Nederlanders in bv Canada en Australie ,die vormen ook Nederlandse gemeenschappen en bestellen hagelslag en rookworst via internet. We moeten gewoon leren omgaan met elkaars verschillen,respect naar elkaar tonen en je houden aan de waarde en normen van het land waar je in leeft,wil je dat niet staat het je vrij om te vertrekken. En helaas extremisten kom je overal tegen, of het nu gaat om geloof of idealen.
Erik 18
Actief lid

Bericht door Erik 18 »

En toch denk ik dat immigranten met een totaal andere cultuur en geloof ons ook hier beïnvloeden. De verprutsing onder de jeugd is daar denk ik een klein voorbeeld van. :cry:
JurgenZ
Super actief lid

Bericht door JurgenZ »

Jan52 schreef:Van 1976 tot 1986 hebben wij in een woonwijk gewoond waar veel mensen woonden van buitenlandse afkomst.
Daar wonen wij nog steeds en de meesten zijn aardige lui, maar het stuit mij wel tegen de borst dat kinderen van 8 jaar al in hun eer aangetast zijn als je ze ergens op aanspreekt en de tieners ( ondertussen minimaal 3e generatie) nog steeds Marokkaans onderling spreken, wat ze niet op school geleerd hebben. Dus 90 % is prima, maar de 10 % verpest dat eigenlijk een beetje.

Om die reden ben ik blij dat binnen deze gemeenschappen ook sterk verweer komt tegen het gedrag van extremisten!
Geniet nooit met mate ! ( van Loesje! )
Jan52
Super actief lid

Bericht door Jan52 »

JurgenZ schreef:
Jan52 schreef:Van 1976 tot 1986 hebben wij in een woonwijk gewoond waar veel mensen woonden van buitenlandse afkomst.
Daar wonen wij nog steeds en de meesten zijn aardige lui, maar het stuit mij wel tegen de borst dat kinderen van 8 jaar al in hun eer aangetast zijn als je ze ergens op aanspreekt en de tieners ( ondertussen minimaal 3e generatie) nog steeds Marokkaans onderling spreken, wat ze niet op school geleerd hebben. Dus 90 % is prima, maar de 10 % verpest dat eigenlijk een beetje.

Om die reden ben ik blij dat binnen deze gemeenschappen ook sterk verweer komt tegen het gedrag van extremisten!
O, maar dat heeft ook te maken met de status die ze krijgen rond die leeftijd.
Na de besnijdenis bijvoorbeeld worden ze volgens mij als "man" gezien en krijgen ze een belangrijke rol in het gezin. Zusjes in de gaten houden is daar een mooi voorbeeld van.
Ach, die taal spreken, het is in hun ogen interessant.
Dan horen ze erbij.
En niet te vergeten het feit dat hun familie toch daarginder woont en als je daar op vakantie bent moet je toch de taal kunnen spreken.
Dat gedrag wat jij verder beschrijft werd bij ons direkt de kop in gedrukt.
Thuis ben je het "mannetje" maar op straat, school en bij ons in huis ben je gewoon een Marokkaans of Turks jochie net als die andere Nederlandse jochies.
En dat werkte prima!
Lillian
Zeer actief lid

Bericht door Lillian »

Wij hebben ook zo'n 10 jaar in een oude stadswijk gewoond. Onze portiek bevatte 6 woningen bewoond door 5 verschillende nationaliteiten. Het was daar erg prettig wonen totdat de woningen erg verouderden en ernstig aan renovatie/vervanging toe waren. De vaste bewoners vertrokken en tuig, drugverslaafden kwamen ervoor in de plaats terug. Geef je de mensen een schone nette woonwijk dan gaan zij vaak ook hun eigen leefstandaard verbeteren.
Het is aan de gemeente om deze wijken niet te laten verloederen en aan de woningbouwverenigingen om een goede verdeling van de nationaliteiten te bewaken. Daar ligt het voornamelijke probleem.
When nothing goes right, go to sleep ...
Karin3
Super actief lid

Bericht door Karin3 »

Erik 18 schreef:En toch denk ik dat immigranten met een totaal andere cultuur en geloof ons ook hier beïnvloeden. De verprutsing onder de jeugd is daar denk ik een klein voorbeeld van. :cry:

Inderdaad, dat zijn al lang geen 'migranten' meer, maar Nederlanders, Belgen, Fransen,... die in zekere mate onze normen en waarden mee aan het vormgeven zijn. En daar hou ik mijn hart eerlijk gezegd voor vast. Positief is dat, zeker hier in België, vanuit de moslim gemeenschap een roep komt naar een 'Europese Islam',met respect voor de westerse waarden en ver weg van het salafisme en de radicale invulling van de islam zoals die hier uit het Midden Oosten is ingevoerd in de laatste decennia. Dat geeft dan weer wat hoop.
Jan52
Super actief lid

Bericht door Jan52 »

Karin3 schreef:
Erik 18 schreef:En toch denk ik dat immigranten met een totaal andere cultuur en geloof ons ook hier beïnvloeden. De verprutsing onder de jeugd is daar denk ik een klein voorbeeld van. :cry:

Inderdaad, dat zijn al lang geen 'migranten' meer, maar Nederlanders, Belgen, Fransen,... die in zekere mate onze normen en waarden mee aan het vormgeven zijn. En daar hou ik mijn hart eerlijk gezegd voor vast. Positief is dat, zeker hier in België, vanuit de moslim gemeenschap een roep komt naar een 'Europese Islam',met respect voor de westerse waarden en ver weg van het salafisme en de radicale invulling van de islam zoals die hier uit het Midden Oosten is ingevoerd in de laatste decennia. Dat geeft dan weer wat hoop.
Ik denk dat die gevoelens zich hier ook wel proberen te vestigen.
Maar het is wel moeilijk, om dat voor elkaar te krijgen moet er eerst heel wat water door de Rijn of Schelde stromen..
Jaroslav
Zeer actief lid

Bericht door Jaroslav »

Frivooltje schreef:Mij ontzettend geërgerd aan de terroristische aanslag in Parijs. :x
Nee, juist niet !
Al die mensen op straat, van alle rassen, afkomsten, geloven...
De terroristen hebben juist het tegenovergestelde bereikt dan wat ze voor ogen hadden !
Geld maakt niet gelukkig, maar je kunt er wel boodschappen mee doen (Coluche, franse cabaretier)
Natukees
Super actief lid

Bericht door Natukees »

Jaroslav schreef: De terroristen hebben juist het tegenovergestelde bereikt dan wat ze voor ogen hadden !
Terroristen hebben zulke ideologische gedachtenkronkels dat al die (tijdelijke) saamhorigheid echt geen indruk maakt op hen. En dan al die militairen die nu op de been zijn om van alles en nogwat te beschermen, daar lachen ze om en zullen hoogstwaarschijnlijk denken : kijk ze eens bang zijn voor ons.
rdj
Zeer actief lid

Bericht door rdj »

Erik 18 schreef:En toch denk ik dat immigranten met een totaal andere cultuur en geloof ons ook hier beïnvloeden. De verpreutsing onder de jeugd is daar denk ik een klein voorbeeld van. :cry:
Wat betreft zwemkledij (wat mij betreft ook een vorm van verpreutsing maar dan vooral voor mannen) denk ik toch eerder aan beïnvloeding vanuit de VS.
Jan52
Super actief lid

Bericht door Jan52 »

Dat ligt er maar net aan wat je daar mee bedoeld.
Het dragen van zwemkleding vind ik per definitie niet preuts, maar ik begrijp je insteek wel.
Zwemkleding wordt daar gedragen waar niet naakt of topless gezwommen mag worden.
Naakt zwemmen is normaal, wat zeg ik, zelfs verplicht in zwembaden op naturistencampings.
Op naaktstranden is het naakt zijn ook toegestaan.
Net zoals bijvoorbeeld thuis in eigen omgeving.
Maar elders is het dragen van zwemkleding weer normaal.
Ik ben wel van mening dat er onder de jeugd enige vorm van terughoudendheid is ontstaan en dan vooral onder de meisjes.
Er is altijd wel een moslimmeisje in de vriendinnenkring die niet uit de kleren mag vanwege haar geloof.
En om dat meisje niet tegen de borst te stoten doen de andere meiden niet moeilijk en passen zich aan.
Dat resulteert weer in het dragen van badkleding waar ze anders alleen een broekje zouden dragen.
En langzaam wordt dat een gewoonte.
En de gewoonte wordt een vanzelfsprekendheid.
Nu pik ik dit voorbeeld, maar bedenk eens hoeveel (jonge) dames met een christelijke levensovertuiging niet bloot gaan omdat hun geloof dat in hun ogen niet toe laat.

Er is niks mis met deze posting maar ik zie hem liever op een andere plaats in het forum.
Graag hier de discussie over wat ons bedreigt, niet zozeer als naturisten maar je bestaan als gevolg van terroristische daden.

Jos (beheerder)
GerardS
Super actief lid

Bericht door GerardS »

Kees Roskam schreef:
Jaroslav schreef: De terroristen hebben juist het tegenovergestelde bereikt dan wat ze voor ogen hadden !
Terroristen hebben zulke ideologische gedachtenkronkels dat al die (tijdelijke) saamhorigheid echt geen indruk maakt op hen. En dan al die militairen die nu op de been zijn om van alles en nogwat te beschermen, daar lachen ze om en zullen hoogstwaarschijnlijk denken : kijk ze eens bang zijn voor ons.
Helemaal mee eens, terroristen willen angst zaaien,een klein groepje dat een massa in de wurggreep houdt. :(
Natukees
Super actief lid

Bericht door Natukees »

Karin3 schreef:Als mensen zouden moorden in naam van het naturisme zou je niet weten hoe snel ik de straat opren om daartegen te protesteren. Een mohammed cartoon en de hele moslimgemeenschap staat op zijn kop. Waar bleef het protest toen in naam van de islam een prijs op het hoofd van Salman Rushdie gezet werd? Dat is tenminste wél veranderd nu, dus ik hoop dat de moslims zich nog veel laten horen. Wij moeten ons ook laten horen wanneer mensen 'in naam van de democratie' rascistische uitlatingen doen, dus dat is voor 'ons' niet anders. Zwijgen is toestemmen gaat misschien wat ver, maar je mond houden en de andere kant uitkijken.... we weten waartoe dat geleid heeft in het verleden.
Ook in de massademonstraties ben ik geen kuddedier. Er zijn zoveel zaken waar iemand ontevreden of beledigd over kan zijn dat er elke dag wel een demonstratie te organiseren is. Ik protesteer liever rustig op mijn manier d.m.v. brieven naar kranten of via internet of direct naar "belangrijke" personen zoals ministers, staatssecretarissen en wethouders of via een (eventueel betaalde) woordvoeder die een hele groep vertegenwoordigd.
Dat iemand niet de straat op gaat wil niet zeggen dat hij zwijgt of wegkijkt. Demonstraties verlopen ook niet altijd vreedzaam en kunnen zelfs tot rellen uitlopen, zoals al vaak is gebleken. Zelfs een stille tocht voor zinloos geweld is een keer geëindigd in...... zinloos geweld.
Karin3
Super actief lid

Bericht door Karin3 »

Dat begrijp ik. Nederland heeft dan ook een lange traditie van neutraliteit. Ieder heeft zo zij eigen manier om zijn democratische rechten te verdedigen, kuddedier of niet. Als we achteraf maar niet beweren dat 'Wir haben es nicht gewusst'.
Natukees
Super actief lid

Bericht door Natukees »

Karin3 schreef:Dat begrijp ik. Nederland heeft dan ook een lange traditie van neutraliteit. Ieder heeft zo zij eigen manier om zijn democratische rechten te verdedigen, kuddedier of niet. Als we achteraf maar niet beweren dat 'Wir haben es nicht gewusst'.
De bevolking is zich ter dege bewust van wat er gebeurt. Op het werk, verjaardagen e.d. zijn de gebeurtenissen en de veranderende maatschappij een favoriet onderwerp. En er wordt overal wat afgemopperd.
Over het " wir haben es nicht gewusst" moeten ze in Den Haag eens gaan nadenken en meer naar de bevolking gaan luisteren i.p.v naar Brussel.
Maar ja, eerst Europa te vriend houden en dan pas over de toekomst en leefbaarheid voor de eigen bevolking gaan nadenken.
GerardS
Super actief lid

Bericht door GerardS »

Nederland heeft helemaal geen traditie van neutraliteit,er staat zelfs in de grondwet dat Nederland een internationale taak heeft om onrecht in de wereld aan te kaarten. Als er ergens op de wereld een missie start staat Nederland meestal vooraan om mee te doen en ook wij Nederlanders hebben overal wel een mening over en steken die dan ook niet onder stoelen of banken,of dat altijd even wijs is is een ander verhaal. Vond overigens dat Obama dit keer wel de plank mis sloeg met zijn opmerking dat in Amerika moslims zich beter zouden thuis zouden voelen dan als in Europa,het Amerikaanse volk is zeker geen eenheid,kijk maar naar de afgelopen tijd en de rellen die daar plaats vonden.
Karin3
Super actief lid

Bericht door Karin3 »

De twee Wereldoorlogen vergeten?
GerardS
Super actief lid

Bericht door GerardS »

We zijn intussen 70 jaar verder :o Daarvoor waren de Nederlanders ook knap strijdlustig.
Natukees
Super actief lid

Bericht door Natukees »

Uiteraard ben ik ook heel blij dat de Amerikanen mijn ouders en grootouders en natuurlijk vele anderen toen hebben bevrijd. Ondertussen zijn we generaties verder die niets met die bevrijding te maken hebben, net als de nieuwe generaties Duitsers, die niets met de twee oorlogen te maken hebben. Net zoals wij ook helemaal niets met de slavernij te maken hebben.
Henk D
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door Henk D »

Even voor de goede orde; Ik vind de aanslagen vanuit het geloof het ergste wat er is; Die lui mogen van mij ingemetseld worden met af en toe een plak brood en een flesje water om ze maar zolang mogelijk te laten lijden voor daden uit naam van......

Toch wil ik nog even wat kwijt; Vrijheid van meningsuiting is voor mij, en moet geen, vrijbrief om een hele bevolkingsgroep (geloofsgroep) te kwetsen! Wij hebben respect voor elkaar hoog in het vaandel. En respect begint bij begrip en eindigt bij onbegrip. Charlie Hebdo gaat totaal respectloos om met de gevoelens van wie dan ook. Onder het mom van aan de kaak stellen. Maar wat stellen ze dan aan de kaak door een geloof te choqueren. Waarom altijd iedereen belachelijk maken. Je weet dat het binnen de Islam echt NOT DONE is om Mohammed of Allah af te beelden! Waarom dan de knuppel in het hoenderhok te gooien. Of olie op het vuur van.... En het stemt de rest verdrietig en vergroot de kloof tussen culturen. Het grote verschil is dat wij er met onze westerse mentaliteit heel relativerend naar kunnen kijken. Schouderophalend. Maar dat geld niet voor andere culturen! Voor het ligt het veel dieper. Iedereen hier vind dat het moet kunnnen. Ik vind dat het niet kon. Ze zijn mi met 300 km per uur op een betonnen muur afgegaan. Vrijheid van meningsuiting is je mening geven. maar ook op een manier die niet bewust uit is om te kwetsen.

Er zijn nog taboe`s. En niet alle hoeven met de grond gelijk gemaakt te worden. Ik wil dat gewoon normen en waarden noemen. Want wat als er cartoons opduiken die de mensen met een beperking belachelijk maken, of joodse in de context van de 2de WO! Moet dat ook kunnen omdat dat vrijheid van meningsuiting is. Niet dus!

En dan denk ik ook aan de nieuwjaarsborrel vvan 2016 bij Charlie Hebdo. Ik hoor het ze al zeggen na een minuutje stilte; 2015 was een geweldig jaar :( . Want het was een noodleidend krantje tot 2015. Dat is dan het gekke; Ze zijn nu wereldwijd bekend en de aanslagen hebben een averechts effect gehad.
Karin3
Super actief lid

Bericht door Karin3 »

Als in naam van Allah homo's worden opgesloten, of journalisten tot zweepslagen worden veroordeeld, of vrouwen worden gestenigd voor overspel, zie je nergens in andere landen moslims betogen. Maar o wee als de profeet wordt afgebeeld, dàn komen ze internationaal op straat en worden de ambassades van westerse landen aangevallen. Maar het Westen moet ook in eigen boezem kijken; ondertussen doen we lustig zaken met Saoudi-Arabië, houden we Assad toch nog maar even de hand boven het hoofd, kijken we de andere kant uit als Palestijnen worden uitgemoord... eveneens zaken die door Charlie Hebdo aan de kaak werden gesteld. Als het afbeelden van de profeet zo erg is; fair enough. Dan niet.

Maar kritiek op godsdienstfanaten die in naam van Allah/God/De Paashaas de fundamentele rechten van de mens met de voeten treden moet wél kunnen. Altijd. Ook moslims zélf doen dat hoor. Met gevaar voor eigen leven.

Charlie Hebdo heeft nooit 'de moslim' (of 'de hele geloofsgroep zoals je zegt) belachelijk gemaakt. Wél de moslimfundamentalist. Maar dàt onderscheid wordt gemakshalve weer niet meer gemaakt. We zeggen het wél om aan te geven dat 'het slechts een kleine minderheid van moslims betreft en dat de islam een vredelievende godsdienst is'. En dat was precies wat Charlie Hebdo ook deed, nl dat onderscheid maken tussen moslims en moslim fundamentalisten. Het was die minderheid die ze te kakken wilden zetten. Maar nu voelen moslims zich plots wél allemààl 'beledigd'. Begrijpe wie begrijpen kan. Er zijn ook veel Europese moslims die al lang genoeg in het westen leven om te begrijpen dat wat Charlie Hebdo deed, kadert in de Europese cultuur van politieke satire, en dat Vrijheid van Meningsuiting en nog een paar andere democratische principetjes als gelijkheid tussen mensen (dus ook vrouwen en homo's!) niet alleen voor ons belangrijk is, maar ook voor hén. Even was er zelfs hoop op verandering tijdens de Arabische Lente, maar die is ondertussen ook veranderd in barre winter.

Dus met wie gaan we nu rekening houden; de progressieve krachten binnen de islam? Journalisten die pleiten voor een seculiere staat en daarvoor tot 200 zweepslagen worden veroordeeld? Jongeren die het aandurven om 'Happy' te zingen en op youtube te zetten en ook daar zweepslagen voor krijgen 'omdat het aanstootgevend en kwetsend is"? De burgemeester van Rotterdam die niet bang is om een boude uitspraak te doen, ook al schoffeert hij daarmee een groot deel van zijn achterban?

Of blijven we op kousenvoetjes dansen rond de conservatieve nitwits die de moslims in de middeleeuwen willen houden, zoals we al jaren doen 'omdat het zo gevoelig ligt'?

En waar trek je de lijn? Wat mogen we nog wel zeggen en schrijven? En wat niet? Stopt het bij het afbeelden van de profeet? Of is dat slechts het begin. Do we really want to go there?

We moeten blijven praten, meer dan ooit. En we moeten zeker respect opbrengen voor elkaar, maar laat ons alsjeblief wél de juiste gesprekspartners kiezen en durven zeggen wat we denken. Aangeven wat voor ons de grens is, ook. En dat het er soms hard aan toe zal gaan, is een feit, maar alles beter dan de onverschilligheid, vermomd als 'tolereren' die we de laatste decennia hebben laten zien.
Laatst gewijzigd door Karin3 op ma 19 jan 2015, 21:56, 3 keer totaal gewijzigd.
Karin3
Super actief lid

Bericht door Karin3 »

Henk D schreef: En dan denk ik ook aan de nieuwjaarsborrel vvan 2016 bij Charlie Hebdo. Ik hoor het ze al zeggen na een minuutje stilte; 2015 was een geweldig jaar :( . Want het was een noodleidend krantje tot 2015. Dat is dan het gekke; Ze zijn nu wereldwijd bekend en de aanslagen hebben een averechts effect gehad.

Henk, dit vind ik dan weer stuitend en aanstootgevend. Ik denk dat er op de nieuwjaarsborrel van 2016 en alle volgende vooral veel verdriet zal zijn van mensen die hun collega's verloren zijn. Ik heb daar het grootste respect voor.
Plaats reactie