Hoe preuts ben jij?

Discussieplatform over alle onderwerpen.
Jos
Beheerder
Contacteer:

Re: Hoe preuts ben jij?

Bericht door Jos »

johnnyvang schreef:

Of de NFN moet deze info ook hebben, want ook hun promoten dezelfde link.
Maar nieuwsgierig naar de uitslag ben ik zeker.
mee je dat echt, laat de NFN zich in met zo'n prutsonderzoek?

Jos
Geniet van de dag. Het leven kan kort zijn. Waar wij geweest zijn vindt je op onze site http://www.naturisten-forum.nl
johnnyvang
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door johnnyvang »

Jos schreef:

Jos
Ik denk het wel Jos
Ze promoten de link naar het onderzoek via hun twitter en G+ account.
Dus neem aan dat ze er wel het e.e.a. over zullen weten en horen.
Wulde wé wete vroag ut dan :P
Er zijn geen hokjes op http://naturisme-nudisme.info
Henk D
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door Henk D »

Jos schreef:

Jos
Wij toch ook :lol: :lol:
GJ57
Super actief lid
Contacteer:

Bericht door GJ57 »

We beinvloeden het onderzoek mooi. Ben benieuwd naar de voorpaginatekst: Preutsheid is voorbij of zo
Paul1968
Zeer actief lid

Bericht door Paul1968 »

Bij mij was de uitslag ook absoluut niet preuts. Alleen die vraag over het strand. Ik lig het liefst naakt op het strand, maar toch maar niet op een textielstrand. Weet niet hoe het bedoeld was.
Met gastvrije Brabantse groet,

Paul
Natukees
Super actief lid

Bericht door Natukees »

Het wordt eentonig, maar ook ik ben absoluut niet preuts.
Het leuke voor mij is dat het blad Quest dit onderzoek doet n.a.v een tip van mij. Je kunt namelijk altijd vragen indienen. Ik stelde een tijdje geleden de vraag hoe het komt dat veel mensen zich zo schamen. Daar zijn ze nu dus mee bezig. Ben benieuwd naar hun aanpak en conclusie.
johnnyvang
Super actief lid
Contacteer:

Heb je de quest zelf ook Kees ?
Want dan kun jij ons op de hoogte brengen wat de uitslag is.
Voor al het niet op internet komt te staan.
Natukees
Super actief lid

Bericht door Natukees »

Ik heb de Guest in de leesmap. En dan ook nog de laatste in de rij, de houdmap. Die is dan al drie maanden oud. Met Pasen begint bij mij dan pas de Kerst :D . Ik moet dus zelf drie maanden wachten. Misschien komt er wat van op hun site te staan.
johnnyvang
Super actief lid
Contacteer:

Dan is er ondertussen alweer een nieuwe preutsheids poll :D
Maar hopelijk kunnen we het via hun op de site lezen, of anders op de site van de NFN.
Natukees
Super actief lid

Bericht door Natukees »

Kok schreef:Nou, ik heb ook de boel ingevuld en raad eens? Ook bepaald niet preuts.

Maar dat wisten jullie zeker al, want mijn avatar heeft dat natuurlijk allang verraden. Ja die Avatar, dat is me er eentje.
Als we DIE als maatstaf aanhouden zijn er toch nog wel forumleden, zelfs zéér gerenommeerde, die NIET als preuts uit de test zeggen te komen maar zich toch stevig schuilhouden soms zelfs door helemaal geen avatar te plaatsen.
Ben ik misschien te ver doorgeslagen en kan ik mijn avatar beter een beetje verpr(e)utsen?
Toch wel iets om over na te denken dit weekend.
Je hebt blijkbaar over je avatar nagedacht. Hij is weg. jammer. Ik vond hem prima en goed passen bij een naturistenforum. Je bent dus echt niet te ver doorgeslagen, want dan ben ik het ook met mijn avatar. O jee, misschien ben ik het dus wel ook :lol: . Nee, onzin. Ik zie het menselijk lichaam als een geheel. Mijn piemeltje is voor mij net als mijn neus. Het hoort bij mij en mag daarom gewoon gezien worden, daar doe ik niet moeilijk over. Ze zijn trouwens bijna even groot :lol:.
Wie heeft nou ooit bepaald dat we geslachtsdelen niet mogen (laten) zien? Waarom mogen we wel zien waar het eten en drinken ingaat en niet waar het verwerkt uitkomt. De uitlaat van mijn auto is ook gewoon te zien. En stinken dat ie doet :lol: .

Dus Kok, zet je zomerse avatar maar weer terug hoor.
Frivooltje
Super actief lid

Bericht door Frivooltje »

Kees Roskam schreef:Wie heeft nou ooit bepaald dat we geslachtsdelen niet mogen (laten) zien?
De kerk :?: De maatschappij :?: De samenleving :?:

Maar je kan het ook omdraaien. Waarom moet het wel te zien zijn? (bij sommige mensen die ik op internet tegenkom vraag ik mij dit weleens af)
I didn't choose to be naked. I am forced to wear clothes.
Als textiel niet wil meewerken verliest naakt altijd. :(
Johnny's forum (naturisme-nudisme) is gestopt per 20-05-2019.
dynnoeth
Zeer actief lid

Bericht door dynnoeth »

Kees Roskam schreef:
Kok schreef:Nou, ik heb ook de boel ingevuld en raad eens? Ook bepaald niet preuts.

Maar dat wisten jullie zeker al, want mijn avatar heeft dat natuurlijk allang verraden. Ja die Avatar, dat is me er eentje.
[..]
Toch wel iets om over na te denken dit weekend.
Je hebt blijkbaar over je avatar nagedacht. Hij is weg. jammer. Ik vond hem prima en goed passen bij een naturistenforum. Je bent dus echt niet te ver doorgeslagen, want dan ben ik het ook met mijn avatar. O jee, misschien ben ik het dus wel ook :lol: . Nee, onzin. Ik zie het menselijk lichaam als een geheel. Mijn piemeltje is voor mij net als mijn neus. Het hoort bij mij en mag daarom gewoon gezien worden, daar doe ik niet moeilijk over. Ze zijn trouwens bijna even groot :lol:.
precies Kees, er valt niets te verbergen, het lichaam van een "naakte aap" is niet eng of vies; het is gewoon één van de vele oplossingen die door de natuurlijke evolutie is ontstaan. Dat juist de mensheid, één van de meest succesvolle zoogdiersoorten op deze planeet, zo bang is om zich aan elkaar te laten zien is eigenlijk niet te geloven of uit te leggen. Terwijl iedereen gewoon trots zou moeten zijn op zijn of haar menselijk lichaam, omdat het gewoon iha goed werkt en er ook nog goed uitziet.
In alle andere diersoorten vinden wij wel kenmerken waarom we ze gewoon mooi kunnen vinden, maar onszelf kunnen we (althans een groot deel van de bevolking) alleen "mooi" vinden als we daarbij aan sex en voortplanting denken. Het is frustrerend dat de mensheid met z'n intellect zich niet over zo'n stomme programma fout kan zetten.
Natukees
Super actief lid

Bericht door Natukees »

Frivooltje schreef:
Kees Roskam schreef:Wie heeft nou ooit bepaald dat we geslachtsdelen niet mogen (laten) zien?

Maar je kan het ook omdraaien. Waarom moet het wel te zien zijn? (bij sommige mensen die ik op internet tegenkom vraag ik mij dit weleens af)
Nou, het móét niet natuurlijk. Ons klimaat zorgt er wel voor dat we ons te vaak moeten inpakken. Maar als het te zien is zou niemand er aanstoot aan moeten nemen want het hoort bij ons, zoals ook eventuele andere minder mooie lichaamsdelen. Er zijn veel mensen die niet aan het "schoonheidsideaal" voldoen. Die zie je in de sauna ook rondlopen. Of op het strand al dan niet in zwemkleding. Of mensen met een sterk afwijkend uiterlijk. Iedereen heeft in mijn ogen het recht om zich volledig bloot te geven (op de plekken waar het toegestaan is). Gelukkig hebben mensen ook een draaibare nek en bewegende ogen gekregen zodat je een andere kant op kunt kijken als je iets niet wilt zien :D .
Wouter76
Zeer actief lid

Bericht door Wouter76 »

Geen reden om een eigen antwoord neer te zetten, ik ben het eens met Dynnoeth en Kees.
johanosch
Actief lid

Bericht door johanosch »

Ik ben helemaal niet preuts. Wij zijn zo ook niet opgevoed.Bloot douchen bij de sportvereniging is gewoon voor ons.Ook hebben we thuis nooit de douche op slot.En lopen dan ook gewoon bloot naar de slaapkamer.
Karin3
Super actief lid

Bericht door Karin3 »

Frivooltje schreef:

Mee eens. Ik vind naturisme juist zo leuk omdat naaktheid gewoon een non issue wordt. Sommige 'naturisten' zijn zo obsessief bezig met naaktheid, en dan vooral het tonen ervan aan anderen, dat het opnieuw een big deal wordt. Terwijl het dat echt niet is, althans niet bij naturisten.
GerardS
Super actief lid

Bericht door GerardS »

Ik ben alleen bloot op de daarvoor bestemde plekken tussen gelijkgestemde zielen, ik heb totaal geen behoefte om mij bloot te begeven tussen geklede mensen. Thuis heb ik de gordijnen dicht als ik geen zin heb om mij aan te kleden. Van mij mag je dat preuts noemen,ik hou het op privacy en ik hou er ook niet van om dingen op te dringen of opgedrongen te krijgen. Wat de gemiddelde Nederlander doet zal mij worst wezen.
Jan52
Super actief lid

Bericht door Jan52 »

Karin3 schreef:
Frivooltje schreef:

Mee eens. Ik vind naturisme juist zo leuk omdat naaktheid gewoon een non issue wordt. Sommige 'naturisten' zijn zo obsessief bezig met naaktheid, en dan vooral het tonen ervan aan anderen, dat het opnieuw een big deal wordt. Terwijl het dat echt niet is, althans niet bij naturisten.
Hee Karin! Ook weer terug in het land?
Wie't kleine niet eert is het grote nie weerd..
kees mol
Actief lid

Bericht door kees mol »

mijn kerk, mijn samenleving en mijn maatschappij hebben mij niets opgelegd.Dus ik ben heerlijk naakt als het weer er zich voor leent en anders binnen bij de warme kachel. :D
rdj
Zeer actief lid

Bericht door rdj »

johanosch schreef:<...> Bloot douchen bij de sportvereniging is gewoon voor ons. <...>
Nu kom ik nooit in een sportvereniging, maar is dat daar zo zeldzaam tegenwoordig?
Frivooltje
Super actief lid

Bericht door Frivooltje »

GerardS schreef:Ik ben alleen bloot op de daarvoor bestemde plekken tussen gelijkgestemde zielen, ik heb totaal geen behoefte om mij bloot te begeven tussen geklede mensen. Thuis heb ik de gordijnen dicht als ik geen zin heb om mij aan te kleden. Van mij mag je dat preuts noemen,ik hou het op privacy en ik hou er ook niet van om dingen op te dringen of opgedrongen te krijgen. Wat de gemiddelde Nederlander doet zal mij worst wezen.
Ik snap echt niet waarom jij denkt dat er mensen zijn die dit preuts zouden noemen. Ik vind het eerder normaal.
I didn't choose to be naked. I am forced to wear clothes.
Als textiel niet wil meewerken verliest naakt altijd. :(
Johnny's forum (naturisme-nudisme) is gestopt per 20-05-2019.
johnnyvang
Super actief lid
Contacteer:

GerardS schreef:Ik ben alleen bloot op de daarvoor bestemde plekken tussen gelijkgestemde zielen, ik heb totaal geen behoefte om mij bloot te begeven tussen geklede mensen. Thuis heb ik de gordijnen dicht als ik geen zin heb om mij aan te kleden. Van mij mag je dat preuts noemen,ik hou het op privacy en ik hou er ook niet van om dingen op te dringen of opgedrongen te krijgen. Wat de gemiddelde Nederlander doet zal mij worst wezen.

Waarom je het preuts noemt geen idee GerardS
Want er is niks preuts aan aan wat je schrijft.
En wat je zegt over Thuis is ook normaal als de omstandigheden je hiertoe dwingen.
Niet iedereen heeft een grote voortuin of woont in een doodlopende straat toch.
Dus dat jij je gordijnen dicht doet heeft niks met preutsheid te maken.
Natukees
Super actief lid

Bericht door Natukees »

Ook ik zorg ervoor dat er vanaf de straatzijde niet naar binnen gekeken kan worden. Ik zou het niet prettig vinden als voorbijgangers toevallig voor mijn raam ineens last krijgen van hun etalagebenen :D .
Maar ik heb wel wat moeite met het vaak opduikende woord "opdringen". Met mijn beroep van onderhoudsmonteur kom je bij mensen over de vloer. Dat is dus hun eigen privé-omgeving. Vooral in deze multi-culti tijd komen alle soorten levensstijlen voorbij. Wat het werk trouwens leuk maakte. Huizen zijn ingericht naar hun (gelovige) levensstijl. Kleding vaak ook. Van (ja, echt waar) naturisten tot gothic en alle geloofssoorten. Ik heb nog nooit het gevoel gekregen dat mij iets werd opgedrongen want ik was bij die mensen op privéterrein. Dus waarom zou het ineens opdringen van naaktheid zijn als mensen mij thuis zo zouden aantreffen. Omdat ze niet gewend zijn? Nou, ik zag bij mensen ook dingen die ik niet elke dag zie. Daarom is het nog niet opdringen. Als de paus weer eens in het nieuws is zou ik dat ook als opdringen van zijn geloof kunnen zien. Of het zondagse klokkenspel van de kerken in mijn buurt. En die religieuze kledij in het straatbeeld. Of al die reclamefolders in de bus.
Veel levensstijlen zijn ooit klein begonnen. Doordat het mensen aansprak en zich aansloten werd iets veel groter. Maar dan moet het wel bekend zijn en zichtbaar. Helaas is het soms niet wenselijk als iets (...) te groot wordt.
Kortom, het zou prettig zijn als mijn naaktheid niet werd ervaren als opdringen maar gewoon als mijn trotse levensstijl.
Harbouwblo
Zeer actief lid

Bericht door Harbouwblo »

Ik ben ook niet preuts.Wel ben ik wat angstig voor de reacties van degene die mij zien en daar niet tegen kunnen. Je wordt dan afgeschilderd als een of ander op sex beluste deliquent. Kees ik denk het zelfde als jou erover. Naakt zou normaal geaccepteerd moeten zijn.
Ik ben spaarzaam in gekleed zijn
Jan52
Super actief lid

Bericht door Jan52 »

Maar dat is het niet en daar moeten wij mee dealen.
Wie't kleine niet eert is het grote nie weerd..
Natukees
Super actief lid

Bericht door Natukees »

Jan52 schreef:Maar dat is het niet en daar moeten wij mee dealen.
Maar we kunnen er wel aan bijdragen dat het "normaler" wordt gevonden door er minder geheimzinng over te doen. Door die geheimzinnigheid wordt sneller de link gelegd met seks omdat dat ook in de geheimzinnige sfeer afspeelt. De angst voor negatieve reacties is veelal ongegrond.
Ik heb in mijn toch al vrij lange leven met naaktheid nog nooit echt negatieve reacties gehad. Ook op mijn facebookpagina, waar ik hoofdzakelijk familie als "vrienden" heb, ben ik ook open over naturisme. Ik plaats er ook soms blote foto's van mij. Alleen zorg ik er wel voor dat kleine Kees niet te zien is anders wordt de superpreutse meneer Facebook boos en gooit hij de foto eraf :roll: . Het leuke is dat juist de enigszins preutse "vrienden" dan zo'n foto aanklikken als "vind ik leuk".
dynnoeth
Zeer actief lid

Bericht door dynnoeth »

“It's now very common to hear people say, 'I'm rather offended by that.' As if that gives them certain rights. It's actually nothing more... than a whine. 'I find that offensive.' It has no meaning; it has no purpose; it has no reason to be respected as a phrase. 'I am offended by that.' Well, so fucking what."

- Stephen Fry -

Er zijn zo'n 7.5 miljard mensen op deze wereld, en ze hebben allemaal wel wat zodat ze "geraakt" worden door iets dat ze niet willen zien of horen; van de kleur van je brievenbus tot het gegil van een iman. Als je die allemaal tevreden wil houden kan je je beter direkt ophangen, en zelfs daar doen mensen nog moeilijk over..
Mijn motto is: zolang je mensen geen schade toebrengt of benadeelt moet je gewoon leven zoals je dat zelf wil. Dit leven is alles wat we hebben (tot iemand mij het tegendeel bewijst), dus doe je best om het anderen naar de zin te maken met je aanwezigheid en bezigheden, maar vergeet vooral jezelf niet.
Zolang je niet in je nakie de ramen aan de binnenkant zeemt aan de drukke straat hoef je echt niet bang te zijn dat je wordt opgepakt oid, en wat voorbijgangers denken is al helemaal niet interessant.
Karin3
Super actief lid

Bericht door Karin3 »

Harbouwblo schreef:Ik ben ook niet preuts.Wel ben ik wat angstig voor de reacties van degene die mij zien en daar niet tegen kunnen. Je wordt dan afgeschilderd als een of ander op sex beluste deliquent. Kees ik denk het zelfde als jou erover. Naakt zou normaal geaccepteerd moeten zijn.
Ik ben eigenlijk nooit angstig voor reactie van mensen die mij zien en daar niet tegen kunnen. Hangt ervan af onder welke omstandigheden je naakt bent, toch? En ik doe al helemaal niet geheimzinnig over het feit dat ik naturist ben. Mijn kinderen ook niet.

En "naakt zou normaal geaccepteerd moeten worden". Is dat zo? Zo zijn er mensen die ervan overtuigd zijn dat bourka's normaal en door iedereen zouden moeten geaccepteerd worden. Als nu iedereen gewoon in zijn eigen omgeving doet waar die zin in heeft, en we komen elkaar in de publieke ruimte allemaal een beetje tegemoet, zou dat niet veel beter zijn?

En naakt is toch breed geaccepteerd? Er zijn 'tig sauna's waar je naakt kan zijn, je kan naakt zijn in je eigen huis, tijdens bepaalde zwemuurtjes (die véél vaker zouden voorkomen als er meer gegadigden waren), op naaktstranden, terreinen, in je eigen tuin .... wat is het probleem? Waar wil jij nog meer naakt zijn dan?

Het gaat er toch over dat jij graag naakt bent en daarvan geniet. Of gaat het erover dat iedereen dat moet zien en accepteren? Wat is nu het belangrijkste?
Karin3
Super actief lid

Bericht door Karin3 »

“In order to have faith in his own path, he does not need to prove that someone else's path is wrong.”
― Paulo Coelho

Zo zou je het ook kunnen bekijken, niet?
Natukees
Super actief lid

Bericht door Natukees »

Yes.
Plaats reactie