mee je dat echt, laat de NFN zich in met zo'n prutsonderzoek?johnnyvang schreef:
Of de NFN moet deze info ook hebben, want ook hun promoten dezelfde link.
Maar nieuwsgierig naar de uitslag ben ik zeker.
Jos
mee je dat echt, laat de NFN zich in met zo'n prutsonderzoek?johnnyvang schreef:
Of de NFN moet deze info ook hebben, want ook hun promoten dezelfde link.
Maar nieuwsgierig naar de uitslag ben ik zeker.
Ik denk het wel JosJos schreef:
mee je dat echt, laat de NFN zich in met zo'n prutsonderzoek?
Jos
Wij toch ookJos schreef:
mee je dat echt, laat de NFN zich in met zo'n prutsonderzoek?
Jos
Je hebt blijkbaar over je avatar nagedacht. Hij is weg. jammer. Ik vond hem prima en goed passen bij een naturistenforum. Je bent dus echt niet te ver doorgeslagen, want dan ben ik het ook met mijn avatar. O jee, misschien ben ik het dus wel ook . Nee, onzin. Ik zie het menselijk lichaam als een geheel. Mijn piemeltje is voor mij net als mijn neus. Het hoort bij mij en mag daarom gewoon gezien worden, daar doe ik niet moeilijk over. Ze zijn trouwens bijna even groot .Kok schreef:Nou, ik heb ook de boel ingevuld en raad eens? Ook bepaald niet preuts.
Maar dat wisten jullie zeker al, want mijn avatar heeft dat natuurlijk allang verraden. Ja die Avatar, dat is me er eentje.
Als we DIE als maatstaf aanhouden zijn er toch nog wel forumleden, zelfs zéér gerenommeerde, die NIET als preuts uit de test zeggen te komen maar zich toch stevig schuilhouden soms zelfs door helemaal geen avatar te plaatsen.
Ben ik misschien te ver doorgeslagen en kan ik mijn avatar beter een beetje verpr(e)utsen?
Toch wel iets om over na te denken dit weekend.
De kerk De maatschappij De samenlevingKees Roskam schreef:Wie heeft nou ooit bepaald dat we geslachtsdelen niet mogen (laten) zien?
precies Kees, er valt niets te verbergen, het lichaam van een "naakte aap" is niet eng of vies; het is gewoon één van de vele oplossingen die door de natuurlijke evolutie is ontstaan. Dat juist de mensheid, één van de meest succesvolle zoogdiersoorten op deze planeet, zo bang is om zich aan elkaar te laten zien is eigenlijk niet te geloven of uit te leggen. Terwijl iedereen gewoon trots zou moeten zijn op zijn of haar menselijk lichaam, omdat het gewoon iha goed werkt en er ook nog goed uitziet.Kees Roskam schreef:Je hebt blijkbaar over je avatar nagedacht. Hij is weg. jammer. Ik vond hem prima en goed passen bij een naturistenforum. Je bent dus echt niet te ver doorgeslagen, want dan ben ik het ook met mijn avatar. O jee, misschien ben ik het dus wel ook . Nee, onzin. Ik zie het menselijk lichaam als een geheel. Mijn piemeltje is voor mij net als mijn neus. Het hoort bij mij en mag daarom gewoon gezien worden, daar doe ik niet moeilijk over. Ze zijn trouwens bijna even groot .Kok schreef:Nou, ik heb ook de boel ingevuld en raad eens? Ook bepaald niet preuts.
Maar dat wisten jullie zeker al, want mijn avatar heeft dat natuurlijk allang verraden. Ja die Avatar, dat is me er eentje.
[..]
Toch wel iets om over na te denken dit weekend.
Nou, het móét niet natuurlijk. Ons klimaat zorgt er wel voor dat we ons te vaak moeten inpakken. Maar als het te zien is zou niemand er aanstoot aan moeten nemen want het hoort bij ons, zoals ook eventuele andere minder mooie lichaamsdelen. Er zijn veel mensen die niet aan het "schoonheidsideaal" voldoen. Die zie je in de sauna ook rondlopen. Of op het strand al dan niet in zwemkleding. Of mensen met een sterk afwijkend uiterlijk. Iedereen heeft in mijn ogen het recht om zich volledig bloot te geven (op de plekken waar het toegestaan is). Gelukkig hebben mensen ook een draaibare nek en bewegende ogen gekregen zodat je een andere kant op kunt kijken als je iets niet wilt zien .Frivooltje schreef:De kerk De maatschappij De samenlevingKees Roskam schreef:Wie heeft nou ooit bepaald dat we geslachtsdelen niet mogen (laten) zien?
Maar je kan het ook omdraaien. Waarom moet het wel te zien zijn? (bij sommige mensen die ik op internet tegenkom vraag ik mij dit weleens af)
Frivooltje schreef:De kerk De maatschappij De samenlevingKees Roskam schreef:Wie heeft nou ooit bepaald dat we geslachtsdelen niet mogen (laten) zien?
Maar je kan het ook omdraaien. Waarom moet het wel te zien zijn? (bij sommige mensen die ik op internet tegenkom vraag ik mij dit weleens af)
Hee Karin! Ook weer terug in het land?Karin3 schreef:Frivooltje schreef:De kerk De maatschappij De samenlevingKees Roskam schreef:Wie heeft nou ooit bepaald dat we geslachtsdelen niet mogen (laten) zien?
Mee eens. Ik vind naturisme juist zo leuk omdat naaktheid gewoon een non issue wordt. Sommige 'naturisten' zijn zo obsessief bezig met naaktheid, en dan vooral het tonen ervan aan anderen, dat het opnieuw een big deal wordt. Terwijl het dat echt niet is, althans niet bij naturisten.
Nu kom ik nooit in een sportvereniging, maar is dat daar zo zeldzaam tegenwoordig?johanosch schreef:<...> Bloot douchen bij de sportvereniging is gewoon voor ons. <...>
Ik snap echt niet waarom jij denkt dat er mensen zijn die dit preuts zouden noemen. Ik vind het eerder normaal.GerardS schreef:Ik ben alleen bloot op de daarvoor bestemde plekken tussen gelijkgestemde zielen, ik heb totaal geen behoefte om mij bloot te begeven tussen geklede mensen. Thuis heb ik de gordijnen dicht als ik geen zin heb om mij aan te kleden. Van mij mag je dat preuts noemen,ik hou het op privacy en ik hou er ook niet van om dingen op te dringen of opgedrongen te krijgen. Wat de gemiddelde Nederlander doet zal mij worst wezen.
GerardS schreef:Ik ben alleen bloot op de daarvoor bestemde plekken tussen gelijkgestemde zielen, ik heb totaal geen behoefte om mij bloot te begeven tussen geklede mensen. Thuis heb ik de gordijnen dicht als ik geen zin heb om mij aan te kleden. Van mij mag je dat preuts noemen,ik hou het op privacy en ik hou er ook niet van om dingen op te dringen of opgedrongen te krijgen. Wat de gemiddelde Nederlander doet zal mij worst wezen.
Ook ik zorg ervoor dat er vanaf de straatzijde niet naar binnen gekeken kan worden. Ik zou het niet prettig vinden als voorbijgangers toevallig voor mijn raam ineens last krijgen van hun etalagebenen .GerardS schreef:Ik ben alleen bloot op de daarvoor bestemde plekken tussen gelijkgestemde zielen, ik heb totaal geen behoefte om mij bloot te begeven tussen geklede mensen. Thuis heb ik de gordijnen dicht als ik geen zin heb om mij aan te kleden. Van mij mag je dat preuts noemen,ik hou het op privacy en ik hou er ook niet van om dingen op te dringen of opgedrongen te krijgen. Wat de gemiddelde Nederlander doet zal mij worst wezen.
Maar we kunnen er wel aan bijdragen dat het "normaler" wordt gevonden door er minder geheimzinng over te doen. Door die geheimzinnigheid wordt sneller de link gelegd met seks omdat dat ook in de geheimzinnige sfeer afspeelt. De angst voor negatieve reacties is veelal ongegrond.Jan52 schreef:Maar dat is het niet en daar moeten wij mee dealen.
“It's now very common to hear people say, 'I'm rather offended by that.' As if that gives them certain rights. It's actually nothing more... than a whine. 'I find that offensive.' It has no meaning; it has no purpose; it has no reason to be respected as a phrase. 'I am offended by that.' Well, so fucking what."
- Stephen Fry -
Ik ben eigenlijk nooit angstig voor reactie van mensen die mij zien en daar niet tegen kunnen. Hangt ervan af onder welke omstandigheden je naakt bent, toch? En ik doe al helemaal niet geheimzinnig over het feit dat ik naturist ben. Mijn kinderen ook niet.Harbouwblo schreef:Ik ben ook niet preuts.Wel ben ik wat angstig voor de reacties van degene die mij zien en daar niet tegen kunnen. Je wordt dan afgeschilderd als een of ander op sex beluste deliquent. Kees ik denk het zelfde als jou erover. Naakt zou normaal geaccepteerd moeten zijn.